|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Dying Fetus alleen daarom is het al de moeite waard. |
|
Gisteravond een voorproefje van Distortion in Italië: Obscura was retestrak en goed te volgen. Ook het nieuwe "Imaginative Soul" ging er prima in. Setlist: http://www.setlist.fm/setlist/obscura/2013/rock-n-roll-arena-romagnano-sesia-italy-7bc4e28c.html Death to All was van een heel andere orde. Het dak ging er af en van elke plaat minstens 1 nummer. Tijdens de reguliere afsluiters van Symbolic en Sound Of Perseverence nog wat uitwisseling met Obscura. Setlist: http://www.setlist.fm/setlist/death-to-all/2013/rock-n-roll-arena-romagnano-sesia-italy-73c4e291.html Dit was gaaf in drievoud, mede door het publiek dat alle (twin)solo's van DTA mee-"oh-oh"-de. Darkrise speelde al toen de deuren nog open moesten 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
quote: Dat is raar zeg !!! |
|
Aanwezig bij Speedfest, Distortion laat ik dit jaar aan me voorbijgaan. |
|
Zondag alweer!!! Erg veel zin in Dying fetus, Hypocrisy, Satyricon en Death to all! |
|
Ook zondag maar even heen, DtA en MDB kijken. Boeiender |
|
Morgen trouwens aanwezig met Distortion. quote: |
|
Morgen!!! Zin in Hypocrisy en Satyricon, en de man wil ook nog wel even Chthonic gluren Black seeds of bunny! |
|
Zo die kant maar eens op. Mooi man, een roadie/bob! En Rectal Smegma in onderbroek! Boeiender |
|
have fun en neem een souvenier mee! I am mine own redeemer...! |
|
Je bent toe aan een nieuw plectrum als hangertje voor aan je ketting? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Leuk feestje gehad gisteren. Beste bands imo: Honky, Wildmen, Tech 9, The Monsters en Hatebreed. |
|
Wat een ontzettend rukgeluid in de grote zaal bij Heaven Shall Burn en My Dying Bride. Vooral bij die laatste te hard, teveel basdrum, basgitaar en lage tonen in de gitaar die irritant begonnen rondzingen. Bij een band als MDB gaan belangrijke finesses dan verloren. Satyricon viel me ook wat tegen, ik kan echt niks met die nieuwe nummers en die intro sloeg wmb ook helemaal nergens op. Wel genoten van o.a. The Pentagram Burns, Fuel for Hatred en K.I.N.G. Hypocrisy en Death daarentegen vond ik erg goed, met Death als hoogtepunt denk ik, wat een lijst nummers! Obscura was een verrassing. Het heeft me op cd nog nooit weten pakken, maar live was dit echt goed. Toch nog es proberen. Dying Fetus was vet, strak en professioneel, maar hou ik geen hele set vol, kwestie van smaak. Darkrise was een leuke opener, maar ik had het gevoel dat er wat meer mocht gebeuren op het podium. Al bij al heb ik een aantal vette bands gezien, maar het geluid was voornamelijk bij het grootste podium echt een storende factor. Viel me bij Darkrise al op: te hard en te weinig evenwicht. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
Het was een mooi feestje. Ik vond over het algemeen het geluid veel te hard staan bij alle podia. Dying fetus, Hypocrisy en Death waren super! Satyricon vond ik tegenvallen. De nieuwe nummers zijn niet echt mijn ding. Vorig jaar op EMM waren ze veel beter. Nog een klein stukje Rectal Smegma gezien, was vermakelijk! |
|
quote: Hier sluit ik me quasi volledig bij aan, met dat verschil dat ik de nieuwe Satyricon wel trek, meerdere luisterbeurten waren daar een grote hulp^^ hoogtepunt was Death, dieptepunt MdB, wat een dramatisch geluid www.marchefunebre.be - doom death metal |
|
Dying Fetus en Rectal Smegma helemaal top. Death en Havok waren ook wel prima. Geluid was in die grotere zalen niet helemaal top, ook al vond ik het bij Dying Fetus nog wel goed. Maar misschien ook omdat ik toen vooraan stond. En die Burger Brother Inferno was lekker. Die pepers erbij waren top! |
|
Een maat van mij had het niet meer toen ie daar een paar happen van nam |
|
Speedfest was briljant. Ook grappig dat er een hele hoop punkers waren met hun bijbehorende kledingstijl. Lekker divers feestje met gave bands. Honky, Peter Pan en Hatebreed waren lekker! Distortion was ook erg gezellig, wel wat rustig. Vooral naar dat we 45 minuten in de persrij moesten staan omdat het zo traag ging, maar desalniettemin een toffe dag gehad. |
|
ik vond het geluid eerlijk gezegd ook niet eens tegenvallen. Wat (te) hard bij sommige bands, dat wel. Vind het trouwens ongelooflijk dat nog steeds slechts een kleine minderheid oordoppen draagt. Ook lieden die je vaak tegenkomt op metalconcerten. Zelfdestructief gedrag heet dat geloof ik. [Dit bericht is gewijzigd door Latebloomer op 25-11-2013 20:16] 100% anti-Kvelgeest |
|
In de zaal van Obscura, Hypocrisy, Satyricon en Death was het wel beter gedefinieerd, maar ook nog steeds gewoon te hard. Erfenis van Speedfest? We zijn nu 24 uur verder en ik heb - ondanks dat ik gisteren de hele dag oordoppen in had - nog een lichte suis in mijn oren. Serieus, wat is er mis met die geluidsmannen? In 013, Trix, AB, Biebob, Tivoli, etc. heb ik dat soort dingen nooit. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
Hmm vreemd. Ik heb geen moment last gehad van het te harde geluid. Ik draag dan wel altijd oordoppen (die je uit de automaat kan krijgen) maar ik was erg tevreden over het geluid bij My Dying Bride. Hoogtepunten waren absoluut Tech-9, Honky en My Dying Bride. Verder verrast door Hatebreed en Vista Chino! |
|
Helaas ben ik minder enthousiast over het Distortion fest. Als eerste band Dying Fetus gezien. Redelijk geluid en een zichtbaar enorm ingespeelde band. Wat wil je ook als je bijna het hele jaar "on the road" bent. Ook ik houd het echter niet vol om een hele show van ze te zien. Maar toch een prima begin van de dag! Daarna op tijd naar het andere podium gegaan om een goed plekje voor Hypocrisy te bemachtigen. Voordat ik vertrok nogmaals de Hell over Sofia DVD gekeken en de setlist gecheckt die ze de afgelopen dagen hebben gespeeld. Daarbij viel me al op dat er erg veel atmosferisch materiaal gespeeld zou gaan worden. Dit misschien omdat de laatste cd ook weer wat terugkeert naar het geluid van "Abducted" Publieksreactie was enorm lauw en dat stoorde Peter zichtbaar enorm. Dan maar "Killing Art" erin knallen maar ook dat hielp niet veel. Jammer, had van deze show veel meer van m.n. het publiek verwacht. Vervolgens Heaven Shall Burn op het andere podium. De band is zichtbaar gegroeid de afgelopen jaren m.n. op het vlak van podiumpresentatie en afwisselend songmateriaal. Het geluid was hier echter niet in orde, heb constant staan kloten met m'n oordoppen i.v.m. de ruis. Satyricon is een band waar ik trouw iedere keer weer de nieuwe plaat van aanschaf al vind ik het enorm jammer dat de echte magie van de begindagen is verdwenen ze komen toch iedere keer weer met iets kwalitatief goed aanzetten. Toch heb ik de laatste plaat niet meer aangeschaft. Waarom niet? Hij is gewoon te saai, net als zoveel andere nummers die live voorbij komen. Wat is het dan een verademing om tussen al die black/rock een nummer als "Mother North" te horen. Even lekker alle remmen los na de op het bot gestripte andere nummers. Jammer dat er verder niks van de eerste 2 albums gespeeld werd. Ook bij Satyricon waren de publieksreacties in eerste instantie wat lauw. Satyr liet zich echter niet uit het veld slaan en maakte er toch een succesvol optreden van. Uiteindelijk was Satyricon hierdoor voor mij de winnaar van de dag. Over Papa Roach kunnen we kort zijn. Het is totaal niet mijn ding en volgens mij alleen maar binnen gehaald om de zaal voller te krijgen. Wel opvallend dat deze band de enige was die op dat podium een enorm goed geluid had! Tijd voor een hamburger dus. Ondanks dat die wel behoorlijk aan de prijs waren was het wel een echte hamburger die je kreeg. Chapeau hiervoor! Death was na de eetpauze iets waar ik enorm gemengde gevoelens over had van te voren. Gelukkig heb ik ze met Chuck nog gezien op Dynamo '98. Aan de Cynic leden en Steve Digiorgio zou ik toch wel eens willen vragen waarom ze hiermee gestart zijn onder de naam Death? Natuurlijk is het leuk om de oude songs weer eens live te horen en misschien moet ik hier gewoon blij mee zijn maar toch miste ik de bezieling. Het is mij onduidelijk wie het grootste gedeelte van de show van zang voorzag. Chuck zijn stem vond ik in de laatste periode van Death live ook niet echt geweldig meer. Dit mannetje kon hem aardig imiteren maar miste de uitstraling die nodig is om hier een echt succes van te maken. Weet op dit moment dus nog steeds niet helemaal wat ik ervan moet denken. My Dying Bride vervolgens als afsluiter met een uur speeltijd waarin dan natuurlijk de nodige songs gemist worden. Het is echter niet anders met zo'n rijke discografie. Ook nu was het geluid op dit podium weer niet in orde (m.n. de basgitaar stond te hard) Ondanks dat My Dying Bride het festival afsloot kwam het zo niet over. Aaron bedankte het publiek vlak voor het einde voor het "langer" blijven. Duh! het was nog geen 22uur! De nieuwe? toetsenist en violist zat er met name bij "The Cry of Mankind" een paar keer goed naast. Maar goed dat nummer blijft toch wel erg goed! En zo stonden we iets na tienen weer in de parkeergarage en had ik veel meer van de meeste bands verwacht. Het grote aftellen naar de EMM kan nu beginnen. |
|
quote: Het valt mij op dat deze tour, die van start is gegaan als een tribute onder de naam "Death To All", her en der toch geafficheerd wordt als Death, waarmee onterecht de indruk gewekt wordt dat het een soort officiële reünie-zonder-Chuck is. Niet om je te willen corrigeren, maar verandert het iets aan je mening als je het optreden puur als een tribute bekijkt? |
|
DtA was erg gaaf om eens te zien. MDB had ik wat moeite mee omdat ik uit mijn plaat gegaan was bij DtA, als men het andersom had geprogrammeerd was het wat logischer geweest denk ik. Verder inderdaad wel matig geluid over het algemeen, erg genoten van de bands, de locatie en het publiek. Boeiender |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |