![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
Youtube |
|||||||||
|
Dat. Als je de fysieke drager niet zelf hebt. Reclame op youtube is vervelend, maar te omzeilen. Ik gebruik dan Firefox als browser en ik dacht Ublock die de reclame weglaat. Zie je alleen geen comments meer. Maar je bent toch aan het luisteren, niet aan het kijken. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 18-06-2026 7:26] "Tot de morbide eenheid je trap opkom!" |
|||||||||
|
Als je de comments mist probeer uBlock Origin eens. Comments zijn wel 100% "this is the best ever"/"who is listening to this in 202x?" |
|||||||||
|
quote: Youtube en Bandcamp zal je nodig hebben. |
|||||||||
|
Alles dat ik beluister, bezit ik fysiek. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote:En hier toch ook wel benieuwd naar. Bedoel je dat je het kut muziek vindt, of was het te avant-garde/minimalistisch? Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Alles wat ik fysiek bezit qua cd's luister ik in de auto, verder geen cd speler meer aanwezig, haha. Ik heb bijvoorbeeld de lp van hell awaits, de cd ook. Maar wil ik daarvan een liedje beluisteren en ik zit niet in de auto, wat nog wel eens voorkomt, dan slinger ik gewoon youtube aan. "Tot de morbide eenheid je trap opkom!" |
|||||||||
|
quote:Geen kompjoeter in de woonkamer. Televisie heeft geen extra/fancy geluidsondersteuning. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Ik mag mijn pc alleen in de woonkamer zetten als ik op de tweede tv ga gamen, daar zit nog wel een cd/dvd speler in. Ik heb een dikke soundbar voor de tv, maar ik luister in de woonkamer zo goed als altijd muziek met de koptelefoon op. Via de phone of de laptop. Mijn gehoor is niet zo best, dus dan zou de tv op standje heel hard moeten, als ik toch via dat medium zou willen luisteren. "Tot de morbide eenheid je trap opkom!" |
|||||||||
|
quote: Youtube Premium is mijn vriend - beste abonnement ever daar er geen reclame meer is en je kan downloaden om bv. op vliegtuig te luisteren |
|||||||||
|
Met uBLock Origin dus geen enkele reclame. Op Linux heb je video downloader. Kan je de Youtube video omzetten naar een mp3 of video bestand. |
|||||||||
|
YouTube. En als je voor muziek streams zonder loudness penalty wilt gaan: Bandcamp. When your people matter, menstrual health matters |
|||||||||
|
Hoi |
|||||||||
|
quote: Daar streef ik naar, maar soms zijn zaken alleen als download bij bijvoorbeeld Bandcamp te koop en dan neem ik daar maar genoegen mee. Maar als een fysieke kopie mogelijk is: altijd. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
Dit is niet het bink-topique. |
|||||||||
|
quote:Ik vermoed dat digitaal wel de toekomst is. Iets met grondstoffen en vervuiling ook. Maar ik weiger (voor nu) hierin mee te gaan. Digi-only-releases sla ik over. Net als CD-r. Breng het eerst maar op een fatsoenlijk formaat uit. Het is niet dat ik verder niets te beluisteren heb, ofzo... Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Maar dat digitaliseren, dat heb je tig jaar geleden toch al gedaan? Vandaar dat je nu al die platen aan het herkopen bent. |
|||||||||
|
quote:weet niet of er serieuze studies gedaan zijn die claimen de juiste vergelijking qua ecologische voetafdruk van het gehele vinyl en/of CD productieproces te hebben gedaan t.o.v. alles online gehost en gestreamd When your people matter, menstrual health matters |
|||||||||
|
quote:Zodra alles op groene stroom gaat en die cellen eens goed worden gerecyled.. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
quote: Yep, hier ook. Het aantal digitale releases is bij mij ook op één hand te tellen. Wel grijp ik steeds vaker terug op cd's in plaats van vinyl, maar dat is vooral omdat de prijzen van vinyl nogal absurde vormen beginnen aan te nemen, zeker als er via Bandcamp dan bijvoorbeeld ook nog eens vijfentwintig euro aan verzendkosten bijkomt, wat helaas ook geen uitzondering is. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
Vinyl ga ik niet of nauwelijks aan beginnen, want dan is het eind zoek. Het is wel een prachtig format, dus releases die voor mij echt heel bijzonder zijn probeer ik nog wel eens op vinyl op te snorren. Dat is dan wel meer als verzamelstuk dan als geluidsdrager. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
quote:Ik houd het ook zoveel mogelijk af. Maar sommige releases zijn er alleen op vinyl. En bij jaren'80-releases als Kill 'Em All, Show no Mercy, Skeptics Apocalypse, en/of Don't Break the Oath draagt het draaien van vinyl toch een soort transcendentale magie toe. Ook echt goede hedendaagse thrash/speed re-leases wil ook nog wel eens ook op vinyl kopen. Slutvomit, Sacrilegia, Aggressive Perfector. Dat soort werk. Bij die stijl hoort gevoelsmatig vinyl. En idd releases die ik echt heel hoog heb zitten. Zo heb ik de 3LP-versie van Those of the Unlight die eraan komt gewoon maar gekocht. Ga ik spijt van krijgen als ik dat niet had gedaan. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
| Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
| Index / Algemeen |