IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Staccato ritmes in metal; drummers, nummers, riffs, whatever. Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-10-2002 22:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Tof maar ik zal wel compleet scheel zijn, want ik zie niks ervan .

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 22:54 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Jeez! Dat HOOR je Dwaal
Maar ff serieus; hoor je niet dat die ride klinkt alsof 'ie kiezelsteentjes erop laat vallen? M.a.w. geen vast mono-ritme aanhoudt?
(Heet zoiets Pluro-ritme dan)

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 25-10-2002 22:55]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-10-2002 22:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Godverdommeh, ik bedoel dus dat ik de files niet zie staan .

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 23:00 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Dude, lay-off tha booze if ya can't handle it! DIG? Check the timestamp.

.../upload/metal MP3/Napalm Death/Harmony Corruption/*

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 25-10-2002 23:00]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-10-2002 23:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hehe, WS_FTP niet auto refreshen als je reconnect.

kut

*edit* yeah, okay, I get the idea. Maar bij mijn weten doen heel veel bands dit, vooral van die retro-jaren '80 bands toch? Check anders bv. Pentacle....

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-10-2002 23:07]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-10-2002 14:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hey MBMarduk, het gebeurt bv. ook in Gorguts' 'Waste of Mortality' ergens zo rond de 2:40/2:50 als er een versnelling intreedt.

(van het toffe album 'Considered Dead')

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 26-10-2002 14:12]

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 26-10-2002 14:13 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Duly noted. Thanx, heb al een klein lijstje "to check out" zeg maar.

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 26-10-2002 14:57 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2002 14:12 schreef Dwaallicht het volgende:
Hey MBMarduk, het gebeurt bv. ook in Gorguts' 'Waste of Mortality' ergens zo rond de 2:40/2:50 als er een versnelling intreedt.

Mee oneens, da's IMO geen staccato maar roffels op verschillende gedeeltes van de drums o.i.d.
(bear with me; ben zelf geen drummer)
Misschien dat drummers mij kunnen corrigeren door te zeggen er wel staccato plaats vindt op verschillende instrumenten maar toch meen ik dat dat hier niet gebeurt.

*edit* Gorguts = fucking heavy man!!

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 26-10-2002 14:59]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-10-2002 15:24 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik ben ook maar een n00b hoor wellicht dat wat drummers hier uitkomst kunnen bieden?

Enne... die plaat HEERSCHT he . Hun debuut!

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 26-10-2002 15:47 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ga ik de site bezoeken blijkt er eentje zelfmoord te hebben gepleegd!
Kijk maar in de "Meldt de doden" topik!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-10-2002 15:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, kut ja ...

Was een toffe band. Later zijn ze behoorlijk de technische kant opgegaan, die platen ('Obscura' en 'From Wisdom to Hate' geloof ik, vergeet ik iets?) moet ik nog eens aanschaffen (als ik weer wat meer centen te makken heb). 'Considered Dead' blijft echt te gek na al die jaren! Lekkere trage zware mid-tempo canadese death metal.

Speel hem nog maar een keer in memoriam!

Trotz
Usericon van Trotz
Posted 26-10-2002 15:55 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Kan iemand die dan uploaden please

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-10-2002 15:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Is allang gebeurd, is ook naar de gewone dir verplaatst.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-10-2002 15:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 oktober 2002 15:47 schreef MBMarduk het volgende:
Ga ik de site bezoeken blijkt er eentje zelfmoord te hebben gepleegd!
Kijk maar in de "Meldt de doden" topik!

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1418&page=2

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 05-11-2002 13:30 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 22:02 schreef MBMarduk het volgende:
Drummers die niet weten wat "staccato" is??

Nou ben IK geen drummer maar ben ik nou zo verkeerd om te denken dat dit "common knowledge" behoort te zijn?
Ik kan het iig niet uitleggen zonder met mijn eigen handen het geluid voort te brengen

Ik ben ook drummer maar weet niet wat je ermee bedoelt. Ik ben namelijk zo'n autodidact die alles heeft geleerd door veel naar anderen te luisteren (wat overigens lang niet altijd een vruchtbare lesmethode is). De laatste tijd praat ik wel veel met andere drummers over van alles en nog wat dat met techniek e maken heeft, maar mijn niveau van kennis van terminologie is vrij laag.

Maar goed, afgaande op je beschrijving zou ik zeggen dat Sean Reinert van Cynic er op "Focus" je er behoorlijk mee om de oren slaat.

Touché, pussycat!

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-11-2002 13:33 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Op Death's Design van Diabolical Masquerade wordt er erg vaak staccato gebruikt met gitaren... ik weet helaas de nummers niet van buiten, het zijn er nl meer dan 60...

Een mooi voorbeeldje is wel "Spinning back the clocks"

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 05-11-2002 14:29]

mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 05-11-2002 16:59 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

staccato betekent dat de noten kort gespeeld worden, dus met kleine pauzes tussendoor zeg maar, je hebt ook de term legato, dat betekent dat de tonen aan elkaar zitten en zo vloeiend mogelijk overlopen in elkaar.

Marcel

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 05-11-2002 17:59 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

ik gebruik het af en toe in mijn 2e band.
Over welke cd van na[alm death heb je het eigenlijk?

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 05-11-2002 18:04 by Katablaster Wijzig reactieProfiel van KatablasterQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 5 november 2002 13:30 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik ben ook drummer maar weet niet wat je ermee bedoelt. Ik ben namelijk zo'n autodidact die alles heeft geleerd door veel naar anderen te luisteren (wat overigens lang niet altijd een vruchtbare lesmethode is). De laatste tijd praat ik wel veel met andere drummers over van alles en nog wat dat met techniek e maken heeft, maar mijn niveau van kennis van terminologie is vrij laag.

Maar goed, afgaande op je beschrijving zou ik zeggen dat Sean Reinert van Cynic er op "Focus" je er behoorlijk mee om de oren slaat.

dat ben ik helemaal mat je eens.ik wist wel wat het was maar de naam die er voor staat kende ik niet.daarom wil het niet zeggen dat elke drummer dat moet weten.wedden dat er teringveel drummers zijn die niet een weten wat zestienden of triolen zijn!

Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 05-11-2002 18:39 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 18:04 schreef Katablaster het volgende:
dat ben ik helemaal mat je eens.ik wist wel wat het was maar de naam die er voor staat kende ik niet.daarom wil het niet zeggen dat elke drummer dat moet weten.wedden dat er teringveel drummers zijn die niet een weten wat zestienden of triolen zijn!

Hoef niet te wedden, weet het redelijk zeker.

Tum podem extulit horridulum...

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 11-11-2002 15:53 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 18:04 schreef Katablaster het volgende:wedden dat er teringveel drummers zijn die niet een weten wat zestienden of triolen zijn!
Idd, wat zijn dat?

Touché, pussycat!

Twone
Usericon van Twone
Posted 11-11-2002 16:06 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

N.Barker gebruikt veel staccatos met zen snare op de oudere Cradle albums. vooral in TPOEMF

Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 11-11-2002 16:37 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

staccato kan je ook op een viool spelen

"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Posted 11-11-2002 21:18 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2002 16:06 schreef Twone het volgende:
vooral in TPOEMF
Lees dit eens hardop!

Touché, pussycat!

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 11-11-2002 22:04 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

wij gebruiken het ook in een nummer, wel cool moet ik zeggen

11.45: restate my assumptions

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com