IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Graspop 2017 Vorige pagina
Northward
Usericon van Northward
Posted 21-03-2017 16:42 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Best vette line-up vrijdag ja


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-03-2017 17:50 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2017 14:22 schreef Ralph het volgende:
Gotthard, kan dat überhaupt wel door de beugel?


Dat is natuurlijk wat je bedoelde.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-03-2017 18:01 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Weer dat ridicule dat de headliner het programma niet afsluit, muv de vrijdag.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 21-03-2017 19:26 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Dat ze niet afsluiten stoor ik me niet zo aan, maar ik vind het wel jammer dat je geen alternatief hebt tegenover In Flames en Sabaton die mainstage 2 afsluiten.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 22-03-2017 10:29 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 21 maart 2017 18:01 schreef Natural Disaster het volgende:
Weer dat ridicule dat de headliner het programma niet afsluit, muv de vrijdag.

Heb je wel eens geprobeerd om 's avonds na afloop naar huis te rijden? Voorheen stond je minstens een uur stil, nu gaat het iets meer gefaseerd. Zo dom is dat dus niet.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 22-03-2017 10:32 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 21 maart 2017 17:50 schreef Negatieveling het volgende:
Dat is natuurlijk wat je bedoelde.


Gotthard maakt prima hardrock, niets mis mee. En Steve Lee was een absolute klasbak van een zanger.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-06-2017 21:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Gezocht: twee vrijdagkaarten voor Graspop


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-06-2017 8:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

of eentje


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 13-06-2017 10:46 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Net de dag die uitverkocht is. Ik heb er wel zin in, ja sorry, ik heb dus een ticket, maar geen reserve, spijtig genoeg.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-06-2017 18:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

gevindt!


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-06-2017 22:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

http://stream.graspop.be/?language=nl

Geen idee wat het streamschema is maar ik zie Epica en een prettig opgefokte Sepultura Desperate cry spelen.

Inner self!


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-06-2017 23:19]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-06-2017 13:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

*verwijderde YT links*


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-06-2017 2:12]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-06-2017 17:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Decapitated en Emperor waren fenomenaal


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-06-2017 10:23 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Om alle terroristendreiging zeker te vermijden, moesten we dit jaar door een, oh goedkope ironie, metaaldetector. Er waren duidelijk meer mannelijke dan vrouwelijke veiligheidsbeambten, want als man kon je redelijk snel door. Door dat het uitverkocht was, was het een dag met redelijk veel aanschuiven, maar muzikaal was het gelukkig echt een topdag!

Tribulation wilde ik wel eens zien, maar hun theatrale gothic rock zei me weinig. En wat zijn die gitaristen magere ventjes zeg.


Decapitated was best ok, met die dubbele basdrum, maar nogal middle of the road-death metal. Live komt dat wel goed over.

Melechesh (1 Israëliet en 3 hollandse boerenzonen ) was de eerste knaller die dag, het publiek was goed op dreef, het smaakte

Rotting Christ was, voor mij, het eerste echte hoogtepunt die dag. Eerste keer dat ik ze live zag, en ik was helemaal mee.


Solstafir was het tweede hoogtepunt van de dag. Het begin heb ik moeten missen door, zoals Hypnos die ik daar toch ook gezien heb denk ik, heel lang te hebben moeten aanschuiven voor die ene fantastische Emperor-shirt. Enfin, mooie muziek, goed en erg enthousiast gebracht. Klasse.


Maar het hoogtepunt der hoogtepunten was inderdaad Emperor. Ik had me redelijk vroeg helemaal vooraan gezet (daar had ik dan wel de volledige Epica-set en Europe voor moeten aanhoren), en het was zo hard de moeite. Ik ben er nog altijd niet over hoe fantastisch goed dat was. Het was één van m'n favoriete platen (één van de eerste black-metalplaten die ik ooit luisterede) + o.a. Curse you all men...En terwijl het geluid op de plaat niet zo best is, was het live erg zuiver, hard, snel, retestrak (en die Ihsahn is toch een sympathieke kerel). Bij enkele nummers heb ik de berekende gok genomen om zonder oordopjes te genieten, voor de volle ervaring.




Dus met een erg voldaan gevoel weer naar huis. Een erg geslaagde, zei het drukke dag.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 19-06-2017 13:44 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2017 10:23 schreef PandroidJack het volgende:
En terwijl het geluid op de plaat niet zo best is
LEUGENS!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 19-06-2017 19:56 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2017 10:23 schreef PandroidJack het volgende:
Om alle terroristendreiging zeker te vermijden, moesten we dit jaar door een, oh goedkope ironie, metaaldetector.


Was vorig jaar ook al


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 20-06-2017 2:32 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Wat mij betreft een matige editie, maar wel weer erg gezellig. Absolute hoogtepunten waren Rammstein (ondanks dezelfde setlist en show als op Werchter vorig jaar zowaar nóg stukken beter dan toen) en zowaar Mayhem dat De Mysteriis Dom Sathanas integraal speelde. De voorbije 10 jaar heb ik Mayhem 5 keer gezien en telkens was het kut, maar zaterdag was het fenomenaal goed. Dikke meevaller.

En Emperor... tja, ik stond op pakweg 20-30 meter van de Main Stage, maar het geluid was echt niet goed op die plek. Ook verrassend weinig publiek voor deze show. Nu ja, herkansing bij de volgende reünie-show :')

Voor het overige veel degelijke, maar weinig écht goede optredens gezien.


Faustian Spirit of the Earth


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 21-06-2017 16:42 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Alleen zaterdag geweest. Hoogtepunten waren Devin Townsend Project en Amorphis. De Cavalera's vond ik een aanfluiting, een uur opvullen met wat geluid maken. Jammen zou ik het niet willen noemen. Hoe veel nummers hebben die nou eigenlijk gespeeld, een stuk of 3? Deep Purple vond ik ook wat tegenvallen, dit was toch vooral een setlist voor de die hard fans en niet zo geschikt voor een festival naar mijn mening. Leuk om weer eens gezien te hebben, maar geen onuitwisbare indruk.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 21-06-2017 17:27 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Heel het weekend geweest.

Hoogtepunten:
- Emperor, ondanks de matige belangstelling. Helaas geen Wordless Chamber, maar goed...
- Mayhem, opnieuw weinig belangstelling (er stond hoop en al een man of duizend in de tent schat ik). Goed geluid (triggers die de drumsound van het album benaderen) en een prima sfeertje.
- Suicidal Tendencies. Fuck wat waren die goed zeg! Mike maakt al eens een vermoeide indruk, maar deze keer dus niet!
-Deep Purple. Gelukkig niet alleen meezingers, maar ook materiaal van de laatste paar platen. En wat een spelplezier!
- Queensryche.Ondanks de hitte in de tent een band die in topvorm was. Muzikaal was het af en Todd heb ik nooit beter weten zingen dan nu.
- Hatebreed. Ondanks de belachelijke temperatuur een superinzet van de band. Perfect geluid en prima zang (nogal wat anders dan toen ik ze voor het laatst op Groezrock zag).

Meh:
- Cavalera. Uiteraard een gave setlist, maar erg slordig gespeeld. Max was constant buiten adem en liet hele zangpartijen aan het publiek over. Zorg dan tenminste dat je fit bent, denk ik dan.
- Sancutary. Muzikaal dik in orde. Warrels stem klonk echter brozer dan ooit. Jammer.
- Rotting Christ. Op zich een goed optreden en de respons was er dan ook naar, maar de setlist vond ik wat "netjes" en was duidelijk voor festivalpubliek bestemd.
- Europe. Al vaak gezien, maar dit was toch de minste keer. Akkoord dat je ook nieuwer materiaal wil promoten, maar drie klassiekers is dan wel erg karig in deze setting (en wie si die tientonner die John Norum heeft opgegeten?)

Dieptepunten:
- Opeth. Nul sfeer, schel geluid en een ongeïnspireerde band. Bah.
- Dee Snider. Je zou denken dat hij de grote man is bij Twisted Sister, maar zonder die band is hij ook maar een matige artiest. Met zijn oeverloos gezeik tussen de nummers.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 21-06-2017 22:36 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

IK vond het geluid bij Opeth net erg goed en heb er enorm van genoten.
Smaken en vermoedelijk ook wel waar je in zo'n tent staat?

Verder erg genoten van oa Devin Townsend, SubRosa, Clutch, Monster Magnet, Primus, Rammstein, Emperor, Gojira, Anathema en Mastodon. En nog wel een aantal waar ik nu niet op kan komen.

Wel zwaar balen dat mensen het nodig vinden om tijdens Alcest te gaan moshen. Ook tijdens de rustige stukken.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 21-06-2017 22:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Van die mongolen heb je altijd.

Recentelijk bij Deep Purple, for godsake, stond er ook eentje in de buurt zich als een mongool uit te leven, de stinkerd met z'n luizenkwekerij.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 22-06-2017 17:24 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Enkel de zondag geweest
+++ Mastodon (perfect geluid, goeie setlist en top muzikanten... Wat moet een mens nog meer hebben?)
++ Touché Amoré (ondanks beperke aandacht toch een goeie show neergezet)
+ Anathema (OK show, maar de setlist viel me tegen. Ik had voor graspop op een 'best of' gehoopt met wat meer 'harder' materiaal in plaats van al die nieuwe nummers, zeker als je weet dat ze eind dit jaar touren en dan dus opnieuw al die nieuwe nummers gaan spelen...), Memoriam (degelijk, maar op Roadburn waren ze beter), Opeth (een beetje teveel live gezien de laatste tijd hetgeen ervoor zorgt dat het een beetje als 'heard it, seen it' begint aan te voelen. Temeer omdat je gezien hun lange nummers sowieso al weet dat het weer grotendeels de voor de hand liggende setlist gaat zijn), Steel Panther (muzikaal niet mijn ding, maar het blijft wel entertainment).
- Evanescence (na Anathema nog een paar nummers van meegepikt, want ik vond hun doorbraakalbum indertijd wel ok. Niettemin belachelijk slecht live, zeker omdat de male vocals niet aanwezig waren in 'bring me to life').



[Dit bericht is gewijzigd door williamblake op 22-06-2017 17:24]



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen