|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Is de begroting van zo'n avond echt zo kritisch dat die €75 het maken of breken? Zou het niet haalbaar zijn om de openende band(s) dan op basis van 'geen onkostenvergoeding' te laten spelen of iets dergelijks? Dat klinkt in mijn oren al heel anders. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Is het nu niet juist dat vooral 'professionelere' bands hun neus ophalen voor pay to play? Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Juist niet............. http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2013/januari/Pay-To-Play--1750-euro-aftikken-voor-Primavera.html Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
"Je speelt voor zalen van 500 tot 1400 man, dus je kunt een berekening maken, evenals plannen om terug te komen. Maar je gaat de eerste keer altijd het schip in. Het is zuur, maar als je het niet doet, kom je niet verder. Het is business. Sinds het wegvallen van de subsidies is de tijd dat een band een gratis hobby was wel voorbij. Je zult toch bedrijfsmatig met je band bezig moeten zijn." dit zegt het allemaal... janken om 75 euro.... [Dit bericht is gewijzigd door Cranial666 op 20-05-2013 18:51] |
|
quote: Interessante link, dank! Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
ik begrijp dit wel compleet. Alles is duurder geworden in nederland en in oost nederland is de hoeveelheid metal gigs echt opgedroogd. Ik ga in iedergeval mijn best doen om te komen zeker nu ook hell indoor metalfest is gecancelled. Support the scene enzo. |
|
quote: Interessant artikel. Maar nogmaal, zonde hoor, dat hele pay to play. Zoals ik al eerder zei, alleen bands met rijke pappies en mammies krijgen zo een kans. Want als je geluk hebt krijg je meer bekendheid aan de hand van zo'n tour en krijg je het makkelijk terug betaald. (Denk aan Watain die dit op hun eerste Eurotour ook deden geloof ik) Maar aan de andere kant, als je faalt, zie dan maar eens het geld terug te betalen... |
|
Wat Anton doet is niet goed, als je zon band niet kunt betalen moet je hem niet boeken, niet over de rug van kleinere bands iig. Vooral wanneer er een hond op af komt, dan is het natuurlijk vet sneu. Het is in mijn ogen alleen maar om te laten zien wat Anton wel niet kan en wat voor bands hij kan binnen halen, maar op deze manier is hij echt fout bezig. Daarin tegen is er al genoeg in de buurt te doen, dus sparen mensen hun geld en tijd liever ook is de band al vaker gezien geweest de laatste tijd en spelen ze in Vera. Kortom, kappen met die onzin want hiermee schiet je niks op. Ow en dat Pay to Play heeft een dubbele kant, maar er mag van mij wel wat meer naar tallent worden gekeken ivp geld. Maar goed de "metal" scene is niet anders dan de "pop" scene er zijn veel geld wolfen en die headliner bands zijn gewoon greedy mofo's aan het worden. |
|
quote: Hoezo over de rug van? Lijkt mij dat bands een aanbod krijgen en ze deze wel of niet kunnen accepteren, oftewel eigen keuze.. quote: Vanwaar deze "beschuldiging"? Kan het niet gewoon zo zijn dat hij hoopt meer bands/mensen naar het zaaltje te kunnen krijgen zoals hij zelf zei? Of zit er een popcorn waardig verhaal achter? quote: Kan een reden zijn, maar hoeft niet zo te zijn. Ik ben bijvoorbeeld bij NDF geweest, maar ga ze zeker ook in Vera zien en wellicht ook in Cerberus. Je gaat toch niet iets niet organiseren omdat er andere dingen in de buurt zijn? Wat een instelling! quote: Wat een bullshit. Er wordt genoeg naar talent gekeken, maar organiseren kost nu eenmaal geld, bandleden moeten ook hun hobby kunnen bekostigen etc. Het blijft toch een gevalletje "wat de gek er voor betaald" en geef ze eens ongelijk. Als ik voor een kunstje, welke ik leuk vind uit te voeren, dik betaald wordt.. heb ik daar geen enkel probleem mee. Heb je trouwens speciaal voor je reactie een account aangemaakt? [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 21-05-2013 13:52] |
|
[quote]Op 21 mei 2013 12:56 schreef Abobo het volgende: Het is in mijn ogen alleen maar om te laten zien wat Anton wel niet kan en wat voor bands hij kan binnen halen, maar op deze manier is hij echt fout bezig. quote] Ik probeer een jongeren centrum in nood te behoeden voor hun ondergang na 49 jaar. Ik stop hier geld in maar heb uiteraard geen geldboom. En ja, ik heb wat contacten en ben blij dat deze bands hier willen spelen maar wat jij beweert slaat echt alles! Maar prima Bob, aangezien jij het zo goed weet kom jij toch met een oplossing. Want ik baal ervan dat je als klein bookings agency een JC probeert te helpen en dan deze beweringen krijgt. [Dit bericht is gewijzigd door solitude within op 21-05-2013 16:49] |
|
laat je niet van de wijs brengen door een paar zuurkezen op een forum, er zijn zet mensen die dit soort initiatieven wel weten te waarderen. Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
quote: |
|
Het is gewoon jammer dat dit de enige optie is. Maar dit alternatief is altijd nog beter dan helemaal niets, lijkt me. Bovendien hebben de bands het zelf in de hand. Ik kan me voorstellen dat sommige bands dit uit principe niet willen, anderen weer wel. Prima lijkt me, dat besluit je gewoon zelf. Daarnaast loopt Solitude Within volgens mij al geruime tijd mee in het wereldje en heb ik het vertrouwen dat hij eerlijk omgaat met z'n bands. Daar staat wel tegenover dat ik als fan weinig verwachtingen heb van bands die op deze wijze het podium mogen betreden. Dat komt omdat de ervaring heeft geleerd dat inkoopbands gemiddeld genomen niet echt bijzonder zijn. Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn maar er hangt toch een beetje een waas omheen van bands die eigenlijk niet goed genoeg zijn om op basis van hun kunnen te mogen spelen. Ik denk niet dat ik de enige ben die daar zo over denkt en dus is het een risico wat je neemt als band en als booker wanneer je dit doet. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:spijker op de kop ! |
|
quote:Wat een domme, absolute dooddoener zeg. Ik ben ook niet verplicht eten en ik kan er ook voor kiezen geen belasting te betalen, handelingen hebben echter consequenties. Je leeft en handelt niet in luchtledige. Of wil je soms beweren dat (jouw) 'pay to play' een vrijwillige bijdrage is van bands, die zonder deze te betalen net zo welkom zijn op het podium? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Wat wil je nou eigenlijk? Hij zegt toch heel duidelijk dat de zaal in financiële nood zit en dat dat de reden is voor deze constructie? Ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat hij het liefst alle bands na afloop van een succesvolle avond een paar honderd euro in de handen drukt, maar zo werkt het nou eenmaal niet. En stel dat het allemaal super commercieel was geweest en hij zo veel mogelijk wilde verdienen over de ruggen van bands, dan zou het nog een gevalletje graag of niet zijn geweest. Als band teken je gewoon een overeenkomst. In het laatste geval vermoed ik dan dat mensen daar uit principe niet naar toe gaan maar dat is een risico wat je neemt. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
I am mine own redeemer...! |
|
quote:Wat ik 'wil', is iets dat jou blijkbaar compleet ontgaat. Hoewel ik mijn bedenkingen heb bij dat gehele 'pay to play'-systeem, staat daar niets over in mijn post. Het is een systeem dat al jaren bestaat. Mijn commentaar slaat op het feit dat meneer zich verschuilt achter de domme dooddoener dat bands niet verplicht zijn te betalen en zo probeert het volle probleem en de volle verantwoordelijkheid bij de bands neer te leggen. De 'grap' alleen is, dat het indd niet verplicht is, maar wél noodzakelijk als je daar wilt optreden. Het geheel is een stuk minder arbitrair dan solitude within wil doen overkomen. Het feit dat meneer het 'jammer' vindt dat dit hier nu open en bloot wordt besproken, geeft aan dat hij zelf ook de schoen voelt wringen. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: De bands hebben allemaal de volgende optie gekregen of spelen met Exhumed met de pay to play of later bij cerberus tegen een deurdeal of een kleine fixed fee. Dus ja..... ze kunnen kiezen. En deze "meneer" vind het inderdaad jammer dat mensen als Kvelgeest alleen hier zijn om de boel te verzieken en te zaniken over anderen dan zelf actie te ondernemen. Maar je doet maar wat je niet laten kunt... Chapeau vent. |
|
...al die ophef over enraged... tjeetje, best wel media-stunt zo... grapje Douwe! I am mine own redeemer...! |
|
quote: Daarom vraag ik het ook, leeswonder. quote: Maar wat is nou je punt dan precies? Volgens mij geeft hij heel duidelijk aan wat de reden voor de constructie is; namelijk een poging om de zaal gezond te maken. Er bestaat hier een duidelijk marketingplan: het boeken van een grotere band waarbij een potentieel verlies wordt beperkt door de pay to play constructie van het voorprogamma met als doel een succesvolle avond qua kaartverkoop en horeca op de dag zelf en meer naamsbekendheid in de toekomst. Of het werkt is een tweede. quote: Ik ben op zich wel voor transparantie in dit soort zaken. Het is echter zo dat dat momenteel not done is. Ik weet niet of SW baalt dat het gehele verhaal in de openbaarheid komt of dat hij baalt dat nu op tafel ligt hoeveel de bands betalen terwijl hij vindt dat bands zelf moeten bepalen of ze dat willen laten weten. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Volgens mij is het bestaansrecht van een topic over dit soort constructies wel voldoende bewezen zo Graag hier verder over dit optreden, posts over pay-to-play daar: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=4007611#r4007611 [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 21-05-2013 18:58] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Wat mijn punt is, valt te lezen. Als jij dat niet begrijpt, jouw probleem. quote:O. En waarom dan wel? [Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 21-05-2013 19:12] If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Het punt waar ik van baal is dat ik vanuit good will probeer een jongeren centrum te helpen en nu door dit pay to play concept compleet word afgezeken. Ik heb welgeteld 5 bands benaderd voor dit aangezien ik van hun wist dat ze op zoek waren naar gigs. Alle bands hebben hierbij een keus gehad van of spelen met Exhumed of later dit jaar tegen betaling. Niks raars aan volgens mij. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |