IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Nieuwe komers, welkom? [welkomsttopic] Vorige pagina
Mythics
Usericon van Mythics
Posted 18-06-2026 7:07 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2026 6:38 schreef Aswolk het volgende:
Ja, dat Spotify wat karig is begin ik inmiddels ook te merken. Ik zie hier regelmatig bands langskomen die daar niet of nauwelijks op staan.
Waar luisteren jullie dat soort spul meestal?


Hetgeen ik zelf hier plaats heb ik doorgaans ik de kast staan, of heel soms alleen digitaal. Spotify en soortgelijke streamingdiensten heb ik zelf niet.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 18-06-2026 7:20 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Youtube


SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 18-06-2026 7:25 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Dat. Als je de fysieke drager niet zelf hebt.

Reclame op youtube is vervelend, maar te omzeilen. Ik gebruik dan Firefox als browser en ik dacht Ublock die de reclame weglaat. Zie je alleen geen comments meer. Maar je bent toch aan het luisteren, niet aan het kijken.




[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 18-06-2026 7:26]


"Tot de morbide eenheid je trap opkom!"


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 18-06-2026 7:55 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Als je de comments mist probeer uBlock Origin eens.

Comments zijn wel 100% "this is the best ever"/"who is listening to this in 202x?"



Grafzerk.
Usericon van Grafzerk.
Posted 18-06-2026 8:15 by Grafzerk. Wijzig reactieProfiel van Grafzerk.Quote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2026 6:38 schreef Aswolk het volgende:
Ja, dat Spotify wat karig is begin ik inmiddels ook te merken. Ik zie hier regelmatig bands langskomen die daar niet of nauwelijks op staan.
Waar luisteren jullie dat soort spul meestal?


Youtube en Bandcamp zal je nodig hebben.


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 18-06-2026 8:15 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Alles dat ik beluister, bezit ik fysiek.


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 18-06-2026 8:28 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 17 juni 2026 18:41 schreef Aswolk het volgende:
. En ook wat dingen gehoord waarvan ik nog niet helemaal overtuigd ben dat het daadwerkelijk muziek is, [...].
En hier toch ook wel benieuwd naar. Bedoel je dat je het kut muziek vindt, of was het te avant-garde/minimalistisch?


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 18-06-2026 8:29 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Alles wat ik fysiek bezit qua cd's luister ik in de auto, verder geen cd speler meer aanwezig, haha.

Ik heb bijvoorbeeld de lp van hell awaits, de cd ook. Maar wil ik daarvan een liedje beluisteren en ik zit niet in de auto, wat nog wel eens voorkomt, dan slinger ik gewoon youtube aan.




"Tot de morbide eenheid je trap opkom!"


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 18-06-2026 8:35 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 18 juni 2026 8:29 schreef SimsalaWim het volgende:
Alles wat ik fysiek bezit qua cd's luister ik in de auto, verder geen cd speler meer aanwezig, haha.

Ik heb bijvoorbeeld de lp van hell awaits, de cd ook. Maar wil ik daarvan een liedje beluisteren en ik zit niet in de auto, wat nog wel eens voorkomt, dan slinger ik gewoon youtube aan.



Geen kompjoeter in de woonkamer. Televisie heeft geen extra/fancy geluidsondersteuning.


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 18-06-2026 8:39 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Ik mag mijn pc alleen in de woonkamer zetten als ik op de tweede tv ga gamen, daar zit nog wel een cd/dvd speler in. Ik heb een dikke soundbar voor de tv, maar ik luister in de woonkamer zo goed als altijd muziek met de koptelefoon op. Via de phone of de laptop. Mijn gehoor is niet zo best, dus dan zou de tv op standje heel hard moeten, als ik toch via dat medium zou willen luisteren.




"Tot de morbide eenheid je trap opkom!"


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 18-06-2026 9:58 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2026 6:38 schreef Aswolk het volgende:
Ja, dat Spotify wat karig is begin ik inmiddels ook te merken. Ik zie hier regelmatig bands langskomen die daar niet of nauwelijks op staan.
Waar luisteren jullie dat soort spul meestal?


Youtube Premium is mijn vriend - beste abonnement ever daar er geen reclame meer is en je kan downloaden om bv. op vliegtuig te luisteren


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 18-06-2026 10:11 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Met uBLock Origin dus geen enkele reclame.

Op Linux heb je video downloader. Kan je de Youtube video omzetten naar een mp3 of video bestand.


Fusion
de uitvinder en wegbereider van de post-heterocore
Usericon van Fusion
Posted 18-06-2026 14:17 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

YouTube. En als je voor muziek streams zonder loudness penalty wilt gaan: Bandcamp.


When your people matter, menstrual health matters


Morwyn
Vuigaert
Usericon van Morwyn
Posted 18-06-2026 16:18 by Morwyn Wijzig reactieProfiel van MorwynQuote dit bericht

Hoi



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 18-06-2026 18:49 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2026 8:15 schreef KwelgeestIV het volgende:
Alles dat ik beluister, bezit ik fysiek.


Daar streef ik naar, maar soms zijn zaken alleen als download bij bijvoorbeeld Bandcamp te koop en dan neem ik daar maar genoegen mee. Maar als een fysieke kopie mogelijk is: altijd.


“Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 19-06-2026 3:21 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Dit is niet het bink-topique.


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 19-06-2026 9:33 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 18 juni 2026 18:49 schreef Negatieveling het volgende:
Daar streef ik naar, maar soms zijn zaken alleen als download bij bijvoorbeeld Bandcamp te koop en dan neem ik daar maar genoegen mee. Maar als een fysieke kopie mogelijk is: altijd.
Ik vermoed dat digitaal wel de toekomst is. Iets met grondstoffen en vervuiling ook. Maar ik weiger (voor nu) hierin mee te gaan. Digi-only-releases sla ik over. Net als CD-r. Breng het eerst maar op een fatsoenlijk formaat uit. Het is niet dat ik verder niets te beluisteren heb, ofzo...


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 19-06-2026 10:45 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Maar dat digitaliseren, dat heb je tig jaar geleden toch al gedaan?

Vandaar dat je nu al die platen aan het herkopen bent.


Fusion
de uitvinder en wegbereider van de post-heterocore
Usericon van Fusion
Posted 19-06-2026 11:16 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 juni 2026 9:33 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ik vermoed dat digitaal wel de toekomst is. Iets met grondstoffen en vervuiling ook. Maar ik weiger (voor nu) hierin mee te gaan. Digi-only-releases sla ik over. Net als CD-r. Breng het eerst maar op een fatsoenlijk formaat uit. Het is niet dat ik verder niets te beluisteren heb, ofzo...
weet niet of er serieuze studies gedaan zijn die claimen de juiste vergelijking qua ecologische voetafdruk van het gehele vinyl en/of CD productieproces te hebben gedaan t.o.v. alles online gehost en gestreamd


When your people matter, menstrual health matters


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 19-06-2026 11:30 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 19 juni 2026 11:16 schreef Fusion het volgende:
weet niet of er serieuze studies gedaan zijn die claimen de juiste vergelijking qua ecologische voetafdruk van het gehele vinyl en/of CD productieproces te hebben gedaan t.o.v. alles online gehost en gestreamd
Zodra alles op groene stroom gaat en die cellen eens goed worden gerecyled..


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-06-2026 11:30 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 juni 2026 18:49 schreef Negatieveling het volgende:
Daar streef ik naar, maar soms zijn zaken alleen als download bij bijvoorbeeld Bandcamp te koop en dan neem ik daar maar genoegen mee. Maar als een fysieke kopie mogelijk is: altijd.


Yep, hier ook. Het aantal digitale releases is bij mij ook op één hand te tellen. Wel grijp ik steeds vaker terug op cd's in plaats van vinyl, maar dat is vooral omdat de prijzen van vinyl nogal absurde vormen beginnen aan te nemen, zeker als er via Bandcamp dan bijvoorbeeld ook nog eens vijfentwintig euro aan verzendkosten bijkomt, wat helaas ook geen uitzondering is.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-06-2026 11:40 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Vinyl ga ik niet of nauwelijks aan beginnen, want dan is het eind zoek. Het is wel een prachtig format, dus releases die voor mij echt heel bijzonder zijn probeer ik nog wel eens op vinyl op te snorren. Dat is dan wel meer als verzamelstuk dan als geluidsdrager.


“Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe."


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 19-06-2026 15:26 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 19 juni 2026 11:40 schreef Negatieveling het volgende:
Vinyl ga ik niet of nauwelijks aan beginnen, want dan is het eind zoek. Het is wel een prachtig format, dus releases die voor mij echt heel bijzonder zijn probeer ik nog wel eens op vinyl op te snorren. Dat is dan wel meer als verzamelstuk dan als geluidsdrager.
Ik houd het ook zoveel mogelijk af. Maar sommige releases zijn er alleen op vinyl. En bij jaren'80-releases als Kill 'Em All, Show no Mercy, Skeptics Apocalypse, en/of Don't Break the Oath draagt het draaien van vinyl toch een soort transcendentale magie toe. Ook echt goede hedendaagse thrash/speed re-leases wil ook nog wel eens ook op vinyl kopen. Slutvomit, Sacrilegia, Aggressive Perfector. Dat soort werk. Bij die stijl hoort gevoelsmatig vinyl. En idd releases die ik echt heel hoog heb zitten. Zo heb ik de 3LP-versie van Those of the Unlight die eraan komt gewoon maar gekocht. Ga ik spijt van krijgen als ik dat niet had gedaan.


Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars."


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2026 Stichting ZwareMetalen