IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Muziekbeleving - het beleven van muziek Vorige pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-01-2013 0:23 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 0:18 schreef Hypnos het volgende:
al vind ik dat overanalyseren op zich geen probleem hoor, zolang er nog muziek is waarbij het niet lukt.


Ik besef ook dat ik snel geneigd ben om een bepaalde score aan een plaat te hangen, vaak al van zodra ik nog maar twee tracks gehoord heb. Gaat al iets verder dan er gewoon direct een vaag waardeoordeel als 'goed' aanhangen, maar positief vind ik het niet. Gelukkig is er om de zoveel tijd wel een band die mij eraan herinnert dat je een bepaalde score aan muziek hangen vaak geen bal uitmaakt.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2013 0:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jip.


soms vind ik muziek ook gewoon echt kut, maar luister ik er wel vaak naar. Omdat het oprecht kut is


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-01-2013 11:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2013 23:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Gezien de merch van The Exploited naar mijn idee verdacht duurder is dan de merch van veel andere linkse/anarchistische bands denk ik dat je best weleens dicht bij de waarheid zou kunnen zitten!
Zeg dat nu niet!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-01-2013 11:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 11:28 schreef bastianus het volgende:
Zeg dat nu niet!


Exploited brengt zo weinig muziek uit, wattie moet wel een ander bijbaan hebben


Voodoo_xx
Usericon van Voodoo_xx
Posted 23-01-2013 11:41 by Voodoo_xx (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Voodoo_xxQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 0:34 schreef Hypnos het volgende:
jip.


soms vind ik muziek ook gewoon echt kut, maar luister ik er wel vaak naar. Omdat het oprecht kut is


Vind ik een moeilijke, Bart. Ik twijfel er geen moment aan dat de kerel die Gruweldood in mekaar geflanst heeft oprecht bezig is. Maar om daar nu naar te gaan luisteren, juist omdàt het oprecht is, nou nee...
Dan nog liever Igorrr weet je...


Voodoo_xx


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-01-2013 12:04 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Muziek is gewoon vermaak.

De mensen die die de onweerstaanbare drang hebben hun diepere gedachten en meningen door middel van teksten te promoten ten spijt:

Zang is in mijn ogen gewoon een extra instrument en dient daarom lekker in het gehoor te liggen.
Of het nou over geloof, politiek of bier en tett'n gaat kan me echt werkelijk geen drol schelen.

Als het geheel niet aan mijn smaak voldoet luister gewoon ik niet naar de betreffende muziek.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 23-01-2013 12:14]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Voodoo_xx
Usericon van Voodoo_xx
Posted 23-01-2013 12:59 by Voodoo_xx (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Voodoo_xxQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 12:04 schreef XXL het volgende:

Of het nou over geloof, politiek of bier en tett'n gaat kan me echt werkelijk geen drol schelen.




o yeah! Kan ik me nu eens volledig in vinden!


Voodoo_xx


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 23-01-2013 14:09 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 12:04 schreef XXL het volgende:
Muziek is gewoon vermaak.
Even normaal doen tegen muziek.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 23-01-2013 16:03 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2013 23:24 schreef bastianus het volgende:
Wish you were here vond ik b.v. best een aardig plaatje. Tot ik erachter kwam dat hij voor Syd Barrett gemaakt was. Die eigenlijk uit de band was gezet, zonder dat één van de leden van Pink Floyd hem dat had durven zeggen. En dan wel met zo'n schijnheilig conceptalbum over die man op de proppen komen zeker, stelletje lafaards.


Als je je er nog iets meer in verdiept had zou je geweten hebben dat de band er juist alles aan gedaan heeft om hem te helpen. Een eerste oplossing leek een soort Brian Wilson achtige rol voor Syd waarin hij nummers zou schrijven en niet meer hoefde op te treden. Maar dit wist hij te saboteren door een nieuw nummer "HaveYou Got It Yet?" steeds weer anders voor te spelen. Vervolgens hebben Gilmour/Waters/Wright nog twee (solo) albums met hem gemaakt. Ze lieten hem dus echt niet zomaar als een baksteen vallen. Integendeel, Syd zat destijds al in een psychiatrische inrichting en was extreem moelijk om mee te werken. Na die twee solo albums is er ter promotie ook nog een poging tot optreden gedaan, weer met hulp van PF leden. Syd liep halverwege het derde nummer gewoon van het podium af en trad nooit meer op.

Die gasten waren begin 20 en wisten natuurlijk ook niet wat ze met een psychiatrisch patient aan moesten, maar schijnheilig vind ik het niet overkomen aangezien ze van alles geprobeerd hebben. Anyway, ik vind Wish You Were Here, met al die extra kennis over de omstandigheden er omheen hierdoor juist extra goed. Syd was onverwachts ook aanwezig tijdens de opnames, dat is ook wel fascinerend.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 23-01-2013 16:46]


... hoe de hazen lopen ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-01-2013 16:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 12:04 schreef XXL het volgende:
Muziek is gewoon vermaak.



precies, iets wat voor mij ook voor films en boeken geldt. Wellicht heeft de "schepper" er een boodschap mee maar die kan mij in de meeste gevallen niks schelen


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2013 16:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Vertel dat eens aan Joden als het over Wagner gaat


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-01-2013 16:25 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Qua onzinnige lulkoekopmerkingen ben je weer lekker op dreef zo te zien.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-01-2013 16:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 16:18 schreef Hypnos het volgende:
Vertel dat eens aan Joden als het over Wagner gaat

waarom niet aan een raket schietende HezballohPalestijn? Die is er dan wellicht weer heel positief over!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-01-2013 16:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 16:03 schreef faalhaas het volgende:
Als je je er nog iets meer in verdiept had zou je geweten hebben dat de band er juist alles aan gedaan heeft om hem te helpen. Een eerste oplossing leek een soort Brian Wilson achtige rol voor Syd waarin hij nummers zou schrijven en niet meer hoefde op te treden. Maar dit wist hij te saboteren door een nieuw nummer "HaveYou Got It Yet?" steeds weer anders voor te spelen. Vervolgens hebben Gilmour/Waters/Wright nog twee (solo) albums met hem gemaakt. Ze lieten hem dus echt niet zomaar als een baksteen vallen. Integendeel, Syd zat destijds al in een psychiatrische inrichting en was extreem moelijk om mee te werken. Na die twee solo albums is er ter promotie ook nog een poging tot optreden gedaan, weer met hulp van PF leden. Syd liep halverwege het derde nummer gewoon van het podium af en trad nooit meer op.

Die gasten waren begin 20 en wisten natuurlijk ook niet wat ze met een psychiatrisch patient aan moesten, maar schijnheilig vind ik het niet verkomen aangezien ze van alles geprobeerd hebben. Anyway, ik vind Wish You Were Here, met al die extra kennis over de omstandigheden er omheen hierdoor juist extra goed. Syd was onverwachts ook aanwezig tijdens de opnames, dat is ook wel fascinerend.
Hm, okay. Ik zal hem weer eens een voorzichtige luisterbeurt geven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 23-01-2013 16:44 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 16:42 schreef bastianus het volgende:
Hm, okay. Ik zal hem weer eens een voorzichtige luisterbeurt geven.




... hoe de hazen lopen ...


Voodoo_xx
Usericon van Voodoo_xx
Posted 23-01-2013 18:38 by Voodoo_xx (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Voodoo_xxQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 16:03 schreef faalhaas het volgende:
Als je je er nog iets meer in verdiept had zou je geweten hebben dat de band er juist alles aan gedaan heeft om hem te helpen. Een eerste oplossing leek een soort Brian Wilson achtige rol voor Syd waarin hij nummers zou schrijven en niet meer hoefde op te treden. Maar dit wist hij te saboteren door een nieuw nummer "HaveYou Got It Yet?" steeds weer anders voor te spelen. Vervolgens hebben Gilmour/Waters/Wright nog twee (solo) albums met hem gemaakt. Ze lieten hem dus echt niet zomaar als een baksteen vallen. Integendeel, Syd zat destijds al in een psychiatrische inrichting en was extreem moelijk om mee te werken. Na die twee solo albums is er ter promotie ook nog een poging tot optreden gedaan, weer met hulp van PF leden. Syd liep halverwege het derde nummer gewoon van het podium af en trad nooit meer op.

Die gasten waren begin 20 en wisten natuurlijk ook niet wat ze met een psychiatrisch patient aan moesten, maar schijnheilig vind ik het niet overkomen aangezien ze van alles geprobeerd hebben. Anyway, ik vind Wish You Were Here, met al die extra kennis over de omstandigheden er omheen hierdoor juist extra goed. Syd was onverwachts ook aanwezig tijdens de opnames, dat is ook wel fascinerend.


Wist wel ongeveer hoe het zat, maar grote dank voor de opfrissing van mijn toch al wankel geheugen


Voodoo_xx


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 28-01-2013 3:59 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ad absurdum: Dimmu Borgir.


~ By the fallen one I shall arise ~


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen