IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Roadburn 2018 Vorige pagina | Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-04-2018 17:08 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2018 16:58 schreef HierIsMike het volgende:
Ik vind de Koepelhal voor de merch in ieder geval al een hele verbetering vergeleken met de stand die vorig jaar naast 013 stond. Wel meer loopafstand, maar ik kom er vaak genoeg.

Dit heb ik in de planning staan:

Donderdag: Yellow Eyes - Waste of Space Orchestra - Earthless - Fuoco Fatuo - Converge - Ex Eye - Cult of Luna & Julie Christmas - Future Occultism (Bong-Ra en hopelijk nog een stuk Phurpa)

Vrijdag: The Ruins of Beverast - Thaw - Kikagaku Moyo - Kairon; IRSE! - Furia - Jarboe ft. Father Murphy - Godflesh - Dhidalah

Zaterdag: Bell Witch - Worship - Mizmor - RRRags - The Heads - daarna ligt het eraan waar ik zin in heb: All Pigs Must Die/Greenmachine of Sacri Monti - East meets West Jam


Geen Weedeater? God luck and good speeeeeeeeeeed
Geen Crowbar?
Geen You Fail Me?
Geen Grave Pleasures?
Geen Thou x The Body?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 09-04-2018 17:11 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Oh ja, een lijstje.

Woensdag: Helemaal naar de bertverderrie tijdens de pre party, as is tradition.

Donderdag: Yellow Eyes, Kaelen Mikla, Cult of Luna & Julie Christmas, Hooded Menance, Future Occultism, daarna zelf plaatjes draaien in de Devil.

Vrijdag: The Ruins of Beverast, Thaw, Panopticon, Départe, Godflesh, Igorrr, Gallops

Zaterdag: Bell Witch, Huggsja/Worship, Panopticon/Forgotten Tomb, Boris & Stephen O'Malley, Godspeed You! Black Emperor, Thou X The Body, Occvlta

Zondag: Vanagandr, Bell Witch, Wiegedood, Hell, Big Brave, Wolfbrigade, GosT


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 09-04-2018 18:43 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 9 april 2018 17:08 schreef iPim het volgende:
Geen Weedeater? God luck and good speeeeeeeeeeed
Geen Crowbar?
Geen You Fail Me?
Geen Grave Pleasures?
Geen Thou x The Body?


Liever Future Occultism.
Liever Kairon; IRSE.
Ik wil heel graag Furia zien.
Grave Pleasures al gezien in de Little Devil (was trouwens fantastisch!), ook na de laatste trein.
Liever lekker relaxed mijn Roadburn uit met jammen op het hoogste niveau.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 09-04-2018 18:48]



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-04-2018 19:09 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Ik ga deze keer kamperen zodat ik al die late bands mee kan pakken.

Wish me luck...


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 09-04-2018 19:33 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Inmiddels is trouwens van de nieuwe Bong-Ra een track online gezet:




Klinkt ontzettend gaaf!



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-04-2018 9:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Donderdag:

Sannhet/ Stomach Earth/ Earthless/ Converge/ Cult of Luna/ Bong Ra

Vrijdag

Crowbar/ Departe/ Converge/ Une Misere/ Igorrr/ Grave Pleasures

Zaterdag
Bell Witch/ Wear your wounds/ Panopticon/ Boris/ Zola Jesus/ Godspeed/ Maggot Heart

Amper overlap! Zin an.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 10-04-2018 9:58 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

even een gigmarathon doen::

Zondag: Primordial (in Brugge)

Maandag: Cutting through (in Gent)

Dinsdag: Sum of R/Sannhet (in Kortrijk)

Woensdag: preburner

Donderdag: Yellow eyes/Toby Driver/Khemmis/Fucuo fatuo/Converge/Ex eye/Hooded menace/Dawn ray'd

Vrijdag: Mutoid man/Panopticon/Planning for burial/Converge/Une misère/Sangre de muerdago/Grave pleasures

Zaterdag: Verwoed/Bell witch/Hugsja/Panopticon of Forgotten tomb (zal afhangen van of Panopticon de dag ervoor iets voorstelde live)/Mizmor/NYIÞ & Wormlust/Zola Jesus/GY!BE/Maggot heart

Zondag: Dystopia of Wrekmeister harmonies/Vanagandr/Watter/Hell of SYK of Spotlights/Alda/GY!BE/Vampillia

Maandag: Alda/Zuriaake/Uada (In Brussel)



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-04-2018 15:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Donderdag
Yellow Eyes – Waste of Space Orchestra – Khemmis – Earthless – Converge / Hällas – Ex Eye – Cult of Luna & Julie Christmas – Harsh Toke

Vrijdag
Mutoid Man – Motorpsycho / Ulsect – Comet Control – Kairon; Irse! – Furia – Damo Suzuki & Earthless – Godflesh – Grave Pleasures

Zaterdag
Hugsjá – Wear Your Wounds – Boris + Stephen O’Malley – Godspeed You! Black Emperor – Earthless & Kikagaku Moyo


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 10-04-2018 15:43 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Waste of Space Orchestra - Earthless - Arabrot - Ex Eye - Cult of Luna & Julie Christmas - Bong-Ra of Weedeater

The Ruins of Beverast - Panopticon - Minami Deutsch - Damo Suzuki & Earthless - Sangre de Muerdago - Grave Pleasures

Bell Witch - Hugsjá - Damo Suzuki & Minami Deutsch - Panopticon - Hieros Gamos - The Heads - GY!BE - Earthless & Kikagaku Moyo

[Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 10-04-2018 15:45]


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-04-2018 15:59 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik doe mee.

Donderdag:
Sannhet - Waste Of Space Orchestra - Khemmis - Earthless - Arabrot - Converge - Ex Eye - Cult Of Luna & Julie Christmas - Weedeater

Vrijdag:
Mutoid Man - Thaw - Crowbar - Planning For Burial - Converge - Godflesh - Igorrr - Grave Pleasures

Zaterdag:
Bell Witch - Wear Your Wounds - Panopticon - Mizmor - Zola Jesus - All Pigs Must Die - Green Machine - Thou x The Body

Zondag:
Vánagandr - Bell Witch - Wiegedood - Hell - Zonal - GY!BE - Gost - Bison

En dan zie ik wel waar ik binnenkom.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 16-04-2018 13:16 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Op zaterdag een extra show toegevoegd (Stephen Brodsky & Adam McGrath) in het patronaat ter herdenking van Caleb Scofield om 13u.



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 16-04-2018 13:57 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Donderdag
Yellow Eyes – Khemmis – Fuoco Fatuo – Hällas – Hooded Menace - Weedeater


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-04-2018 15:45 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2018 9:46 schreef Snaack het volgende:

Vrijdag

Crowbar/ Departe/ Converge/ Une Misere/ Igorrr/ Grave Pleasures



Da's geen lullig dagje.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2018 14:09 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 17-04-2018 16:01 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

Voor wie het wil zien maar tijdens Roadburn niet kan (of het gewoon twee keer wil meemaken): Bong-Ra doet op wo 18/4 een try-out in Worm in Rotterdam.

Info: https://worm.org/production/dark-night-of-the-soul/

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 17-04-2018 16:01]


Vox Clamatis in Deserto


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 17-04-2018 16:45 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Vanavond maar alvast een beetje in de stemming komen. Lonely Kamel speelt in de Little Devil.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 18-04-2018 10:07 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Sannhet was degelijk gisteren in Kortrijk. Korte set wegens technische problemen en curfew, maar niettemin wel zeer krachtig. Als Yellow eyes tegenvalt, ga ik ze zeker opnieuw bekijken morgen.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-04-2018 12:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Wij hebben met pijn in onze harten onze kaarten weg moeten doen. Zitten midden in een verbouwing en verhuizing en we redden het qua tijd niet om naar Roadburn te gaan.

Alle Roadburners: heel veel plezier!!!


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 19-04-2018 21:44 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2018 12:35 schreef Snaack het volgende:
Wij hebben met pijn in onze harten onze kaarten weg moeten doen. Zitten midden in een verbouwing en verhuizing en we redden het qua tijd niet om naar Roadburn te gaan.

Alle Roadburners: heel veel plezier!!!



tsssk. eerst alle stress om het OV en nu kun je niet vanwege een verbouwing ?? een beetje big spender doet dat verbouwen toch niet zelf joh. laat rollen dat geld


Northward
Usericon van Northward
Posted 20-04-2018 9:31 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ga alleen de zondag dit jaar, voor mij de beste dag


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 20-04-2018 10:56 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Bevindingen van dag 1:

Yellow Eyes: jammer van de technische verstoring, maar voor de rest een hele sterke en krachtige set. Moet ook zeggen dat ik blij was dat ze naar Het Patronaat waren verplaatst, past er beter bij.
Waste of Space Orchestra: de eerste tien minuten gemist vanwege een krankzinnig lange rij buiten, maar daarna was het genieten. Anders dan ik had verwacht: rustig en stemmig opbouwend, maar wel met de uitbarstingen die we van Oranssi Pazuzu en Dark Buddha Rising gewend zijn. Vette visuals ook!
Earthless: dit is gewoon een eindbazenband. De nummers van de nieuwe plaat kwamen erg goed over.
Fuoco Fatuo: mijn favoriete set van de dag. Het was gruwelijk warm in de Hall of Fame, maar dat paste ook wel bij de rode verlichting en de immense gitzwarte slopende funeraldoom van de Italianen.
EX EYE: is het een jazzband of een metalband? Geen van beide. Ze spelen de tracks compleet niet als op de plaat, daar komt de jazz vandaan. Als drummer Greg Fox de blastbeats inzet, lijkt het wel een jazzy versie van Liturgy, meer metal dus. Colin Stetson is echt een belachelijk goede saxofonist.
Cult of Luna & Julie Christmas: was zoals verwacht gewoon fenomenaal. Christmas zong fantastisch, het geluid was top en de lichtshow weer dik in orde.
Bong-Ra: gave elektronische doom met een erg goede drummer.
Weedeater: goede afsluiter van de dag! Smerige bluesy sludgeriffs. De drummer ging me op een gegeven moment wel op de zenuwen werken. Je hoeft niet bij iedere slag je stokken om te draaien. Voelt heel erg show-offerig aan terwijl dat helemaal niet nodig is.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 20-04-2018 11:02]



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-04-2018 11:22 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja hele toffe eerste dag met als uitschieter Waste of Space Orchestra, dat was echt geniaal. Het afbreukrisico is enorm bij zoiets maar dit was 100% geslaagd.

Verder Earthless en Khemmis als hoogtepunten en genoten van Cult of Luna en Sannhet. Na Cult of Luna was ik ook wel gesloopt, wat een bombardement aan prikkels op dag 1.

Godver, ik vergeet Ex Eye, mind = blown.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 20-04-2018 11:23]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 20-04-2018 11:55 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Super dagje Roadburn gehad! Fuoco Fatuo was erg goed en erg warm. Khemmis en Hällas ook heel tof.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 20-04-2018 12:49 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Waste of Space Orchestra is toch wel het optreden waar ik het meest spijt van heb te missen, door niet aanwezig te zijn op Roadburn dit jaar.

Ik hoop dat hier toch ooit een release van komt (liefst met visuals natuurlijk, maar enkel audio zou ik ook al blij mee zijn), want enorm benieuwd naar.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 21-04-2018 11:09 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Dag 2:

The Ruins of Beverast: meesterlijke uitvoering van Exuvia. Vooral Takitum Tootem! (Trance) kwam vele malen harder aan dan op de plaat.

Thaw: ik had eerlijk gezegd een meer experimentele set verwacht van deze Polen, op basis van Grains. Nu was het vooral behoorlijk lomp, gefocust op riffkracht. Ook lekker, maar deze mannen kunnen meer, dat heb ik ook eerder op Incubate zien.

Kairon; IRSE!: HOLY SHIT, dat was echt fenomenaal. Jaren '70 prog (King Crimson/Camel) meets My Bloody Valentine-shoegazeuitbarstingen. Korte samenvatting in een mooie GIF:



Furia: maakten de hoge verwachtingen helemaal waar. Een mysterieuze en hele krachtige performance van de Poolse blackmetalband in de Koepelhal. Ik word vooral altijd heel erg blij van de baspartijen bij Furia, die spelen zich altijd in de kijker.

Daarna als een gek naar Cul de Sac voor de secret show van Hooded Menace! Aangezien ik ze donderdag niet in Het Patronaat kon zien (flinke overlap met CoL & Julie Christmas) was ik ontzettend blij dat ze een tweede keer op de line-up stonden. Gewoon een ontzettend gave death/doomset in een intieme setting met een zanger die grotendeels in het publiek stond.

Godflesh: de massive industriële metalsound van Godflesh komt in de grote zaal zeer goed tot zijn recht, gemixt door niemand minder dan Dirk Serries.

Dhidalah: explosieve psychedelische rock, lekker opzwepend, goede fuzzy riffs. Lekker om mee af te sluiten!





[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 21-04-2018 11:13]



Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen