IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : CrimethInc. Volgende pagina
XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 10-11-2002 22:01 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

Op aandringen van bitchboy XnegativeX hier even een serieus topic/serieuze bijdrage van mij.

(dit samenvattend stukje kwam ik gelukkig ergens tegen op het internet)

CRIMETHINC.

*****************************************
'Als je er geen lol in hebt, doe je het verkeerd'
Als bezoeker van punk- of hardcoreconcerten heb je hem vast wel eens zien liggen tussen de uitgestalde zines: Harbinger, het blad van het CrimethInc. Workers Collective. Het is gratis "zoals de lucht in je longen en het lied op je tong" en elk nummer wordt - zoals een revolutionair arbeiderscollectief betaamt - gepresenteerd als een 'communiqué'.

In tegenstelling tot de meeste communiqués, zines, 'bewegingen' ontbeert Crimethinc's uitgave Harbinger elke vorm van dogmatisme en saaiheid. "Face it, your politics are boring as fuck" schrijft Nadia C - een 'rondzwervende actrice en dilettante romanticus van Oosteuropese oorsprong' - in het tweede communiqué. Protestmarsen, manifestaties, spandoeken, politieke discussie-bijeenkomsten, postmarxistische theorieën..., ze zijn niet alleen saai maar ook irrelevant. Ze maken evengoed deel uit van het spektakel en veranderen niks aan het dagelijks leven. De voornaamste inzet van politieke strijd zou toch een spannender en plezieriger dagelijks leven moeten zijn. Dit bereik je niet als je je eigen politieke activiteiten beschouwd als plicht en werk.

Werk en consumeren zijn de voornaamste oorzaken van onze verveling en ellende, zo stelt het CrimethInc. Workers Collective. Zij strijden daarom tegen werk, loonslavernij en de ruileconomie en houden zich in leven middels winkeldiefstal en dumpsteren: het leeghalen van containers bij winkels omdat daar vaak heel veel eetbare en bruikbare spullen in zitten. (true, true. in Kopenhagen deden we het dus ook.. en bij een container van een supermarkt zaten er 20 hele broden in die allemaal nog goed waren! )

Het vorig jaar door CrimethInc. uitgebrachte boek Evasion (errug cool boek!!) is een onderhoudend verslag van zo'n dagelijks leven als stedelijke jager en verzamelaar. De schrijver is veganist, maar slaagt er zonder moeite in om ruimschoots voldoende eetbare dingen te vinden tussen het afval van onze consumptiemaatschappij. De rest jat hij uit grote supermarkten. Hij doorkruist de VS door te liften of zich te verstoppen in goederentreinen. Om zich schoon te houden, sluipt hij af en toe een duur hotel binnen voor een duik in het zwembad. Slapen doet hij in kraakpanden, treinstellen of openbare ruimtes als bibliotheken. Werken doe hij alleen om strategische redenen, bijvoorbeeld om een tijdschrift te kunnen maken. Door een tijdelijk baantje te nemen in een copyshop heb je de mogelijkheid om gratis te kopiëren.

Wie zijn het eigenlijk, die crimethinkers? Ze zijn actief in diverse politieke actiegroepen als Reclaim the Streets, Food not Bombs, Critical Mass, Earth Liberation Front (ELF) in kraakpanden en buurtcentra, weggeefwinkels, volkskeukens, graffiti- en posterplakteams, experimentele kunst en muziek collectieven en meer clandestiene ondernemingen. Crimethinkers denken immers niet alleen "misdadig", ze deinzen er ook niet voor terug de wet te overtreden. Alles wat de wereld werkelijk kan veranderen, is immers verboden.

CrimethInc. is geen organisatie waar je lid van kunt worden en ook geen beweging. Een beweging is immers onderdeel van de geschiedenis en als zodanig overgeleverd aan haar wetten: ontstaan, opkomst en ondergang. Crimethink daarentegen is een kracht, een houding die talloze mensen delen en in het verleden regelmatig door het oppervlak van de geschiedenis heen is gebroken. We vinden haar terug bij uiteenlopende groepen en individuen als de mystici van het broederschap van de Vrije Geest, bij de Ranters, de Diggers en anabaptisten. Bij de piratengemeenschappen van de vroege 17de eeuw, de Parijse Commune, de dichter en avonturier Rimbaud, de koningin van de travestie Isabelle Eberhardt, Dada, de anarchistische vrijstaat Fiume van Gabriël D'Annunzio, de anarchistische revolutie in Spanje, de Lettristen, de situationisten, de Yippies, de studentenopstand in mei '68, de Beweging van de 2e juni.... bij jou?

Onder de titel Days of War, Nights of Love verscheen in 2000 de 'cursus' Crimethink for Beginners (dit boek HEERSCHT!) Uit deze bundel essays, verhalen, brieven en tekeningen wordt duidelijk dat vooral de situationisten een grote invloed hebben op de 'arbeiders' van CrimethInc. Deze revolutionaire kunstenaarsposse uit de zestiger jaren had ook de afschaffing van werk, de afkeer van het spektakel en de bevrijding van het dagelijks leven als voornaamste inzet van haar strijd. Terwijl haar methoden nu vooral worden gebruikt door kunstenaars en handige reclamejongens willen de leden van CrimethInc. de revolutionaire strijd van de situationisten weer opnemen. Muzikanten en artiesten zouden daarom niet moeten proberen te leven van hun kunst, maar van hun leven hun kunstwerk maken. Activisten moeten niet langer tevreden zijn met die ene uitzinnige actie of demonstratie in het weekend, maar zorgen dat elke dag uitzinnig is. We moeten van de revolutie onze 'zaak' maken, zo nodigt CrimethInc. ons uit. "Want als je eenmaal de anarchie hebt geproefd, wil je niks anders meer".

*********************************************

www.crimethinc.com

Net onder deze kapitalistische wereld ligt een andere wereld schuil... een wereld met alleen maar vrijheid, een beetje buiten de samenleving om dus. Zo zie ik dit Crimethinc-gedoe. Ik zelf maak me hier ook schuldig aan... ben shoplifter, veganist en straight edge (dit laatste zie ik als het ontsnappen aan de ontsnappingsmethoden die de samenleving gebruikt om uit de realiteit te ontsnappen... drugs, alcohol etc). Met bijna alle literatuur van Crimethinc-ers ben ik het eens.. en afgelopen zomer heb ik samen met nog iemand op "zo'n" manier rondgereisd door Europa en dat was echt het gaafste ooit!

"Parasiet", nou, nee. Vandaag de dag wordt er ZOVEEL voedsel weggegooid door grote bedrijven, restaurants etc.. zeg maar gerust door de economie dus. (Met èèn tiende van al het bruikbare voedsel dat dagelijks in Amerika wordt wegegooid kan de hele wereld worden gevoed!) En deze Crimethinc-methode is meer het soort weigeren van er langer aan mee te doen, d.m.v boycotten, stelen, liften,etc. En Food Not Bombs. Dit is een wereldwijde vrijwilligers organisatie die gratis voedsel uitdeelt aan iedereen die maar honger heeft, als een anarchistisch statement: iedereen heeft recht op eten, ongeacht je inkomen!

Serieuze reacties please.

PS: Een uitleg, samenvattend iets over Anarchy en Anarchisme zal ik binnenkort ook nog posten.. want uit oudere topics bleek dat daar veel misopvatting over waren hier op ZM



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 10-11-2002 22:17 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

dus als je steelt in supermarkten en springt in zwembaden, dan ben je een stedelijke jager en verzamelaar.

sorry hoor, maar wat een onzin, dan teer je toch nog gewoon op de samenleving?


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-11-2002 23:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmm... voors en tegens. Maar ik vind stelen niet echt 'honourable'. JA, supermarkten en de consumptiemaatschappij e.d. zijn klote verschijnselen, maar voedsel stelen vind ik echt niet tof.

Ik ben bang dat ze niets gaan bereiken, al juich ik het revolutionaire karakter van dit soort acties toe. Ik ben teveel hedonist om een aantal zaken op te geven.

EN ik heb eigenlijk meer sympathie voor het opblazen van bepaalde 'corporate' buildings.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-11-2002 3:56 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ergens staat me dit wel aan...het avontuurlijke aspect eraan is mooi om met iemand te beleven...ook het kunstzinnige aspect spreekt aan...denk alleen dat deze manier van leven vrijetijd voor creativiteit opslorpt waar men in deze maatschappij zo voor gevochten heeft...

Stelen ben ik niet voor maar overtollig voer dat toch weggegooid wordt...wel vreemd, want als je er voor kiest hiervan te leven ben je dus gebaad bij de maatschappij dat bulkt van de overschotten; diezelfde maatschappij waar je je tegen afzet heb je nodig om te overleven;(doet me denken aan de punkbeweging die z'n akties financierde met uitkeringen...)ik zou het mooier vinden als die overschotten terechtkwamen waar de échte tekorten op grote schaal zijn...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 11-11-2002 12:04 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 10 november 2002 23:49 schreef Dwaallicht het volgende:
Hmm... voors en tegens. Maar ik vind stelen niet echt 'honourable'. JA, supermarkten en de consumptiemaatschappij e.d. zijn klote verschijnselen, maar voedsel stelen vind ik echt niet tof.

EN ik heb eigenlijk meer sympathie voor het opblazen van bepaalde 'corporate' buildings.


Hehe, ja 'Crimethincers' zitten dus ook bij actiegroepen (Animal Liberation Front, Earth Liberation Front.. etc) die economische schade aanrichten aan corporate, mens-dier-en-natuur-schadelijke buildings/bedrijven

En ja, 'hounorable'... ik vind wat de consumptiemaatschappy/capitalisme ons (en dan vooral arme landen natuurlijk) aandoet ook ALLES BEHALVE honourable



smash capitalism!


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 11-11-2002 22:52 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

XPositivex,

mail mij eens een keer, je lijkt wel een tweelingbroer verwisselt tijdens de geboorte

... vegan, straight edge, Nietzsche, Undying

Stan_overboard@hotmail.com


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 11-11-2002 23:10 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 11 november 2002 22:52 schreef XpincadarusX het volgende:
XPositivex,

mail mij eens een keer, je lijkt wel een tweelingbroer verwisselt tijdens de geboorte

... vegan, straight edge, Nietzsche, Undying

Stan_overboard@hotmail.com


invasion of the street-etsjers



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 11-11-2002 23:14 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

So these guys don't eat pussy either?


SilentSinner
tears of ice
Usericon van SilentSinner
Posted 11-11-2002 23:15 by SilentSinner Wijzig reactieProfiel van SilentSinnerQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2002 23:14 schreef MBMarduk het volgende:
So these guys don't eat pussy either?





" When I was a child I caught a fleeting glimpse Out of the corner of my eye I turned to look but it was gone I can not put my finger on it now The child is grown The dream is gone And I have become Comfortably numb"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-11-2002 23:27 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

[zie andere post]

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 12-11-2002 12:22]


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 12-11-2002 9:21 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

ik denk dat het zichzelf wel afbreekt... daar hoeven we niks meer aan te doen
ik had laatst een documentaire gezien over hoe diverse mensen over amerika dachten, en het is zo corrupt, dat kun je je neit voorstellen... ze zeggen dat ze het rijkste land zijn, en een supermacht, maar tegelijkertijd zitten ze zo in de schulden, dat ze per dag 1,6 miljard dollar rente betalen dus alleen rente...
en de regering werken samen met de grootste bedrijven van het land, en de media... niet gek dat die mensen in dat land denken dat ze een supermacht zijn, en dat amerika geweldig is... stel je toch eens voor dat als die dollar ineens inzakt, dan is het hele kapitalistiche systeem niks meer!
gelukkig is nederland dan toch een soort van stabiel, en fair...
ik weet niet hoe snel amerika in deze toestand is gekomen, maar ik geef het land geen 10 jaar meer



sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 12-11-2002 9:35 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik ben eigenlijk es benieuwd hoe lang die 'revolutionairen' het zouden volhouden in een echt anarchistische samenleving: Als iedereen maar wat gaat pikken, moet je na verloop van tijd iemand door de kop schieten voor een krop sla ofzo.....

Door je geheel 'buiten' de maatschappij te stellen ga je er niks aan veranderen, je creeërt alleen meer hindernissen voor jezelf.

Ik respecteer ieders levensvisie, maar als r eentje wat van mij pikt dan mag ie wat dan ook zijn...hij krijgt ervan, t is niet omdat je een beetje de anarchist uithangt dat niemand je wat kan.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 12-11-2002 11:09 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

quote:
Op 11 november 2002 23:14 schreef MBMarduk het volgende:
So these guys don't eat pussy either?



lol, die kende ik nog niet, wel heb ik ergens anders de vraag () gelezen of vegan cum 'swallowen' ...

hmm, la grande danse macabre valt een beetje tegen vergeleken met panzer division marduk, don't you think?


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 12-11-2002 11:11 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

quote:
Op 11 november 2002 23:15 schreef SilentSinner het volgende:



heeeeeey Kimmie



Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 12-11-2002 11:32 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

Nou, die crimethinc'ers zetten zich dus af tegen een verkwistende maatschappij, dan is het toch vrij ironisch dat dezelfde maatschappij kritische elementen voedt door haar overschotten?!

Zelf ga ik niet stelen, maar ik probeer zo min mogelijk te consumeren (bij grote winkels) ... tja, en bijvoorbeeld ongesubsidieerde levensmiddelen kopen. Want Mordon zegt dat Nederland wel fair handelt vergeleken met Amerika, dan heeft hij waarschijnlijk nog nooit stilgestaan bij de politiek van subsidies en handelsbarrieres. Dat maakt concureren voor Derde Wereldlanden* zeer moeilijk ....nie echt fair toch?

Anyway, ik verwacht ook dat de VS het niet lang meer gaat trekken, hopelijk weten Europa en China de zaken beter de behartigen.


-------
*Voor dat jullie gaan denken dat ik een of andere hippie ben ... een van de redenen waarom ik tegen subsidies en handelsbarrieres ben, is dat het de stroom van economische vluchtelingen in stand houdt. Om het even simpel te zeggen, in het eigen land zijn weinig economische activiteiten mogelijk, dankzij een slechte concurrentiepositie .... daardoor zijn mensen in 2de en 3de Wereldlanden geneigd hun heil te zoeken in de rijkere landen.

Niet echt wenselijk toch?

[Dit bericht is gewijzigd door XpincadarusX op 12-11-2002 11:49]


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 12-11-2002 11:38 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2002 23:10 schreef -=ZwaarMetaal=- het volgende:
invasion of the street-etsjers
all your base are belong to us!!


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 12-11-2002 11:44 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

tis allemaal in basisprincipe wel oke enzo. maar zo ontzettend onhaalbaar. uptopie.

je pak de kapitalistische maatschappij niet met die manier van leven. je pakt slechts de mensen die voor zichzelf een goed leven willen hebben door bijvoorbeeld een supermarkt te runnen.
Dat je eten uit de vuilnisbak haalt omdat het nog goed is vind ik een veel beter strevne. diefstal is op geen manier goed te keuren.

je maakt het jezelf volgens mij ook behoorlijk moeilijk met zon levenswijze (alhoewel ik dat dus ook doe vanwege mijn straightedge/vegetarier levenswijze). Je wekt ook behoorlijk veel weerstand op bij anderen (maar misschien is dat wel deels de bedoeling).

ennieweej... voor mij hoeft het niet. Maar als je dr bewust voor kiest... mijn zegen heb je. (zolang je dr maar niemand mee lastigvalt)


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Mordon
and don't deny your life's a living hell...
Usericon van Mordon
Posted 12-11-2002 12:00 by Mordon Wijzig reactieProfiel van MordonQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2002 11:32 schreef XpincadarusX het volgende:Want Mordon zegt dat Nederland wel fair handelt vergeleken met Amerika, dan heeft hij waarschijnlijk nog nooit stilgestaan bij de politiek van subsidies en handelsbarrieres. Dat maakt concureren voor Derde Wereldlanden* zeer moeilijk ....nie echt fair toch?

Anyway, ik verwacht ook dat de VS het niet lang meer gaat trekken, hopelijk weten Europa en China de zaken beter de behartigen.


-------
*Voor dat jullie gaan denken dat ik een of andere hippie ben ... een van de redenen waarom ik tegen subsidies en handelsbarrieres ben, is dat het de stroom van economische vluchtelingen in stand houdt. Om het even simpel te zeggen, in het eigen land zijn weinig economische activiteiten mogelijk, dankzij een slechte concurrentiepositie .... daardoor zijn mensen in 2de en 3de Wereldlanden geneigd hun heil te zoeken in de rijkere landen.

Niet echt wenselijk toch?

waarom zouden derde wereld landen moeten concureren? ik keur het ook allemaal niet goed. ik keur totaal niet, maar in vergelijking tot amerika is nederland goudeerlijk, zeker op het gebied van propaganda, dat is in amerika namelijk (stiekem) wat er gebeurt.
om nou allemaal uit te gaan leggen wat ik toen in die documantaire zag vind ik een beetje ver gaan, maar amerika is gewoon rot, net als sommige andere landen, en het denkt door een oorlog met irak aan te gaan, de problemen in eigen land te verdoezelen, en als ze dan irak er bij hebben, da's toch mooi, want dan hebben ze die olie, en als je die olie hebt, dan heb je de olie van saoudi arabië, koeweit en al dat soort landen niet meer nodig, waardoor die landen geen kans meer maken, en spelen dus zo goed als geen rol meer in het politieke spel.
zo blijft het door gaan... tot het eigen land gewoon ten gronde valt... goh, ik kijk uit naar die dag


sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-11-2002 12:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2002 22:01 schreef XPositiveX het volgende:
Op aandringen van bitchboy XnegativeX hier even een serieus topic/serieuze bijdrage van mij.

(dit samenvattend stukje kwam ik gelukkig ergens tegen op het internet)

CRIMETHINC.

*****************************************
Werk en consumeren zijn de voornaamste oorzaken van onze verveling en ellende, zo stelt het CrimethInc. Workers Collective. Zij strijden daarom tegen werk, loonslavernij en de ruileconomie en houden zich in leven middels winkeldiefstal en dumpsteren: het leeghalen van containers bij winkels omdat daar vaak heel veel eetbare en bruikbare spullen in zitten. (true, true. in Kopenhagen deden we het dus ook.. en bij een container van een supermarkt zaten er 20 hele broden in die allemaal nog goed waren! )




Werk en consumeren oorzaken van verveling en ellende? Ik krijg van het werk dat ik doe geestelijke voldoening.. Ik verveel me juist als ik geen werk heb. Als er iets geen ellende veroorzaakt dan is het werken wel. Ik voel me dan ook geen loonslaaf.

Enne -- mbt winkeldiefstal :
Alles wat de wereld werkelijk kan veranderen, is immers verboden.

Uh-uh! Zeker met winkeldiefstal kan je de wereld werkelijk veranderen Winkeldiefstal is parasiteren op de door de Crimthinc'ers zo gehate economie. En in plaats van grote multinationals te pakken, dupeer je met diefstal alleen maar "onschuldige" ondernemers.


quote:

Wie zijn het eigenlijk, die crimethinkers? Ze zijn actief in diverse politieke actiegroepen als Reclaim the Streets, Food not Bombs, Critical Mass, Earth Liberation Front (ELF) in kraakpanden en buurtcentra, weggeefwinkels, volkskeukens, graffiti- en posterplakteams, experimentele kunst en muziek collectieven en meer clandestiene ondernemingen. Crimethinkers denken immers niet alleen "misdadig", ze deinzen er ook niet voor terug de wet te overtreden. Alles wat de wereld werkelijk kan veranderen, is immers verboden.



Poe poe, rebels hoor! Vooral van de laatste zin "alles wat de wereld werkelijk kan veranderen is immers verboden" krijg ik jeuk. Het enige wat de wereld werkelijk kan veranderen is gratis en niet verboden, TIJD namelijk. Ik ben van mening dat de mens een nog veel te onontwikkeld dier is om op een evenwichtige manier met elkaar en al het andere leven op Aarde om te kunnen gaan.

quote:

Net onder deze kapitalistische wereld ligt een andere wereld schuil... een wereld met alleen maar vrijheid, een beetje buiten de samenleving om dus. Zo zie ik dit Crimethinc-gedoe. Ik zelf maak me hier ook schuldig aan... ben shoplifter, veganist en straight edge (dit laatste zie ik als het ontsnappen aan de ontsnappingsmethoden die de samenleving gebruikt om uit de realiteit te ontsnappen... drugs, alcohol etc). Met bijna alle literatuur van Crimethinc-ers ben ik het eens.. en afgelopen zomer heb ik samen met nog iemand op "zo'n" manier rondgereisd door Europa en dat was echt het gaafste ooit!


Tof voor je, maar ik denk niet dat op "zo'n manier" door Europa heenreizen de wereld gaat veranderen. Djiezus, er zijn zoveel jongeren die no-budget reizen.. Ik denk dat het vooral om het gevoel gaat dat je ervaren hebt door ook zonder geld "leuke dingen" te kunnen doen en in leven te kunnen blijven.

quote:

"Parasiet", nou, nee. Vandaag de dag wordt er ZOVEEL voedsel weggegooid door grote bedrijven, restaurants etc.. zeg maar gerust door de economie dus. (Met èèn tiende van al het bruikbare voedsel dat dagelijks in Amerika wordt wegegooid kan de hele wereld worden gevoed!) En deze Crimethinc-methode is meer het soort weigeren van er langer aan mee te doen, d.m.v boycotten, stelen, liften,etc. En Food Not Bombs. Dit is een wereldwijde vrijwilligers organisatie die gratis voedsel uitdeelt aan iedereen die maar honger heeft, als een anarchistisch statement: iedereen heeft recht op eten, ongeacht je inkomen!


Volgens mij weiger je niet bepaald er "aan mee te doen". Even een kleine vergelijking: Ik ben vegetariër, maar als ik dus op de Crimethinc manier zou denken zou ik dus wél vlees eten omdat dat vlees toch weggeflikkerd wordt, ik zou het alleen niet kopen.

Alleen een totale boycot van alles wat er door de "economie" geproduceerd wordt is een principieel zuivere boycot, en de enige manier om dan aan voedsel te komen is dan zelf kweken/ zoeken in het "wild". Dus ook geen appels jatten van het erf van een boer, hij maakt immers ook deel uit van die economie.

Er zijn andere manieren om tegen onrecht in deze wereld te strijden dan zwervend en stinkend als een hond je eten bij elkaar te moeten zoeken.


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 12-11-2002 12:39 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 11 november 2002 23:27 schreef Snaack het volgende:
Ik vind het één groot lulverhaal.

Ik snap bijvoorbeeld niet hoe je aan jezelf kan verantwoorden dat je wel mis/gebruik van de "kapitalistische wereld" kunt maken, terwijl je je daar principieel gezien van af wilt keren? Er zijn ook andere manieren.. Zeker shopliften om aan je eten te komen vind ik not done. Daar raak je de zo gehate "kapitalistische wereld" echt niet mee, je dupeert alleen maar een ander mens mee.





bij stelen van grote supermarkten, bedrijven etc. dupeer je niet de werkers maar voornamelijk de bazen/aandeelhouders etc. elke winkel/etc heeft zelfs een budget voor diefstal.. want ze weten echt wel dat er mensen zijn die het niet eens zijn met de economie en dus van ze stelen. ja zit wat in; eigenluk speel je gewoon je 'rol' in de samenleving als winkeldief.. ok tis misschien nog niet echt revolutionair, maar dat wordt het pas als meer mensen of iedereen het gaat doen.

ik zie't als 'monkeywrenchen' en avontuur...

and as for "Je zou ook in een soort commune zelf je voedsel kunnen kweken, van elkaars kwaliteiten gebruik maken, bla bla en vanuit die woongemeenschap opereren." ...dit is lokaal anarchisme. 'crimethincers' en andere linkse-radicalen houden zich hier ook mee bezig!


quote:
Op 11 november 2002 23:14 schreef MBMarduk het volgende:
So these guys don't eat pussy either?



naa course not man, we're all about the lovin'


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 12-11-2002 14:13 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

"Winkeldiefstal is parasiteren op de door de Crimthinc'ers zo gehate economie. En in plaats van grote multinationals te pakken, dupeer je met diefstal alleen maar "onschuldige" ondernemers."

uhm, het is juist WEL de smerige multinationals aanpakken. niet de familie mom-and-pop--shops.


"Tof voor je, maar ik denk niet dat op "zo'n manier" door Europa heenreizen de wereld gaat veranderen. Djiezus, er zijn zoveel jongeren die no-budget reizen.. Ik denk dat het vooral om het gevoel gaat dat je ervaren hebt door ook zonder geld "leuke dingen" te kunnen doen en in leven te kunnen blijven. "


natuurlijk, het is gewoon low-budget fun. dansen in de troep die het kapitalisme achterlaat.. ofzoiets

"Volgens mij weiger je niet bepaald er "aan mee te doen". Even een kleine vergelijking: Ik ben vegetariër, maar als ik dus op de Crimethinc manier zou denken zou ik dus wél vlees eten omdat dat vlees toch weggeflikkerd wordt, ik zou het alleen niet kopen."


ja ok.. maar verschillende 'crimethincers' denken hier weer anders over. remember, het is geen 'groepje' met regels.. het zijn verschillende radicale anarchistische ideeen bijelkaar gepleurt (uitleg anarchy komt nog, om de nodige misopvatting weer te vermijden) ik ben zelf geheel vegan maar ik ken weer crimethincers die of gewoon veggie zijn of straightedge... of iets anders 'radicaals'



XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 12-11-2002 14:19 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 12 november 2002 11:32 schreef XpincadarusX het volgende:
Nou, die crimethinc'ers zetten zich dus af tegen een verkwistende maatschappij, dan is het toch vrij ironisch dat dezelfde maatschappij kritische elementen voedt door haar overschotten?!

Zelf ga ik niet stelen, maar ik probeer zo min mogelijk te consumeren (bij grote winkels) ... tja, en bijvoorbeeld ongesubsidieerde levensmiddelen kopen. Want Mordon zegt dat Nederland wel fair handelt vergeleken met Amerika, dan heeft hij waarschijnlijk nog nooit stilgestaan bij de politiek van subsidies en handelsbarrieres. Dat maakt concureren voor Derde Wereldlanden* zeer moeilijk ....nie echt fair toch?

Anyway, ik verwacht ook dat de VS het niet lang meer gaat trekken, hopelijk weten Europa en China de zaken beter de behartigen.


-------
*Voor dat jullie gaan denken dat ik een of andere hippie ben ... een van de redenen waarom ik tegen subsidies en handelsbarrieres ben, is dat het de stroom van economische vluchtelingen in stand houdt. Om het even simpel te zeggen, in het eigen land zijn weinig economische activiteiten mogelijk, dankzij een slechte concurrentiepositie .... daardoor zijn mensen in 2de en 3de Wereldlanden geneigd hun heil te zoeken in de rijkere landen.

Niet echt wenselijk toch?


agreed. en ok, ik zal je binnenkort wel ff mailen


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 12-11-2002 18:56 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

cool @ serieuze reacties trouwens. het wachten is nog op XnegativeX en de rest hehe.

valt me hier toch wel op dat de meesten tegen het stelen (van corporate bastards) zijn... ik had toch gedacht dat de meesten hier niet christelijk waren en dus afstand deden van de christelijke moraal



PS: stelen van 'family owned' en 'mom-and-dad--shops' ben ik trouwens wel tegen en doe ik niet. dat, vind ik, is net als stelen van jezelf. dat soort zaakjes, bedrijfjes hebben 't geld harder nodig dan ik.. dus kleine independent winkels krijgen me geld echt wel

dan kun je zeggen "Stelen maakt niet uit van wie, blijft stelen!" maar wake up and smell capitalism; er zit een major verschil tussen corporate stores, multinationals.. en kleinere indy winkels.



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 13-11-2002 8:25 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2002 18:56 schreef XPositiveX het volgende:
cool @ serieuze reacties trouwens. het wachten is nog op XnegativeX en de rest hehe.

valt me hier toch wel op dat de meesten tegen het stelen (van corporate bastards) zijn... ik had toch gedacht dat de meesten hier niet christelijk waren en dus afstand deden van de christelijke moraal



Voor een beetje moraal hoef je niet christelijk te zijn , da's trouwens appellen met peren vergelijken en totaal naast de kwestie


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-11-2002 9:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2002 18:56 schreef XPositiveX het volgende:
valt me hier toch wel op dat de meesten tegen het stelen (van corporate bastards) zijn... ik had toch gedacht dat de meesten hier niet christelijk waren en dus afstand deden van de christelijke moraal


'Dank je voor de serieuze reacties' en dan komt-ie zelf met dit... het feit dat je geen zin hebt om als een stinkende zwerfhond je eten bij elkaar te stelen betekent nog niet dat je christelijk bent.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-11-2002 10:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik snap ook even niet wat er christelijk aan is als je niet wilt stelen

Besides -- grote (en kleine) bedrijven calculeren dankzij al die figuren die shopliften de schade die daardoor ontstaat al in. Ik durf dan ook te stellen dat mede dankzij de shoplifters de prijzen in de supermarkten stijgen.

Raak je die bedrijven hier mee? Uiteraarsch niet! Alleen maar de consument die tegenwoordig al flink moet bloeden om gewoon zijn boodschappen te kunnen doen. Vrij nutteloze actie dus om te stelen van multinationals om ze te benadelen.

Pleur dan een bom bij het hoofdkantoor naar binnen ofzo in plaats van consumenten verder te duperen.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen