IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Ashladan de zwaarste 100 editie 2014 Vorige pagina
HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 02-05-2014 11:50 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Maar liefst een nummer uit mijn keuzelijst in de top 100, en die was ook wel te verwachten: Davidian van Machine Head. Dat de nieuwe Arch Enemy-track er in staat is ook wel verrassend, dat ding is amper twee maanden oud.

Geen Neurosis en Deathspell Omega, jammer genoeg.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 02-05-2014 11:52]

Mythics
Usericon van Mythics
Posted 02-05-2014 11:57 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 6:15 schreef jehowi het volgende:
Ik vraag me af wat voor rommel jij moet luisteren dat het er niet in geraakt.

'Professioneel' :')²

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 02-05-2014 12:07]

I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-05-2014 12:11 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 7:45 schreef MR. N het volgende:
Niet geluisterd, niet gestemd, maar naar de lijst kijkend vraag ik mij af hoe iets in een stemlijst "replaced" kan worden?

Als er een nummer van een band in staat met een bepaald aantal stemmen, hoe kan het in ene keer een ander nummer van die band worden?

Zoiets kan ook helemaal niet, en zeker niet meerdere keren.

... hoe de hazen lopen ...

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-05-2014 12:18 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 6:15 schreef jehowi het volgende:
Zo'n lijst zul je imo nergens horen.
Ben je nieuw op internet? Jaren geleden had zelfs MTV van die programma's die klassiekers van Iron Maiden met de nieuwste Triviumhitjes combineerden. Heb je vast wel eens gezien als je 22 bent. Gewoon op televisie ja.
quote:
Op 2 mei 2014 11:50 schreef HierIsMike het volgende:
Geen Neurosis en Deathspell Omega, jammer genoeg.
Volgens mij had ik ook een stem voor DsO uitgebracht!

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 02-05-2014 12:21]

jehowi
Usericon van jehowi
Posted 02-05-2014 14:21 by jehowi Wijzig reactieProfiel van jehowiQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 7:45 schreef MR. N het volgende:
Niet geluisterd, niet gestemd, maar naar de lijst kijkend vraag ik mij af hoe iets in een stemlijst "replaced" kan worden?

Als er een nummer van een band in staat met een bepaald aantal stemmen, hoe kan het in ene keer een ander nummer van die band worden?

Maximaal twee nummers per band worden toegelaten. Als een andere song het volgende jaar meer stemmen haalt, vervangt die in dat geval de andere.

jehowi
Usericon van jehowi
Posted 02-05-2014 14:25 by jehowi Wijzig reactieProfiel van jehowiQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 11:48 schreef faalhaas het volgende:
Ja alles wat enigszins afwijkt van de gulden middenweg moet wel volkomen kut zijn he.

Helemaal niet, alles is welkom in onze lijst. In een kleinschalige lijst als de onze is het zelfs simpel om er met een band met een kleinere fanbase binnen te raken (getuige Hell City die via hun Facebook promotie maken om dat nummer erin te krijgen). Had Helvete met wat vrienden afgesproken om op een aantal nummers te stemmen van de bands die hij graag hoort, dan waren ze erin gekomen hoor. Maar hij moet niet raar opkijken als hij de enige is die voor die band met dat nummer stemt en deze er niet in komt te staan.

jehowi
Usericon van jehowi
Posted 02-05-2014 14:26 by jehowi Wijzig reactieProfiel van jehowiQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 12:18 schreef Helvete het volgende:
Ben je nieuw op internet? Jaren geleden had zelfs MTV van die programma's die klassiekers van Iron Maiden met de nieuwste Triviumhitjes combineerden. Heb je vast wel eens gezien als je 22 bent. Gewoon op televisie ja.
Volgens mij had ik ook een stem voor DsO uitgebracht!

Ja. En in onze top 100 staat er niets anders dan Trivium en Iron Maiden. Logisch dat er veel mainstream instaat. Maar er staan ook andere goeie nummers in.

[Dit bericht is gewijzigd door jehowi op 02-05-2014 14:29]

WMP
Usericon van WMP
Posted 02-05-2014 14:31 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Ben jij autistisch of is die bord voor je kop gewoon enorm dik?

jehowi
Usericon van jehowi
Posted 02-05-2014 14:55 by jehowi Wijzig reactieProfiel van jehowiQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 14:31 schreef WMP het volgende:
Ben jij autistisch of is die bord voor je kop gewoon enorm dik?

Die bord?

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 02-05-2014 15:11 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Als je de lijnen opengooit en iedereen laat meestemmen, dan is het nou eenmaal zo dat de mainstream gaat regeren in de lijst. Dat gebeurt ook bij Metalfan en dan krijg je als resultaat dat dezelfde grote namen altijd bovenin eindigen. Logisch. Klaar. Snap de discussie niet.

Ik heb ooit de ZM jaarlijst geïnitieerd en heb er voor gekozen om deze te laten samenstellen door (actieve) forumbezoekers op ZM. Dit leidt tot een meer underground, maar ook progressievere en kwaliteitgerichte lijst (meer insiders en liefhebbers die stemmen, simple as that). Maar zelfs dan is er nog genoeg te klagen natuurlijk. Alleen gaat het bij het samenstellen van deze lijst in de eerste plaats eigenlijk niet om de uiteindelijke volgorde van de titels maar om een overzicht te creëren van goede metalreleases en is het ook vooral gericht op de wat meer getrainde metalluisteraars.

De lijst van Ashladan is de uitkomst van een soort van metalpopulariteitspoll, niks mis mee. Leuk overzicht voor de beginnende metalliefhebber.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-05-2014 16:24 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 15:11 schreef NecRobert het volgende:
De lijst van Ashladan is de uitkomst van een soort van metalpopulariteitspoll, niks mis mee. Leuk overzicht voor de beginnende metalliefhebber.
Precies, niets mis mee inderdaad, maar het wordt net als vorig jaar gepresenteerd als 'gevarieerd', 'uniek', 'verrassend'. Zich af willen zetten tegen 'de repetitieve rocklijstjes die de radiozenders ons durven voor te schotelen' en dan met zo'n lijst komen, die vervolgens onluisterbaar wordt vertoond venwege een of andere softwarebug (die ontkend wordt).

Houd het dan gewoon bij een simpel topic en maak na afloop een Spotify-/YT-afspeellijstje.

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 02-05-2014 16:49 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 16:24 schreef Helvete het volgende:
Precies, niets mis mee inderdaad, maar het wordt net als vorig jaar gepresenteerd als 'gevarieerd', 'uniek', 'verrassend'. Zich af willen zetten tegen 'de repetitieve rocklijstjes die de radiozenders ons durven voor te schotelen' en dan met zo'n lijst komen

Dit. En mensen die een echt unieke, verrassende lijst hebben ingeleverd krijgen nota bene naar hun hoofd geslingerd dat het dan wel rommel zal zijn. De wereld op zijn kop

... hoe de hazen lopen ...

Helvete
Usericon van Helvete
Posted 03-05-2014 0:19 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Als je zo veel vuile trots voor je onbenullige lijstje en je afkeer van zogenaamd voorspelbare radiorocklhitijstjes durft te uiten, verdien je die berg negatieve reacties. Al helemaal als je vervolgens zelf met een minstens net zo laffe, suffe, voorspelbare lijst aan komt zetten (nergens anders te horen, uniek!). En die internetradiosteam klonk prima, want jullie hebben het getest! High Definition audio! Wat een stel mafkezen zijn jullie. Succes met je achterlijke kutforum, jehowi.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 03-05-2014 0:20]

Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 03-05-2014 11:15 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

begin me weer helemaal thuis te voelen

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-05-2014 13:11 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 mei 2014 14:21 schreef jehowi het volgende:
Maximaal twee nummers per band worden toegelaten. Als een andere song het volgende jaar meer stemmen haalt, vervangt die in dat geval de andere.

En die nummers worden tevoren uitgezocht? Of tel je de stemmen van de nummers op en laat je de hoogste 2 toe?

Ik vind het raaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrr.....

Dus de lijst is geen afspiegeling van de stemmen, *bijvoorbeeld* Megadeth zou met 5 nummers in de lijst kunnen staan, en hoger dan Amon Amarth, maar door het toelaten van maar 2 nummers kan dat niet?

Waardeloze lijst in dat geval, geen afspiegeling van de werkelijkheid.

Boeiender

raviolivreter
Usericon van raviolivreter
Posted 03-05-2014 13:55 by raviolivreter Wijzig reactieProfiel van raviolivreterQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2014 13:11 schreef MR. N het volgende:
En die nummers worden tevoren uitgezocht? Of tel je de stemmen van de nummers op en laat je de hoogste 2 toe?

Ik vind het raaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrr.....

Dus de lijst is geen afspiegeling van de stemmen, *bijvoorbeeld* Megadeth zou met 5 nummers in de lijst kunnen staan, en hoger dan Amon Amarth, maar door het toelaten van maar 2 nummers kan dat niet?

Waardeloze lijst in dat geval, geen afspiegeling van de werkelijkheid.

+1. En als je 128 kbp/s al goeie kwaliteit noemt, jehowi... Ik heb enkele nummers geluisterd en de lage kwaliteit viel me meteen op bij nummers als Flying Whales. Ook fantastisch hoe je computer tijdens Opeth is gecrasht

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com