IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Wie is de tegenstander van allah? Volgende pagina
Ap0calypse
Usericon van Ap0calypse
Posted 05-11-2002 12:12 by Ap0calypse Wijzig reactieProfiel van Ap0calypseQuote dit bericht

de tegenstander van het cristendom is satan, maar wie is de tegenstander van allah? (islam dus)


het christendom is goed te vergelijken met het communisme....leuk bedacht, maar gefaald!!!


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-11-2002 12:15 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ehm? Bush...? Satan dus.


Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 05-11-2002 12:15 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

Sinterklaas


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-11-2002 12:16 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Satan wordt naar mijn idee niet gezien als de tegenstander van het christendom. Eerder iets/iemand die staat voor al het slechte in de mens [volgens het christendom dan].

Tegenstander van Allah? Sla de Koran erop na.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 05-11-2002 12:17 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Die vraag zo ik even in het islam topic teleen als ik jou was;

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=424668

volgens mij komt lucifer ook gewoon in de koran voor maar ik weet het niet zeker.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-11-2002 12:22 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 12:17 schreef Dargull het volgende:
Die vraag zo ik even in het islam topic teleen als ik jou was;

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=424668

volgens mij komt lucifer ook gewoon in de koran voor maar ik weet het niet zeker.

Lucifer = Satan = Diablo. Als ik het goed heb.
Volgens de legende heeft hij nog een jongere broer Baal, en een oudere broer Mephisto. Misschien dat 1 van die zich op de Islam gericht heeft.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-11-2002 12:29 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Het komt toch op hetzelfde neer.
"Het kwade".
Ze hebben er allemaal een ander naam voor.
Ik bedoel het christendom vloeide voort uit het judaisme en het judaisme zelf is ergens samengeweest met het oude islam, al is "moderne" islam nog geen 2000 jaar oud (heb ik gehoord - juistheid niet gegarandeerd).
Trouwens de Iraniers noemen amerika ook "het grote satan" dus dat zal wel kloppen denk ik.


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 05-11-2002 14:39 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

lekker belangrijk...is toch een meest achterlijke religie.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-11-2002 14:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 14:39 schreef soepkoeltoer het volgende:
lekker belangrijk...is toch een meest achterlijke religie.


Nou nou nou.. je hebt zeker teveel naar Pim geluisterd

ELKE monotheïstische religie is achterlijk namelijk

De 'tegenstander' van Allah is Lucifer neem ik aan.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-11-2002 14:42 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 14:39 schreef soepkoeltoer het volgende:
lekker belangrijk...is toch een meest achterlijke religie.


ZEKER belangrijk! Als je iets achterlijk noemt, moet je weten waarom je dat achterlijk noemt.


Dear dirty delightful old drunken old days


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 05-11-2002 14:48 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 14:39 schreef soepkoeltoer het volgende:
lekker belangrijk...is toch een meest achterlijke religie.
Graag serieus on topic blijven, dit soort opmerkingen leiden mijns inziens niet tot een structurele discussie...


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-11-2002 18:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 12:12 schreef Ap0calypse het volgende:
de tegenstander van het cristendom is satan, maar wie is de tegenstander van allah? (islam dus)
De tegenstander van GOD is Satan.

Satan is overigens hebreeuws voor 'tegenstander', als ik het mij goed herinner.

De tegenstanders van het christendom zijn legio. O.a. ik, bijv.

Ook Allah is een 'almachtige god' en ook zijn tegenstander is Satan. Maakt niet uit hoe die tegenstander geportretteerd wordt... Satan is een abstractie.


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 05-11-2002 18:41 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 14:48 schreef suzanne het volgende:
Graag serieus on topic blijven, dit soort opmerkingen leiden mijns inziens niet tot een structurele discussie...


Zeiken dat men on topic moet blijven is anders ook niet bevorderlijk.


Tum podem extulit horridulum...


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 05-11-2002 18:42 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

de tegenstander van allah is god



Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 05-11-2002 18:43 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Allah vs. Hallo?


Tum podem extulit horridulum...


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-11-2002 18:49 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Dwaallicht zit er volgens mij het dichtste bij. Eerst had je jodendom met de god jahwe, wat ook nog wordt gebruikt in het christendom. allah in de islam. Gewoon allemaal verbasteringen en andere talen voor de almachtige. Het is ook allemaal de zelfde religie min of meer, er zijn geen echt grote verschillen. Dus volgens mij is de tegenstander dan ook overal Satan, maar dan ook in andere talen en verbasteringen.
De moderne islam is trouwens nog geen 1500 jaar oud MBMarduk.

[edit]tiepfaut[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 05-11-2002 19:09]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 05-11-2002 18:51 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Satan is toch de 'role model nemesis' van alle 'goden'.
dus ook bij de islam, en zoals dwaallicht en heiden al zeggen, het is een symbool.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 05-11-2002 18:51 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Sjaan is den naam!


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 05-11-2002 18:53 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Alle gekheid op een stokje, de tegenhanger van Allah in de Koran is Shaitan -ook wel Iblis genaamd-.


Tum podem extulit horridulum...


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 05-11-2002 18:54 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 18:51 schreef aerodis het volgende:
Satan is toch de 'role model nemesis' van alle 'goden'.
dus ook bij de islam, en zoals dwaallicht en heiden al zeggen, het is een symbool.


Fout.


Tum podem extulit horridulum...


joeri
Usericon van joeri
Posted 05-11-2002 18:54 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 18:53 schreef Nihil het volgende:
Alle gekheid op een stokje, de tegenhanger van Allah in de Koran is Shaitan -ook wel Iblis genaamd-.


ik kan me vaag herinneren dat mij bij levensbescouwing zoiets is verteld, vooral die Iblis komt me bekend voor


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-11-2002 19:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 18:39 schreef Dwaallicht het volgende:
De tegenstander van GOD is Satan.

Satan is overigens hebreeuws voor 'tegenstander', als ik het mij goed herinner.

De tegenstanders van het christendom zijn legio. O.a. ik, bijv.

Ook Allah is een 'almachtige god' en ook zijn tegenstander is Satan. Maakt niet uit hoe die tegenstander geportretteerd wordt... Satan is een abstractie.


is satan niet een relict van een ouder geloof of een concurerend geloof?

Overigens, de tegenstander van Allah zijn de fundementalisten die hun baas wel in een heel kwaad daglicht zetten.



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-11-2002 19:57]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-11-2002 19:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 19:56 schreef attila_de_hun het volgende:
is satan niet een relict van een ouder geloof of een concurerend geloof?

Zou best kunnen, is wellicht leuk om een keer na te trekken, misschien stond ooit de een of andere aap van de Babyloniërs model voor 'Satan' of zo. Er zijn tenslotte veeeel oudere pantheons dan het monotheïstische.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 05-11-2002 20:02 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik weet wel dat de hoorntjes van de god pan komen en dat ze ene vandere keltische god tot duivel hebben verklaard.
Maar ze zijn dus op het woord satan gekomen met tegenstander?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-11-2002 20:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik meen zo iets ooit wel eens gehoord/gelezen te hebben. Ik vind het wel logisch. God moet perfect zijn voor de schapen. Maar zelfs het meest afgestompte schaap moet zien dat er nare dingen gebeuren. Als slimme gelovige voer je gewoon een "anti-god" in. Helemaal slim is om die uit een ouder geloof te pikken. dan kun je die ook nog eens zwart maken.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-11-2002 20:04]


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-11-2002 20:05 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 5 november 2002 18:53 schreef Nihil het volgende:
Alle gekheid op een stokje, de tegenhanger van Allah in de Koran is Shaitan -ook wel Iblis genaamd-.


Volgens verschillende pagina's die ik via g00gl3 gevonden heb heb je wel zo ongeveer gelijk ja



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen