|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
De Avant-Garde Industrial Death-Metal band 'Empire of the Scourged' heeft op 1 december hun debuut release 'Transcend into Oblivion' uitgebracht. Op de 25-minuten durende cd staan vijf nummers die de conventionele regels van death-metal flink overtreden. 'Transcend into Oblivion' is te verkrijgen als normale cd, gelimiteerde digipack en muziekcassette. Voor velen van jullie zal dit waarschijnlijk -voor death metal begrippen- teveel afwijkende elementen bevatten maar ik weet zeker dat een groot deel van jullie dit zeker wel goed zal bevallen. www.empireofthescourged.com www.facebook.com/empireofthescourged www.soundcloud.com/empireofthescourged [Dit bericht is gewijzigd door De keizer op 04-12-2013 13:35] Empireofthescourged.com | facebook.com/empireofthescourged | soundcloud.com/empireofthescourged |
|
check even je links, ze kloppen niet helemaal Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Al gefixed Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
De twee tracks op SoundCloud zijn de rough mixes, toch? Zelfde als waar in deze post naar verwezen lijkt het: https://www.facebook.com/Empireofthescourged/posts/363445590451478 Zou zonde zijn als het namelijk zo op CD terecht is gekomen. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 03-12-2013 11:06] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
vanaaf es luustern signature |
|
quote:Heb de cd binnen, is een demo natuurlijk. Rijk aan instrumenten, wel een goed sfeertje, ben benieuwd naar de cd met een betere productie. Boeiender |
|
Ja demo / mini-cd / mini-album / ... Demo klinkt vaak gelijk zo truttig en mini-cd kon eigenlijk niet gebruikt worden omdat we m ook op tape verkrijgbaar hebben. We gebruiken deze release primair om een label te vinden en hebben daarnaast er een enorme zwik opgestuurd naar bladen en webzines om wat naamsbekenheid op te bouwen. Om die reden hebben we ook een tweetrack promocdr waarvan we er tijdens allerlei concerten en festivals waar we aanwezig zijn (als toeschouwer) er in totaal zo'n1000 van weggeven. We zijn niet van plan alles zelf te blijven doen dus ja, t moet aan alle kanten fungeren als demo. Dankjewel voor het compliment mbt de composities Empireofthescourged.com | facebook.com/empireofthescourged | soundcloud.com/empireofthescourged |
|
quote: Klopt, vervelende term wat dat betreft. Maar met de term mini-album verwacht ik nu eenmaal niet een demo (met rough mixes), dus ik vind het wat misleidend. quote: Goed bezig ja, qua promowerk. Kon het mooi volgen op FB quote: Succes! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik zie net dat we op de gedrukte infosheets gewoon debut release gebruiken, dat had ik beter hier ook dan kunnen doen. Je blijft de term 'rough mixes' aanhalen maar zo rough is t nou toch ook weer niet, alles is voor ons idee goed in balans en de hele stapel instrumenten / lagen zijn over t algemeen prima te onderscheiden. Ik hou zelf meer van een geluid zoals van ouwe Incantation, Immolation, Nocturnus en Mysticum en wilde hiervoor ook geen decrepit birth- of withintemptation-kraakheldere productie. Ik vind dat t zo als het is prima gelukt is en de sfeer uitademt die we voor ogen hadden. [Dit bericht is gewijzigd door De keizer op 04-12-2013 13:36] Empireofthescourged.com | facebook.com/empireofthescourged | soundcloud.com/empireofthescourged |
|
quote: Inderdaad, een beetje onzin om die term te gebruiken voor in ieder geval de cd. Het is gemixt zoals het gemixt is, dat is de eindmix van dit product. Al weet ik niet of AG de cd in zijn bezit heeft natuurlijk. Ik ga er vanuit dat er geen verschil is in de cd of de downloads. Boeiender |
|
quote: Nou, onzin... Ik praatte gewoon de band na Zoals ik gister zei, via Facebook werd (een tijd terug) naar die 2 nummers op Soundcloud gelinkt met de term 'rough mixes'. Al is die FB-post ondertussen verdwenen Maar goed, daarom gebruik(te) ik die term; zal het niet meer doen De CD heb ik inderdaad niet, en omdat ik het interessante muziek vind ben ik wel geïnteresseerd en wilde ik weten of de Soundcloud-versie op de CD terecht is gekomen. quote: Alles is goed te onderscheiden, dat is goed gelukt ja. En ik hoor de overeenkomst qua geluid met bvb. Mysticum ook wel (wat mij betreft is dat ook een geschikte productie voor jullie soort muziek), maar het mist de coherentie/versmoltenheid die hun productie wel heeft (en is overall wat minder afgewerkt, maar prima genoeg voor een demo). Gelukkig klinken jullie wel een stukje moderner, het is immers geen 1996 meer. Op basis van de twee Soundcloud-nummers al met al dus een leuke eerste stap Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Via facebook hadden we gelinkt naar een grove mix van het eerste nummer van de cd, niet naar deze, diegrove mixversie van 'Der Wanderer auf dem Nebelsee' heb ik weggehaald en deze twee zijn versies van de tweetrack-promocd, die heb ik er daarna es op gezet. De uiteindelijke mix/master wijkt daar wel nog ietsje vanaf. Mooi dat je de genoemde invloeden er een beetje uithaald en dat je de boel niet helemaal klote vind klinken, en dankjewel voor de opbouwende kritiek. Mail/facebookberichtert me even je adresgegevens, dan zorg ik dat je een cd krijgt, geef even aan of je liever een digi of liever een jewelcase wil hebben. Empireofthescourged.com | facebook.com/empireofthescourged | soundcloud.com/empireofthescourged |
|
quote: Check, duidelijk. Nu snap ik hoe dat zit met die oude verwijzing (en mijn verwarring )! Bedankt voor de uitleg quote: Geen probleem, (opbouwende) kritiek leveren gaat bijna vanzelf quote: Heb ik dan ook een ruil voor, je hoort van me! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Empireofthescourged.com | facebook.com/empireofthescourged | soundcloud.com/empireofthescourged |
|
quote:Kiek an, duudlijk. Boeiender |
|
Mooi, Nu weer over naar waar t om draait hier, 'onbegrensde zelfpromotie' De eerste 25 mensen ons via facebook een bericht sturen dat begint met ZM krijgen de cd voor de halve prijs (2,5 euro ipv 5)! Als de 25e zich vandaag aandient krijgt hij zn naam in chocoladeletters erbij! Empireofthescourged.com | facebook.com/empireofthescourged | soundcloud.com/empireofthescourged |
|
Vandaag van Satanklaas een pakketje promo's gekregen. Net even geluisterd; godver wat een drukke plaat. Alsof Phlebotomized en Nocturnus neuken en speed nakken tegelijk! |
|
Lekker plaatje hoor, het is geen dagelijkse kost, maar ik hou wel van dit soort chaos op z'n tijd. 5 Euro's? Op je muil!! |
|
Niet voor mij geschikt. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Klinkt allesbehalve slecht |
|
De 5 nummers smaken me goed. Ik hou wel van dit soort chaotische, gelaagde muziek dat niet alles prijsgeeft na één luisterbeurt. Het enige wat me soms lichtelijk stoort op momenten is dat de voornaamste grunt dermate laag is dat het wat weg heeft van een gorgelrochel die je zo vaak vindt in goregrind. Daar past het wel wat beter bij, want goregrind is muzikaal gezien net zo interessant als dergelijk monotoon gegorgel, maar tussen deze wat beter in elkaar zittende muziek vind ik zo'n saaie putgrunt wat minder passend. Ook fijn om te zien dat er aandacht is besteedt aan de vormgeving van het geheel. |
|
@sgeitert: Heel chaotisch is het toch niet, op zich zijn het vrij simpele songsstructuren en de nummers hebben gemiddels maar een stuk of 6 verschillende riffs @black Jew: dacht dat jij de mix van death metal met soundscapes en noise-achtige geluiden wel kon hebben... @buried: Dank u, kan ik u blij maken met een exemplaar? @wmp: Ik snap wat je bedoeld, we hebben expres de ultiem lage 'putgrunt' stukken redelijk beperkt gehouden zodat het niet de overhand neemt maar de boel enkel aanvult. Aanvankelijk dachten we als zang alleen maar grunts te gebruiken maar de nummers vroegen gewoon om meer variatie, vandaar dat er ook best veel screams in zitten. In de nieuwe nummers zal er ook in de zang nog iets meer gelaagdheid te vinden zijn. Maarre, goed om te horen dat het ding een waardige aanvulling in je cd-kast is! [Dit bericht is gewijzigd door De keizer op 18-12-2013 19:29] Empireofthescourged.com | facebook.com/empireofthescourged | soundcloud.com/empireofthescourged |
|
quote: Misschien te snel geoordeeld. het format* spreekt mij zeker aan. *raar woord. ff traden dan maar? IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Ik bedoelde het dan ook positief. Door de snelheid, samples en de sfeer in het algemeen is het chaotische verwoesting, wat uit de speakers knalt. 5 Euro's? Op je muil!! |
|
Goed plan mr Black Jew Contact (æ) empireofthescourged.com Empireofthescourged.com | facebook.com/empireofthescourged | soundcloud.com/empireofthescourged |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |