quote:
Op 2 oktober 2016 20:02 schreef Paul het volgende:
Ik vond Katatonia maar tegenvallen. Was de zanger ziek of zo? Zong alles supervlak, zat totaal geen expressie in. Ik heb ze eerder veel beter gezien. Ik was vooral geïnteresseerd in Godflesh Apocalypse maar het geluid was superkut ... erg jammer. Daarnaast erg jammer dat de kleine zaal elke keer supervol zat.
Katatonia was akelig meewarig en down. Zo heb ik het graag. Gelatenheid troef. en dan die overslag in de stem. Op het breekbare af.
FA was qua geluid vrij kut idd, avond was echt niet voorzien op death metal. Moest allemaal erg netjes en brutaalloos zijn. Maar wat een killer intensiteit!
Verder ja ... kleine zaal constant vol en onmogelijk om te bewegen van binnen naar buiten en omgekeerd.
The Agonist viel zwaar tegen. Dunne gitaren, weinig fitheid bij de band, cleane zang veeeeel te stil, nadruk op core-beweeglijkheid die matig was en zo goed als niets van catchyness
Stream of Passion ... te veel van hetzelfde. Best ok die Radiohead cover
Epica: sublieme muzikanten, perfecte show, enorm veel bijval van publiek. Maar deed me compleet absoluut niets. Geen gevoel, geen beleving, geen niets.
Alsof ik een opera zag waar ik het verhaal niet van kende en waar niets van boodschap in zat.