IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Soulcrusher 2019 Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 23-08-2019 13:32 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Zaterdag 5 oktober hult Doornroosje zich weer voor een dag in het zwart voor de vierde editie van Soulcrusher. Het festival voor liefhebbers van duistere apocalyptische riffs en zware experimentele klanktapijten. Dit alles met een lichtpuntje aan het einde van de tunnel.

Line-up: Triptykon (swi) + Daughters (usa) + Pelican (usa) + Mizmor (usa, eu exclusive) + Dopelord (pol) + Hell (usa, eu exclusive) + The Secret (ita) + Lingua Ignota (usa) + Cranial (ger) + Turia (nl) + Telepathy (uk) + 30.000 Monkies (be). Meer namen volgen.

Tickets: http://bit.ly/Soulcrusher2019



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-09-2019 20:17 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Line-up compleet

▷ TRIPTYKON (swi, nl exclusive)
▷ DAUGHTERS (usa, nl exclusive)
▷ PELICAN (usa, nl exclusive)
▷ MIZMOR (usa, eu exclusive)
▷ HELL (usa, eu exclusive)
▷ THE SECRET (ita, nl exclusive)
▷ LINGUA IGNOTA (usa)
▷ DOPELORD (pol)
▷ CRANIAL (ger)
▷ TURIA (nl)
▷ TELEPATHY (uk)
▷ DÖ (fin)
▷ 30.000 MONKIES (be)
▷ LEECHFEAST (slo)


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 07-09-2019 20:33 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

Dit jaar voor het eerst afwezig. Te weinig black of iets waarin ik me kan vinden. Vorig jaar met Deafheaven / YOB / Inter Arma / Ultha en Wiegedood prima te doen. Nu zegt de line-up mij te weinig. Jammer....


an evil incarnation of DEATH!


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 10-09-2019 10:36 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Ook afwezig. Had ook op meer black gehoopt. Nu net iets te 'experimenteel' allemaal voor mij.


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 10-09-2019 11:28 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik vind dit juist een vettere line-up dan vorig jaar, omdat het minder voor de hand ligt. Weet nog niet of ik kan, maar interesse heb ik zeker.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-09-2019 18:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja heel vette line-up, ik ben erbij!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ed
Usericon van Ed
Posted 10-09-2019 20:09 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Zijn niet veel festivals waar ik nog blij wordt van een line-up maar dit is wel top!


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 04-10-2019 18:41 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Kaart is binnen! Zin in!



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 05-10-2019 9:57 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Zeker even 30000 monkies meepakken. Harde band. Noisy sludgedoom dinges en live (mits goed geluid) zo veel indrukwekkender dan op plaat.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-10-2019 13:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Hopelijk, want op plaat is het niet veel imo.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 05-10-2019 13:56 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Gast!

Nee echt...

Met je ang€lpruts...




iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-10-2019 15:03 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

ANGEL DUST MONEY

Vanwege een iets te hard feestje gisteren ben ik er pas bij vanaf Dö. Helaas geen 30.000 Monkies voor mij.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-10-2019 15:34 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Zeg je nou dat je aan de heroïne bent?


... hoe de hazen lopen ...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-10-2019 17:33 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Zei ik dat?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-10-2019 17:41 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Dat vroeg ik me dus af. Ik las iets over angel dust en hard feesten enzo.


... hoe de hazen lopen ...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-10-2019 17:54 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Check het "Tip 2019"-topic anders.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 05-10-2019 17:55]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 05-10-2019 18:10 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ach so. Stom van me dat ik deze wereldband niet kende.

Anyway, geniet er van


... hoe de hazen lopen ...


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 06-10-2019 10:52 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Was weer een mooie dag!

Helaas door een flinke vertraging met de trein (anderhalf uur) Leechfeast en 30,000 Monkies moeten missen.

Gelukkig wel op tijd om nog een flink stuk van Telepathy te zien. Erg sterk uitgevoerde dynamische post-metal. Af en toe wat sludgy toestanden, dan weer een beetje blackmetal erbij. Mooi!

Het Finse speelde zijn nieuwe plaat (Astral Death Cult) volledig. Het originaliteitsniveau was niet hoog, maar de fuzzy stoner/doom met een smerige sludge/blackstrot werd met enorm veel bevlogenheid en enthousiasme gespeeld. De drummer was soms zelfs iets te enthousiast, vooral in de snellere passages (die gelukkig zeer sporadisch waren) was hij behoorlijk rommelig. Toch heel erg lekker materiaal om op mee te deinen.

Daarna eetpauze en door naar Cranial. Daar was ik erg benieuwd naar, want Alternate Endings is een hele gave plaat. Live viel het vies tegen, kwam compleet niet over. De plaat heeft veel subtiliteiten in zijn logheid, maar live was het alleen maar log met weinig overtuigingskracht. Vooral de drummer speelde heel erg houterig waardoor er geen lekkere groove in kwam. Tweederangs ISIS.

Gelukkig kwam daarna Mizmor en dat was fantastisch! Ik heb ze op Roadburn 2018 gezien met de Yodh-set, maar het materiaal van Cairn komt live ook fantastisch over. De cleane tokkeltjes zijn waanzinnig mooi en wanneer de band overschakelt naar black/(funeral)doom blijft dat harmonieuze en melancholische gevoel hangen. De vocalen zijn ook indrukwekkend. Na 35 minuten was het tijd om een goede plek te zoeken voor de artiest waar ik echt naar uitkeek.

Lingua Ignota in de kleine zaal, dat is een teken dat je op tijd moet zijn. Ik stond helemaal vooraan en werd compleet meegenomen door de "performance" van Kristin. Het was pijnlijk mooi om te zien: je voelde echt de urgentie en de emotionele uitstorting. Ze gaf echt alles wat ze had, maar haar stem bleef ongelofelijk mooi. Tranen in mijn ogen, ik heb dat zelden. Deze set liet een behoorlijke indruk op mij achter.

Daarna gelijk Daughters, man, wat een intensiteitsniveau. Ik wilde deze band al sinds de self titled plaat (uit 2010) live zien, dus ik keek hier echt naar uit. Wanneer je naar You Won't Get What You Want luistert weet je eigenlijk niet wat er gitaar is, dus het was ronduit verbluffend en fascinerend om te zien wat de gitaristen uit de vingers toverden. Echt krankzinnig materiaal om te spelen! Sowieso vertaalde het materiaal van de laatste plaat zich zeer goed op het podium, waanzinnig strak gespeeld. Zanger Alexis Marshall heeft de sfeer van de jonge Nick Cave en David Yow (The Jesus Lizard). Vette balans tussen de nieuwe plaat en materiaal van de self titled. Fenomenaal optreden!

Daarna pauze gehouden, lekker zitten en een beetje kletsen. Triptykon sloot mijn Soulcrusher-editie af, de tweede keer dat ik ze zag. Het publiek was redelijk uitgedund, het leek erop dat er veel mensen voor Daughters waren gekomen. Triptykon had er overduidelijk veel zin in en speelde met veel plezier een fantastische selectie aan tracks. De nieuwe drummer is heel erg goed, niks op aan te merken, vooral zijn uitvoering van Tree of Suffocating Souls was indrukwekkend. Nu ik net zie dat Hannes Grossmann de drummer is, is dat eigenlijk niet zo verrassend: die speelde bij Necrophagist, Obscura en momenteel bij Alkaloid en Hate Eternal; een geweldenaar. We kregen wat Triptykon-tracks, wat Celtic Frost-tracks (al werd Visions of Mortality nog geschreven onder de Hellhammer-naam zoals Tom zei). Heerlijk!

De merch van Daughters was helaas toen al weg, maar ik heb wel voor drie euro van CD van Weighing Souls With Sand van The Angelic Process gekocht bij Burning World.




[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 06-10-2019 10:53]



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-10-2019 15:02 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja was een mooie dag! Pelican was ook erg vet. Mooi om te zien hoe vernieuwende muziek (Daughters) op hetzelfde podium werd gebracht als klassiekers als Circle of the Tyrants. Hele vette gig van Triptykon.

Mooie zaal, goed geluid, zeker voor herhaling vatbaar!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ed
Usericon van Ed
Posted 06-10-2019 20:07 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

Best vermaakt met Soulcrusher!

Ik vond alleen Hell echt verschrikelijk amateuristisch, de cleane stukken zaten ze qua timing er vreselijk naast en de bassist zat ook noten naast wat hij duidelijk zelf ook door had. Naast dat het al muziek is wat je volgens mij na 3 lessen kan naspelen vond ik het echt een aanfluiting dat die band op een podium mocht staan.


DePil
Dawn of infinite fire
Usericon van DePil
Posted 06-10-2019 21:38 by DePil Wijzig reactieProfiel van DePilQuote dit bericht


Mooie line up was het vermakelijk gisteren?


Pure Holocaust


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 07-10-2019 17:16 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Was weer een hele mooie editie van Soulcrusher, inderdaad! Ik heb er gisteren een podcast over opgenomen met mijn collega Niels waarin we elke band bespreken (zie timestamps):

https://zwaremetalen.com/overig/osmium-2-de-soulcrusher-special-en-het-perverse-genieten-van-andermans-leed

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 07-10-2019 17:17]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 07-10-2019 19:51 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Was een gave dag! Vooral blij met het speciaalbier van Dochter van de Korenaar en de Natte Gijt. M'n bankrekening vond het minder.

Bandjes; 30.000 Monkeys. Gave opener! Telepathy; helemaal gaaf! Kon me lekker laten meegaan op de instrumentale post metal. Pelican; kon er net niet helemaal inkomen, dus maar wat gaan eten. Lingua Ignota; tien minuutjes gezien. Gaaf, maar vorige week ook al in Paradiso gezien. Daughters; ik snap de hype rond die band echt niet. Zang is heel eentonig en muzikaal komt het op mij super onsamenhangend over. Gaat die zangert ook nog een beetje stoer met z'n microfoontje lopen smijten. Nee leuk hoor. Triptykon was weer helemaal gaaf, te gek, mooi.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-10-2019 11:40 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 7 oktober 2019 17:16 schreef iPim het volgende:
Was weer een hele mooie editie van Soulcrusher, inderdaad! Ik heb er gisteren een podcast over opgenomen met mijn collega Niels waarin we elke band bespreken (zie timestamps):

https://zwaremetalen.com/overig/osmium-2-de-soulcrusher-special-en-het-perverse-genieten-van-andermans-leed


Leuke podcast om naar te luisteren!

Ik heb 30,000 Monkies helaas niet gezien door omstandigheden, maar mij deed het op plaat gelijk denken aan Raketkanon: ook lak aan conventies, "heavy" muziek maken op een andere manier. Telepathy doet me denken aan Russian Circles: instrumentenbeheersing is top, maar de "song" staat voorop.

Geinig hoe jullie Cranial als "post-hardcore" bestempelen en het over Dillinger hebben. Er is echt maar één band die ik hoor bij Cranial en dat is ISIS: pure sludgy post-metal. Op plaat inderdaad heel gaaf, maar live behoorlijk slap.

Ik kan me zeker wel vinden in de opmerkingen over Lingua Ignota. Het is behoorlijk confronterend en ongemakkelijk, maar muzikaal ongelofelijk mooi. Ze is duidelijk heel erg geïnspireerd door Diamanda Galàs qua aanpak in de vocalen, al is Galàs zelfs nog een tikje extremer qua zang, vooral op ouder werk.

Daughters is inderdaad een unieke band. De krankzinnige paniekerige en dissonante gitaaraanpak doet me meer denken aan moderne klassieke componisten als Penderecki en Ligeti dan (noise)rock of metal. Virtuositeit, maar op een hele andere manier dan we in rock/metal gewend zijn.

Triptykon vond ik een fantastische headliner. De Celtic Frost-nummers passen naadloos in de set en laag gestemd klinken ze echt eigentijds: Circle of the Tyrants, daar zit geen spoor van veroudering op! Je hoort hoe belangrijk Celtic Frost was voor de ontwikkeling van de extreme metal in allerlei subgenres en is daarmee zeer passend voor Soulcrusher. De track waar ze mee afsloten (het negentien minuten durende The Prolonging) is misschien wel het beste nummer dat Tom G. Warrior ooit heeft geschreven.

Inderdaad heerlijk dat de "headliner" op een OV-vriendelijk tijdstip speelt. Turia heb ik niet gezien op Soulcrusher (want trein halen), maar wel als support van Darkspace in Rotterdam. Dodecahedron is mijn favoriete blackmetalband uit Nederland, maar Turia vind ik ook fenomenaal. Het hypnotiserende gitaarwerk, de ijzige vocalen, de primitieve drums: het sleept je compleet mee. Ik kan me compleet vinden in jullie opmerkingen over de band.



[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 08-10-2019 11:44]



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 08-10-2019 17:53 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2019 11:40 schreef HierIsMike het volgende:
Leuke podcast om naar te luisteren!


Bedankt, we doen ons best om er iets van te maken! Er is nog een hoop te verbeteren, dus op termijn kan dit wel wat worden - zeker als we sleutelfiguren 'uit de scene' te gast kunnen krijgen.

Mooie referenties voor Daughters. Ik zal daar eens in duiken!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-10-2019 18:51 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2019 17:53 schreef iPim het volgende:
Bedankt, we doen ons best om er iets van te maken! Er is nog een hoop te verbeteren, dus op termijn kan dit wel wat worden - zeker als we sleutelfiguren 'uit de scene' te gast kunnen krijgen.



Zag dat dit jullie tweede podcast al was. Ahw.. we kunnen weer los in het ZM missers topic was mijn eerste insteek . Aflevering 1 toch maar eens helemaal beluisterd. Was best vermakelijk, moest af en toe wel een beetje gniffelen om jullie standpunten en ietwat waanwijze manier van praten

Wellicht wat extra ruchtbaarheid aan geven dmv een apart topic?

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 08-10-2019 18:54]


... hoe de hazen lopen ...


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen