|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Is dit de oorzaak dat ZM soms zeer moeilijk te bereiken is? |
|
Dat is mijn idee wel. |
|
Misschien kan er gezorgd worden dat de pagina voor elke persoon maximaal 1 x per 10 seconden gerefresht kan worden. Dat moet schelen denk ik. Als iedereen namelijk tegelijk een aantal keer achter elkaar op F5 of Refresh ramt vreet dat natuurlijk resources. |
|
quote: En standaard een keer per 10 seconden zeker niet? Lijkt me ook fucking irritant.. ben je lekker aan het lezen/scrollen, is de pagina plots weer weg aan het reloaden.. |
|
quote: Jep, absoluut gelijk Imagination, not invention, is the supreme master of art as of life - Joseph Conrad ---------- http://icedesign.org |
|
Is het een idee om alleen moderators de search te laten gebruiken? Dit ivm steeds meer topics die voor een 2e of 3e keer geopend worden omdat de search niet beschikbaar is. |
|
Dwaallicht idd een goed idee Ik zou het erg tof vinden als ik weer een search kon gebruiken. ik denk de andere mods ook wel. |
|
Zekers, ik kan dat schrijvers topic niet vinden met de oude search. Heads I win, tails you lose |
|
quote: Daarom ook maximaal eens in de 10 seconden. Niet elke 10 seconden... |
|
quote:Dit is niet zo 1,2,3 opgelost. De database zit gewoon heel erg vol met reacties. Dat kost wel ff wat tijd om doorheen te zoeken. Ik ben aan het uitzoeken hoe dit sneller te krijgen. |
|
Zou je dan de zoek niet wat simpeler kunnen maken? Dat je bijvoorbeeld alleen op titel kunt zoeken? En oude topics die al maannden dichtzitten verwijderen helpt misschien ook. |
|
Nu krijgt Count toch nog gelijk... |
|
quote: Vind ik opzich een goed idee, maar het is een beetje achter de feiten aanlopen dan. We proberen juist mensen te stimuleren de search te gebruiken en eerst te kijken naar al bestaande topics alvorens een nieuwe aan te maken. Als wij de search kunnen gebruiken is wel handig om bepaalde dingen terug te kunnen vinden, maar ik hoop wel dat de zoekfunctie gewoon weer voor iedereen beschikbaar zal zijn, en wat sneller zou ook niet verkeerd zijn. Dead things grow from deep inside... |
|
quote: Ja, misschien is dat toch een optie. Toen dat ter sprake kwam in een ander topic vond ik het niet echt een goed idee, zonde van die topics. Maar als dit een oplossing is. We kunnen eventueel gewoon heel selectief erg oude en niet erg boeiende topics verwijderen... Dead things grow from deep inside... |
|
Misschien zou je de gesloten en oude topics eraf kunnen halen, en ergens anders op I-net zetten, en dan een 'archief'-linkje ofzo. Het is maar een inval. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Dat doet de oude vertrouwde zoekfunctie, die zoekt ook op woorden in de tekst van de posts geloof ik. DE OUDE ZOEKFUNCTIE DOET HET DUS NOG STEEDS! Die staat rechts onderaan de pagina van de active topics of een willekeurige andere index. quote: (drie)Dubbele topics kunnen sowieso zonder enig noemenswaardig verlies wel gedelete worden (of gebeurt dat al?). [Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 07-06-2002 15:06] |
|
Hij doet het idd nog, maar als iemand gaat zoeken ligt [volgens mij] voor de andere users het forum ff lam. |
|
quote: Goede indexen op de tabellen? Verder de queries optimaliseren natuurlijk, maar hoe... [Dit bericht is gewijzigd door elessar op 07-06-2002 15:57] |
|
quote:Die indexen liggen wel goed. Alleen die fulltext indexen zijn niet echt geweldig geloof ik. Daarnaast zit er gewoon te weining geheugen in deze machine. Er zitten ondertussen ook meer dan 220000 reacties in de database. Dat is ook redelijk wat. |
|
hopelijk komt er snel een nieuwe zoektoestand, want dat is wel makkelijk |
|
quote: Misschien moet je dan ff alleen het zoeken op tekst uitzetten. Maak je veel joins in zo'n search? Hm ik zou die queries wel eens willen zien op zich, maar ik weet ook niet of ik er veel over kan zeggen... |
|
Misschien kan de search opgesplitst worden in verschillende groepen? Bijvoorbeeld zoeken naar recente onderwerpen en zoeken naar onderwerpen van een aantal maanden oud? Zo kun je in ieder geval kleinere tabellen krijgen. |
|
En als je het zoeken nou eens in eerste instantie beperkt tot 2 maanden en dan op de volgende pagina de volgende 4 de volgende pagina de volgende 8 maanden en dan de rest |
|
quote: Op een ander forum waar ik vaak rondhing had je dit ook. Een archief (op andere server en database enzo) waarin alle topics stonden die al 2 maanden niet meer gebruikt werden. Het zorgt ervoor dat je forum een stuk sneller wordt, maar het opduikelen van een oud topic wordt wel lastig.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Inderdaad, zeker als je daar weer verder in wil kleppen. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Administration | Volgende pagina |