|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Even een terzijde, maar dat Moeder Teresa nog steeds als onbaatzuchtig wordt gezien, vind ik vreemd. Bewust pijnmedicatie achterhouden aan mensen die aan kanker (en andere pijnlijke ziektes) leden omdat ze door dat lijden dichter tot Jezus zouden komen, is nu niet echt onbaatzuchtig, maar eerder een persvers sadisme. |
|
Gewoon terecht, je bent immers ziek omdat de Heere het zo gewild heeft. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
En Nelson Mandela was ook leider van de guerrilla-beweging van een terroristische organisatie. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ze hadden hem in een gevangenis moeten flikkeren! O, wacht... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote:I beg to differ. Zeker niet 'altijd wel'. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Team M.! quote: Gezien het woord 'ego' een miljoen keer in de openingspost voorkomt is dat toch genoeg om enige logica kapot te maken? Ik vind de post ook nog steeds weinig hout snijden als ik die vervanging doe. Deels klopt het wel, daar niet van. Is het mogelijk geen verlangen naar waardering te hebben? Ik streef er wel naar en er zijn periodes dat ik het aardig onder de duim weet te houden. In mijn doen en laten en het maken van keuzes vraag ik me tegenwoordig af of ik iets doe om mijn verlangen naar waardering te strelen. Zo ja, dan mag ik het niet meer doen van mezelf. --> vooruit. Dit werkt aardig, maar het lijkt me echt een enorme bevrijding helemaal geen verlangen naar waardering meer te hebben. Nooit meer hoeven druk maken wat een ander van je zou kunnen vinden. --> mjah. Niet de enige factor. Verlangen naar waardering is immers wat maakt dat je je beter of juist minder goed vindt dan de ander. --> onzin. Verlangen naar waardering is wat maakt dat je je gaat vergelijken met de ander, je gaat conformeren om er bij te horen, of je juist gaat afzetten. --> mjah. Niet de enige factor. Verlangen naar waardering is wat maakt dat je tekorten ervaart of superioriteit. --> mjah. Niet de enige factor. Verlangen naar waardering is de bron van competitie, jaloezie, haat, frustraties, oorlogen en meer van die ongein. --> nee. Gewoon nee. Loslaten dus. Het loslaten van je verlangen naar waardering zorgt er (volgens mij) voor dat alleen je authentieke ik, je ware pure persoonlijkheid, nog overblijft. --> nee. Hoewel het 'je authentieke ik, je ware pure persoonlijkheid' ook niet gedefinieerd is, kan ik me zo voorstellen dat meer dan 'verlangen naar waardering' het in de weg kan staan Meer mensen hier die zo zouden willen leven? Of is het onbegonnen werk en zal je verlangen naar waardering altijd weer als een soort van onkruid de kop opsteken? --> die vragen kun je natuurlijk prima zo stellen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
hmm, tja, als je het helemaal letterlijk zo verneemt, dan klopt het af en toe inderdaad niet. Het is sowieso niet de enige drijfveer voor mensen, daar heb je in ieder geval wel gelijk in. Toch denk ik dat het verlangen naar waardering voor heel veel mensen een belangrijk punt is, belangrijker dan je eigenlijk zou denken. Een oorzaak van oorlogen, nee, dat zal meer een honger naar macht zijn, maar afgunst naar anderen omdat deze meer waardering/respect krijgen, da's de mens toch niet vreemd. En als mensen geen verlangen naar waardering zouden hebben, dan zou de wereld er absoluut anders uitzien. En dan hadden we waarschijnlijk ook geen kunst of muziek. Mogelijk waren we gewoon uitgestorven. Maar goed, het is enkel mijn gissing naar wat Faalhaas nou wilt zeggen in de eerste post. Ik ben toch wel benieuwd naar wat hij nou werkelijk bedoelt. (misschien zit hij zich nu suf te lachen om de reacties ) lampje |
|
quote: Is natuurlijk ook een beetje flauw, maar ja, ik vind het wel heel welwillend om iemand anders vage gelul tot een werkbare argumentatie om te zetten zodat het lijkt alsof diegene wel de zaken goed op een rijtje had quote: Eens. quote: Je zou dat soort dingen ook uit intrinsieke motivatie kunnen doen, maar ja, denk dat er dan al met al inderdaad weinig van terecht gekomen was. quote: Wie weet horen we het nog! Ik verwacht eigenlijk niet dat hij dit echt diep uitgewerkt heeft/had. Anders was er wel meer uitgekomen dan een verzameling tegeltjeswijsheden / tot marketingpraat platgeslagen Oosterse wijsheden. quote: Dat was überhaupt mijn eerste gedacht bij dit topic, maar gelukkig kan ook een doorzichtige trolactie uiteindelijk prima gesprekken opleveren Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Je hebt helemaal gelijk lampje |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina |