IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Ieperfest 2017 Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-08-2017 13:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Enkel de zaterdag geweest, maar dat was weer vet! De mainstage was ook indoor, maar dat bleek geen slechte keuze te zijn. Bijna altijd een heel degelijk geluid en de festivalgedeeltes die niet overdekt waren, waren een slagveld vol modder en hooi. De parking was net voor de start van het festival helemaal verzopen, dus die was ook ontoegankelijk. Gelukkig een bijna lege parking gevonden op een goede kilometer van het festivalterrein.

Het begon bijzonder matig met Reduction (slechte gimmick) en The Curse of Millhaven (dertien in een dozijn melodieuze death metal met metalcore-inslag). Had me voorgenomen om Fubar en Batsheba te gaan kijken, maar die heb ik maar links laten liggen. Uiteindelijk lukt het me op een festival nooit om alles te gaan kijken wat ik wil zien, want ontspanning.

Van Malevolence verwachtte ik niet al te veel, omdat ze op plaat best matig zijn. Live ontpopt het zich echter tot andere koek. De Crowbar-zang werkt dan wel erg goed en de beatdownstukken komen dan net wat harder aan. Bijzonder populaire band ook, gezien de publieksreactie. Blij ze toch eens aan het werk gezien te hebben. Ryker's heb ik dan weer overgeslagen om de aangekochte merch in de auto te gaan leggen en met m'n compagnon even te gaan rusten. We zijn immers net geen tieners meer. De nieuwe albums zijn bijzonder matig en volgens de opa's is de nieuwe zanger niet alles. Achteraf gezien misschien wel wat spijt van, gezien het toch een best vette show moet geweest zijn.

Vijf minuten staan kijken bij Terzij de Horde, wat daar toch niet echt leek over te komen. Wat ik heb gehoord interesseert me dan wel weer genoeg om de platen er eens bij te halen en de eerstvolgende zaalshow te proberen meepikken. Lekker intens, de zanger ging er ook heerlijk in op. Uiteindelijk waren de culthelden van Billy Club Sandwich dé klepper waar ik op wachtte. Dat maakten ze ook wel waar. Heerlijk onsubtiele en luchtige beatdown hardcore zoals ze het enkel halverwege de jaren 90 leken te kunnen maken. De armen en beentjes kunnen strekken op Suckerpunch en Slow With Your Hands, dus blij. Geen idee hoe lang het geleden was dat die jongens nog in Europa gestaan hebben, maar ze leken oprecht onder de indruk van de hoeveelheid toeschouwers in de tent. Schitterend.

Cough had hetzelfde probleem als Terzij de Horde. Moddervet, maar na enkele minuten leek ik er helemaal geen zin meer in te hebben en ga ik dus maar wat platen opsnorren. Arkangel maakte hun reputatie dan weer volledig waar. Er lijkt altijd wel een sinistere en ongemakkelijke sfeer rond te hangen op hun shows, wat past bij de moddervette en ziedende metalcore. De band wist iedereen weg te blazen (de zanger had ook weer die typische "kan mij wat schelen"-attitude), beestig geluid ook. Winnaar van de dag was dan weer die vent die op veertig minuten tijd maar liefst vier gevechten wist te doen losbreken door op gezichten te beginnen timmeren, waarvan er ook een jonge gast languit op de grond ging. Arkangel leverde er de goede soundtrack bij. Toch maar de platen op hevige rotatie zetten de komende dagen, want stiekem was dit toch wel het beste concert dat ik in lange tijd gezien heb.

Het volledige omgekeerde was dan weer Turnstile. De tweede keer dat ik ze zie en opnieuw was het een groots feest. Old school hardcore met een heerlijke groove erin. De gemiddelde leeftijd ging van 30 naar 18. Wat een spektakel zetten deze jongens opnieuw neer. Dit keer niet openen met 7 en Keep It Moving (al kwamen die wel langs), maar gewoon keihard de vlam in de pan met Canned Heat. Even dansen op Blue By You, maar verder heel veel positieve sfeer. Met de glimlach het concert ondergaan, weggegaan al badend in het zweet. Voornamelijk mijn zweet. Het werd ook al goed druk aan de main stage, wat veel zegt over de populariteit van de band.

Dan toch voor de zoveelste keer Nasty meegepikt. Ook al leek ik er zelf minder in te zitten dan op Groezrock vorig jaar (?), misschien ook door het mindere geluid, leek het publiek er wel van te genieten. Veel rondzwaaiende ledematen daar voor het podium. Ook nog The Boys en As The Blood Runs Cold in de setlist, dat kan niet mis zijn. Ergens halverwege de set kwam de ene Arkangel-bokser ook nog even een gevechtje starten. Kwestie van bezig te blijven.

Op tijd weggegaan, want het zou de eerste keer zijn dat Crowbar live mijn gemoed terroriseerde. Zo'n Crowbar-setlist is voor mij alleen maar onovertroffen als er enkel werk van de eerste vier platen gespeeld wordt, maar Windsteins troepen blijven riffmeesters voor mij. Dicht bij de speakers was het geluid vreselijk, maar heb hier heel hard van genoten. Het obligate dansje bij The Cemetary Angels werd niet in dank afgenomen, maar zo'n break gaat recht door al je organen. Al zat ik wel met het gevoel dat het iets beter kon, ben ik toch gigantisch tevreden weggestapt. Moddervet.

Helemaal uitgeput van de dag wat uit de drukte gestaan bij Harley Flanagan. De man lijkt zo gek als een achterdeur te zijn, maar wat een entertainer is het! Gaf dat ene heldhaftige crewlid gigantisch veel werk door zijn microfoonstandaard om de twee minuten in het publiek te gooien, lulde een heel eind door, liet maar al te graag weten dat hij alle Cro-Magsnummers geschreven heeft en dat hij het niet al te goed kan vinden met die ene zanger. Nou heb ik meer met de andere Cro-Magsversie die rondtoert, maar dit was ook heel erg genieten. Leuk om ook wat materiaal van na The Age of Quarrel te horen.

Ieperfest blijft een schitterend festival. Dat DIY-gevoel zit er nog steeds in (ondanks dat het best groot is), het voedsel is heerlijk, de green policy werkt. Blij dat ik niet in een tent lag te slapen. Nog steeds stram en moe van alles.

tldr: veel hardcore, een beetje metal, af en toe Fight Club, schitterend festival. Arkangel. Turnstile.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


TUFKAM
The User Formerly Known As Mental
Usericon van TUFKAM
Posted 14-08-2017 13:04 by TUFKAM Wijzig reactieProfiel van TUFKAMQuote dit bericht

Mooi verslagje. Werd er nog gereld met de Antifa ?


TUFKAM


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-08-2017 13:21 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Natuurlijk niet.

edit: en dank

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 14-08-2017 13:21]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Northward
Usericon van Northward
Posted 14-08-2017 13:41 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Rykers - aardige maar standaard hardcore show
Cough - goed te doen met een jointje erbij, niet de hele set was even sterk though
Arkangel - lekker duister sfeertje, goede show
88 Fingers Louie - sympathiek punkrock showtje
Turnstile - band van de dag, super energieke set weer
Crowbar - zou helemaal in mijn straat moeten liggen, maar vind er nooit wat aan
Lugubrum - erg matig helaas
Nasty - muzikaal ruk, wel beter dan veel in het genre
Harley Flanagan - vermakelijke show, goed meegeschreeuwd met de Age nummers, maar trek JJ's band een stuk beter



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 14-08-2017 14:01 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik vraag me af of jullie dezelfde show van Arkangel als ik gezien hebben? Crap geluid (en ik ben op verschillende plekken gaan staan) en super sloppy... Ben na 4 nummers een goeie maaltijd gaan zoeken.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-08-2017 14:30 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik vond het geluid net bijzonder goed. Maar ja.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 14-08-2017 14:37 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Was toch gewoon een brij waar af en toe wat van de riffs doorkwamen... Los van het geluid vond ik het ook gewoon enorm tegenvallen met hun jaren'90 shows. Ik had er vermoedelijk teveel van verwacht.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-08-2017 14:52 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die heb ik helaas niet meegemaakt... Maar waren alle Belgische metalcore-acts niet veel beter live in de 90's? Ik kan me niet voorstellen dat bands als Liar, Congress, Crawlspace en Length of Time nu betere shows geven dan vroeger. Hoewel Crawlspace misschien toch uit dat lijstje mag.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 14-08-2017 15:45 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Was Sleep nog te voelen in Ieper? Middelzware aardbeving in Kortrijk.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-08-2017 15:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Behalve enkele aardscheuren en een grote portie jaloezie hebben we weinig gemerkt. Maar die waren dus betrekkelijk geniaal?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 14-08-2017 16:07 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ja, echt. Legendarisch. Zonder twijfel bij de beste optredens die ik gezien heb.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-08-2017 16:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Shit, kans gemist dus. Nog een jaar of vijf wachten voor die weer passeert.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Northward
Usericon van Northward
Posted 14-08-2017 16:18 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Wel vreemd om deze twee festivals in hetzelfde weekend te houden, met minder dan een half uur afstand.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 15-08-2017 2:15 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2017 16:07 schreef zodiac lung het volgende:
Ja, echt. Legendarisch. Zonder twijfel bij de beste optredens die ik gezien heb.




Enkele jaren geleden toen ze in de Trix speelden, was het nog een tikkeltje intenser, maar inderdaad een machtig optreden.


Faustian Spirit of the Earth


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 15-08-2017 2:42 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2017 14:52 schreef BenKnuckles het volgende:
Die heb ik helaas niet meegemaakt... Maar waren alle Belgische metalcore-acts niet veel beter live in de 90's? Ik kan me niet voorstellen dat bands als Liar, Congress, Crawlspace en Length of Time nu betere shows geven dan vroeger. Hoewel Crawlspace misschien toch uit dat lijstje mag.


Arme ziel! In die jaren ging het echt he-le-maal los daar. Aparte, opgefokte sfeer was er toen ook altijd. Wat mij betreft was het ultieme daarin een avond waarop zowel Arkangel als Kickback speelde. Dan wist je dat er bloed ging vloeien.


Overigens ben ik wel redelijk siked dat Arkangel weer speelt. Dat wil ik nog wel even een keer zien. Benieuwd wat daar nog van over is qua pure woestheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 15-08-2017 2:46]



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 15-08-2017 8:14 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 15 augustus 2017 2:15 schreef cataclysm child het volgende:
Enkele jaren geleden toen ze in de Trix speelden, was het nog een tikkeltje intenser, maar inderdaad een machtig optreden.

Ik heb ze ook al eens eerder gezien (Roadburn 2012) en dat was gewoon perfect. Ik had me er bij voorbaat al bij neer gelegd dat het niet in de buurt zou komen van die show. Na zeer sterke optredens van High on Fire, Monkey3 en Brant Bjork verkondigde ik nog dat Sleep “flink aan de bak moet om hier nog overheen te gaan”. Maar het was echt van een totaal andere orde, zo goed. Liet níéts van de andere bands heel. Verrassing van de dag dus, ondanks dat het de voornaamste reden was om te gaan.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 15-08-2017 8:21 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 14 augustus 2017 16:18 schreef Northward het volgende:
Wel vreemd om deze twee festivals in hetzelfde weekend te houden, met minder dan een half uur afstand.

Inderdaad, slechte zet. Zeker nu ze qua line-up toch ook in elkaars vaarwater gingen zitten. Geen idee hoe groot Ieperfest is, maar op Alcatraz hadden er nog wel wat mensen bij gepast. Vooral in de stonertent liep het niet echt lekker vol.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-08-2017 18:38 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2017 13:41 schreef Northward het volgende:

Lugubrum - erg matig helaas


Waarom waren die matig?

quote:
Op 15 augustus 2017 2:42 schreef Negatieveling het volgende:
Overigens ben ik wel redelijk siked dat Arkangel weer speelt. Dat wil ik nog wel even een keer zien. Benieuwd wat daar nog van over is qua pure woestheid.
Arkange is toch nooit gestopt? Ze spelen alleen maar heel weinig.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 16-08-2017 19:46 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2017 18:38 schreef bokkie666 het volgende:
Waarom waren die matig?


Ik heb enkel de laatste 10 minuten gezien, wegens Defeater die op hetzelfde moment speelden. Ik kan dus weinig zeggen op basis van die 10 minuten, maar ik kan wel zeggen dat er hooguit 20 man stonden te kijken, hetgeen niet aan de sfeer zal bijgedragen hebben...



Northward
Usericon van Northward
Posted 17-08-2017 11:58 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Het kwam totaal niet over, nee. Ik heb Lugubrum één keer eerder gezien in 2010 en dat was vet. Dit was op alle vlakken minder.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 17-08-2017 12:17 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Dat is jammer. Ik heb ze nu drie keer gezien zonder de oude zanger en alle keren was het te gek, maar wel anders dan met een losse zanger. Speelden ze nog nieuw werk van het aankomende album en zo ja hoe was dat?
quote:
Op 16 augustus 2017 19:46 schreef williamblake het volgende:
Ik heb enkel de laatste 10 minuten gezien, wegens Defeater die op hetzelfde moment speelden. Ik kan dus weinig zeggen op basis van die 10 minuten, maar ik kan wel zeggen dat er hooguit 20 man stonden te kijken, hetgeen niet aan de sfeer zal bijgedragen hebben...
Parels voor de zwijnen dus.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-08-2017 12:27 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Sowieso nogal riskant om Lugubrum op Ieperfest te zetten. Dan stonden ze beter op Alcatraz.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 17-08-2017 12:30 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Die podia daar zijn sowieso veel te groot voor een band als Lugubrum. Plus ik betwijfel of ze daar veel volk zouden trekken. Ik vermoed dat er na een paar nummers ook niet veel volk meer zou blijven staan. Ze blijven nu eenmaal een vreemde eend in de bijt...



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 03-11-2017 9:04 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Nog eens een winterfest editie begin 2018 met Chokehold als headliner.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-11-2017 9:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen