|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
ja zo kan je wel eeuwig doorgaan ADAPTOR -- http://www.myspace.com/adaptornl |
|
er zijn onderhand zoveel bands die wel op elkaar lijken, en dan komt het ook wel heel vaak voor dat er riffs zijn die opvallend veel op elkaar lijken. Ik denk dat je zo wel 1000 riffs op een rij kunt zetten... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
ik heb ze eens na mekaar beluisterd en idd daar is iets van van dat Hirax Kreator ding, hèt verschil tussen deze bands is de stem. Laat De Pena een inspiratie zijn voor alle mensen die willen beginnen zingen maar niet durven Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote: Ga je gang, wie houdt je tegen. En Kramy, ik kan er echt geen 1000 opnoemen. dus.... |
|
quote: De Pena regeert, net als Hirax, Phantasm etc. maar ik vond de overeenkomst erg frappant. |
|
een riff Darkthrone - Takenheimens Saler word door durk funeral gebruikt in nr 7 van vobiscum satahnas. |
|
quote:die riff is dan ook niet de moeilijkste he ik denk niet dat het opzettelijk geleend/gestolen is Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
quote: Inderdaad, ik bedoel deze topic dan ook niet als aanklacht tegen die bands. maar die kreator/hirax-riff vind ik erg goed. ik wou dat ik hem verzonnen had! |
|
speel hem wat fretten lager of zo niemand die't merkt, maar je heb gelijk ik denk ook nu en dan GVD das een stukkie van ..... ga'k eens noteren en posten. veel nwobhm bands hebben gelijke riffs btw Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
In een demonummer van Darkthrone zit een metallica riffje. |
|
[dom] wat is een demonnummer?[/dom] No meat is sweater |
|
sepultura heeft geleend van Testament (tweede album)en van Slayer . |
|
quote:Een demonummer is een nummer dat van een demo komt. Darkthrone heeft in 1987 een demo uitgebracht (Land of Frost) en daar staat een nummer op, welke weet ik niet meer heb geen zin het na te luisteren, waar een riff in zit van metallica. Is maar een heel kort stukje overigens. |
|
onze vrienden van Marduk op de laatste plaat, het begin van Bonds of Unholy Matrimony, dat is dus echt For Whom the Bell Tolls van Metallica. |
|
Nightwish heeft op Oceanborn (ik weet ff niet welk nummer maar ik dacht The pharao sails to orion) een riff uit Sepultura's Desperate cry (waar even alle begeleiding wegvalt om daarna weer op gang te komen) gejat; alleen wel wat langzamer gespeeld. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
op 't eind in evil van mercyful fate zit een stuk gitaar wat gruwelijk lijkt op "the eye of a tiger" ofzo van uhm survivor ofzo? Oud Vuil. |
|
quote: Ja, verrek nou je het zegt! maar toch vind ik "evil" wel ietsjes beter |
|
In watain's "On horns impaled" zit er zo'n bepaalde, vrij kort riffje, die uit Bathory's "A fine day to die" geleend is. Zeer goed hoorbaaar.. Ik, Wil Schuurman |
|
quote: ja zeg, mercyful fate is mijn absolute band nummer 1. oja, het refrein van total death op endless pain van kreator lijkt wel heeel erg op het refrein van strike of the beast op bonded by blood van exodus. Oud Vuil. |
|
Abigor heeft ENORM veel riffs gejat. In 'Demons' Vortex' bv. van 'Channeling The Quintessence of Satan' zit een regelrecht geripte Graveland-riff (van 'The Celtic Winter', ben het nummer vergeten... maar als je beide albums kent hoor je het zo). Ze hebben ook hele stukken tekst gejat trouwens. Best wel , maar het blijft een toffe band . |
|
oja, en natuurlijk die eerste lp van deathrow, die duitse band, titel vergeten, ligt beneden maar in ieder geval enorm veel begindagen slayer en metallica riffs. Oud Vuil. |
|
quote: is dat 'Riders of doom" of zoiets??? ps: net effe "final judgement" binnen gehaald. Klinkt goed!!! |
|
quote: godver.... ik dacht dat het demoNNnummer was.. toch maar eens testen ofzo of ik dyslectisch ben... No meat is sweater |
|
Darkthrone heeft sowieso (vooral op 'Panzerfaust') heerlijk Hellhammer & Celtic Frost & Bathory staan kopieren (de 3e vooral op 'A Blaze In The Northern Sky'). Als je dan geleende riffjes gaat tellen ben je nog wel even bezig denk ik. |
|
quote: klopt, deathrow met riders of doom, 'k geloof nog met 2 verschillende hoezen uitgebracht. veel gejat, maar voor de thrash/speed fans onder ons: hij's lekker. ps, tis maar een promo, eigenlijk nieuw materiaal komt eraan( al bijna een jaar ) Oud Vuil. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |