IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Ashladan de zwaarste 100 editie 2014 Vorige pagina | Volgende pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-04-2014 8:25 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2014 22:18 schreef jehowi het volgende:
Welk genre wordt dan overgeslagen?
Ik zie er geen grind tussen staan. Qua doom slechts een Black Sabbath en Candlemass, geen funeral doom / stoner doom. Geen rauwe black. Geen tech/death. Ik zal vast nog meer missen.
quote:
Op 3 april 2014 22:18 schreef jehowi het volgende:
En ik wist niet dat Venom, Eluveitie, Bloodbath, Pain of Salvation, Candlemass,... om maar enkele te noemen, mainstream waren?
Oké, dan weet je het nu! In ieder geval de nummers van Venom (Black Metal), Eluveitie (Inis Mona) en Bloodbath (Eaten) zijn enorme hits (geweest).

Mijn punt is dat je aangeeft dat dit volgens jou een unieke en gevariëerde lijst zou zijn, terwijl het volgens mij en vast vele anderen hier nauwelijks voorspelbaarder kan. Hoe zag de lijst van 2012 er uit?

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-04-2014 9:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jongens een top 100 samengesteld door stemmen is per definitie gebaseeerd op populariteit, niet per se op kwaliteit. Daarnaast is het afhankelijk van welke groep uiteindelijk zal stemmen. Hoe populairder je lijst wordt hoe meer underground je gaat verliezen. De organisator heeft hier alleen invloed op door het juiste stemvee te bereiken.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-04-2014 9:40 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ja ja, dat begrijp ik uiteraard, maar het nut of de lol van een lijst als deze ontgaat mij een beetje. De ZM-jaarlijst bijvoorbeeld is tenminste nog leuk, handig en veel minder voorspelbaar, ook al is die net zo goed door populariteit gevormd.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 04-04-2014 9:54]

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-04-2014 9:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ach de paar voor mij onbekende bands zijn waarschijnlijk geschikter voor mijn oor dan uit de top 40. Sommige bands zijn behoorlijk cliche maar geven een goede samenvatting van een.genre wat ik anders nooit zou lui dsteren.

Overigens als ik naar mn eigen last.fm kijk heb ik soms hetzelfde gevoel ook hier is frequentie niet het belangrijkste, de ene band luister je gewoon om ff.aan te zetten de ander ga je echt voor zitten.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

jehowi
Usericon van jehowi
Posted 04-04-2014 14:25 by jehowi Wijzig reactieProfiel van jehowiQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2014 8:25 schreef Helvete het volgende:
Ik zie er geen grind tussen staan. Qua doom slechts een Black Sabbath en Candlemass, geen funeral doom / stoner doom. Geen rauwe black. Geen tech/death. Ik zal vast nog meer missen.
Oké, dan weet je het nu! In ieder geval de nummers van Venom (Black Metal), Eluveitie (Inis Mona) en Bloodbath (Eaten) zijn enorme hits (geweest).

Mijn punt is dat je aangeeft dat dit volgens jou een unieke en gevariëerde lijst zou zijn, terwijl het volgens mij en vast vele anderen hier nauwelijks voorspelbaarder kan. Hoe zag de lijst van 2012 er uit?

1. Metallica - Master of puppets
2. Slayer - Angel Of Death
3. Megadeth - Holy Wars…The Punishment due
4. Iron Maiden - Hallowed be thy name
5. Manowar - Battle Hymn
6. Exodus - Bonded by blood
7. Judas Priest - Painkiller
8. Dio - Holy Diver
9. Sabaton - Primo Victoria
10. AC/DC - Thunderstruck
11. Morbid angel - god of emptiness
12. Opeth - Blackwater park
13. Annihilator - Alison Hell
14. System of a down - Chop Suey
15. Anthrax - Caught in a mosh
16. Death - Pull the plug
17. Machine Head - Davidian
18. Black Sabbath - Children of the grave
19. Candlemass - Solitude
20. Opeth - Ghost of perdition
21. Saint Vitus - Born Too Late
22. Summoning - Land of the dead
23. Agalloch - In the shadow of our pale companion
24. Judas Priest - Hell Bent For Leather
25. Kreator - Warcurse
26. Metallica - Seek and destroy
27. Ozzy Osbourne - Crazy Train
28. Rammstein - Du Hast
29. Savatage - Gutter ballet
30. Slayer - War Ensemble
31. Cannibal Corpse - Stripped, raped and strangled
32. Amon Amarth - Under the northern star
33. Black Sabbath - Iron Man
34. Electric Wizard - Return Trip
35. Entombed - Left Hand path
36. Iron Maiden - The Trooper
37. Killswitch engage - My last serenade
38. Mastodon - Oblivion
39. Megadeth - Hangar 18
40. Type ‘o Negative - Black n. 1
41. Wintersun - Death and the healing
42. Cannibal corpse - Hammer smashed face
43. Pantera - Cemetery Gates
44. Amon Amarth - Guardians of asgaard
45. Disturbed - Down with the sickness
46. Immortal - Damned in black
47. Machine head - Clenching the fists of dissent
48. Morbid angel - Chapel of ghouls
49. Motorhead - Ace of spades
50. Paradise lost - Eternal
51. Rammstein - Feuer Frei
52. Reverend Bizarre - Doom over the world
53. Sepultura - Roots bloody roots
54. Strapping young lad - detox
55. Tool - Lateralus
56. Manowar - Warriors of the world united
57. Pantera - Cowboys from hell
58. Papa roach - Last resort
59. Volbeat - Sad man’s tongue
60. Children of bodom - Downfall
61. Bullet for my valentine - Hand of blood
62. Tool - Schism
63. Anthrax - Madhouse
64. Children of bodom - Are you dead yet?
65. Kamelot - Center of the universe
66. Cradle of filth - The foetus of a new day kicking
67. Anvil - Winged Assassins
68. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
69. Rage Against The Machine - Killing in the name of
70. Slipknot - Duality
71. Motley Crue - Kickstart my heart
72. Arch Enemy - We Will rise
73. Dream Theater - Constant Motion
74. Rhapsody of fire - Emerald Sword
75. Mudvayne - Determined
76. Korpiklaani - Vodka
77. Anathema - Lost Control
78. Iced Earth - Ten Thousand Strong
79. Rob Zombie - Dragula
80. Blind Guardian - Imaginations from the other side
81. Symphony X - Of Sins and shadows
82. Lamb Of God - Redneck
83. Mayhem - Freezing Moon
84. Disturbed - Ten Thousand fists
85. Korn - Coming Undone
86. Ensiferum - Guardians of fate
87. Helloween - I want out
88. Queensryche - Eyes of a stranger
89. Saxon - Heavy Metal Thunder
90. In Flames - Take This Life
91. Burzum - Det Som en Gang Var
92. Slipknot - Surfacing
93. Rage against the machine - bulls on parade
94. Hammerfall - Hearts on fire
95. Lamb Of God - Black Label
96. System of a down - BYOB
97. Alestorm - Heavy Metal Pirates
98. Sonata Arctica - Wolf & Raven
99. Channel Zero - Black Fuel
100. Trivium - Pull harder on the strings of your martyr

jehowi
Usericon van jehowi
Posted 14-04-2014 20:36 by jehowi Wijzig reactieProfiel van jehowiQuote dit bericht

Nog twee weken te gaan om je stem uit te brengen.

Buried
Usericon van Buried
Posted 14-04-2014 21:05 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

Sowieso beter dan wat StuBru gaat brengen, benieuwd.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-04-2014 21:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Je moeder is de zwaarste!

signature

jehowi
Usericon van jehowi
Posted 27-04-2014 21:10 by jehowi Wijzig reactieProfiel van jehowiQuote dit bericht

De stemmen zijn geteld, de laatste voorbereidingen zijn getroffen. Nu rest ons enkel om traditiegetrouw een klein tipje van de sluier te lichten over wat komen gaat tijdens de Zwaarste 100 van Ashladan!

Op 1 mei 2014 van 13:00 uur tot 22:00 uur zal de top 100 live uitgezonden worden op http://ashladan.listen2myradio.com/ . Een introductienummer (AC/DC – Long Way to the Top) zal de top 100 voorafgaan, zodat iedereen tijdig op de uitzending kan inpikken. Nieuw dit jaar is dat er op bovenstaande pagina kan gevolgd worden hoeveel mensen er meeluisteren en welk nummer er gespeeld wordt. Handig als je nieuwe dingen wilt leren kennen!

Speculeren, discussiëren en andere –eren kan zoals gewoonlijk voor, tijdens en na de uitzending in het officiële discussietopic op http://ashladan.be/forum/topic/5046-ashladan-de-zwaarste-100-2014-discussietopic/, of via de chat op de radiopagina.

Dat onze lijst nooit hetzelfde is en altijd voor verrassingen zorgt, wordt des te meer duidelijk aan de hand van de volgende statistieken:

Er zijn 35 nieuwkomers in de lijst;

17 nummers uit de editie van 2013 worden vervangen door nummers van dezelfde band die meer stemmen hebben gekregen (door onze unieke regel die maar twee nummers van dezelfde band in een lijst toelaat);

In totaal kunnen we dus maar liefst 52 nieuwe nummers horen in de top 100 van 2014;

De hoogste nieuwkomer staat op de 16de plaats;

De sterkste stijger is 66 plaatsen gestegen;

De sterkste daler is 71 plaatsen gedaald;

Aan de hand van de nummers die de lijst haalden, kunnen we vaststellen dat de lijst een stuk zwaarder is dan vorig jaar.

Er volgt om de tien nummers een overzicht. Dit overzicht wordt aangekondigd samen met de intro van een lied dat vorig jaar in de top 100 stond, maar dit jaar de top 100 niet gehaald heeft;

Daags na de uitzending zal een Youtube playlist en Spotify playlist worden vrijgegeven, zodat men nummers kan herbeluisteren.

Kortom een uitzending die je niet wilt missen. Hopelijk luister jij ook mee naar de Zwaarste 100 van Ashladan!

[Dit bericht is gewijzigd door jehowi op 27-04-2014 21:11]

jehowi
Usericon van jehowi
Posted 01-05-2014 13:07 by jehowi Wijzig reactieProfiel van jehowiQuote dit bericht

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 01-05-2014 13:13 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2014 13:07 schreef jehowi het volgende:
http://ashladan.listen2myradio.com/
Dit klinkt nog slechter dan de slechtste YouTubemuziekjes. 64k mp3?

Hebben jullie wel eerst alle platenlabels netjes gevraagd of jullie hun materiaal mogen gebruiken?

jehowi
Usericon van jehowi
Posted 01-05-2014 13:17 by jehowi Wijzig reactieProfiel van jehowiQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2014 13:13 schreef Helvete het volgende:
Dit klinkt nog slechter dan de slechtste YouTubemuziekjes. 64k mp3?

Hebben jullie wel eerst alle platenlabels netjes gevraagd of jullie hun materiaal mogen gebruiken?

Zal wel aan je pc liggen. Is allemaal 128 kbs/s, High Definition audio.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-05-2014 14:16 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2014 13:17 schreef jehowi het volgende:
Zal wel aan je pc liggen. Is allemaal 128 kbs/s, High Definition audio.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-05-2014 14:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Dit klinkt inderdaad enorm poep. De stream mag dan wel 128 zijn, het gebruikte materiaal zeker niet. Dat of er wordt bagger software gebruikt. Windows Media Player ofzo.

En Internet radio kan best luisterbaar zijn ios mijn ervaring.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

jehowi
Usericon van jehowi
Posted 01-05-2014 14:25 by jehowi Wijzig reactieProfiel van jehowiQuote dit bericht

Nergens wordt er geklaagd. Niet op Ashladan, niet op de facebookpagina, niet in de chat van de radio website, enkel hier moet er weer een hoop gemierenneuk zijn.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-05-2014 14:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Wij vertellen je liever gewoon de waarheid in plaats van je kont te likken.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-05-2014 14:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

WTF hoor ik nu trouwens, Nickelback?

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-05-2014 14:31 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Het geluid is echt heel brak ja. Alsof er een sort clipping optreedt. Advies: doe er wat aan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Clipping_(audio)

... hoe de hazen lopen ...

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-05-2014 14:32 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2014 14:27 schreef Onweerwolf het volgende:
WTF hoor ik nu trouwens, Nickelback?

Inderdaad

... hoe de hazen lopen ...

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-05-2014 14:34 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Even normaal doen tegen Dio.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-05-2014 14:36 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2014 14:34 schreef bokkie666 het volgende:
Even normaal doen tegen Dio.

Het nummer daarvoor, lullo.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-05-2014 14:37 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2014 14:31 schreef faalhaas het volgende:
Het geluid is echt heel brak ja. Alsof er een sort clipping optreedt. Advies: doe er wat aan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Clipping_(audio)

Inderdaad, dat is het.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-05-2014 14:39 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Het klinkt net als de Yoko boxjes van 5 gulden die ik in 1987 kocht om op mijn Sharp walkman aan te sluiten.

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-05-2014 14:44 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2014 14:36 schreef Onweerwolf het volgende:
Het nummer daarvoor, lullo.
Die heb ik gemist.

Hey Blind Guardian

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-05-2014 14:45 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2014 14:44 schreef bokkie666 het volgende:
Die heb ik gemist.

Volgens mij was het niet Nickelback maar Five Finger Death Punch oid.

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com