|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
|
|
Ik zou me vooral focussen of de speakers geschikt zijn voor de plek waar je ze neerzet. Heb zelf speakers gekocht die eigenlijk 1,5 meter van de muur moeten staan, anders verzuip je in de bas, die wordt nogal bonkerig. [Dit bericht is gewijzigd door BongoBongo op 20-07-2021 13:41] |
|
De titel van het topic geeft eigenlijk al aan dat de topic starter geen benul heeft van de materie. Er zijn geen luidsprekers die voor genres "geoptimaliseerd" zijn. Behalve dan de installaties in nachtclubs die de stront uit je darmen resoneren met sublaag. Een paar tips: ga naar winkels toe die verschillende modellen hebben staan die in jouw budget passen, neem aan paar van je favoriete albums mee en ga uitgebreid luisteren. Als je een beetje handig bent kan het zeker lonen zelf speakers te bouwen. Wat dat betreft is er in Nederland maar 1 adres: https://www.speakerland.nl/ Wil je dat niet, doe jezelf een plezier en koop tweedehands.. De afschrijving op stereoapparatuur is namelijk echt gigantisch.. Ik spreek uit ervaring. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 21-07-2021 9:33] |
|
dit bovenste, maar ik zou er aan toe willen voegen dat die luisterruimtes optimaal zijn ingericht. Dat moet je thuis dan eigenlijk ook proberen te benaderen anders heb je niet veel aan je dure speakers Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Hohoho, luister niet naar Snaack. De topcistarter geeft DUIDELIJK aan dat ie naar diverse UNDERGROUND genres luistert. Dus, dan heb je UNDERGROUND speakers nodig. Niet zo moeilijk heren. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik denk dat een kapot setje van de rommelmarkt dan prima voldoet. Wel bij volle maan even in het maanlicht zetten en insmeren met wat oude ochtendurine. |
|
Gewoon een luisterruimte onder de grond inrichten. Kan je heerlijk underground luisteren. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: Wat bijna niemand doet, ruimte en zo. Maar weinig mensen hebben de luxe van een toegewijde luisterkamer. Vervolgens verzieken de kinderen weer de opstelling van je zorgvuldig geplaatste luidsprekers of zet je vriendin een "leuk kastje" precies midden in het stereobeeld. Anyway.. De enige echte manco die ik zie is de vloer. Een stenenvloer is namelijk echt kut i.v.m. reflecties. Maar dat is prima te verhelpen met een cheapo carpet. Dus mijn tip is, scoor leuke tweedehands luidsprekers die jij lekker vindt klinken en haal bij de Kwantum een carpet van afdoende formaat. Sluit die boel met fatsoenlijke kabels aan. Dat hoeft geen quantoposofisch in de zesde dimensie ontstoorde neurale anuskabel te zijn maar meestal zijn kabels te dun. Dus koop dikke kabels. Iets dergelijks is prima: https://www.hifiklubben.nl/argon-audio-classic-speaker-cable2-luidsprekerkabel/argcl2sc/ [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 20-07-2021 16:32] |
|
quote:Hey! Die kabels heb ik toevallig. In ons volgende huis willen we steen als vloer. Ik begrijp dus dat ik beter wel een flink kleed erop leg dan? |
|
Misschien kan iemand me even uitleggen wat die voor het prijsverschil beter doet dan bijvoorbeeld deze kabel: https://www.kabeldirect.nl/luidsprekerkabel-cca-2-x-4mm2-zwart-rood-per-meter.html [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 20-07-2021 17:13] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Ha kijk eens aan. quote: Yes. Je bent vast weleens in een binnenzwembad geweest? Dat is niet de akoestiek die je in huis wilt. |
|
quote: Dat is aluminium met een koper laagje, de andere zijn nagenoeg volledig van koper. Dat geleidt veel beter en klinkt dus veel beter. CCA is echt troep. https://www.truecable.com/blogs/cable-academy/copper-clad-aluminum-vs-copper-fluke-test |
|
quote: Zuurstofvrij/arm koper vs verkoperd aluminium. Edit: Oh, Snaack had ook al z'n ei gelegd. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 20-07-2021 17:34] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Ah. Nou uuuuh.... Ik zal mijn startkabel er eens aan hangen en kijken of het echt opeens veel beter klinkt. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Voor jou niet XXL. Je bent oud. Ik kan een frikandel in je oor douwen en dan hoor je nog geen verschil met een kipcorn. |
|
En met een pikanto? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Zo extreem is het nog net niet maar je zit aardig in de goede richting. Ik denk idd niet dat ik veel verschil merk met een redelijk dik stuk kabel uit de bouwmarkt. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Nee, snaack is 21... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Het tophoog begint al aanmerkelijk minder te worden. Maar gelukkig heb ik vrijwel altijd gehoorbescherming gedragen bij concerten, aan beide kanten van het podium, en ook altijd in de oefenruimte. Dus het had veel erger kunnen zijn. Ik heb ook geen piep in het oor. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 21-07-2021 2:10] |
|
MANOWAR! Nee, serieus. Dat heb je dan goed gedaan. Ik heb al jaren tinnitus en m'n linkeroor is niet best meer door altijd met dat oor richting de Marshall te staan . Ik heb wel op maat gegoten oordoppen. Maar pas laten maken toen het al te laat was. Hoog is qua linkeroor ruim weg. Naja, eigen schuld. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Afgezien van een piepje valt het mee hoor. Ik draag ook bijna altijd gehoorbescherming. Ook op mijn werk. Wel soms wat beter opletten bij gesprekken in omgevingen met veel lawaai. Dan mis je wel eens een woordje. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
het is hier soms net een bejaardentehuis, dezelfde verhalen van vroeger komen wekelijk voorbij Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Dat komt omdat het geheugen er ook niet beter op wordt, hehe. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
De topicstarter kent ze misschien nog niet, he? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ik vind het wel gezellig hoor jongens. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |