IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Khold Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2002 18:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Kent iemand deze band? ik ben er wel nieuwsgierig naar dus als er wat info geleverd kan worden, bij voorbaat dank.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-04-2022 9:52]


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-05-2002 18:47 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Masterpiss of Pain heb ik hier. 1 keer geluisterd. Was wel "aardig", maar doe mij dan maar liever Tulus.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2002 18:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

lijken die bands dan op elkaar? ik had het idee dat khold meer in de satyricon hoek zat.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-05-2002 18:50 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik vind Masterpiss of Pain wel vet. Ik vind die stijl van hun best wel OK.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-05-2002 18:52 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2002 18:49 schreef attila_de_hun het volgende:
lijken die bands dan op elkaar? ik had het idee dat khold meer in de satyricon hoek zat.


Nee daar heeft het totaal niks mee te maken, het is veel trager en heavieer.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2002 18:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

maar spelen ze in de stijl van bijv satyricon of darkthrone of volledig origineel???
(heiden, ik had jou antwoord nog niet gelezen, deze post is dus overbodig, thanx )

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-05-2002 18:53]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-05-2002 18:56 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Heavy is misschien het foute woord, ik bedoel down-tuned.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-05-2002 18:56 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Origineel zijn ze niet. Ze hebben wel zo'n Moonfog/Satyricon gevoel, maar om de een of andere reden (gitaargeluid, snelheid, whatever I can't remember) deden ze me aan Tulus denken. En Tulus is wel een toffe band. Nadeel is dat het soms wat saai is. Zelfde met Khold.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-05-2002 18:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

bedankt vargen666 en heiden. ik denk niet dat het essentiele aanschaf is maar als ik een cd tegenkom in de winkel ga ik hem luisteren.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-05-2002 19:10 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik vind het best origineel, heb tenminste nog niet iets gehoord wat er echt op leek.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 24-05-2002 19:13 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ahum, ik wist niet hoe ik moest wijzigen, dus drukte ik maar op quote!

[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 24-05-2002 19:17]


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 24-05-2002 19:15 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2002 19:13 schreef McDoom het volgende:
Ik heb de laatste CD van Khold aangeschaft en ik vind het berelekker. Die CD heet "Phantom". Ga zeker eens luisteren Atilla!
Verwacht alleen geen supersnelle muziek, maar wel lekker laaggestemde(doomy) geluiden.


[Dit bericht is gewijzigd door McDoom op 24-05-2002 19:18]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-05-2002 19:18 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Wat bedoel je met geluiden? Toch geen synthesizers hoop ik? Vond het net lekker rauwe muziek.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 24-05-2002 19:21 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Geluiden kan toch van alles zijn?
Ze zijn iig nog erg rauw, ondanks dat er in 1 nummer wel wat toetsen zitten.


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 25-05-2002 1:52 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

kijk maar eens op www.khold.com

ze hebben nu 2 ceedees uit.. de eerste is "Masterpiss of Pain" en de tweede is "Phantom" het is een band uit de Moonfog stal (dwaalicht vindt het dus zowiezo al ruk) en hebben ook de sfeer van Moonfog... als je de laatste van Satyricon kent dan moet je aan zon geluid denken... niet dat de muziek er überhaupt op lijkt... als ik het opzet dan moet ik vaak aan de langzame Darkthrone stukken denken en dan vooral aan het nummer "The Hordes of Nebulah" alleen dan met een moderne sound... vooral de bass-sound hebben ze heel vet staan in tegenstelling tot veel andere black metal bands. De connectie met Tulus is niet geheel vreemd want de zanger zit ook in die band. Gewoon een logge slepende band, zeer zeker aan te raden. Ojah alle teksten zijn in het Noors.

hier een voorproefje... halve mp3: Dødens Grøde

en erg mooi artwork:





Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 26-05-2002 8:56 by blacksoul666 Wijzig reactieProfiel van blacksoul666Quote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

ik heb masterpiss of pain ,maar ik ben het met vargen666 eens ik vind het ook erg veel op tulus cd evil 1999 lijken.


welcome to hell,fuckin, hell yeah


kakker
Usericon van kakker
Posted 26-05-2002 10:04 by kakker Wijzig reactieProfiel van kakkerQuote dit berichthttp://www.salaciousgods.com

quote:
Op 24 mei 2002 18:56 schreef Vargen666 het volgende:
Origineel zijn ze niet. Ze hebben wel zo'n Moonfog/Satyricon gevoel, maar om de een of andere reden (gitaargeluid, snelheid, whatever I can't remember) deden ze me aan Tulus denken. En Tulus is wel een toffe band. Nadeel is dat het soms wat saai is. Zelfde met Khold.


Ook geen wonder als 2 mensen van Tulus in Khold spelen!!! Laat je eens beter informeren!!!!


Godver!!! Salacious Gods roelt de pann'n van 't dak


poep
Usericon van poep
Posted 26-05-2002 10:36 by poep Wijzig reactieProfiel van poepQuote dit berichthttp://www.disney.com

haha
inderdaad..

tulus heerst zwaar over khold... al moet ik zeggen dat khold ook niet verkeerd is...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 31-10-2002 11:12 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

K heb in t weekend Phantom aangeschaft, rockende Black , maar dan toch anders dan b.v. een Carpathian Forest, meer van dat a.u.b.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 31-10-2002 13:34 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Khold en Tulus zijn volgens mij twee van de beste "black" metal bands op het moment.


Tum podem extulit horridulum...


lqw
dat is kjuwie!
Usericon van lqw
Posted 31-10-2002 13:51 by lqw Wijzig reactieProfiel van lqwQuote dit berichthttp://www.welkin.be http://www.tpog.be

quote:
Op 24 mei 2002 18:56 schreef Vargen666 het volgende:
Origineel zijn ze niet. Ze hebben wel zo'n Moonfog/Satyricon gevoel, maar om de een of andere reden (gitaargeluid, snelheid, whatever I can't remember) deden ze me aan Tulus denken. En Tulus is wel een toffe band. Nadeel is dat het soms wat saai is. Zelfde met Khold.


khold en tulus zijn aan elkaar verbonden, dat is echt wel duidelijk te horen idd, khold is eigenlijk een vervolg op tulus. ze waren trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed life samen met Satyricon (in denemarken)


Sic Transit Gloria Mundi


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 31-10-2002 19:50 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik heb Khold voig jaar in Oslo en dit jaar in Bergen gezien.Een zeer goede live band die het geluid van de cd ook waar kan maken. De nieuwe satyricon is trouwens ook erg goed!!!!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 31-03-2004 23:14 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Raaahhhh!!! Binnenkort uit: Morke Gravers Kammer.

Ze heerschen weer de pannen van 't dak.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 01-04-2004 10:04 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ze zijn tegenwoordig weg bij Moonfog....het nieuwe album verschijnt bij Candlelight Records op 5 april 2004.

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 01-04-2004 10:08]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 01-04-2004 13:11 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Hopelijk gaat er ook weer getourd worden naar aanleiding van dit nieuwe album


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 01-04-2004 13:27 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Komende donderdag op het Inferno festival
Is wel een eindje uit de buurt hehe.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen