IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Hooggevoeligheid Vorige pagina | Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 21-10-2002 0:49 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 0:20 schreef Dwaallicht het volgende:
Da's niet hooggevoelig, da's gewoon vrouwelijk .

*ducks for cover*


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 21-10-2002 1:10 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

Ik ga aan je haar komen trekken hoor


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2002 1:10 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 20 oktober 2002 23:20 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat is helemaal niet maf, dat is doodnormaal.

Dit is echt weer zo'n test waarbij iedereen denkt van 'ja, aha, dus ik ben toch wel speciaal'...

Daar ben ik het helemaal mee eens..

Ik heb ook een persoonlijkheidstest gedaan op die site, en het resultaat was dat ik logisch, vastberaden en planmatig zou zijn. Geen van die 3 kernwoorden zijn juist. Conclusie: die tests zijn Bull Shit.

Face it: je bent normaal..

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 21-10-2002 1:11]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 21-10-2002 1:13 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 1:10 schreef AgonY het volgende:
Ik ga aan je haar komen trekken hoor
Moet je eerst uit Belgenland komen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 21-10-2002 1:18 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ik heb er ook last van. Kan door naar iemand te kijken vaak z'n emotionele toestand vaststellen. Acht van de 10 keer heb ik het juist.
Daarnaast ben ik ook nog hoog/overgevoelig voor andermans leed. Of dat nu in het echt is, of in film, de tranen rollen regelmaat om dingen waarmee ikzelf niks te maken heb.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2002 1:27 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 21 oktober 2002 1:18 schreef Slechtheid het volgende:
Ik heb er ook last van. Kan door naar iemand te kijken vaak z'n emotionele toestand vaststellen. Acht van de 10 keer heb ik het juist.
Daarnaast ben ik ook nog hoog/overgevoelig voor andermans leed. Of dat nu in het echt is, of in film, de tranen rollen regelmaat om dingen waarmee ikzelf niks te maken heb.

Dat heeft toch werkelijk iedereen Tenzij je het IQ van een biet hebt ofzo.. Zelfs chimpansees herkennen gemoedstoestanden.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Einzelgänger
Usericon van Einzelgänger
Posted 21-10-2002 1:33 by Einzelgänger Wijzig reactieProfiel van EinzelgängerQuote dit bericht

Hmm, uit bovenstaande posts haal ik niet dat iemand pretendeert met zijn/haar ervaringen speciaal, uniek oid te zijn.
Dus waarom dit vraagstuk nou benadrukt wordt

Of ik mis weer eens iets, dat kan ook natuurlijk.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 21-10-2002 1:35 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 1:10 schreef mislyd het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens..

Ik heb ook een persoonlijkheidstest gedaan op die site, en het resultaat was dat ik logisch, vastberaden en planmatig zou zijn. Geen van die 3 kernwoorden zijn juist. Conclusie: die tests zijn Bull Shit.

Face it: je bent normaal..

Whehehehe ik ben normaal. Nouja, d'r is altijd nog bier


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2002 1:37 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 21 oktober 2002 1:33 schreef Einzelgänger het volgende:
Hmm, uit bovenstaande posts haal ik niet dat iemand pretendeert met zijn/haar ervaringen speciaal, uniek oid te zijn.


Tja, in dat geval vraag ik me af wat die test dan feitelijk test? Of je mens bent?


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-10-2002 1:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Die test is in werkelijkheid een studie naar welk percentage van de bezoekers achterlijk en narcistisch genoeg is om zo'n ding helemaal af te maken.... maar dat hadden ze van te voren ook al kunnen weten natuurlijk (99,999%).


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 21-10-2002 1:48 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Volgens die test ben ik dus ook hooggevoelig, wat volgens mij gewoon meer op open-minded neerkomt.
Daarom heb ik ook zo'n grondige hekel aan psychologen en alles wat daar omheen hangt, ze proberen van een goeie eigenschap meteen een halve mentale afwijking te maken. Gelijk overal etiketjes aanhangen en de mensen vertellen hoe of dat ze inmekaar zitten...
Daarom zul je mij dus ook nooit bij een psychiater zien, hoewel verschillende mensen mij het al vaker hebben aangeraden, hehehe.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 21-10-2002 9:25 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

woohoo psych tests!

Ik ben ook hooggevoelig. Er zaten vragen bij die me heel bekend voorkwamen. Dat met harde plotselinge geluiden bijvoorbeeld. Ik zat als kleine altijd met de vingers in de oren als er vuurwerk was, nu nog steeds eigenlijk. Ik denk dat hooggevoelig idd iets met empathie te maken heeft.


Mijn Big 5 test

Extraversie Extravert
Energiek, enthousiast. Voorkeur voor sociale situaties. Prater, spontaan, open.

Openstaan Behouder
Houdt ervan om praktisch, efficient en routinematig bezig te zijn. Voelt zich prettig in een stabiele werksituatie.

Altruisme Aanpasser
Accepteert autoriteit. Vriendelijk, behulpzaam, een teamspeler. Heeft oog voor de behoeften van anderen.

Conscientieusheid In focus
Vol discipline gericht op een doel. Prestatiegericht. Werkt hard, komt beloftes na.

WIJS...

21-28 punten: Zeer wijs
U behoort tot de wijze minderheid. U heeft een grote feitenkennis, weet veel over hoe zaken verlopen in het leven, bent creatief, intelligent, staat open voor ervaringen, denkt zeer zelfstandig, plaatst problemen in perspectief van plaats en tijd, kunt zeer goed omgaan met onzekerheid, en kunt goed relativeren.

Muhaha

Uw persoonlijkheids type

U komt in de richting van het type: ESFJ
Kernwoorden: plichtsgetrouw, loyaal, sociaal
Typerende uitspraak: Heerlijk, al die mensen om mij heen!

U komt in de richting van het type: ESTJ

Kernwoorden: logisch, vastberaden, systematisch
Typerende uitspraak: Ik regel mijn verantwoordelijkheid, voor werk en privé

U komt in de richting van het type: ISFJ

Kernwoorden: gedetailleerd, plichtsbewust, traditioneel
Typerende uitspraak: Hoe gaat het met je?

U komt in de richting van het type: ISTJ

Kernwoorden: feitelijk, nauwkeurig, systematisch
Typerende uitspraak: Een man een man, een woord een woord

Goh, nou vertel me iets wat ik nog niet wist. *grijnst*


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 21-10-2002 9:31 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

oh jah; mijn conflicthanteringsstijl

Sterke neiging tot probleem oplossen. Uw neiging om in conflictsituaties de ideale oplossing na te streven, is prijzenswaardig. Probleem oplossen is een arbeidsintensieve strategie die loont in ingewikkelde en belangrijke conflicten, waar partijen een langdurige relatie met elkaar hebben of willen. In minder belangrijke zaken kan simpelweg toegeven efficiënter zijn, zonder dat het uw effectiviteit aantast.

Hahaha, nu gaat mij toch een lichtje op.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 21-10-2002 9:43 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 1:48 schreef Heiden het volgende:
Volgens die test ben ik dus ook hooggevoelig, wat volgens mij gewoon meer op open-minded neerkomt.
Daarom heb ik ook zo'n grondige hekel aan psychologen en alles wat daar omheen hangt, ze proberen van een goeie eigenschap meteen een halve mentale afwijking te maken. Gelijk overal etiketjes aanhangen en de mensen vertellen hoe of dat ze inmekaar zitten...
Daarom zul je mij dus ook nooit bij een psychiater zien, hoewel verschillende mensen mij het al vaker hebben aangeraden, hehehe.


Shrinks zijn leuk, vooral om ze vast te lullen. Ik quoteer even m'n schooldecaan die een psych oefeningetje met me wilde doen:
"Kijk nu eens naar buiten, wat zie je daar op het grasveld?"
Me: "Ja, kzie twee palen op het grasveld..*kijkt decaan bedenkelijk aan*.
"Ja maar, het kan zoveel meer zijn! Het kan een voetbaldoel zijn, en..bla bla"
Me: "Eh, als je bedoelt dat het object voor meerdere dingen gebruikt kan worden en op meerdere manieren gezien kan worden snap ik dat wel hoor. Als je dat wilde weten had je me de vraag: "Wat kan het object op het grasveld allemaal voorstellen? moeten stellen"
"Oh".

Me heeft ook iets van een jaar ofzow in therapie gezeten. M'n shrink wist niet meer hoe ze het op moest lossen - had me dus naar RET therapie intake gestuurd. Dus ik met die gast praten die daarover ging. Zegt ie: "Ik weet niet hoe men erop gekomen is jou bij RET te willen plaatsen, maar ik kan je niet in groepstherapie sturen want je zou ze compleet onder de tafel lullen". Hahaha, en toen was ik genezen zoveel lol had ik! Ben ook trouwens toen vrijwillig gegaan en niet op een dringend advies van een doc ofzow.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 21-10-2002 9:55 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 21 oktober 2002 1:27 schreef mislyd het volgende:
Dat heeft toch werkelijk iedereen Tenzij je het IQ van een biet hebt ofzo.. Zelfs chimpansees herkennen gemoedstoestanden.

chimpansees zijn ook helemaal niet dom .
( als je naar de evolutie kijkt en aftakkingen dan zie je dat dieren zich anders ontwikkelen vanaf de verondersteld gezamelijke voorouder , niet dat de een achetrblijft en de ander meer ontwikkelt )
een chimpansee heeft meer overlevingskansen in het bos en is daarmee sterker dan een mensen in die situatie , een haai of walvis meer overlevinskansen in het water etc de hersenen van deze dieren kan je ook naar kijken andere delen zijn meer ontwikkeld dan bij een andere soort .



Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 21-10-2002 10:00 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 1:27 schreef mislyd het volgende:
Dat heeft toch werkelijk iedereen Tenzij je het IQ van een biet hebt ofzo.. Zelfs chimpansees herkennen gemoedstoestanden.


Ja, maar er op kunnen reageren op een fatsoenlijke manier is een tweede hé? Een chimp doet dat in vele gevallen beter dan os homo sapiens. *people suck*


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 21-10-2002 11:05 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

DE BEN IK EEN RAT TEST
______

21 en meer punten
Je bent een Gore rat
Je bent bijna een echte rat. Je weet te verliezen, te winnen. Je hebt het spel om de macht door. Je bent óf een natuurtalent óf iemand die toch al wat butsen heeft opgedaan. Denk je wel om de nadelen van rattigheid: machtswellust, vervreemding, verlies integriteit? Want anders word je ook nog gevaarlijk of gek.

_____

Ik voel me geshockt


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 21-10-2002 11:21 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Volgens de test ben ik ook hooggevoelig, dat verrast me niet zozeer. Ik ben tenminste geen nummer in de maatschappij op deze manier. Ik heb het dus allang geaccepteerd en ben er zelfs trots op


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-10-2002 11:25 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2002 11:21 schreef Sjaan het volgende:
Volgens de test ben ik ook hooggevoelig, dat verrast me niet zozeer. Ik ben tenminste geen nummer in de maatschappij op deze manier. Ik heb het dus allang geaccepteerd en ben er zelfs trots op



O mijn god...


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 21-10-2002 11:31 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 21 oktober 2002 11:25 schreef Dwaallicht het volgende:


O mijn god...


Je moet me ook altijd weer uitlachen he


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-10-2002 11:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Geeft niet hoor . Iedereen is apart tegenwoordig, dus maak je geen zorgen .


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 21-10-2002 11:56 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Hooggevoeligheid als uitdaging
Gevoeligheid wordt niet altijd gewaardeerd. Daar kunnen de mensen die extreem gevoelig zijn voor drukte, geluid, stress en energieën van anderen over meepraten. Vaak ervaren zij die gevoeligheid zelf als een last en door hun omgeving worden ze nogal eens voor zeurpiet of softie versleten. Marian van den beuken beschrijft in dit boek wat hooggevoeligheid is, wat voor functie het heeft in de maatschappij en welke belangrijke kwaliteiten hooggevoelige mensen bezitten. Zij laat zien dat de last die je van hooggevoeligheid hebt, veel te maken heeft met de houding die je ertegenover inneemt. Als je hooggevoeligheid kunt zien als een gave die je in kunt zetten voor jezelf en de maatschappij, kun je ook beter omgaan met de last die het met zich meebrengt. Het boek geeft praktische tips om met hooggevoeligheid om te gaan en je tegen ongewenste invloeden te beschermen.

Marian van den Beuken is werkzaam als coach en trainer. Ze kent hooggevoeligheid vanuit haar eigen ervaring en vanuit haar werk. Ze gaf onder meer een e-mailnieuwsbrief uit over dit thema. Haar motto is: "Alleen de liefde telt; de rest doet er niet toe."
Klik op het boek om het direct online bij Boeknet te bestellen.



Marian van den Beuken
ISBN 90 2020 144 1
NUR Esotherie algemeen (720) Psychologie algemeen (770)
Ankertjesserie 271
Prijs € 4,95

Ankh-Hermes


Bron


Wiegen Meister !


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 21-10-2002 11:59 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 21 oktober 2002 1:27 schreef mislyd het volgende:
Dat heeft toch werkelijk iedereen Tenzij je het IQ van een biet hebt ofzo.. Zelfs chimpansees herkennen gemoedstoestanden.


Nee. Psychopaten herkennen dat niet. Je kunt van een Eskimo foto's maken van verschillende gezichtsuitdrukkingen en een inwoner van Afrika zal ze op de juiste wijze weten te interpreteren, maar een psychopaat kan dat niet.
Er zijn verder diverse afwijkingen die het moeilijk maken voor sommige mensen om gemoedstoestanden en gezichtsuitdrukkingen te interpreteren.



mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 21-10-2002 14:32 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ok mensen, dit gaat volgens mij helemaal de verkeerde kant op. Ik krijg plots een visioen dat alle West-Europeanen in 2010 elk minstens 2 psychologen hebben om hun 3x per week te vertellen hoe speciaal, afwijkend en begaafd ze zijn.
Er is natuurlijk zoiets als diversiteit onder de mensen, waardoor iedereen uniek is, maar nu lijkt het alsof iedereen bewijsmateriaal wil verzamelen om te laten zien aan anderen wat voor een geweldig interessante persoonlijkheid men heeft.
Het is dan ook een grappige tegenstelling dat we leven in een zogenaamde 'individualistische' maatschappij, terwijl 99% van de mensen nog steeds door dezelfde trends worden beïnvloed.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 21-10-2002 15:26 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

In Amerika is het al een stuk normaler om een psycholoog te hebben. Het lijkt me dat dat ook hier gaat gebeuren. Of je daar blij mee moet zijn is natuurlijk een tweede. Ik heb het zelf niet zo op psychologen.



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen