IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : fantasyboeken Vorige pagina | Volgende pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 13-07-2001 16:11 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

nee, geen diep verhaal nee ... maar wel oneindig droog: monsters die oneindig lang leven, alle films op alle intergalactische kanalen al meer dan 34000 keer hebben gezien en dan uit pure verveling maar elke inwoner uit het universum persoonlijk gaan beledigen, op alfabetische volgorde

-Claw


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Marty
Usericon van Marty
Posted 06-08-2001 8:59 by Marty Wijzig reactieProfiel van MartyQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2001 16:11 schreef Claw het volgende:
nee, geen diep verhaal nee ... maar wel oneindig droog: monsters die oneindig lang leven, alle films op alle intergalactische kanalen al meer dan 34000 keer hebben gezien en dan uit pure verveling maar elke inwoner uit het universum persoonlijk gaan beledigen, op alfabetische volgorde

-Claw


Zal wel aan mij liggen.. maar ik vind het niet echt geweldig.. maar goed.. ik hou ook niet van monty python.



Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 06-08-2001 10:23 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

Ik raad echt alle 6 de boeken aan van Terry Goodkind

Geweldige karakters, die schrijver heerst


I love the smell of painted miniatures in the morning


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 06-08-2001 11:08 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2001 10:23 schreef Aragorn het volgende:
Ik raad echt alle 6 de boeken aan van Terry Goodkind

Geweldige karakters, die schrijver heerst
Mee eens!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


BlackAngl
You live here often?
Usericon van BlackAngl
Posted 06-08-2001 12:27 by BlackAngl Wijzig reactieProfiel van BlackAnglQuote dit berichthttp://www.blackangel.nl

heeft er iemand wel eens een boek gelezen van Virginia Andrews? Ikzelf ben er met 1 bezig en het bevalt me opzich wel goed.


In love with the terror that comes when the moon is full, and the angels have fallen in a world where dreams do come true, and pain is only a choice...


Deathbard
Usericon van Deathbard
Posted 06-08-2001 12:43 by Deathbard Wijzig reactieProfiel van DeathbardQuote dit bericht

De beste schrijver die ik ken is Robert Jordan.Wheel of time is echt een goed boek,maar je moet wel redelijk goed engels kunnen anders zal je er weinig van begrijpen...ik was trouwens best wel teleurgesteld toen ik een boek van de zogenaamde legendarische R.A Salvatore ging lezen,voor iemand die Jordan gewend is zijn die boeken voor kindertjes(best jammer want ik had zin in de dark elf saga).

DEATH


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 06-08-2001 12:49 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

The wheel of time is inderdaad ook geweldig!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 06-08-2001 17:39 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2001 12:49 schreef suzanne het volgende:
The wheel of time is inderdaad ook geweldig!
een aanrader?


No regrets and no remorse...


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 06-08-2001 20:09 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2001 17:39 schreef Amarantha het volgende:
een aanrader?
Ja, absoluut! Als je een lange adem hebt tenminste, want er zijn nu 9 delen, met 700 tot 1000 bladzijden per deel.....en het verhaal is nog niet afgelopen . Het is wel een fantastische serie!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


AltMazter
Suicide, think about it.... consider it!
Usericon van AltMazter
Posted 06-08-2001 20:35 by AltMazter Wijzig reactieProfiel van AltMazterQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2001 20:09 schreef suzanne het volgende:
want er zijn nu 9 delen


9 delen? Ik zag pas een serie met reeds 23 delen! Geen idee hoe het heette...

Maar deel 23 had niet zoveel bladzijden; iets van 200 tops.


Forward into the light, forward into infinity!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 06-08-2001 23:33 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Da's vast Discworld saga van Terry Prachtett (ook een echte aanrader btw).


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 28-05-2003 23:22 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Ik ben vannacht begonnen in de Bijbel, tot nu toe vind ik het mooi!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-05-2003 23:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Het is reeds gezegd maar ik zeg het nog een keer, wat betreft fantasy is er maar een de beste (eigenlijk twee met Tolkien uiteraard) en dat is George R.R. Martin. Die blaast bijv. Jordan volledig weg. Waar Jordan zich verliest in ellenlange onnodige saaie bijstukken weet martin in een korte tijd boeiend personages te creeeren die er echt toe doen, durft veel en treedt regelmatig buiten de standaard verhaaltjes en zorgt ervoor dat je de grote lijn niet uit het oogt verliest.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 29-05-2003 0:22 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Mja, persoonlijk vind ik Hobb de beste auteur die er momenteel is... Jordan vind ik te langdradig, Tolkien heb ik gelezen, maar ik vind het verschrikkelijk hoe hij een goed (weliswaar op christelijke leest) verhaal weet te vernielen met overdereven taalgebruik en irrelevante details en personages (Tom Bombadil? Hang him high!) en Feist heeft *helaas* al lang de 'touch' niet meer van bijvoorbeeld Magiër (Magician) en Zilverdoorn (Silverthorn), tenzij je zijn collaboratie met Janny Wurtz (The Empire Trilogy/Keizerrijk Trilogie) meerekent (moet je wel van politiek en vooral intrige houden).

Tot nu toe heb ik niemand gezien die haar karakters zowel diepgang als emoties geeft als Robin Hobb. En verder zijn die karakters geplaatst in mooie verhalen.

En over een andere boeg gegooid is Terry Pratchett zeer de moeite waard. Echt alles wordt op een enigzins anarchistische manier op de hak genomen. Zowel de orginele boeken als de Nederlandse vertalingen zijn geniaal (Het feit dat de vertaler zich bediend van het pseudoniem Venugopalan Ittekot geeft al aan hoe goed deze zich in de absurde Schijfwereld stort).

Ik heb toevallig net het boek Kleingoderij (Small Gods) uit, waarin religies op de korrel gaan. Voorbeeldje: Volgens het kerkelijk dogma is de wereld rond, terwijl de Schijfwereld een platte schijf is gedragen door 4 gigantische olifanten op de rug van een enorme schildpad (geslacht onbekend). Het is deel 13, maar ik raad ten zeerste aan om in 1 (the colour of magic) te beginnen. Zeker omdat je in dat boek al 2 van de gaafste karakters tegenkomt: de Bibliothecaris en de Dood.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-05-2003 9:01 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 0:22 schreef Yirroth het volgende:
(Tom Bombadil? Hang him high!)


Tom Bombadil is gaaf

quote:

Tot nu toe heb ik niemand gezien die haar karakters zowel diepgang als emoties geeft als Robin Hobb. En verder zijn die karakters geplaatst in mooie verhalen.



Haar boeken zijn echt heel goed . Ik kan niet wachten op het laatste deel van de boeken van de nar serie (die deze zomer uitkomt als het goed is). Moet wel zeggen dat ik haar "Zieners" boeken beter vind dan de levende schepen reeks.



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-05-2003 9:04 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2003 23:22 schreef B6R6A6M het volgende:
Ik ben vannacht begonnen in de Bijbel, tot nu toe vind ik het mooi!


Dat is ook een mooi boek


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 29-05-2003 10:40 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Ik zelf ben helemaal weg van Terry Goodkind!
Zijn serie: Sword Of Truth is echt zo gaaf!
Episch verhaal, mooie uitleg over de magie die in het verhaal komt, schrijfstijl is fantastisch, lekker veel actie en er zitten zelfs levenswijsheden in!

Verplichte KOST!!

Verder vind ik George R. R. Martin met zijn Song of Ice and Fire ook geweldig! Intriges tussen koningshuizen en ridder oorlogen! gaaf!


I Find That I Am Not There...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 29-05-2003 12:06 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 10:40 schreef rvanderholst het volgende:
Verder vind ik George R. R. Martin met zijn Song of Ice and Fire ook geweldig! Intriges tussen koningshuizen en ridder oorlogen! gaaf!



Wel jammer dat het zo'n beetje bergafwaarts gaat naarmate de reeks vordert... ik vind dat ze die slechterik (de opperslechterik: Jaime Lannister) nog veel meer gemene dingen hadden moeten laten uitsteken. Dat vind ik dus soms wel serieus tegenvallen aan van die fantasyverhaaltjes, dat 'de goeie' echt altijd winnen, dat maakt het zo voorspelbaar. Als ik een fantasyoek zo schrijven zou het er wel even helemaal anders uitzien...


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 29-05-2003 12:12 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 9:04 schreef Vampie het volgende:
Dat is ook een mooi boek


Inderdaad, maar misschien toch lichtelijk overgewaardeerd.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 29-05-2003 12:13 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 12:06 schreef Asherah het volgende:

Wel jammer dat het zo'n beetje bergafwaarts gaat naarmate de reeks vordert... ik vind dat ze die slechterik (de opperslechterik: Jaime Lannister) nog veel meer gemene dingen hadden moeten laten uitsteken. Dat vind ik dus soms wel serieus tegenvallen aan van die fantasyverhaaltjes, dat 'de goeie' echt altijd winnen, dat maakt het zo voorspelbaar. Als ik een fantasyoek zo schrijven zou het er wel even helemaal anders uitzien...


Hmm... Jaime Lannister wordt nu juist in mijn ogen een soort van Good guy! hij draait zich een beetje om vind ik!
Ik vind dat er in George R R martin vele hoofdpersonen gewoon lekker dood gaan! good guys as well as bad guys! pats boem, shit Rob (King Of The North) DEAD!!

Ik vind het zeer zeer zeer gaaf!


I Find That I Am Not There...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 12:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wie kent hier de dark matter serie?

Zijn 4 delen, deel 5 is helaas gecancelled
Echt super dark fantasy verhalen


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 29-05-2003 12:14 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Bij de edda winnen de slechten deels.

Ik zal de tips even gaan proberen, bijna vakantie! GENOEG TE LEZEN

Ik heb bijna alles gelezen van tolkien


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 29-05-2003 12:17 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 12:13 schreef rvanderholst het volgende:
Hmm... Jaime Lannister wordt nu juist in mijn ogen een soort van Good guy! hij draait zich een beetje om vind ik!
Ik vind dat er in George R R martin vele hoofdpersonen gewoon lekker dood gaan! good guys as well as bad guys! pats boem, shit Rob (King Of The North) DEAD!!

Ik vind het zeer zeer zeer gaaf!


Jaah, maar dat is net het spijtige eraan, ik vond die Jaime Lannister de ultieme slechterik, die mag helemaal geen good guy worden! Zoals dat stuk met dat meisje, Briënne ofzo heet ze, dat riddersfiguur hé, dat vond ik echt bijzonder laag
Je hebt wel een punt als je zegt dat er veel belangrijke figuren ineens onverwacht doodgaan in dat verhaal, is idd wel vrij origineel Normaal denk je altijd onbewust als het over een hele sympathieke goodguy gaat (zoals Rob idd, of nof beter: Ned Stark, of zelfs Renling...) dat die dus in feite safe zit, maar niets is minder waar in Song of Fire and Ice ... er zitten hele goeie stukken in, en ook wel hele belabberde... Hele maffe/interessante figuur is trouwens de kobold, Tyrion, draagt bijna het hele verhaal in feite.

Ik vraag me ook steeds af of de band 'Fluisterwoud' hun naam hieruit heeft gepikt

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 29-05-2003 12:24]


Lies
Usericon van Lies
Posted 29-05-2003 12:37 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 29 mei 2003 0:22 schreef Yirroth het volgende:
En over een andere boeg gegooid is Terry Pratchett zeer de moeite waard. Echt alles wordt op een enigzins anarchistische manier op de hak genomen. Zowel de orginele boeken als de Nederlandse vertalingen zijn geniaal (Het feit dat de vertaler zich bediend van het pseudoniem Venugopalan Ittekot geeft al aan hoe goed deze zich in de absurde Schijfwereld stort).

Die Ittekot (ik vraag me toch af wie dat is) heeft Good Omens ook voor z'n rekening genomen; was best goed.

Zelf heb ik het niet zo heel erg begrepen op al die series: meestal zijn de latere delen niet half zo goed als de eerdere, en het wordt gewoon saai om telkens opnieuw hetzelfde te moeten horen. Ik snap ook niet waarom veel fantasy-auteurs bij series zweren. Een trilogie kan ik nog net aan, maar verder hoeft het voor mij niet echt (Voor Adams heb ik met plezier een uitzondering gemaakt, maar dat waren maar 5 boekjes van een 200 bladzijden)


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 29-05-2003 12:39 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Tyrion is zo COOL!!! wat een niftig mannetje is dat zeg, listig, intelligent (op zijn manier) en grof!

Tja Ned was inderdaad een good guy die te vroeg dood ging! Verder vind ik Jon ook zeer cool! hoe hij met die Wildlings om ging! cool hoor!

The Hound (Sandor Glegane) is ook stoer!!! zeer gevatte grove opmerkingen altijd!

In februari 2004 komt het volgende boek, kan niet wachten!

(zeg heb jij Terry Goodkind ook gelezen??)


I Find That I Am Not There...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen