|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Tof maar ik zal wel compleet scheel zijn, want ik zie niks ervan . |
|
Godverdommeh, ik bedoel dus dat ik de files niet zie staan . |
|
Dude, lay-off tha booze if ya can't handle it! DIG? Check the timestamp. .../upload/metal MP3/Napalm Death/Harmony Corruption/* [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 25-10-2002 23:00] |
|
Hehe, WS_FTP niet auto refreshen als je reconnect. kut *edit* yeah, okay, I get the idea. Maar bij mijn weten doen heel veel bands dit, vooral van die retro-jaren '80 bands toch? Check anders bv. Pentacle.... [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-10-2002 23:07] |
|
Hey MBMarduk, het gebeurt bv. ook in Gorguts' 'Waste of Mortality' ergens zo rond de 2:40/2:50 als er een versnelling intreedt. (van het toffe album 'Considered Dead') [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 26-10-2002 14:12] |
|
Duly noted. Thanx, heb al een klein lijstje "to check out" zeg maar. |
|
quote: Mee oneens, da's IMO geen staccato maar roffels op verschillende gedeeltes van de drums o.i.d. (bear with me; ben zelf geen drummer) Misschien dat drummers mij kunnen corrigeren door te zeggen er wel staccato plaats vindt op verschillende instrumenten maar toch meen ik dat dat hier niet gebeurt. *edit* Gorguts = fucking heavy man!! [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 26-10-2002 14:59] |
|
Ik ben ook maar een n00b hoor wellicht dat wat drummers hier uitkomst kunnen bieden? Enne... die plaat HEERSCHT he . Hun debuut! |
|
Ga ik de site bezoeken blijkt er eentje zelfmoord te hebben gepleegd! Kijk maar in de "Meldt de doden" topik! |
|
Ja, kut ja ... Was een toffe band. Later zijn ze behoorlijk de technische kant opgegaan, die platen ('Obscura' en 'From Wisdom to Hate' geloof ik, vergeet ik iets?) moet ik nog eens aanschaffen (als ik weer wat meer centen te makken heb). 'Considered Dead' blijft echt te gek na al die jaren! Lekkere trage zware mid-tempo canadese death metal. Speel hem nog maar een keer in memoriam! |
|
Kan iemand die dan uploaden please |
|
Is allang gebeurd, is ook naar de gewone dir verplaatst. |
|
quote: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1418&page=2 The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:Ik ben ook drummer maar weet niet wat je ermee bedoelt. Ik ben namelijk zo'n autodidact die alles heeft geleerd door veel naar anderen te luisteren (wat overigens lang niet altijd een vruchtbare lesmethode is). De laatste tijd praat ik wel veel met andere drummers over van alles en nog wat dat met techniek e maken heeft, maar mijn niveau van kennis van terminologie is vrij laag. Maar goed, afgaande op je beschrijving zou ik zeggen dat Sean Reinert van Cynic er op "Focus" je er behoorlijk mee om de oren slaat. Touché, pussycat! |
|
Op Death's Design van Diabolical Masquerade wordt er erg vaak staccato gebruikt met gitaren... ik weet helaas de nummers niet van buiten, het zijn er nl meer dan 60... Een mooi voorbeeldje is wel "Spinning back the clocks" [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 05-11-2002 14:29] |
|
staccato betekent dat de noten kort gespeeld worden, dus met kleine pauzes tussendoor zeg maar, je hebt ook de term legato, dat betekent dat de tonen aan elkaar zitten en zo vloeiend mogelijk overlopen in elkaar. Marcel |
|
ik gebruik het af en toe in mijn 2e band. Over welke cd van na[alm death heb je het eigenlijk? |
|
quote: dat ben ik helemaal mat je eens.ik wist wel wat het was maar de naam die er voor staat kende ik niet.daarom wil het niet zeggen dat elke drummer dat moet weten.wedden dat er teringveel drummers zijn die niet een weten wat zestienden of triolen zijn! |
|
quote: Hoef niet te wedden, weet het redelijk zeker. Tum podem extulit horridulum... |
|
quote:Idd, wat zijn dat? Touché, pussycat! |
|
N.Barker gebruikt veel staccatos met zen snare op de oudere Cradle albums. vooral in TPOEMF |
|
staccato kan je ook op een viool spelen "If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself" |
|
quote:Lees dit eens hardop! Touché, pussycat! |
|
wij gebruiken het ook in een nummer, wel cool moet ik zeggen 11.45: restate my assumptions |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |