IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Nothing (Shoegaze/Relapse Records) Volgende pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 23-01-2014 17:04 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Relapse Records tekent na True Widow weer een band uit het shoegazecircuit: Nothing. Er zijn al twee tracks te horen van het album Guilty Of Everything dat op 4 maart zal gaan verschijnen.



Bent Nail

Lijkt wel een opgefokte versie van Silversun Pickups!

Dig

Dit is echt mijn ding, extreem benieuwd naar de volledige plaat!



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 23-01-2014 17:07]



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 23-01-2014 17:29 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Voorgaande materiaal is allemaal erg fijn ook, zeker 'Downward Years to Come' uit 2012! : )

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 23-01-2014 17:29]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 24-02-2014 10:01 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Een volledige album stream van Guilty of Everything:

Guilty of Everything (NPR Album Stream)

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 24-02-2014 10:05]



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-04-2014 18:54 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Klinkt best lekker dit. Gehele album nu een aantal keren beluisterd. Ik hoor ook wel wat postpunk stukken hier en daar, met metalen randje zelfs.

Minpuntje: veel nummers gaan veelbelovend van start maar weten mijn aandacht vervolgens niet vast te houden.

Dat album uit 2012 ken ik niet, is daar ergens iets van te beluisteren online?


... hoe de hazen lopen ...


Northward
Usericon van Northward
Posted 04-04-2014 21:57 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Heerlijke schijf


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 04-04-2014 22:05 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2014 18:54 schreef faalhaas het volgende:
Klinkt best lekker dit. Gehele album nu een aantal keren beluisterd. Ik hoor ook wel wat postpunk stukken hier en daar, met metalen randje zelfs.

Minpuntje: veel nummers gaan veelbelovend van start maar weten mijn aandacht vervolgens niet vast te houden.

Dat album uit 2012 ken ik niet, is daar ergens iets van te beluisteren online?



Dit is het derde nummer van het betreffende album uit 2012:





I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 19-04-2014 23:09 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Nothing heeft in het kader van Record Store Day een cover van In Metal van Low opgenomen.

Het origineel klinkt trouwens zo:



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 19-04-2014 23:10]



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 19-04-2014 23:36 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Leuk album ja!

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 19-04-2014 23:41]


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 19-11-2014 15:48 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De twee nummers van de split met Whirr:





Een stuk cleaner dan het materiaal op Guilty of Everything, maar de songs zijn gewoon top. Vooral Chloroform doet me denken aan het betere werk van The Smashing Pumpkins.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-11-2014 15:52 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik vind het wel nog leuk (in tegenstelling tot de tracks van Whirr), maar echt veel doet het mij ook niet.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-12-2014 8:08 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Die twee nrs kunnen echt niet tippen aan het album

Edit: En Whirr is ook kut.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 19-12-2014 8:08]


... hoe de hazen lopen ...


Northward
Usericon van Northward
Posted 02-03-2016 19:22 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

"Tired of Tomorrow", de tweede plaat komt 13 mei uit.
http://www.relapse.com/nothing-tired-of-tomorrow/

Siked!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 03-03-2016 10:32 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Nieuwe single Vertigo Flowers voorspelt niet veel goeds. Jammer.


... hoe de hazen lopen ...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 03-03-2016 12:56 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Mij doet het nieuwe nummer me ook minder dan het vorige album. Natuurlijk wel het gehele album afwachten.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 03-03-2016 20:59 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 3 maart 2016 10:32 schreef faalhaas het volgende:
Nieuwe single Vertigo Flowers voorspelt niet veel goeds. Jammer.


Klopt, dat is een vrij slappe track. Een middenweg tussen het dromerige, maar zware materiaal van Guilty of Everything en de cleanere benadering van de nummers op de split met Whirr, en dan allebei minder goed. Gaat het ene oor in en het andere oor weer uit.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 03-03-2016 20:59]



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-05-2016 11:19 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat komt volgende week uit, maar hij is al te streamen: Tired of Tomorrow

Vertigo Flowers is het minste en toegankelijkste nummer van de plaat wat mij betreft. Voor de rest gewoon een aangename melancholische shoegaze die wat gelaagder en lichter klinkt dan Guilty of Everything. Ik vond hem eerst tegenvallen, maar de plaat had even zijn tijd nodig. Het klinkt niet meer als een punkband die shoegaze speelt, wat ik ontzettend gaaf vond. Ze zijn dieper op de bron ingegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 08-05-2016 11:20]



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-05-2016 22:20 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Nieuwe album staat nu op.

Dat gruizige en broeierige lijkt helemaal weg. Bummer


... hoe de hazen lopen ...


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 30-05-2016 22:31 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2016 22:20 schreef faalhaas het volgende:
Nieuwe album staat nu op.

Dat gruizige en broeierige lijkt helemaal weg. Bummer

Heel jammer om te horen. Straks toch maar even opzoeken


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 04-07-2016 14:35 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Groeischijfje toch wel, minder gruizig inderdaad, maar toch weer een aantal kippenvelmomenten.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 04-07-2016 18:37 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

eerste indruk was best positief beetje jaren 90 sfeer zoals op de laatste plaat van Hum.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 16-08-2018 16:46 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De nieuwe plaat is al volledig te beluisteren: Dance on the Blacktop

The Carpenter's Son is een prachtig nummer, de rest vond ik zo tijdens de eerste luisterbeurt ontzettend saai klinken.



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 16-08-2018 16:48 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2018 16:46 schreef HierIsMike het volgende:
De nieuwe plaat is al volledig te beluisteren: Dance on the Blacktop

The Carpenter's Son is een prachtig nummer, de rest vond ik zo tijdens de eerste luisterbeurt ontzettend saai klinken.


Album net (helaas in beschadigde staat :/ ) binnengekregen. Vanavond eens luisteren.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 17-08-2018 9:41 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

De nummers op Spotify klonken nochtans veelbelovend, terug wat meer 'body'. Sowieso ga ik kijken als ze naar de Charlatan komen hier in Gent.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 25-08-2018 21:43 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Vind het een prima album vooralsnog.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 27-08-2018 9:14 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2018 16:46 schreef HierIsMike het volgende:

The Carpenter's Son is een prachtig nummer




I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 27-08-2018 18:52 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik heb de klik gevonden met Dance on the Blacktop. De sporadische metalkant van Nothing is nu echt helemaal weg, maar dit is wel een zwaardere plaat dan Tired of Tomorrow. Dit is de rijkste en meest doordachte plaat van de band tot nu toe. De sfeer is zeer melancholisch met een combinatie van shoegaze, britpop, grunge en alternatieve rock à la Dinosaur Jr.



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen