|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Van wiki: Zeal and Ardor is an avant-garde metal musical project started and led by Manuel Gagneux, a Swiss-American musician who had previously created a chamber pop project called Birdmask. Gagneux started Zeal and Ardor in response to two messages left to him on 4chan by two different users. One of these users suggested that he fuse "black metal", while another suggested "nigger music"; in response, he started Zeal and Ardor, which features elements of both black metal and Negro spirituals. https://en.wikipedia.org/wiki/Zeal_and_Ardor "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ik vond het ook niet zo heel goed. Dit liedje ging nog wel, hehe. Ik las een review in de nieuwe revue en werd benieuwd. En het viel vies tegen. Maar voor hetzelfde geld vind iemand het wel te gek. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Zouden de verhalen van kapitein Ortega dan toch écht waar zijn? |
|
Niet echt enthousiast, maar Devil is Fine en Blood in the River zijn best prima tracks. |
|
Weer eens wat anders dan Kanis en Gunnink. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Het is nou ook niet echt Perla. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Ik vind het nog wel een originele, geslaagde (voor de amper 2 nummers die ik tot nu toe gehoord heb) combinatie. Geeft de term black metal wel die extra laag. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: Echt? Ik hoef het geen heel album aan te horen, maar ik vind het best wel cool. Live op Best Kept Secret kwam het ook goed over, beter dan verwacht. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ik heb er een EP of CD van, die vind ik zeker wel ok. Ik vind de mix wel cool gedaan van de stijlen. |
|
Op Roadburn vorig jaar een kans gegeven. Kon me niet overtuigen. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
quote:Als muziek is t niet mijn ding, maar als experiment is t wel ontzettend knap en inventief gedaan. When your people matter, menstrual health matters |
|
flavor of the month signature |
|
quote: Oh, boehoe. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Enorm catchy. Ik heb hem vorig jaar niet op Roadburn gezien, maar achteraf de cd van 2017 (hebben ze bij de bib zowaar) een heel aantal keer geluisterd, werd steeds leuker. Ik ben benieuwd of er een vervolg komt. |
|
Vreselijk troep dit. Doordat het debuutalbum werd uitgebracht door een Tilburgs label stond m’n FB een tijd lang vol met die zooi. Bah. |
|
Ik vond het ook niet tof. Waar Batushka het voor elkaar kreeg om black metal en koorgezang tot een originele mix te eeuh... mixen, komt dat hier niet van de grond imho. Leuk idee, uitwerking onder de maat. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Zo, wat een reactie, dat heeft tijd gekost. Ik ben voor allerhande vreemde genrecombinaties, maar blackmetal en gospel/spirituals ligt zo mijlenver uit elkaar... [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 31-01-2018 19:17] |
|
quote: Devil Is Fine is geweldig. Volgens mij is deze band beter af zonder (black) metal... |
|
Inmiddels zijn er alweer twee nummers uit van de nieuwe plaat: https://zwaremetalen.com/nieuws/zeal-ardor-dropt-nieuw-nummer Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Link me diet t hier niet When your people matter, menstrual health matters |
|
Linkje doet t hier niet When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ik ben het enorm met je oneens, dat religieuze aspect delen ze al. Luister eens naar het album Stranger Fruit, muzikaal past het ook als een handschoen. Het is ook geen EO gospel, maar meer die Amerikaanse zwarte spirituele zang, eigenlijk ook zoals Algiers dat doet. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Ik moet zeggen dat op Stranger Fruit de combinatie al een stuk beter wordt uitgevoerd. Die Devil is Fine-EP is gewoon een probeersel, ik snap ook compleet niet dat iedereen dat ding zo de hemel in prees. Toch vind ik vooral de blackmetalpassages ongelofelijk knullig klinken. Het bluesgedeelte is uitstekend. Bedankt om me trouwens onbedoeld te herinneren aan het feit dat ik Algiers moest checken. Dat klinkt echt fantastisch! Klinkt ook meer als een succesvolle en intense samensmelting van verschillende genres, terwijl bij Zeal & Ardor vooral de blackmetal er negatief bovenuit springt. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 12-07-2018 11:44] |
|
Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |