IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Plebeian Grandstand (Blackmetal/powerviolence) Vorige pagina
Mythics
Usericon van Mythics
Posted 17-12-2016 23:41 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Sowieso, bands die instrumenten gebruiken :')


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 18-12-2016 15:38 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 17 december 2016 23:27 schreef BenKnuckles het volgende:
Hier kan ik helemaal niets mee. Ongelooflijk saaie band, het wil maar niet klikken.


Ik vind False Highs, True Lows een "degelijke" plaat, misschien wel het dodelijkste woord dat je kunt gebruiken voor een plaat. Valt echt tegen na het ijzersterke Lowgazers dat de balans tussen blackmetal en hardcore ontzettend goed ving. De nieuwe is meer chaotische blackmetal in de stijl van Deathspell Omega, maar het mist de herkenbaarheid en vooral richting het eind (Tame the Shapes) begint het te vervelen, terwijl de plaat maar 35 minuten duurt.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 18-12-2016 15:38]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-09-2021 12:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-11-2021 10:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

vanavond de nieuwe plaat in primeur op ZM om 6u


signature


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-11-2021 16:34 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 11 november 2021 10:28 schreef Hypnos het volgende:
vanavond de nieuwe plaat in primeur op ZM om 6u




Holy shit, wat een krankzinnige plaat is dit. Plebeian Grandstand was nooit echt gezellig, maar hier wordt er nog een fiks aantal scheppen grimmigheid bovenop gegooid. Veel meer noise en alles voelt gewoon vele malen ongemakkelijker en intenser op alle fronten, en tegelijkertijd vloeit alles waanzinnig goed. Erg onder de indruk tijdens de eerste beluistering ervan. Ik zag deze "next level"-ontwikkeling van hun geluid echt niet aankomen.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 12-11-2021 16:35]



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-11-2021 21:44 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Intense plaat wel. Ben nog niet helemaal overtuigd, maar geïntrigeerd genoeg om hem vaker te luisteren. Deze kan wel eens gaan groeien.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 21-11-2021 11:35]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-11-2021 11:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hij groeit, hij groei!


signature


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-11-2021 13:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Waanzinnig album. Wel zo dense dat hij wat tijd kost, maar dit is vet.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 29-11-2021 18:24 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 24 november 2021 13:21 schreef Dirge for november het volgende:
Waanzinnig album. Wel zo dense dat hij wat tijd kost, maar dit is vet.


Ik vind hem per luisterbeurt beter worden. Bij dit soort platen is het altijd afwachten of het niet vooral de krankzinnige muur van geluid is waar je onder de indruk van raakt op het eerste gehoor en wanneer je dan dat stadium voorbij bent de plaat stiekem niet zo veel voorstelt. Deze heeft dat absoluut niet, er zitten zoveel gave details in en de plaat is ontzettend gestructureerd. Dit zit bewonderenswaardig subtiel in elkaar voor de krankzinnigheid die het tentoonstelt.



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 01-12-2021 19:56 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Mij gisteren ook eens aan de nieuwe Plebeian Grandstand gewaagd. Bij hun vorige album had ik altijd het gevoel dat ze er maar niet in slaagden om te doseren. Het was constant een aanval op de trommelvliezen zonder enig rustpunt.

Dan hebben ze toch uit hun fouten geleerd, want de nieuwe plaat vond ik, onder meer door het toevoegen van noise, industrial, ambient en techno beats, veel gevarieerder en dus minder vermoeiend om naar te luisteren.

Ik lees her en der commentaren van mensen die zeggen dat dit album een nieuwe standaard zet voor extreme muziek. En ik kan ze daar wel in volgen.

Deze band zal echter wel nooit 100% mijn ding worden, maar ik zie het wel gebeuren dat ik deze nieuwe plaat nog vaker ga draaien.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen