![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik moest een beetje overgeven in mijn mond hiervan. MC Hammer Smashed Face ![]() |
|
quote: QFT IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
Morridin en ErikdePerik: bedankt voor de geduldige uitleg! Begint me duidelijk te worden ![]() ErikdePerik, als je het zo schetst snap ik wel waar het vandaan komt ![]() Ben er ondertussen achter gekomen dat ik stiekem toch wel wat meer metal bands ken dan ik dacht, voornamelijk in de progressive hoek. Iets wat mij enorm aanspreekt. De suggesties worden ook erg gewaardeerd. Ik zal ze eens rustig gaan luisteren! Mijn vragen zijn denk ik wel beantwoord en interesse is gewekt. Allemaal een fijne dag! ![]() |
|
Jij ook een fijne dag! ![]() ![]() |
|
Handige tip voor het leren kennen van de genre's: Open wikipedia en youtube, dan wel Spotify. Vindt je een band leuk, zoek het dan op bij wikipedia en kijk bij de koppeling van het genre wat er nog meer als bands in dat genre genoemd worden. Vervolgens kun je makkelijk met youtube/spotify kijken of je de bands wat vindt. Zo leer je ook langzaam aan de verscheidene elementen van een subgenre kennen. Let wel dat een band natuurlijk altijd opeens een ballad of een hele andere stijl tussen hun 'reguliere' werk door kan gooien ![]() Afgaande op Rhapsody en Therion; kijk maar eens onder resp. Power Metal en Symphonic metal. Overigens is Therion begonnen als death metal band, dus je kunt nogal wat tegenkomen wat niet in je straatje ligt ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Morridin op 26-09-2013 15:32] ![]() |
|
Always a pleasure. Als je binnen een uur zoveel reacties ontlokt, begrijp je dat men hier graag over 'metal' praat. Symfo en prog zijn niet mijn favoriete genres, hoewel ik er een aantal wel op waarde weet te schatten. Sta me toe om je via deze gasten: een duwtje te geven richting déééze gasten: MC Hammer Smashed Face ![]() |
|
Als de progressieve hoek je aanspreekt, dan kan ik Seventh Wonder en Myrath van harte aanbevelen. Niet al te bekend, maar kwalitatief top in het genre. ![]() |
|
quote: Dat is pas een gateway band-combi ![]() Gezien je mogelijke affiniteit voor prog kun je de wat technischere muziek van Control Denied en Death ook waarderen. Let wel, Death gaat het 'harde' segment in, maar als je eenmaal aan de sound gewend bent wacht je een rijke muzikale ervaring [Dit bericht is gewijzigd door Morridin op 26-09-2013 15:35] ![]() |
|
quote:St. Anger en Death Magnetic zijn ook metal. ![]() Goed verhaal verder. ![]() |
|
quote: Ummm...ik ga me voor die discussie verontschuldigen ("begin 'm dan niet!" ![]() quote: Cheers! MC Hammer Smashed Face ![]() |
|
quote:Vetjes. Anyway, wat is metal? Metal is klote. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Inderdaad, Metal is muziek met kloten. ![]() |
|
Orlando weer een profiel of is dit een serieus topic? I am mine own redeemer...! ![]() |
|
Dat vroeg ik me ook eerst af, maar als je het even vluchtig doorneemt zie je algauw dat het wel degelijk een serieuze vraag was. En in dat geval zijn de aanvallende reacties wel een beetje zonde. Ook wel deels begrijpelijk, om de redenen die Erik al aangaf, maar aangezien we hier allemaal muziekliefhebbers zijn is het een beetje vreemd om iemand gewoon uit te lachen wanneer die een oprechte vraag komt stellen uit interesse. Ik luister zelf naar veel verschillende genres, dus ik vind het net leuk wanneer iemand er niet zoveel van kent maar daar wel graag verandering in wil brengen, al was het maar om te kijken of het iets voor hem is. En op een metalforum gaan kijken als je je afvraagt wat metal is, is helemaal geen onlogische denkwijze, aangezien wij het inderdaad wel zouden moeten weten ![]() Ik val hier in herhaling, maar je zal inderdaad al begrepen hebben, Depoelier, dat het een genre is met zodanig veel sterk verschillende subgenres dat het bijzonder moeilijk is daar een antwoord op te geven of tips aan te reiken. Zo is het voor de meesten logisch om heavy metalbands aan te raden, aangezien dat het grootste en meest algemene/toegankelijke/minst underground/whatever subgenre is, maar zelf sta ik daar niet helemaal achter omdat ik dat ook maar als een van de vele sterk uiteenlopende genres beschouw. Zelf luister ik voornamelijk naar black metal en ik vermoed dat dat niet je ding zal zijn, maar wat Morridin en Erik al zeiden is een heel goeie tip: op zoek gaan naar gelijkaardige bands. Zeer begrijpelijk dat je Therion goed vindt (ook al jaren fan van), maar de traditionele bands zijn dan misschien niet hetgeen waarnaar je op zoek bent. Gelijkaardige bands leren kennen kan via Last.fm, Spotify, of je kan eens kijken op Metal Archives, daar vind je bij elke band ook terug met welke bands ze gelijkenissen vertonen. Als je Therion goed vindt zou ik je ook Tristania aanraden (met name het album Beyond The Veil). Willekeur en dictatuur! ![]() |
|
Metal is muziek die naar metal klinkt signature ![]() |
|
Dankje voor je bijdrage Hypnos, daar is hij vast al heel wat mee ![]() Willekeur en dictatuur! ![]() |
|
ok... dan is mijn tip > check alles uit eind jaren 80 en begin jaren 90 qua deathmetal... ook (of vooral) in ons kikkerlandje heeft het een lijst aan goede bands opgeleverd. daarnaast niet te missen: autopsy, cannibal corpse, nihilist (dismember, grave, unleashed, entombed) etc. mooie middagvullende activiteit. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Herrie Records Inc. op 26-09-2013 16:11] I am mine own redeemer...! ![]() |
|
quote: Helemaal goed! Niks meer aan doen. ![]() |
|
Had dit niet gewoon in het vraagbaak topik gekunt? Daar passen algemene vragen prima in. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
algemeen is een ruim begrip! ![]() I am mine own redeemer...! ![]() |
|
quote: Ja, het had best in dat topic gekund. Of in dit topic. Maakt dat uit? Toch niet onzinnig om op een metalforum een nieuw topic te openen voor iets dat over metal gaat? Willekeur en dictatuur! ![]() |
|
Opzoeken: metal 1.metal metal zelfst.naamw. [muziek] harde rockmuziek Bron: Wikiwoordenboek - metal. Spelling'metal' komt NIET voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie en de spellingwoordenlijst van OpenTaal. Dit wil niet zeggen dat het fout gespeld is. Woorden die niet vaak worden gebru... Gevonden op http://www.woorden.org/woord/metal 2.METAL Machine Evaluation and Translation of Natural Language Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10433 3.METAL Machine Evaluation and Translation of Natural Language Gevonden op http://www.encyco.nl/nol.php 4.METAL 1) Hardrock 2) Luide muziek 3) Muzieksoort 4) Soort popmuziek Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/METAL/1 I am mine own redeemer...! ![]() |
|
Ik verzin de regels niet. Ik denk, laat ik de opmerking een keertje maken. :p En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
quote: Lijkt mij ook ![]() ![]() No dogs, no masters. ![]() |
![]() |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |