|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Nou ik vind dat hij wel een punt heeft. Er is nogal een overkill aan festivals tegenwoordig in het 'Roadburn'-genre. Had liever meer andere stijlen metal gezien, net als vorig jaar met die black metal vrijdag. |
|
Sorry man! |
|
Nah, staat toch genoeg ander spul altijd op Incubate in alle genres. Vind de vergelijking nogal krom, die paar bands op honderd namen.. |
|
quote: Klopt uiteraard. Alleen heb ik een bekrompen smaak en check ik alleen de metalbands. |
|
quote: Nuttige bijdrage. Maakt mij niet uit verder. Ik ga alleen dit najaar naar 3 andere festivals in dat genre. |
|
3? Heb je over die drie festivals dan dezelfde mening: te veel Roadburn-meuk? Verder siked voor Roadburn, ik mis ook wel de black metal-dag, maar soit. http://www.last.fm/user/xmosh4jezusx | Kali/Entropy |
|
Leeuwendeel van de metal is zaad. Slechts binnen de (stoner) doom en black zijn er redelijk wat uitzonderingen. Meer pretentieuze festivals die cross-over zijn en experimenteren met meerdere interessante genres juich ik wel toe. Veel leuker en interessanter dan weer een Into the Grave. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Precies. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ten eerste is het geen meuk. Ten tweede zeg ik juist doordat Incubate ook een flink aantal bands in dat genre programmeert er een overkill van dat soort festivals ontstaat. Er waren dus al drie festivals (vast nog meer) dit najaar. Oftewel: ik vond dat Mortis Rex een punt had en was het niet met AG eens... Pff... |
|
quote: Nou, het punt van MR was ook dat het juist wel meuk was Maar goed, als beide festivals en die andere drie van jou prima genoeg bezoekers hebben lijkt me dat er nog geen sprake is van overkill maar gewoon een brede markt Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ok. Zo interpreteerde ik zijn uitspraken 'Roadburn 2.0' en 'Overbodig als je het mij vraagt, vooral als het in dezelfde stad wordt georganiseerd.' niet. Zeker kort door de bocht, maar nogmaals vond dat hij een punt had. |
|
Met dat gemiep over "vast leuk als je van al die langzame bandjes houdt" lijkt het toch mede ene kwestie van jaloezie dat er voor anderen wél leuke festivals georganiseerd worden in Nederland Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Wat een gemiep om niks, zeg. Ik zie het absoluut niet als overkill. Er spelen idd honderden bands die hele week. En laat nu 1 dag een (beetje) doom/stoner/whatever programmering hebben. Ik zie het probleem niet. Vorig jaar was er een black metal dag en werd daar flink mee uitgepakt. Dit jaar niet. Jammer dan. Het is ook niet een festival dat zich alleen maar richt op metal. Dus ook qua bezoekers niet. Ik vind het al mooi dat ze zich in ieder geval met de hardere stijlen willen bemoeien, in tegenstelling tot bijv. een Eurosonic die letterlijk alleen maar fungeert als een jaarlijkse vleeskeuring voor boekers en programmeurs om bands te etaleren die het wellicht het komende jaar flink gaan maken in het livecircuit. Goeie melting pot vibe, dat Incubate. Graag meer van dit. Anyway, naast de Tartarus showcase zijn deze bands ook allemaal bevestigd afgelopen vrijdag: Holy Roar Records - Friday 19 September Employed to Serve (photo) - Ferocious post-hardcore / powerviolence Svalbard - Delivers warmth in the pit with their post-rock’ish hardcore Up River - Hardcore punk with excavated honest melodies Doomstar Bookings - Saturday 20 September Skitsystem - Dis-beated punk, discharging pure aggression into pure crust Agrimonia - Sweeping compositions with harsh vocals dragged through sludge Unkind - Destruction and revolution translated to melodious crust Teething - Four ferocious Spaniards creating intense hardcore infused grind Corrupt Moral Altar - With anger energized sludge, crust and grindcore band Tartarus Records - Saturday 20 September Aderlating - Ambient/metalish soundscapes from below the crusts of a diseased earth Ortega - Crushing doom, the Sword of Damocles in audio format Bismuth - A hand of doom that strums lumbering drone-doom riffs Galg - Blackened heaviness influences by black metal, doom, noise and dark ambient Black Death Records - Sunday 21 September Otis - Hardcore punk metal with lots of stoner influence Angstgegner - Warm hardcore straight from their souls to yours The Unborn - Dutch hardcore punk band playing fast, dirty and loud Zachte G Harde P - This Band has lungs purely filled with loose punk rock Schelles - Garage punk in which vivid memories of the past will be getting yelled at Ok doei |
|
quote: Dus je mening geven op een internetforum en daarna deze proberen te onderbouwen/verdedigen is gemiep om niks? Blijkbaar hebben de meeste mensen een andere mening hier. Prima. Deze post van je is in ieder geval een stuk nuttiger dan 'Sorry man!'. Doei! [Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 10-06-2014 11:45] |
|
quote: Dankjewel man! |
|
quote: Dat heb ik nergens gezegd.. of je moet "langzame bandjes" vertalen naar "meuk".. dan heb je wel gelijk. Dat ik het meuk vindt laat zich invullen, maar nogmaals; ik heb dat nergens gezegd. Zware Metalen doet zelf keihard mee aan de Roadburn trend (met maarliefst twee Roadburn-lite festivalletjes) dus dat er meteen in de verdediging wordt gesprongen verbaasd me niks. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
quote: En dit baseer je op wat!? Complete bullshit, het hele verhaal. Mooi bij elkaar gedroomd. Dit riekt trouwens ook naar veren in de eigen reet steken (logisch dat dat riekt) aangezien jullie zelf dergelijke festivals organiseren... als we toch vanuit niets gaan speculeren doe ik ook even een duit in het zakje. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
quote: Ook hier lijkt het zeker niet op Roadburn, maar er is inderdaad wel wat overlap in het stoner/doom-gebied. Het is harde muziek die door een redelijk deel van haar gebruikers gewaardeerd wordt, dus logisch dat men als ZM haar naam daaraan wil verbinden. Daar heb ik overigens 0,0 mee te maken. quote: Rustig, het was duidelijk maar speculatie. quote: Precies, ja! Dat jij het meuk vindt laat zich invullen, en dat deed ik dus ook. Bedankt voor de bevestiging dat het klopt quote: Erg tof om te zien, ja. Weinige festivalachtige dingen waar je rustig van electronic en free jazz tot en met black metal en stoner/doom kan kijken. quote: Heb zoals zo vaak Incubate aardig in de overweging staan, weekend is het meest kansrijk dus over die dagen heen toffe toevoegingen voor mij zo Wel jammer dat Moon Duo op de maandag zit en GGU:LL op woensdag. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Waar heb je het over. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Ik denk dat MR nog steeds denkt dat Into the Void een ZM festival is vw de samenwerking. |
|
quote:En Big Ass Metal? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote:Nooit geweten/doorgehad overigens dat ZM daar ook maar een vinger naar uitsteekt. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Uiteindelijk is de vraag hier: willen we meer of minder blastbeats? http://www.last.fm/user/xmosh4jezusx | Kali/Entropy |
|
Nieuwe toevoegingen! Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra Carter Tutti Void God Is An Astronaut King Buzzo The Wytches Container POW! Lantlôs Falloch Le Seul Elément De Koning Der Dieren |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |