IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Tip 2017 Vorige pagina | Volgende pagina
Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-07-2017 13:06 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Mooi dat er toch iemand het weet te waarderen.

Momenteel vooral onder de indruk door 2 Prophecy releases:

https://sun-of-the-sleepless.bandcamp.com/album/to-the-elements

https://glerakur.bandcamp.com/album/the-mountains-are-beautiful-now

Vermoed dat er wel al meerderen op Sun Of The Sleepless zullen zijn gebotst, wat zonder enige twijfel de positieve reacties verdient.
Het is echter het Ijslandse GlerAkur wat bij mij het meeste indruk maakt. Erg lastig er een genre op te kleven en zoals bij andere dingen uit IJsland, een speciale sfeer die moeilijk onder woorden valt te plaatsen.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 28-07-2017 14:08 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Sun of the Sleepless staat nog op de "nog beluisteren"-lijst, erg benieuwd naar.

Die track van Altarage doet me zeer weinig. Ik snap de Portal-vergelijking helemaal niet. Die band is vele malen ingewikkelder en verwrongen, dit voelde vooral heel lomp aan.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 31-07-2017 15:45 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Een nieuwe Israthoum en een 'nieuwe' Reverorum Ib Malacht.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 31-07-2017 16:41 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Tussenstand: juli

1. Dodecahedron – Kwintessens
2. Fleet Foxes – Crack-Up
3. Slowdive – Slowdive
4. The Great Old Ones - EOD: A Tale of Dark Legacy
5. The Ruins of Beverast - Exuvia
6. Laster - Ons Vrije Fatum
7. Tchornobog – Tchornobog
8. Loss - Horizonless
9. Heretoir - The Circle
10. Thurston Moore – Rock 'n Roll Consciousness

11. Hundredth – Rare
12. Execration – Return to the Void
13. Ulver – The Assassination of Julius Caesar
14. Emptiness – Not for Music
15. Avatarium – Hurricanes and Halos
16. Venenum – Trance of Death
17. White Ward - Futility Report
18. Endon – Through the Mirror
19. King Woman - Created in the Image of Suffering
20. Kairon; IRSE! – Ruination

Albums in augustus waar ik benieuwd naar ben: Hell (US), Steven Wilson, Cloakroom, The War on Drugs, Queens of the Stone Age, Leprous, Sannhet, Der Weg Einer Freiheit, Akercocke, Kamasi Washington



ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 31-07-2017 19:09 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

01. - The Ruins of Beverast - Exuvia
02. - Toby Driver - Madonnawhore
03. - Emptiness - Not For Music
04. - Exquirla - Para Quienes Aun Viven
05. - Mastodon - Emperor of Sand
06. - Mount Eerie - A Crow Looked At Me
07. - Sun Kil Moon - Common As Light And Love Are Red Valleys Of Blood
08. - Laster - Ons Vrije Fatum
09. - Daniel Romano - Modern Pressure
10. - Colour Haze - In Her Garden
11. - Swans - Deliquescence
12. - Windswept - The Great Cold Steppe
13. - Amplifier - Trippin' with Dr Faustus
14. - Black Anvil - As Was
15. - Au Champ Des Morts - Dans La Joie
16. - The New Year - Snow
17. - Elbow - Little Fictions
18. - Thurston Moore - Rock 'n' Roll Consciousness
19. - Elder - Reflections of a Floating World
20. - Ryan Adams - Prisoner


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2017 22:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht


1. Arkhtinn - IV
2. Igorrr - Savage Sinusoid
3. Obitus - Slaves of the Vast Machine
4. Nightbringer - Terra Damnata
5. Imber Luminis - Nausea
6. Testicular Cancer - Testicular Cancer
7. Hideous Divinity - Adveniens
8. Emptiness - Not for Music
9. Rebirth of Nefast - Tabernaculum
10. Violet Cold – Anomie
11. White Death – White Death
12. Gorephilia - Severed Monolith
13. Bestia Arcana - Holókauston
14. Venereal Baptism – Deviant Castigation Liturgy
15. Orden Ogan - Gunmen
16. Benighted – Necrobreed
17. Wormwood – Ghostlands: Wounds from a Bleeding Earth
18. Inferno - Gnosis Kardias
19. Malevolence – Self Supremacy
20. Decapîtated - Anticult

en Time Lurker wellicht ook nog


best EP
Lorn - Arrayed Claws
Ars Magna Umbrae - Through Lunar Gateways
ECFERUS -Shamaniacal Essence


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-08-2017 5:36 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2017 16:41 schreef HierIsMike het volgende:
Albums in augustus waar ik benieuwd naar ben: Hell (US), Kamasi Washington



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 02-08-2017 23:49 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

01. Impure Wilhelmina - Radiation
02. Au-Dessus - End Of Chapter
03. Paradise Lost - Medusa
04. Solstafir - Berdreyminn
05. Heaven In Her Arms - White Halo
06. Myrkur - Mareridt
07. Pillorian - Obsidian Arc
08. Der Weg Einer Freiheit - Finisterre
09. Soen - Lykaia
10. Neo Noire - Element

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 16-10-2017 12:03]


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-08-2017 8:24 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Nou, Dead Cross, da's het equivalent van een ferme kopstoot. Lombardo klopt er niet naast, met z'n spervuur, en Patton mag nog eens volledig lös gehen. Een half uur lang het felste van de 2de Fantômas-plaat. Live moet dat een bom zijn. In de V.S. zijn ze nu aan het touren met Secret Chiefs. Hoe graaf zou het zijn als die tour Europa ook zou aandoen (heel graaf!).


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 04-08-2017 8:51 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Zou idd wel een vette tour zijn. Los daarvan sowieso nice dat ze samen touren. Opent misschien wel perspectieven naar een Mr. Bungle reünie...



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-08-2017 11:16 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Blijkbaar komen er in oktober nieuwe albums van Blut Aus Nord en Throane.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 07-08-2017 18:02 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

De 20 bands waarvan hun albums er voor mij tot nu toe bovenuit steken, in willekeurige volgorde:
Mount Eerie
Gorillaz
Amplifier
GlerAkur
Vallenfyre
Igorrr
The XX
Emptiness
Dodecahedron
The Ruins Of Beverast
Nightbringer
Heretoir
Pryapisme
IIVII
Funeralium
Netra
Thundercat
Soen
Cranial
Loss


Wat ik zeker nog beter moet luisteren, of zeker het vermelden waard is tot nu toe.:
Akatharta
Sun Of The Sleeples
Les Discrets
The Great Old Ones
Tombs
Mastodon
Pallbearer
Wiegedood
Ulver
Solstafir
Blanck Mass
Arkhtinn
Boris
Black Cilice
Au Champ Des Morts
King Woman
Bestia Arcana
Impure Wilhelmia
Soulwax
Ddent
Slowdive
Au-Dessus
Anathema
Rebirth Of Nefast
Ride
Dynfari
Melvins
Avatarium
Heaven In Her Arms
Ordos
Phuture Doom
Tchornoborg

Waar ik nog (erg) naar uitkijk:
Amenra
Throane
Blut Aus Nord
Ufomammut
Godspeed You! Black Emperor
Kauan
Chelsea Wolfe
Wolves In The Throne Room
Celeste
Usnea
Paradise Lost
Hurts
Enter Shikari
Monolord
Primus
The National
The War On Drugs
Queens Of The Stone Age
Steven Wilson
Grave Pleasures
Altarage
Septicflesh
Hell
Leprous
Sannhet
Der Weg Einer Freiheit

Edit: lees net dat er op 20 oktober een nieuw album van Bell Witch uitkomt!

Edit 2: 13 oktober ook een nieuwe Enslaved, die naar eigen zeggen een mix van prog, extreme metal en shoegaze zou worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 07-08-2017 19:36]


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 11-08-2017 10:34 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht



Cormorant - Diaspora

Artwork is sowieso kanshebber voor beste van het jaar, maar deze progressieve death/black klinkt ook erg fijn.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 11-08-2017 11:59 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ziet er graaf uit, ga ik zeker eens uitchecken.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 11-08-2017 19:25 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 11 augustus 2017 10:34 schreef Mark Z het volgende:
Cormorant - Diaspora

Artwork is sowieso kanshebber voor beste van het jaar, maar deze progressieve death/black klinkt ook erg fijn.


Topplaat, ja. Ik heb volgens Last FM al eerder naar deze band geluisterd ten tijde van het album Dwellings, maar maar dat is me dus niet echt bijgebleven.

Lange tracks (de afsluiter is 26 minuten!), maar het verveelt geen moment. Het voelt voor mij aan als een verder gevorderde versie van de Opeth-sound ten tijde van Morningrise en My Arms, Your Hearse.

Sowieso een ontzettend goede releasedag vandaag: Cormorant, Pyrrhon, Hell, The Lurking Fear, Atriarch en Poison Blood.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 11-08-2017 19:27]



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 14-08-2017 11:37 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Zowel die Cormorant als Atriarch vallen bij me erg in de smaak.
En op de een of andere manier had ik tot nu toe Hell altijd aan me laten voorbij gaan, terwijl het geheel binnen men genre past.
Erg vet album, en bij deze het bewijs dat ik dringend eens voorgaand werk van ze moet opzoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 14-08-2017 11:38]


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 14-08-2017 13:46 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 14 augustus 2017 11:37 schreef Tool-fan het volgende:
En op de een of andere manier had ik tot nu toe Hell altijd aan me laten voorbij gaan, terwijl het geheel binnen men genre past.
Erg vet album, en bij deze het bewijs dat ik dringend eens voorgaand werk van ze moet opzoeken.


Hell III is vooral zwaar aan te raden, echt een fenomenaal album. Die plaat hebben ze volledig op Roadburn gespeeld vorig jaar. Fantastisch optreden was dat, ze hadden jammer genoeg de pech om tegenover Paradise Lost te staan met een volledige uitvoering van Gothic waardoor het niet zo druk was.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 14-08-2017 13:47]



Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 14-08-2017 14:17 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2017 13:46 schreef HierIsMike het volgende:
Hell III is vooral zwaar aan te raden, echt een fenomenaal album. Die plaat hebben ze volledig op Roadburn gespeeld vorig jaar. Fantastisch optreden was dat, ze hadden jammer genoeg de pech om tegenover Paradise Lost te staan met een volledige uitvoering van Gothic waardoor het niet zo druk was.


Welja, ik stond toen dus ook bij Paradise Lost.
Thanks voor de tip, zal deze eens aandachtig beluisteren.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-08-2017 16:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Die nieuwe Pyrrhon is heftig zeg, pfoei

Cormorant is zeer goed te doen idd, en artwork van het jaar tot nu toe


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-08-2017 16:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hoezo? schilderijtje pikken en je logo erop uitbraken?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-08-2017 16:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Laat me nou, zuurpruim, ik vind t mooi


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-08-2017 17:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 14 augustus 2017 11:37 schreef Tool-fan het volgende:
..
En op de een of andere manier had ik tot nu toe Hell altijd aan me laten voorbij gaan, terwijl het geheel binnen men genre past.
Erg vet album, en bij deze het bewijs dat ik dringend eens voorgaand werk van ze moet opzoeken.


Over welke Hell gaat het hier dan om? Het is nml nogal een cliché naam met 9 naamgenoten:

https://www.metal-archives.com/search?searchString=hell&type=band_name


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-08-2017 17:44 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2017 17:34 schreef Mutilator het volgende:
Over welke Hell gaat het hier dan om? Het is nml nogal een cliché naam met 9 naamgenoten:

https://www.metal-archives.com/search?searchString=hell&type=band_name



Waarvan er slechts twee zijn met een serieuze discografie die verder gaat dan obscure demo's en EP's en slechts één met een album genaamd Hell III. Zo moeilijk is dat toch niet? :')


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-08-2017 19:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-08-2017 20:26 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2017 19:01 schreef Mutilator het volgende:



Nuttige opmerking, stuk beperking dat je bent :')


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen