|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
wat is een geremasterde cd Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Dat moet jij toch wel weten als christenen ! Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
quote: Hmmm een plaat die origineel analoog is opgenomen maar later nog omgezet is naar digitaal geluid en opnieuw gemastered is... (heel simpel uitgelegd) heb zelf bijv een geremasterde versie van "in the nightside eclipse" en dat klinkt best aardig, alleen zit er totaal geen warmte in het geluid meer. |
|
quote: Hmmz kan er niemand gewoon christen schrijven? wij zijn toch echt geen meervoud En nee ik weet niet wat het is...en als je niet oppast geef ik je nog aan bij paul zodat hij je weer bant Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Dus jij was het de 1ste keer, cu at the meeting billy bob. Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
Ik denk dat het per CD anders is. Ik heb zelf The Origin Of The Feces geremasterd en een vriend van mij niet, en de geremasterde versie is gewoon vetter. Maar bij veel CD's waar bv. sfeer een groot aandeel inneemt valt het bij een geremasterde versie dat juist vaak een beetje weg. [Dit bericht is gewijzigd door Vintersorg op 29-10-2002 17:40] |
|
Ik heb twee geremasterde cd's van Sepultura, Arise en Beneath the remains. Ze klinken vet, maar er gaat wel wat van de sfeer verloren. Voor mij is het net zoals het verschil tussen oude LP's en CD; net dat extra "gevoel" dat mist, maar niet storend. Daarentegen heb je ook CD's die een brak geluid hebben doordat ze met verouderde apparatuur zijn opgenomen en geremasterd veel beter uit de verf komen. |
|
quote: Is dat een dreigement? Dan zal ik mijn anti-panda spray maar meenemen Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
-> Ik denk dat het hier besprokene al genoeg aan bod komt in het volgende topic: - Heropnemen van cd's http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1902 |
|
quote: Nee, een belofte. Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
A en B van MA worden Gere'd. |
|
enige remaster die ik heb is die golden disc van Sepultura - Arise "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
De remasters van Skepticism klinken allemaal geweldig. Het is ook een goeie manier om toch aan cd's te komen die anders niet te krijgen. Schijt dat het niet de originele is ... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
De remaster van Megadeth - Killing is my business...and business is good is geweldig (origineel was niet om aan te horen; de demo's klonken nog helderder!)!!! Thanx again Hirogen! [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-10-2002 19:47] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ouwe cd van Nailbomb weer eens beluisterd. Eerst alleen op casette gehad. (+-5 jaar geleden) Wat een verschil in geluid... Heh! |
|
Van mij hoeft al dat remasteren niet zo, wel leuk en aardig maar ik zie het eerder als 'geldklopperij'. Waarom nu opeens meer nummers, terwijl ze eerst afgekeurt zijn of waarom opeens ander artwork ? En tjah, de geluidskwaliteit, ik zweer nog altijd bij een wat dof geluid... Ik, Wil Schuurman |
|
Ik was anders erg blij met de remasters van o.a. Atheist hoor, hoe had ik er anders aan moeten komen? En nu liggen er allemaal van die toffe Mausoleum-remasters voor schandalig veel geld bij de Free Record Shop. |
|
Inderdaad, 20 euro voor die mausoleums !! Dat is écht belachelijk... maar daar zitten wel geniale bands op dat label !! Zo heb ik laatst, door een foutje van een elpee boer, nog killer - ready for hell op LP gescoord.. ook mausoleum band (komt uit belgie de band) geweldige ouderwetste heavy metal. Die mausoleum remasters bevatten ook 2 albums op 1 cd... daar ben ik ook nooit zo weg van eigenlijk, maargoed, ik mag die crossfire's nu wel eens origineel kopen... Ik, Wil Schuurman |
|
Bij een aantal oudere bands is het wel prettig dat er remastered cd's van zijn, omdat je er anders no way meer snel aan kunt komen. Als ik een originele cd zie liggen waar ik de geremasterde versie van heb, pleur ik de remaster ook meteen op mijn tradelist . Niet omdat het geluid misschien wel eens prettiger zou kunnen zijn overigens, maar om het feit dat die cd "origineel" is, oud, "harder to get". Hetzelfde heb ik met digi / non-digi cd's: jewelcase meteen op de tradelist, digi-cd op de plank. |
|
ik vind t goede zaak... cd's met goed geluid |
|
quote: Zijn ze al uit? kosten ze? midprice mag ik hopen? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Zijn al tijden uit toch? Mijn 'Piece of Time' is alweer twee jaar oud, oude demonrs. staan er ook op. |
|
quote: Hmmm dit is ff heel vaag; ik weet nl. dat Hammerheart nu aan het onderhandelen is over de remasters en de nieuwe cd (ik heb ze getipt nl.) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik heb hem van NMG entertainment, CD no. 2810, uitgebracht in 2000. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 30-10-2002 0:49] |
|
hmm site is vernieuwd; belooft goeds: http://www.atheist-music.com Rechtsonder hebben ze het over de re-releases [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 30-10-2002 1:08] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |