|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Ah, Machine Head, uiteraard! Burn My Eyes, geweldig. Body Count S/T ook, maar ik vind Manslaughter ook gaaf. Fear Factory, Soul of a New Machine en Demanufacture. Vind van beide de helft gaaf Hafgufa |
|
De hoogtepunten van Fear Factory zitten net bij Obsolete en Archetype, imo. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Gehenna - First Spell. Je moeder. |
|
quote: Malice! Hafgufa |
|
Leuk topic. Zo heb ik ooit een topic aangemaakt over bands die na hun debuut eigenlijk niets meer gepresteerd hebben: https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4094152?hl=debuut Maar OT: er zijn er vast meerdere, maar dé band waarbij dit (voor mij) geldt, en die dan ook direct op het puntje van m'n tong lag toen ik dit topic zag is Mayhem. Grand Declaration of War is onovertroffen geniaal. Het concept, de teksten, maar natuurlijk ook de muziek, productie en sfeer. Dit is een van de best albums ooit! Niet beste Mayhem-album, black metal-album of metal-album, nee gewoon überhaupt allesoverstijgend. Maar de rest van Mayhem, wat een zoutloze zaadzooi.. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Enige Finntroll die ik nog om aan te hoven vind is 'Visor om slutet'. Staan nog een paar niet onverdienstelijke Isengard-achtige folkdeuntjes op. quote:Ben ik behoorlijk met jou eens; maar als ik Bolt Thrower draai, is het wel altijd "Mercenary". Ergens in kelder of op zolder liggen nog best wat Bolt Thrower-albums stof te verzamelen.. Het is niet zozeer dat "Mercenary" het enige leuke albums is; de rest is simpelweg overbodig. Bedenk me er zelf nog een: Cannibal Corpse - the Bleeding "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Is geen album, en hoewel heerlijke sfeer, best dunne muziek. Nee, het enige Gehenna-album dat ermee doorkan is 'Seen Through the Veils of Darkness (The Second Spell)'. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Adimiron Black had wel iets signature |
|
quote: Jups, zijn ook mijn twee favoriete Fear Factory platen |
|
quote: Ik vind Ordo Ad Chao hun beste plaat, ergens op bijna gelijke hoogte met GDoW weliswaar. |
|
quote: Mechanize Archetype Remanufacture signature |
|
Ik merk net op dat veel van mijn favoriete bands net 2 albums hebben uitgebracht die ik echt geweldig vind, en waarbij de rest van hun albums mij koud laten. Om toch maar on-topic te blijven, bands die 1 album hebben gemaakt dat ik goed vond en de rest van hun discografie mij niet kan boeien: Morbid Angel - Covenant Immolation - Close To A World Below Katatonia - Brave Murder Day Mortiis - The Smell Of Rain Naked City - Torture Garden Napalm Death - From Enslavement To Obliteration (Scum is ook nog wel cava, maar FETO steekt er toch met kop en schouders bovenuit) Waking The Cadaver - Real-Life Death |
|
Rob Zombie - The Sinister Urge signature |
|
quote: Dit is heel begrijpelijk. Er zit onderling zeker subtiel verschil tussen de BT albums. Op Mercenary speelt er een ingehuurde drummer uit de jazzwereld mee, Alex Thomas, die door zijn soepele stijl de nummers van extra swung voorziet en de band naar een hoger niveau tilt. De rest had dat niet en drumde veel rechtlijniger. Om die reden is Mercenary ook mijn favo BT album, al mag ik de rest dan weer wel. Discografie uitschieters, met hier & daar de disclaimer dat ander werk nog steeds prima te pruimen kan zijn. Cynic - Focus The Gathering - Always Altar - Youth against christ Sadus - Illusions Immortal - At the heart of winter Tiamat - Sumerian cry Dark Tranquillity - Skydancer Katatonia - Dance of december souls Mörk gryning - Tusen ar har gatt... October Tide - Rain without end [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-01-2020 0:41] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Dark Tranquillity - Skydancer, ja! Death - Scream bloody gore Cyclone - Brutal destruction Paradise Lost - Lost paradise, van die erna vind ik alleen het eerste nummer goed. Defecation - Purity dilution Cannibal Corpse - Butchered at birth Cathedral - Forest of equibdinges Samael - Worship him Ancient - Svartalvheim euh... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Shining - Blackjazz Ervoor teveel geneuzel (al blijft ‘Goretex Weather Report’ een supervet nummer), erna teveel strakgetrokken Rammstein/Marilyn Manson/NIN-achtige shock rock-hybride met dat vreselijke geblèr van die zanger dat als een dikke drab, even onvermijdelijk als Angela de Jong, overal overheen ligt. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 07-01-2020 23:50] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ik zie nog een paar 'oh ja' langskomen. Blackjazz is inderdaad een goeie. Grand Declaration van Mayhem ook, maar DMDS kun je toch bijna niet als waardeloos/slecht beoordelen. Morbid Angel, C en D draai ik grijs, de rest totaal niet. Maar het gaat om één album per band. Deicide idem, UOTC is voor mij veruit de beste, maar het debuut en Serpents of the Light zijn ook goed. Hafgufa |
|
Ad Hominem - Planet ZOG Wat is er eigenlijk met Metal Archives aan de hand? Climax of Hatred krijgt 96% terwijl daar toch echt een fijne kleuterklas meezinger op staat. Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou. |
|
Death - Leprosy Edge of Sanity - Crimson Rammstein - Mutter Gorefest - False one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Second Spell & Malice inderdaad... |
|
quote: Sepultura - Morbid Visions voldoet 100% aan de definitie voor mij persoonlijk |
|
quote: Jij verdient een pak rammel... discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
quote: On topic: |
|
Sodom - Persecution Mania |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |