![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik hoor het ook net. Ik ben benieuwd. ![]() |
|
Mij ook. Ze wordt 75 en ik denk dat ze met Friso ook wel andere dingen aan haar hoofd heeft. ![]() |
|
Krijgen we dan straks ook de discussie weer of Maxima wel koningin mag worden ipv prinses te blijven? Mijn zegen heeft ze. Bij een koning hoort nou eenmaal een koningin. ![]() |
|
Ja, raar, een koning. Ik hoop maar niet dat ze zijn kop op veel munten gaan drukken. ![]() |
|
Je bent bang dat de munten groter worden? ![]() ![]() |
|
quote: vrees niet, die past daar niet op ![]() ![]() |
|
quote: Maxima wordt dan koningin, ja. Hoe zat het ook alweer? Aangezien in een koningshuis de man altijd een hogere rang heeft dan een vrouw blijft in geval van een koningin haar man een prins. Als hij koning zou worden zou hij namelijk boven het feitelijke staatshoofd staan. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Hoezee! OZO! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
Ik meen mij te herinneren dat er al iets over gezegd werd toen ze prinses werd. Wat ik me nog voor de geest kan halen was dat het geenszins zeker is/was en dat politiek Den Haag daar nog invloed op had. Maar het is al weer een tijdje geleden dus het stof kan eea van correctheid bedekken. ![]() Maar liever wel dan niet wat mij betreft. Zal sowieso wel weer gemiept gaan worden of pa Zorreguieta bij de kroning aanwezig mag zijn. ![]() |
|
quote:Is dat zo, ja? Wat een rare, ouderwetse regel. Ik mag hopen dat WA die conservatieve onzin dan eens afschaft voordat zijn dochter het stokje ooit overneemt. ![]() |
|
quote: Volgens mij is dat niet de 'regel'. De grondwettelijke baas van het land is "Koning", dat is ook eigenlijk de titel van Bea. Om verwarring te voorkomen met de grondwettelijke term "Koning" heet de man van de koningin "Prins-gemaal". Verder: opdoeken die boel. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 28-01-2013 18:15] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Je bedoelt het Koningshuis? Dat ben ik dan met je eens. Een louter ceremonieel koningshuis zou ook nog mogen(met een drastisch verlaagd salaris voor de majesteit) maar ik zie liever een republiek. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 28-01-2013 18:21] ![]() |
|
Godkolere, dat was het dan? 2 fokking minuten aan toespraak en geneens een beetje special fx erbij om het spannend te maken? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Jupz. Boeiender ![]() |
|
Ik ben ook voor een republiek, ik vind het niet kunnen dat mensen omdat ze eenmaal afstammen van een familie automatisch een politieke taak vervullen waarvan niemand precies de invloed weet. De perfecte bestuursvorm bestaat niet maar een gekozen president sluit imo beter aan bij 'het volk'. ![]() |
|
Wat is hun huidige politieke taak dan nog? ![]() |
|
Wetten ondertekenen, dat sowieso... Wat is de rol van de Koningin bij de kabinetsformatie? De Grondwet bepaalt dat de Koningin ministers en staatssecretarissen benoemt en ontslaat. Dat is de formele rol van het staatshoofd in de formatie. Maar niemand weet precies wat de individuele invloed van haar is. ![]() |
|
quote:"Alleen wie vreest te verliezen eist gelijkheid [...]" ಠ_ಠ ಠ_ಠ ಠ_ಠ If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
|
rode lamp, witte lambrisering & blauwe jurk. Oog voor detail dat volk! ![]() |
|
quote: Of een koning of koningin die nou ondertekend of een president, ik zie het verschil niet. Heeft ze het de laatste jaren toch nog druk gehad dan met al die gevallen kabinetten. ![]() |
|
Waarom in godsnaam niet Koning Willem IV? Als ze zelf de lak hebben aan tradities als officiële titels waar hebben we ze dan eigenlijk nog voor? ![]() |
|
quote: "Alleen wie vreest te verliezen eist ongelijkheid [...] Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
Koningsdag vanaf 2014 op 27 april AMSTERDAM - Koninginnedag wordt in het vervolg Koningsdag genoemd en zal gevierd worden op 27 april, de verjaardag van Willem-Alexander. De eerste editie is daarop wel direct een uitzondering. Omdat deze op een zondag zou vallen, zal de eerste Koningsdag op zaterdag 26 april 2014 worden gevierd. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst maandagavond na de bekendmaking van het terugtreden door Koningin Beatrix. Koninginnedag wordt in 2013 voor het laatst op 30 april gevierd, maar zal door de inhuldiging een ander karakter krijgen. De eerste editie van Koningsdag zal worden gevierd in Amstelveen en De Rijp. Aan die plaatsen zou de koninklijke familie in 2013 aanvankelijk een bezoek brengen. Door: NU.nl Lekker dan. De eerste feestdag in 2014 wordt ons al door de neus geboord. ![]() |
|
quote:Hij heet namelijk Willem-Alexander. Zou een mod ook de topictitel kunnen corrigeren? "Succes lijkt in de toekomst te liggen." ![]() |
|
quote:ಠ_ಠ If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. ![]() |
![]() |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |