|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
De moderne post-hardcore muziek is redelijk groot geworden. Pubers zijn het emo of zelfs metal gaan noemen en zetten een verschoven beeld bij neer. |
|
jip ... in Amerika is het compleet om bruine zeep signature |
|
Grootmachten... euh... like...naja. Verder is de "industrie" zo veranderd dat je moeilijk rond kan komen van muziek alleen, en je dus minder bands hebt die volledig voor de muziek gaan. Ook zijn de tourbudgetten vanuit de "industrie" lang niet meer wat het was, maar daar staan kanalen als youtube tegenover om toch de mensen te bereiken. Overkill ligt wel op de loer met zoveel keus, nieuwe "grote" namen die bijvoorbeeld een Graspop kunnen headlinen zie ik zo niet. Boeiender |
|
quote: Die fase is allang weer over haar hoogtepunt heen, lijkt me. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Het is allemaal kiddycore en dus kut. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Kuttycore. |
|
quote:De emo-scene bestaat eigenlijk niet meer. Dit lijkt me een beetje de nasleep ervan, ookal komt de muziek ook niet echt meer overeen. Maar ook dit begint een beetje te vervagen. Ik hoor mensen om me heen het soms zelfs al hebben over "post post ...(vul maar in)" genres. |
|
quote: En die is net wel weer aan het opkomen Ik zie de laatste tijd weer veel bands uit het straatje van Cap'n Jazz en American Football opduiken. Ik smul ervan. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
meuh, dan toch liever slowcore toestanden signature |
|
Slowcore? I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
signature |
|
quote:Klinkt interessant, kan je me een paar bandjes noemen die een beetje het American football geluid (en vooral sfeer) hebben? Het geweldige project "Owen" van Mike Kinsella ken ik uiteraard al. |
|
Amenra mag nog, maar ik krijg helemaal de kolere van die punk/black metal. Burzum wordt overal gebanned, zowel de band als de merchandising allerhande, maar die emobroodjes posen met shirts op optredens en omdat het daar allemaal zo'n onbenullen zijn, kraaait er geen haan naar. Daar lach ik effe smakelijk mee. Als je hc wilt spelen en het dark wil houden, doe dan wat Darkside NYC of Lenght Of Time. En nu gaan we vegen |
|
Nee, AmenRa is kut, tenzij je 14 bent maar dan ben je zelf al kut. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Liep ik in Kortrijk en werd ik opeens aangeklampt door Duitsers. Die vroeger waar de church van ra was. Die dachten dat dat een echte kerk was, lololololololol. Waarom vertel ik dit? Omdat het kan. En nu gaan we vegen |
|
|
|
quote: Tja. Zojuist stond ik bij een concert van BadBadNotGood met tweehonderd andere mensen. Die band is op alle sociale media aanwezig, maar trekt niet zoveel bezoekers als Metallica of iets dergelijks. Ik bedoel dat iedereen een veel specifieker geluid kan vinden. Zo is de kans kleiner dat een bepaalde band zo groot wordt als Black Sabbath. Dat is toch niet zo moeilijk te volgen? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Niet groot ≠ underground. Dat is toch ook niet zo moeilijk te volgen? |
|
quote: Al stopt elke band nu, het zou me een zorg zijn. Ik heb genoeg aan m'n jaren 80 en 90 platen. Alles wat erna is uitgebracht en wat er nog eventueel uitgebracht gaat worden komt niet in de buurt van de platen uit die tijd. Imo dan, hè. Of zou het zijn omdat ik een onwijs ouwe lul bén? Ik luister heus wel naar nieuw spul. Een keertje. En soms zit er wel iets leuks tussen. Maar de impact die die oude platen hebben gehad, dat gevoel heb ik dan gewoon niet. Ach ja. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Snowing is mijn persoonlijke favoriet, geweldige band met een prachtig melancholisch geluid. Verder heb je nog Algernon Cadwallader, het intens chaotische 1994!, Dikembe en William Bonney. Nog wat bands uit de recente emo-throwback zijn The World Is a Beautiful Place & I Am Not Afraid to Die, Modern Baseball, Dads en Sport. Dat zijn de eersten die in mij opkomen. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Goed onderwerp gestart ook. Persoonlijk denk ik aan Mastodon. Gewoon, omdat het kan The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: Dat ligt echt aan jezelf. Ik ben ook op leeftijd en ik vind maandelijks iets nieuws wat me omver blaast. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Heeft het ook niet te maken met hoe eclectisch je smaak is? Als je naar veel genres luistert dan kom je sowieso altijd wel nieuwe goeie dingen tegen, terwijl ik me perfect kan inbeelden dat als je naar één bepaald genre luistert er idd na het hoogtepunt van dat genre nog weinig nieuwe fantastische dingen uitkomen. Niettemin ben ik het wel eens dat het tijdperk van grootmachten voorbij is. En dat is niet alleen in metal het geval. Ook in rock en pop bvb. zijn er deze dagen nog weinig acts met een status als U2 of the rolling stones. Meestal is het een hitje schrijven en daar dan zo lang mogelijk op teren. Door het overaanbod aan acts en releases denk ik dat het gewoonweg niet meer doenbaar is om een trouwe fanbasis op te bouwen vandaag de dag zoals dat in het verleden het geval was. Het vergt allemaal minder inzet: nummertje downloaden of een like klikken zorgt nu eenmaal voor minder binding dan wat je vroeger allemaal moest doen om een release te bemachtigen. Daarnaast heb ik ook de indruk dat er meer een evolutie is naar losse nummers beluisteren dan een volledig album waardoor men ook minder interesse in 1 welbepaalde band gaat ontwikkelen. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
quote: Muse misschien. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |