IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Beastmilk / Grave Pleasures Vorige pagina
Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-08-2025 15:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2025 23:47 schreef Sater het volgende:
Nog een nieuw nummer.

Wacht, nee, nu laat het een Grave Pleasures nummer van twee jaar geleden zien, WTF

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-08-2025 15:28]

No dogs, no masters.

Sater
Usericon van Sater
Posted 23-08-2025 15:35 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Hier niet?

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 23-08-2025 15:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Hier nu ook niet (meer), maar zag afgelopen dagen vaker glitches met YT-links. Alsof het een volgend nummer voorstelt ipv direct het geposte nummer laten zien.

Of ik ben in de war. 50/50!

No dogs, no masters.

zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 22-09-2025 21:40 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik heb net het debuutalbum van Scorpion Milk, Slime of the Times, voor het eerst gehoord en ik zit er een beetje onthutst bij. Met de teksten op schoot hakte deze plaat er best wel in. Begrijp heel goed dat dit niet als Grave Pleasures is uitgebracht, het is een heel ander soort werk. Waar het voorheen vaak over het grote plaatje ging, bijvoorbeeld van een leven proberen te leiden terwijl alles naar de ratsmodee gaat, is dit een heel persoonlijk album, vol woede en verdriet over de teringzooi om ons heen. Genoeg bangers, maar geen plaat die ik in de auto op hoog volume zou draaien en meezingen.

Muzikaal duidelijk een evolutie vanuit Beastmilk en Grave Pleasures, met All Snakes, No Ladders als de meest duidelijke link naar eerder werk. Verder veel nieuwe invloeden. Direct in het eerste nummer al de boosheid van punk, met schreeuwzang die nog vaker terugkomt. Daarna (denk ik) Ministry in The Will To Live, zowaar Godflesh in het titelnummer. Bij de invloeden noemt hij ook nog Sepultura, hoor ik er ook wel in (maar misschien is dat door de suggestie). Meer metal en industrial in het geluid. Het is niet per se een moeilijk album, waarmee ik bedoel dat het hier - in tegenstelling tot sommige van zijn andere albums – vrij duidelijk is wat bedoeld wordt in tekst en geluid. Maar wel een album om even te laten bezinken. Zeer goed!

@Dirge, deze moet je wel even checken.

-edit: het woord 'pissig' had ik hierboven nog ergens moeten gebruiken. Hierbij.

[Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 22-09-2025 21:43]

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 23-09-2025 14:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Album als geheel is duidelijk anders dan de eerder vrijgegeven nummers, zeker!

Grotendeels eens met bovenstaande. Dat van die nieuwe invloeden (voor deze band) is inderdaad erg opvallend. En, net als bij Nocturne, vrij fragmentarisch verdeeld over het album. Nummers staan daardoor meer los van elkaar, minder duidelijke lijn door het album heen. Maar dat is op zich niet erg. Veel gave dingen gehoord in ieder geval.

Even op kauwen nog.

No dogs, no masters.

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 23-09-2025 22:03 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2025 21:40 schreef zodiac lung het volgende:
Ik heb net het debuutalbum van Scorpion Milk, Slime of the Times, voor het eerst gehoord en ik zit er een beetje onthutst bij. Met de teksten op schoot hakte deze plaat er best wel in. Begrijp heel goed dat dit niet als Grave Pleasures is uitgebracht, het is een heel ander soort werk. Waar het voorheen vaak over het grote plaatje ging, bijvoorbeeld van een leven proberen te leiden terwijl alles naar de ratsmodee gaat, is dit een heel persoonlijk album, vol woede en verdriet over de teringzooi om ons heen. Genoeg bangers, maar geen plaat die ik in de auto op hoog volume zou draaien en meezingen.

Muzikaal duidelijk een evolutie vanuit Beastmilk en Grave Pleasures, met All Snakes, No Ladders als de meest duidelijke link naar eerder werk. Verder veel nieuwe invloeden. Direct in het eerste nummer al de boosheid van punk, met schreeuwzang die nog vaker terugkomt. Daarna (denk ik) Ministry in The Will To Live, zowaar Godflesh in het titelnummer. Bij de invloeden noemt hij ook nog Sepultura, hoor ik er ook wel in (maar misschien is dat door de suggestie). Meer metal en industrial in het geluid. Het is niet per se een moeilijk album, waarmee ik bedoel dat het hier - in tegenstelling tot sommige van zijn andere albums – vrij duidelijk is wat bedoeld wordt in tekst en geluid. Maar wel een album om even te laten bezinken. Zeer goed!

@Dirge, deze moet je wel even checken.

-edit: het woord 'pissig' had ik hierboven nog ergens moeten gebruiken. Hierbij.

Dit is het eerste werk na Beastmilk dat in mijn oren terug urgent en bevlogen klinkt. Nog even afwachten hoe goed ik het echt vind, maar eerste luisterbeurt stelde niet teleur

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com