IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 18/02/14: Cradle of Filth + Behemoth + Inquisition + Svarttjern + In Solitude @ 013, Tilburg Vorige pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 19-02-2014 11:54 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Wat is smokkelen met de blastbeats?

Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 19-02-2014 12:08 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

Een blastbeat is in mijn optiek Hihat(met daaronder een kick) en snare om en om. En dan heel snel.

Wat ik gisteren zag was dat men ipv de hihat een bekken pakte waardoor je geen aanslagen hoort maar een soort geruis. Dan kun je de focus volledig op de snare leggen waardoor dat soort snelheden gehaald kunnen worden.

In mijn optiek is dat "smokkelen"
Ik doe het ze niet na hoor, maar op cd wordt het echt anders gespeeld.

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 19-02-2014 12:28 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Was een zeer geslaagd avondje!

Svarttjern was lekker, alleen jammer dat 'Passions of 7' niet werd gespeeld.

Inquisition was echt mokervet, misschien wel de band van de avond. Lekker geluid en een toffe setlist. Toch altijd gaaf als bands die maar uit 2 muzikanten hun muziek zo goed over kunnen brengen.

Cradle of Filth was gaaf. Dani was (naar mijn idee) goed bij stem. Gaaf om nummers als 'Beneath the Howling Stars' en 'Haunted Shores' weer te horen, alleen hadden ze van mij nog wat ouder werk van 'The Principle...' toe mogen voegen aan de toegave. Gemiste kans, had de show net dat extratje gegeven.

Behemoth was ook top. Goed geluid, nieuwe nummers kwamen goed over, alleen zal het nooit echt mijn ding worden. Kan het prima hebben, maar het weet me net niet vaak genoeg te boeien. Zo ook gister avond.

Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 19-02-2014 13:19 by Impaler Lord Wijzig reactieProfiel van Impaler LordQuote dit berichthttp://www.cradleoffilth.nl

http://www.youtube.com/watch?v=A5KgtVfXeg4

Op zijn kanaal ook nog Haunted Shores en nummers van Behemoth.

Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!

adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 19-02-2014 16:42 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2014 12:08 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
Een blastbeat is in mijn optiek Hihat(met daaronder een kick) en snare om en om. En dan heel snel.

Wat ik gisteren zag was dat men ipv de hihat een bekken pakte waardoor je geen aanslagen hoort maar een soort geruis. Dan kun je de focus volledig op de snare leggen waardoor dat soort snelheden gehaald kunnen worden.

In mijn optiek is dat "smokkelen"
Ik doe het ze niet na hoor, maar op cd wordt het echt anders gespeeld.

Onzin. Bij blastbeat is het heel gebruikelijk om ride te gebruiken icm snare en kick.

Ik vind smokkelen eerder als je beetje buiten het tempo raakt dat je paar tellen overslaat om weer gelijk te komen. Zelfs de beste drummers doen dit live omdat, luister maar eens naar Emperor Live at Wacken DVD (daarmee zeg ik niet dat dat de beste drummer ter wereld is natuurlijk).

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-02-2014 16:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat wel, en klinkt ook acceptabel en vlotter live,
maar is wel een middeltje om je ergens doorheen te razen ook

signature

Latebloomer
Usericon van Latebloomer
Posted 19-02-2014 20:09 by Latebloomer Wijzig reactieProfiel van LatebloomerQuote dit bericht

anyway, vond het een topavond.
Ook leuk om Selim Lemouchi uit z'n dak te zien gaan bij In Solitude. Farida stond een paar meter verder in een wat meer observerende pose.

100% anti-Kvelgeest

Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 19-02-2014 22:25 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2014 16:42 schreef adeia het volgende:
Onzin. Bij blastbeat is het heel gebruikelijk om ride te gebruiken icm snare en kick.

ik bedoel ook niet de ride........ik bedoel een crash of china waardoor je alleen maar ruis hoort ipv losse aanslagen.

en dat is gay

[Dit bericht is gewijzigd door Wordfuhrer TMDC op 19-02-2014 22:26]

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-02-2014 22:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com