IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Oproep: metal en vegetarisme? Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-06-2013 21:12 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2013 21:07 schreef De Tegenpartij het volgende:
@ hypnos: Of thrashmetal. Ow, wacht...



Dat is sowieso fout...

Het is "thrash metal" (correcte Engelse spelling) of "trashmetal" (geaccepteerde 'Nederlandse' spelling).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 03-06-2013 21:13 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2013 21:05 schreef altx het volgende:
Het is het Van Dale woordenboek.

En als je dat verkort, is het ineens de Van Dale.

Lekker logisch...


Ja


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2013 21:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Toch zie ik wel overeenkomsten tussen vegetariërs en metalheads. Het zijn allemaal zeiksnorren. Op het gereformeerde af.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-06-2013 21:20 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 juni 2013 21:12 schreef altx het volgende:
Dat is sowieso fout...

Het is "thrash metal" (correcte Engelse spelling) of "trashmetal" (geaccepteerde 'Nederlandse' spelling).


Godver.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-06-2013 23:08 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 juni 2013 17:49 schreef White Tree het volgende:
De Oude Plek, vlakbij de Baroeg, ik dacht Pliniusweg ofzo.
Thanks!


When your people matter, menstrual health matters


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 04-06-2013 1:46 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2013 21:15 schreef bastianus het volgende:
Toch zie ik wel overeenkomsten tussen vegetariërs en metalheads. Het zijn allemaal zeiksnorren. Op het gereformeerde af.
Volgens mij eten de taalrefo's hier in dit topic allemaal vlees.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 04-06-2013 5:45 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2013 1:46 schreef bokkie666 het volgende:
Volgens mij eten de taalrefo's hier in dit topic allemaal vlees.


Of vis.


Bareuh...


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 04-06-2013 7:29 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

He he he. Weer zo'n navelstaar 'wij metalliefhebbers zijn zo anders'-onderzoek van lik me 't vestje.



Ja hoor...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-06-2013 12:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hmm misschien moet ik me eens meer in metalteksten verdiepen, ik begrijp de link tussen vegetatrisme en metal nog niet helemaal.
Ik twijfel nu of ik nog een representatief vertegenwoordiger van deze scene ben. Zou ik mijn functie op dit forum nog wel naar behoren kunnen vervullen? moet ik nu aftreden?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-06-2013 13:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dan moet je de teksten van Botanist es lezen...

verafgoden planten

http://www.darklyrics.com/lyrics/botanist/ithesuicidetreeiiarosefromthedead.html


From ancient Antikyra
Risen from maiden tears
Magnoliopsida
Upon highest icycled peaks it grows

Flowered five-pointed star
Dark pedated leather
Evergreen
Wintery frost it weathers
Helleborus Niger

Upon wooden slats
In times immemorial
Hellebore strewn
Evil, begone

Sorceror
Adepts of darkness
Its black powder
In the air they cast
Through the world of men they moved
Undetected

Ranunculaceae
Poisonous, burning wrath
Hematemesis, vomiting blood
As the world spins uncontrollable
Helleborus Niger



Dionaea Muscipula

Rosette of seven
Petiole blade lethal
Strangled in cilia
Anthocyanin death

Arachnid quarry upon fibers walk
Redundant triggering flash of demise
Trichomes close upon hapless prey
Napthoquinone plumbagin
Enzymatic end catalyzed
Proteolytic doom

In fire it laughs
As the world around it burns
Through cold strength it gathers
To rise again supreme


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2013 13:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Allemaal leuk en aardig, maar werkelijk niemand komt dus verder dan individuele artiesten/bands in relatie te brengen met vegetarisme (als argument vóór) dan wel generalisaties te maken zonder aan te tonen of het hout snijdt (als argument tégen).

Of er dus wel of niet een link is blijft maar weer eens duf in de lucht hangen, en kunnen we nog steeds niet over zeggen, saai Zo moeilijk is het niet om hier data over te verzamelen en in ieder geval een correlatie (of juist niet) aan te tonen. Kan me zo voorstellen dat dat ooit al gebeurd is. Maar misschien ook wel niet, want niet-boeiend.


I wish I was a butterfly


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-06-2013 14:01 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2013 13:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zo moeilijk is het niet om hier data over te verzamelen en in ieder geval een correlatie (of juist niet) aan te tonen. Kan me zo voorstellen dat dat ooit al gebeurd is. Maar misschien ook wel niet, want niet-boeiend.
Voor de gemiddelde journalist is zo'n berg literatuurstudie en statistiek wel te moeilijk en daarnaast maakt het de lezer toch niet uit of er werkelijk correlaties zijn, zolang er maar verbanden gelegd worden. Gewoon even op een forum vragen en een artikel schrijven dus! Helaas voor GibsonLesPaul lijken de meesten hier geen verbanden te zien, dus misschien kan hij het op een ander forum nogmaals proberen.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 04-06-2013 14:02]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2013 15:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2013 14:01 schreef Helvete het volgende:
Voor de gemiddelde journalist is zo'n berg literatuurstudie en statistiek wel te moeilijk en daarnaast maakt het de lezer toch niet uit of er werkelijk correlaties zijn, zolang er maar verbanden gelegd worden. Gewoon even op een forum vragen en een artikel schrijven dus! Helaas voor GibsonLesPaul lijken de meesten hier geen verbanden te zien, dus misschien kan hij het op een ander forum nogmaals proberen.

Ik ben het er niet mee eens dat het niet te doen zou zijn. Met een beetje zoeken heb je best wel een idee of zo'n onderzoek überhaupt ooit gedaan is en wat er zo ongeveer uitkwam. En ik bedoelde niet perse dat GLP dat zou moeten doen, iemand hier kan het ook weleens gedaan/gezien hebben

Hoe dan ook. Gezien het toch superalgemeen blijft: ik denk dat er mensen zijn die door hun affiniteit met metal en de bijbehorende sub(sub)cultuur óók een affiniteit met vegetarisme hebben. Tegen de massa ingaan, de status quo in twijfel trekken etc. Tegelijkertijd zijn er mensen zijn die door hun affiniteit met metal en de bijbehorende sub(sub)cultuur óók een affiniteit met overmatig veel vleeseten hebben. Consumptieve levensstijl, lompheid, maling hebben aan sociale conventies etc. Allebei 100% waar, en lekker betekenisloos


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 04-06-2013 16:01 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Dat er geen verband, maar hoogstens correlatie is, kan ik a priori wel stellen.
Tenzij iemand met een onderzoek aankomt dat aantoont dat bepaalde ritmestructuren de smaak beïnvloeden, maar dan zit je denk ik in een heel ander gebied te vissen dan de topicstarter in gedachten had; die dacht, natuurlijk, weer antropologisch. Sowieso denk ik dat een dergelijk onderzoek bij/onder hard- dan wel grindcore interessanter is of iig een grotere kans heeft op een positieve uitkomst (al moet je zo niets onderzoeken, maar dat maakt voor een journalistiekflutverhaaltje niet wezenlijk uit).


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 04-06-2013 17:45 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2013 19:09 schreef altx het volgende:
Wat ik zei: Zo lang maar zo veel mogelijk mensen het fout blijven doen, wordt het vanzelf een keer geaccepteerd.

Zelfs "overnieuw" staat in het Van Dale.

Ja dat is nou eenmaal een manier waarop taal zich doorheen de tijd ontwikkeld, absurd om je daar druk over te gaan maken.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 04-06-2013 17:46 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2013 1:46 schreef bokkie666 het volgende:
Volgens mij eten de taalrefo's hier in dit topic allemaal vlees.

Je mag mij ook wel een taalrefo noemen hoor.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-06-2013 17:54 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2013 17:45 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Ja dat is nou eenmaal een manier waarop taal zich doorheen de tijd ontwikkeld, absurd om je daar druk over te gaan maken.

Ontwikkelt, godverdomme.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-06-2013 17:54 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 04-06-2013 18:54]


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 04-06-2013 18:34 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2013 17:54 schreef M. het volgende:
Ontwikkelt, godverdomme.

Niet als ik het lang genoeg fout doe! Maar je hebt gelijk, was 'n restant van een eerdere formulering.


WMP
Usericon van WMP
Posted 04-06-2013 18:58 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

M., alsch je werk'leyck soveel weerzin voelt tegen veranderingh van den Nederlandsche tael alsch gevolgh dat veel lieden fouten maeken, dan verwagt ick eijg'leyck niet minder dan dat je soo schrijft. Andersch ben je enkel hypocriet.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 04-06-2013 18:58]


New Era Productions
Usericon van New Era Productions
Posted 04-06-2013 19:36 by New Era Productions Wijzig reactieProfiel van New Era ProductionsQuote dit berichthttp://www.new-era-productions.nl

Ik ben principieel vegetariër. In deze decadente wereld is het eten van dieren niet meer nodig, prima alternatieven. Ook wens ik niet bij te dragen aan de bio-industrie, waarin een dier als een product gezien wordt ipv een levend wezen.
En ik heb meer op met dieren dan met de meeste mensen.

Zal een mooi artikel worden trouwens met de reacties hier!



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-06-2013 19:42 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 juni 2013 19:36 schreef New Era Productions het volgende:
Ik ben principieel vegetariër. In deze decadente wereld is het eten van dieren niet meer nodig, prima alternatieven. Ook wens ik niet bij te dragen aan de bio-industrie, waarin een dier als een product gezien wordt ipv een levend wezen.


quote:
Op 4 juni 2013 19:36 schreef New Era Productions het volgende:En ik heb meer op met dieren dan met de meeste mensen.
Moeje es wat meer moeite doen anderen leuk te vinden?


When your people matter, menstrual health matters


Inverted Church
Usericon van Inverted Church
Posted 04-06-2013 19:42 by Inverted Church Wijzig reactieProfiel van Inverted ChurchQuote dit berichthttp://terzijdehorde.blogspot.com

TOFU IST KRIEG



Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 04-06-2013 20:48 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 juni 2013 17:31 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
@ Schuurman en altx (o.a.): de journalist linkte naar de Nederlandse Taalunie en van hen is het Keurmerk Spelling. "Dat merkteken toont aan dat die producten de regels en principes van de officiële spelling van de Nederlandse Taalunie volgen. Het biedt u de garantie dat u ze kunt gebruiken voor het volgen of controleren van de officiële spelling." O.a. de Van Dale en het Groene Boekje dragen dus een keurmerk van de NT en hoewel spelling een net wat andere kwestie is dan wat jullie hier bediscussiëren, lijkt me dat de NT zonder problemen als betrouwbare autoriteit beschouwd mag worden.

Daarbij: de manier waarop je het Genootschap Onze Taal citeert is trouwens ook nogal selectief. Ten eerste geeft de Nederlandse Taalunie al aan dat juist het Genootschap Onze Taal de bron is waarop zij zich baseren, ten tweede staat bovenaan de pagina die je citeert het volgende: "Het is allebei mogelijk, maar 'Midas is vegetariër' heeft bij de meeste taalgebruikers de voorkeur. 'Midas eet vegetarisch' is wél voor iedereen goed." Het moge duidelijk zijn dat, alleen omdat de meerderheid "een voorkeur" heeft voor het ene dit het andere nog niet fout maakt.


Lulkoek.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-06-2013 21:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2013 20:48 schreef Schuurman het volgende:
Lulkoek.

In het geval van WMP, Fusion en Haerersihaseotihaswefrt nog een vegetarisch gerecht ook, dus ontopic. Heel goed!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen