|
Auteur: |
|
|
Zelfde verhaal als het vorige topic https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4331041 Alle tips zijn welkom |
|
Top, ga er eens een aantal checken. Schaam me wel dat ik Fireball nog steeds niet heb terwijl die al 30 jaar op mijn lijstje staat |
|
Op naar de 50 topics. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Nou... na 1999 is de lol er wel een beetje af. Is niet voor niks dat ik begin te graven in het verleden [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 04-01-2021 12:22] |
|
Jij je zin, op naar de 30 topics. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Alice Cooper - Love It to Death Alice Cooper - Killer Hawkwind - In Search of Space Roy Harper - Stormcock Nick Drake - Bryter Layter Paul McCartney - Ram The Rolling Stones - Sticky Fingers David Bowie - Hunky Dory ... hoe de hazen lopen ... |
|
Zoek deze maar eens op. De selftitled van Stack Waddy. Speed, Glue & Shinki - Eve Jade Warrior - Released Leaf Hound - Growers of Mushroom En natuurlijk: Budgie - s/t |
|
1971 begint goed Dank voor de suggesties tot nu toe. Als ik zelf nog mag toevoegen: [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 06-01-2021 13:06] |
|
Mijn favorieten: David Bowie - Hunky Dory Earth & Fire - Song of the Marching Children Golden Earring - Seven Tears Leonard Cohen - Songs of Love and Hate Uriah Heep - Look at Yourself Uriah Heep - Salisbury |
|
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
quote: Dat zijn niet de minsten die daar aan meedoen. Luister graag naar (seventies) Purple, dus had dit eigenlijk wel moeten kennen.. Zo maar eens aanslingeren, ben zeer benieuwd ... hoe de hazen lopen ... |
|
Ben de laatste dagen door dit topic ook weer veel 1971-albums aan het draaien. Ik zie er ook een aantal die ik nog niet ken, dus die ga ik zeker checken. Prachtige Britse folkrockplaat uit 1971 die ik vandaag heb ontdekt: Shelagh McDonald - Stargazer Voor liefhebbers van Sandy Denny en Joni Mitchell. Ook met leden van Fairport Convention en Fotheringay in de begeleidingsband. |
|
Geweldige artieste. |
|
Hé Mike, ken je Jan Dukes De Grey? BongoBongo moet maar door de vingers zien dat ik zijn topic kaap met niet-rock/metal releases, want het in 1971 uitgebrachte Mice And Rats In The Loft mag niet onvermeld blijven. Briljante acid folk. |
|
quote: Dit was dus een plaat die ik niet heb genoemd vanwege alleen rock/metal. Fantastische plaat is dat! |
|
Mooie tips hierboven (Shelagh McDonald! Jan Dukes De Grey!) My two cents: Sir Lord Baltimore's gelijknamige superplaat Dust - Dust Salem Mass - Witch Burning Thin Lizzy's ondergewaardeerde debuut Mountain - Nantucket Sleighride BZN's flink door The Who geïnspireerde debuut The Bastard Zoot - Zoot Out En buitenbeentjes maar niet minder mooi: Funkadelic's Maggot Brain Dave & Toni Arthur – Hearken To The Witches Rune "If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated." |
|
Een 1971-topic mag niet zonder deze plaat: Comus - First Utterance. Vervreemdende, onheilspellende maar ook bloedmooie progfolkklassieker. Mikael Åkerfeldt van Opeth heeft zijn waardering voor deze band meermaals uitgesproken en koos de band als onderdeel van zijn Roadburn-curatie in 2014 (en speelde ook in 2010 op Roadburn). My Arms, Your Hearse is een verwijzing naar het Comus-nummer Drip Drip en de titel The Baying of the Hounds (van Ghost Reveries) komt uit de tekst van het Comus-nummer Diana, dat het openingsnummer van First Utterance is. |
|
Zo, inderdaad ja, dat die nog niet genoemd was! Prachtig optreden in de Midi tijdens Roadburn toen. "If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated." |
|
Mountain - Nantucket Sleighride Blues Creation - Demon & Eleven Children Black Sabbath - Master of Reality Genesis - Nursery Cryme Thin Lizzy - Thin Lizzy Uriah Heep - Look at Yourself Ten Years After - A Space in Time Rory Gallagher - Rory Gallagher Jethro Tull - Aqualung The Buoys - The Buoys The Who - Who’s Next Pink Floyd - Meddle Led Zeppelin - IV Cactus - One Way... Or Another Nektar - Journey To the Centre of the Eye Grand Funk Railroad - E Pluribus Funk [Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 13-01-2021 10:43] |
|
Ik mis T-Rex - Electric Warrior nog. En wat minder rock, maar wel heel erg goed: Leonard Cohen - Songs of Love and Hate Marvin Gaye - What's Going On Serge Gainsbourg - Histoire de Melody Nelson Alice Coltrane - Journey in Satchidananda Gil Scott-Heron - Pieces of a Man [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 13-01-2021 13:47] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Dat eerste album van Thin Lizzy heb ik nooit geweldig gevonden. De betere Lynott-teksten en de harmonieuze gitaarleads komen later pas. Er staan wel wat goede nummers op maar je mist er niet veel aan. [Dit bericht is gewijzigd door miikja op 13-01-2021 20:23] |
|
|
|
quote: Vanaf Jailbreak werd het echt gaaf. De albums daarvoor kan ik weinig mee. ... hoe de hazen lopen ... |
|
Fantastische prog/folkplaat: Catherine Ribeiro + Alpes - Âme Debout. Fenomenale krachtige vocalen van Catherine Ribeiro. |
Index / Heavy Metal |