IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Koning Willem-Alexander Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-01-2013 17:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Er komt straks een toespraak van onze koningin. De meest waarschijnlijk reden is dat ze haar aftreden aankondigt. We krijgen dus weer een koning namelijk Willem de 4e (als ik het goed heb). Prins pils wordt koning pils!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-02-2013 8:20]


SQT
Usericon van SQT
Posted 28-01-2013 17:50 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Ik hoor het ook net. Ik ben benieuwd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-01-2013 17:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Mij ook. Ze wordt 75 en ik denk dat ze met Friso ook wel andere dingen aan haar hoofd heeft.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 28-01-2013 17:54 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Krijgen we dan straks ook de discussie weer of Maxima wel koningin mag worden ipv prinses te blijven?

Mijn zegen heeft ze. Bij een koning hoort nou eenmaal een koningin.


Silence
Usericon van Silence
Posted 28-01-2013 17:55 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ja, raar, een koning. Ik hoop maar niet dat ze zijn kop op veel munten gaan drukken.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 28-01-2013 17:56 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Je bent bang dat de munten groter worden?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-01-2013 17:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2013 17:55 schreef Silence het volgende:
Ja, raar, een koning. Ik hoop maar niet dat ze zijn kop op veel munten gaan drukken.

vrees niet, die past daar niet op


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-01-2013 18:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2013 17:54 schreef Dying Embrace het volgende:
Krijgen we dan straks ook de discussie weer of Maxima wel koningin mag worden ipv prinses te blijven?

Mijn zegen heeft ze. Bij een koning hoort nou eenmaal een koningin.


Maxima wordt dan koningin, ja.

Hoe zat het ook alweer?

Aangezien in een koningshuis de man altijd een hogere rang heeft dan een vrouw blijft in geval van een koningin haar man een prins. Als hij koning zou worden zou hij namelijk boven het feitelijke staatshoofd staan.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-01-2013 18:04 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hoezee! OZO!




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 28-01-2013 18:08 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Ik meen mij te herinneren dat er al iets over gezegd werd toen ze prinses werd. Wat ik me nog voor de geest kan halen was dat het geenszins zeker is/was en dat politiek Den Haag daar nog invloed op had.

Maar het is al weer een tijdje geleden dus het stof kan eea van correctheid bedekken.

Maar liever wel dan niet wat mij betreft.

Zal sowieso wel weer gemiept gaan worden of pa Zorreguieta bij de kroning aanwezig mag zijn.


SQT
Usericon van SQT
Posted 28-01-2013 18:10 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 28 januari 2013 18:02 schreef XXL het volgende:
Maxima wordt dan koningin, ja.

Hoe zat het ook alweer?

Aangezien in een koningshuis de man altijd een hogere rang heeft dan een vrouw blijft in geval van een koningin haar man een prins. Als hij koning zou worden zou hij namelijk boven het feitelijke staatshoofd staan.


Is dat zo, ja? Wat een rare, ouderwetse regel. Ik mag hopen dat WA die conservatieve onzin dan eens afschaft voordat zijn dochter het stokje ooit overneemt.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-01-2013 18:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2013 18:10 schreef SQT het volgende:
Is dat zo, ja? Wat een rare, ouderwetse regel. Ik mag hopen dat WA die conservatieve onzin dan eens afschaft voordat zijn dochter het stokje ooit overneemt.

Volgens mij is dat niet de 'regel'.

De grondwettelijke baas van het land is "Koning", dat is ook eigenlijk de titel van Bea. Om verwarring te voorkomen met de grondwettelijke term "Koning" heet de man van de koningin "Prins-gemaal".




Verder: opdoeken die boel.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 28-01-2013 18:15]


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-01-2013 18:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2013 18:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Verder: opdoeken die boel.

Je bedoelt het Koningshuis? Dat ben ik dan met je eens. Een louter ceremonieel koningshuis zou ook nog mogen(met een drastisch verlaagd salaris voor de majesteit) maar ik zie liever een republiek.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 28-01-2013 18:21]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-01-2013 19:13 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Godkolere, dat was het dan?

2 fokking minuten aan toespraak en geneens een beetje special fx erbij om het spannend te maken?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-01-2013 19:15 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 januari 2013 18:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Verder: opdoeken die boel.


Jupz.


Boeiender


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-01-2013 19:16 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Ik ben ook voor een republiek, ik vind het niet kunnen dat mensen omdat ze eenmaal afstammen van een familie automatisch een politieke taak vervullen waarvan niemand precies de invloed weet. De perfecte bestuursvorm bestaat niet maar een gekozen president sluit imo beter aan bij 'het volk'.



Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 28-01-2013 19:17 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Wat is hun huidige politieke taak dan nog?


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-01-2013 19:20 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Wetten ondertekenen, dat sowieso...

Wat is de rol van de Koningin bij de kabinetsformatie?

De Grondwet bepaalt dat de Koningin ministers en staatssecretarissen benoemt en ontslaat. Dat is de formele rol van het staatshoofd in de formatie.

Maar niemand weet precies wat de individuele invloed van haar is.



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 28-01-2013 19:20 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 28 januari 2013 18:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:



Verder: opdoeken die boel.
"Alleen wie vreest te verliezen eist gelijkheid [...]"
ಠ_ಠ
ಠ_ಠ
ಠ_ಠ


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 28-01-2013 19:24 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

rode lamp, witte lambrisering & blauwe jurk. Oog voor detail dat volk!


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 28-01-2013 19:24 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2013 19:20 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Wetten ondertekenen, dat sowieso...

Wat is de rol van de Koningin bij de kabinetsformatie?

De Grondwet bepaalt dat de Koningin ministers en staatssecretarissen benoemt en ontslaat. Dat is de formele rol van het staatshoofd in de formatie.

Maar niemand weet precies wat de individuele invloed van haar is.

Of een koning of koningin die nou ondertekend of een president, ik zie het verschil niet.

Heeft ze het de laatste jaren toch nog druk gehad dan met al die gevallen kabinetten.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 28-01-2013 19:38 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Waarom in godsnaam niet Koning Willem IV? Als ze zelf de lak hebben aan tradities als officiële titels waar hebben we ze dan eigenlijk nog voor?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-01-2013 20:01 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2013 19:20 schreef Kvelgeest het volgende:
"Alleen wie vreest te verliezen eist gelijkheid [...]"
ಠ_ಠ
ಠ_ಠ
ಠ_ಠ



"Alleen wie vreest te verliezen eist ongelijkheid [...]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 28-01-2013 20:15 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht


Koningsdag vanaf 2014 op 27 april

AMSTERDAM - Koninginnedag wordt in het vervolg Koningsdag genoemd en zal gevierd worden op 27 april, de verjaardag van Willem-Alexander.

De eerste editie is daarop wel direct een uitzondering. Omdat deze op een zondag zou vallen, zal de eerste Koningsdag op zaterdag 26 april 2014 worden gevierd.

Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst maandagavond na de bekendmaking van het terugtreden door Koningin Beatrix.

Koninginnedag wordt in 2013 voor het laatst op 30 april gevierd, maar zal door de inhuldiging een ander karakter krijgen.

De eerste editie van Koningsdag zal worden gevierd in Amstelveen en De Rijp. Aan die plaatsen zou de koninklijke familie in 2013 aanvankelijk een bezoek brengen.

Door: NU.nl

Lekker dan. De eerste feestdag in 2014 wordt ons al door de neus geboord.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 28-01-2013 20:56 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2013 19:38 schreef ColdheartMinor het volgende:
Waarom in godsnaam niet Koning Willem IV? Als ze zelf de lak hebben aan tradities als officiële titels waar hebben we ze dan eigenlijk nog voor?
Hij heet namelijk Willem-Alexander.

Zou een mod ook de topictitel kunnen corrigeren?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 28-01-2013 22:54 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 28 januari 2013 20:01 schreef Gemene Lepel het volgende:
"Alleen wie vreest te verliezen eist ongelijkheid [...]

ಠ_ಠ


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen