IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Waar blijven de nieuwe grootmachten in de scéne??? Vorige pagina | Volgende pagina
Gorath
Usericon van Gorath
Posted 11-09-2014 16:51 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2014 20:39 schreef caron het volgende:
Vraag ik me eigentlijk al jaren af.
Na het afsterven van wat Metallica ooit was, de dood van Slayer Hanemaan, Sepultuta broers die rel hebben....

Waar blijft het nieuwe bloed?
Volbeat? Ghost?
Kan toch niet?!

Een genre heeft boegbeelden nodig, nieuwe bands, niewe evoluties, anders sterft het.

Black Metal nog altijd pending met Watain (niet-true) en Inquisition/Katharsis (wel true).

Ik vraag het me af.

Het hele sludge-doomgebeuren is enorm aan het opleven met bands als Electric Wizard, Amenra en shows zoals Desertfest en Roadburn.

Mainstream black metal moet het afleggen tegen meer obscure bands zoals Vemod, Mgla, Urfaust, Sargeist,... die in enkele uren mensen over de hele wereld naar een optreden in Brussel laten vliegen.

Met Uncle Acid en nog een resem andere occulte rockgroepjes heeft ook dat genre en nieuwe kwaliteitsinjectie gekregen.

De nieuwe goden zijn al lang opgestaan. Ik denk nog niet meer aan Metallica, Slayer, Morbid Angel, Deicide, Megadeth en anderen. Kleinere subculturen zijn gegroeid zonder dat er echte grootmachten uitspringen. Laat die maar teren op hun verleden. Wie nieuwe dingen zoekt, vind ze wel!

[Dit bericht is gewijzigd door Gorath op 11-09-2014 16:52]

Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 11-09-2014 17:23 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht

De moderne post-hardcore muziek is redelijk groot geworden. Pubers zijn het emo of zelfs metal gaan noemen en zetten een verschoven beeld bij neer.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2014 17:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jip ... in Amerika is het compleet om bruine zeep

signature

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-09-2014 17:41 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Grootmachten... euh... like...naja.

Verder is de "industrie" zo veranderd dat je moeilijk rond kan komen van muziek alleen, en je dus minder bands hebt die volledig voor de muziek gaan. Ook zijn de tourbudgetten vanuit de "industrie" lang niet meer wat het was, maar daar staan kanalen als youtube tegenover om toch de mensen te bereiken.

Overkill ligt wel op de loer met zoveel keus, nieuwe "grote" namen die bijvoorbeeld een Graspop kunnen headlinen zie ik zo niet.

Boeiender

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-09-2014 18:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2014 17:23 schreef Hanging garden het volgende:
De moderne post-hardcore muziek is redelijk groot geworden. Pubers zijn het emo of zelfs metal gaan noemen en zetten een verschoven beeld bij neer.

Die fase is allang weer over haar hoogtepunt heen, lijkt me.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-09-2014 18:40 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Het is allemaal kiddycore en dus kut.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Gorath
Usericon van Gorath
Posted 11-09-2014 19:11 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Kuttycore.

Hanging garden
Posted 11-09-2014 20:44 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2014 18:13 schreef BenKnuckles het volgende:
Die fase is allang weer over haar hoogtepunt heen, lijkt me.
De emo-scene bestaat eigenlijk niet meer. Dit lijkt me een beetje de nasleep ervan, ookal komt de muziek ook niet echt meer overeen. Maar ook dit begint een beetje te vervagen. Ik hoor mensen om me heen het soms zelfs al hebben over "post post ...(vul maar in)" genres.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-09-2014 21:36 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2014 20:44 schreef Hanging garden het volgende:
De emo-scene bestaat eigenlijk niet meer.

En die is net wel weer aan het opkomen Ik zie de laatste tijd weer veel bands uit het straatje van Cap'n Jazz en American Football opduiken. Ik smul ervan.

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2014 21:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

meuh, dan toch liever slowcore toestanden

signature

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-09-2014 22:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Slowcore?

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2014 22:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

signature

Hanging garden
Posted 11-09-2014 22:13 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2014 21:36 schreef BenKnuckles het volgende:
En die is net wel weer aan het opkomen Ik zie de laatste tijd weer veel bands uit het straatje van Cap'n Jazz en American Football opduiken. Ik smul ervan.
Klinkt interessant, kan je me een paar bandjes noemen die een beetje het American football geluid (en vooral sfeer) hebben? Het geweldige project "Owen" van Mike Kinsella ken ik uiteraard al.

caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 11-09-2014 22:43 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Amenra mag nog, maar ik krijg helemaal de kolere van die punk/black metal.
Burzum wordt overal gebanned, zowel de band als de merchandising allerhande, maar die emobroodjes posen met shirts op optredens en omdat het daar allemaal zo'n onbenullen zijn, kraaait er geen haan naar. Daar lach ik effe smakelijk mee.

Als je hc wilt spelen en het dark wil houden, doe dan wat Darkside NYC of Lenght Of Time.

En nu gaan we vegen

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-09-2014 23:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Nee, AmenRa is kut, tenzij je 14 bent maar dan ben je zelf al kut.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 11-09-2014 23:17 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Liep ik in Kortrijk en werd ik opeens aangeklampt door Duitsers. Die vroeger waar de church van ra was. Die dachten dat dat een echte kerk was, lololololololol.

Waarom vertel ik dit? Omdat het kan.

En nu gaan we vegen

_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 11-09-2014 23:20 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-09-2014 0:03 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2014 14:28 schreef WMP het volgende:
Ik weet dat ik nu klink als een ouwe lul, maar dat is niet 'underground'.
Toen je dat nog niet had, en dat je een bandje enkel kende als krakende kopie ergens geplakt achter een wat bekender album op een aftands cassettebandje (ja, ik ben zo oud), dan kon je spreken over underground. Niet als een band nu zichzelf kan verkopen op tig van sociale media-sites.

Tja. Zojuist stond ik bij een concert van BadBadNotGood met tweehonderd andere mensen. Die band is op alle sociale media aanwezig, maar trekt niet zoveel bezoekers als Metallica of iets dergelijks. Ik bedoel dat iedereen een veel specifieker geluid kan vinden. Zo is de kans kleiner dat een bepaalde band zo groot wordt als Black Sabbath. Dat is toch niet zo moeilijk te volgen?

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

WMP
Usericon van WMP
Posted 12-09-2014 0:44 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Niet groot ≠ underground. Dat is toch ook niet zo moeilijk te volgen?

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-09-2014 5:12 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 september 2014 20:39 schreef caron het volgende:

Een genre heeft boegbeelden nodig, nieuwe bands, niewe evoluties, anders sterft het.

Al stopt elke band nu, het zou me een zorg zijn. Ik heb genoeg aan m'n jaren 80 en 90 platen. Alles wat erna is uitgebracht en wat er nog eventueel uitgebracht gaat worden komt niet in de buurt van de platen uit die tijd. Imo dan, hè. Of zou het zijn omdat ik een onwijs ouwe lul bén? Ik luister heus wel naar nieuw spul. Een keertje. En soms zit er wel iets leuks tussen. Maar de impact die die oude platen hebben gehad, dat gevoel heb ik dan gewoon niet. Ach ja.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-09-2014 8:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2014 22:13 schreef Hanging garden het volgende:
Klinkt interessant, kan je me een paar bandjes noemen die een beetje het American football geluid (en vooral sfeer) hebben? Het geweldige project "Owen" van Mike Kinsella ken ik uiteraard al.

Snowing is mijn persoonlijke favoriet, geweldige band met een prachtig melancholisch geluid. Verder heb je nog Algernon Cadwallader, het intens chaotische 1994!, Dikembe en William Bonney. Nog wat bands uit de recente emo-throwback zijn The World Is a Beautiful Place & I Am Not Afraid to Die, Modern Baseball, Dads en Sport. Dat zijn de eersten die in mij opkomen.

PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-09-2014 10:05 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2014 23:17 schreef caron het volgende:
Liep ik in Kortrijk en werd ik opeens aangeklampt door Duitsers. Die vroeger waar de church van ra was. Die dachten dat dat een echte kerk was, lololololololol.

Waarom vertel ik dit? Omdat het kan.

Goed onderwerp gestart ook. Persoonlijk denk ik aan Mastodon. Gewoon, omdat het kan

The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.

spectre
Usericon van spectre
Posted 12-09-2014 10:45 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2014 5:12 schreef De Tegenpartij het volgende:
Al stopt elke band nu, het zou me een zorg zijn. Ik heb genoeg aan m'n jaren 80 en 90 platen. Alles wat erna is uitgebracht en wat er nog eventueel uitgebracht gaat worden komt niet in de buurt van de platen uit die tijd. Imo dan, hè. Of zou het zijn omdat ik een onwijs ouwe lul bén? Ik luister heus wel naar nieuw spul. Een keertje. En soms zit er wel iets leuks tussen. Maar de impact die die oude platen hebben gehad, dat gevoel heb ik dan gewoon niet. Ach ja.

Dat ligt echt aan jezelf. Ik ben ook op leeftijd en ik vind maandelijks iets nieuws wat me omver blaast.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

williamblake
Usericon van williamblake
Posted 12-09-2014 11:44 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Heeft het ook niet te maken met hoe eclectisch je smaak is? Als je naar veel genres luistert dan kom je sowieso altijd wel nieuwe goeie dingen tegen, terwijl ik me perfect kan inbeelden dat als je naar één bepaald genre luistert er idd na het hoogtepunt van dat genre nog weinig nieuwe fantastische dingen uitkomen.

Niettemin ben ik het wel eens dat het tijdperk van grootmachten voorbij is. En dat is niet alleen in metal het geval. Ook in rock en pop bvb. zijn er deze dagen nog weinig acts met een status als U2 of the rolling stones. Meestal is het een hitje schrijven en daar dan zo lang mogelijk op teren.

Door het overaanbod aan acts en releases denk ik dat het gewoonweg niet meer doenbaar is om een trouwe fanbasis op te bouwen vandaag de dag zoals dat in het verleden het geval was. Het vergt allemaal minder inzet: nummertje downloaden of een like klikken zorgt nu eenmaal voor minder binding dan wat je vroeger allemaal moest doen om een release te bemachtigen. Daarnaast heb ik ook de indruk dat er meer een evolutie is naar losse nummers beluisteren dan een volledig album waardoor men ook minder interesse in 1 welbepaalde band gaat ontwikkelen.

PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-09-2014 11:56 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2014 11:44 schreef williamblake het volgende:

Ook in rock en pop bvb. zijn er deze dagen nog weinig acts met een status als U2 of the rolling stones.

Muse misschien.

The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com