IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : morbid angel: abominations of desolation Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-06-2002 21:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

wie kent deze eerste cd van M.A.? al lang opgenomen voor "Altars of madness" maar pas veel later uitgebracht. hij was al lang door tapetrading verspreid ik kende hem ook al lang voordat "A.O.M." Grappig si om te merken dat nagenoeg alle nummers in een of andere versie op latere releases zijn verschenen. ken je nagaan hoe oud klassiekers als "hellspawn' etc al zijn. Uiteraard klinken de nummers minder strak en zijn slechter geproduceerd dan de latere versies. maar het heeft toch zijn charme en ik vind deze cd veel duisterder klinken. Hij heeft soms zelfs wel wat weg van black metal, zeker ook door de meer schreeuwerige zang van Mike browning (als ik het goed heb).

een echte klassieker voor mij!

(en natuurlijk weer een typefout in de titel )

(SheRa: correctie topic titel)

[Dit bericht is gewijzigd door SheRa op 13-06-2002 22:41]

Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 13-06-2002 21:39 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Natuurlijk in mijn bezit....en zoals gewoonlijk met oud Morbid Angel materiaal..essentieel!

MJA
Usericon van MJA
Posted 13-06-2002 21:47 by MJA Wijzig reactieProfiel van MJAQuote dit bericht

abominatioNS of desolation is wel een gave CD, het is idd ook geinig dat ze bijna alle nummers van de CD later weer opnieuw op hebben genomen.
De geluidskwaliteit is alleen wel vrij bagger! Maar dat skeit niks

attila_de_hun
Posted 13-06-2002 21:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2002 21:39 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Natuurlijk in mijn bezit....en zoals gewoonlijk met oud Morbid Angel materiaal..essentieel!

tot wanneer vind jij het oud morbid angel materiaal? ikzelf vind hun latere werk ook goed namelijk (alhoewel de laatste de relatief zwakste is).

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 13-06-2002 21:50 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Nooit echt aandacht aan besteed als ik het telkens in de CD-rekken zag.
In m'n achterhoofd dacht ik altijd dat het een melk-de-luisteraar-uit-met-een-overbodige-demo-release
release was.
Zal 'm volgende keer 'ns grondig beluisteren.

attila_de_hun
Posted 13-06-2002 21:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2002 21:50 schreef MBMarduk het volgende:
Nooit echt aandacht aan besteed als ik het telkens in de CD-rekken zag.
In m'n achterhoofd dacht ik altijd dat het een melk-de-luisteraar-uit-met-een-overbodige-demo-release
release was.

niks daarvan, dit is de enige echte eersteling van morbid angel. ik snap eigenlijk niet waarom ze hem toendertijd nooit officieel hebben uitgebracht.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-06-2002 22:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 juni 2002 21:58 schreef attila_de_hun het volgende:
niks daarvan, dit is de enige echte eersteling van morbid angel. ik snap eigenlijk niet waarom ze hem toendertijd nooit officieel hebben uitgebracht.

misschien vonden ze 'em zelf tegenvallen? want ik moet zeggen, heb dat ding al jaaren, maar moet ik dan toch maar weer eens beluisteren. er staat me wel veel "ia soghoth ia soghoth" ofzo bij

Oud Vuil.

attila_de_hun
Posted 13-06-2002 22:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2002 22:19 schreef webblaster wim het volgende:
er staat me wel veel "ia soghoth ia soghoth" ofzo bij

dat is op al hun cd's wim

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 13-06-2002 23:08 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

heersch.

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 14-06-2002 1:28 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Er staat een nummer op..... hoe heet die ook al weer.... die heerscht de pan uit (wel niet alleen dat nummer eigenlijk, mar goed...)

Ik mis alleen de Lava cd, als iemand die kwijt wilt, dan wil ik hem wel overnemen

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-06-2002 1:47 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 13 juni 2002 21:58 schreef attila_de_hun het volgende:

De plaat zou toendertijd uitkomen op Goreque records, het label van David Vincent, maar omdat ze de nieuwe line up zo veel beter vonden klinken hebben ze de cash in het nieuwe Morbid Angel gestopt.

Overigens heb ik Abominations of desolation wel eens gezien als LP release met de inlay van de re-release (Shub-niggurath, the goat with a thousand young) als cover.

Ook bestaat er een bootleg met een blauwe, Nocturnus - The key achtige cover met de demo opnamen van deze lp, maar m'n cash was ondertussen al opgegaan...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-06-2002 2:14]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 14-06-2002 1:52 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 14 juni 2002 1:28 schreef Azagthoth het volgende:
Er staat een nummer op..... hoe heet die ook al weer.... die heerscht de pan uit (wel niet alleen dat nummer eigenlijk, mar goed...)

Azagthoth; later omgedoopt tot The ancient ones.

quote:
Ik mis alleen de Lava cd, als iemand die kwijt wilt, dan wil ik hem wel overnemen

Ik heb em al tijden geleden op een bepaalde server gezet...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-06-2002 1:55]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 14-06-2002 2:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 13 juni 2002 21:27 schreef attila_de_hun het volgende:
wie kent deze eerste cd van M.A.? al lang opgenomen voor "Altars of madness" maar pas veel later uitgebracht. hij was al lang door tapetrading verspreid ik kende hem ook al lang voordat "A.O.M." Grappig si om te merken dat nagenoeg alle nummers in een of andere versie op latere releases zijn verschenen. ken je nagaan hoe oud klassiekers als "hellspawn' etc al zijn. Uiteraard klinken de nummers minder strak en zijn slechter geproduceerd dan de latere versies. maar het heeft toch zijn charme en ik vind deze cd veel duisterder klinken. Hij heeft soms zelfs wel wat weg van black metal, zeker ook door de meer schreeuwerige zang van Mike browning (als ik het goed heb).

een echte klassieker voor mij!

Al die oude nummers zijn te gek; dat komt onder andere omdat ze van origine o.a. ontzettend beinvloed zijn door Mercyful Fate qua melodieen en in het begin hadden ze een bassist/zanger (Dallas Ward geloof ik) die hoog zong.

Verder had het meer 'flair'; bijv het logo was veel uitgebreider met een demon en een vleermuis erbij...

Wist je trouwens dat ze Invocation of the continual one van FFttF al speelden (inclusief die geweldige solo ergens in het midden!!!)op hun derde gig ooit? Heb er een bootleg van, daarop staat ook een Slayer cover trouwens.

CULT!!!!

Ps. Weet iemand alle titels van de Morbid Angel demo's/ releases vóór Abominations of Desolation?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-06-2002 2:25]

humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 14-06-2002 2:11 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

quote:
Op 14 juni 2002 2:02 schreef Mutilator het volgende:
Al die oude nummers zijn te gek; dat komt onder andere omdat ze van origine o.a. ontzettend beinvloed zijn door Mercyful Fate qua melodieen en in het begin hadden ze een bassist/zanger (Dallas Ward geloof ik) die hoog zong.

uiteindelijk zijn alle black en deathmetal bands van de eerste lichting bëinvloed door mercyful fate

[Dit bericht is gewijzigd door humanator op 14-06-2002 2:12]

Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 14-06-2002 2:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 14 juni 2002 2:11 schreef humanator het volgende:
uiteindelijk zijn alle black en deathmetal bands van de eerste lichting bëinvloed door mercyful fate

Morbid Angel in ieder geval in grote mate.

Welke bands van die eerste black/death lichting hebben trouwens nog meer van die typische Mercyful Fate achtige melodieen/ invloeden?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-06-2002 2:32]

humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 14-06-2002 2:46 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

quote:
Op 14 juni 2002 2:28 schreef Mutilator het volgende:

Welke bands van die eerste black/death lichting hebben trouwens nog meer van die typische Mercyful Fate achtige melodieen/ invloeden?

onslaught

Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 14-06-2002 10:15 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ah Abominations vind ik erg goed! Hij is veel feller dan de latere albums, bijna black... Ik moet 'm nodig weer eens luisteren, dat wel. Het geluid is alleen net ff te brak voor de CD-speler in mijn auto, als ik op de snelweg zit mis ik teveel

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 14-06-2002 10:24 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 14 juni 2002 1:52 schreef Mutilator het volgende:
Ik heb em al tijden geleden op een bepaalde server gezet...

Ja, maar het originele cd-tje staat mooier in mijn cd kastje.

attila_de_hun
Posted 14-06-2002 11:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vind trouwens de versie van "lord of all fevers and plagues" beter op "abomination.."dat komt omdat in deze versie een geweldige middenriff zit die zowaar op een moshriff lijkt. uiterst origineel voor een deathmetalnummer. helaas hebben ze die riff op de latere versie vervangen door een standaard langzame riff.

Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 15-06-2002 11:33 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 13 juni 2002 21:48 schreef attila_de_hun het volgende:
tot wanneer vind jij het oud morbid angel materiaal? ikzelf vind hun latere werk ook goed namelijk (alhoewel de laatste de relatief zwakste is).

Persoonlijk vind ik al het MA voortreffelijk; maar nummers als Chapel of Ghouls of Immortal Rites doen me toch altijd meer dan een nummer van Gateways..Minste album van MA blijf ik "Domination" vinden.

DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 15-06-2002 11:59 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Ik heb em gisteren op de kop getikt in een tweedehands CD-winkeltje in Arnhem. Vanochtend in de speler gestopt als wakkermakertje en ik moet zeggen: geweldige plaat.

attila_de_hun
Posted 15-06-2002 13:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 11:59 schreef DimmuChild het volgende:
Ik heb em gisteren op de kop getikt in een tweedehands CD-winkeltje in Arnhem. Vanochtend in de speler gestopt als wakkermakertje en ik moet zeggen: geweldige plaat.

Cool! heb je die gekocht naar aanleiding van deze topic of wilde je hem toch al wel hebben?

DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 15-06-2002 14:08 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2002 13:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Cool! heb je die gekocht naar aanleiding van deze topic of wilde je hem toch al wel hebben?

Ik had em gisteren gehaald en las dit topic vanochtend. Puur toeval dus.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 15-06-2002 19:46 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 14 juni 2002 2:28 schreef Mutilator het volgende:

niet van de eerste lichting maar toch.
bewitched heeft enorm veel gejat bij mijn goden. hard as steel, hot as hell, en flink gespiekt bij MF, dat wel.

Oud Vuil.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 17-06-2002 4:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 14 juni 2002 2:46 schreef humanator het volgende:
onslaught

Heb je nog meer namen als je claimt dat bijna alle death & black bands van de eerste lichting door MF zijn beinvloed? Mij schiet nl. verder geen enkele band te binnen.

Webblaster Wim: Bewitched is idd retro, maar afgezien van Blackheim's invloed op de eerste cd vind ik het toch vrij surrogaat.
Hetzelfde geldt voor bands als Ritual Carnage & The haunted; retro met te weinig inspitatie...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-06-2002 4:41]

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 17-06-2002 4:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 14 juni 2002 10:24 schreef Azagthoth het volgende:
Ja, maar het originele cd-tje staat mooier in mijn cd kastje.

'T is een dun kartonnetje dus je ziet er niets van; besides; het gaat toch om de muziek of in dit geval om het uitzoeken van Trey's solo's?

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com