|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Echt een geweldig weekend gehad. ++++ geen woorden voor: Bruit≤, Fågelle, Solar Temple x Dead Neanderthals +++ fantastisch: Trialogos, Atonia, Thou x Mizmor, Faceless Entity, Sum of R, Nothing, Mizmor, Ural Umbo, Radar Men from the Moon x Twin Sister ++ erg goed: Year Of No Light, LLNN, 2x Lamp of Murmuur, Yodok III, Midwife, Sordide, Gnod, Primitive Man @ skatepark, Terzij de Horde x Ggu:ll, Alkerdeel + goed: Big Brave, Vile Creature x Bismuth, Messa, Full of Hell (1e set), Primitive Man @ Terminal, Zetra, Wiegedood +- ok: Johannes Kent & Johannes Persson - tegenvallers: Divide & Dissolve, drukte op zaterdag waardoor ik een boel dingen gemist heb, zodiac lung niet gezien Dirge for november wel gezien Tot volgend jaar! |
|
quote: Nou ja, ik vind Roadburn een beetje een geval "wat de gek er voor geeft". Ik heb dit al eens eerder gezegd: voor 250 euro kan je een weekend lang topacts zien op laten we zeggen Graspop OF voor 250 euro kan je een weekend lang amateuristische, sufgeblowde d00mbandjes zien op Roadburn. Ik chargeer natuurlijk enorm, maar ik ben er zelf ook geweest en de kwaliteit van het programma is vaak erg laag. De kwaliteit van de shows al helemaal. Eigenlijk is het dus best weinig waar voor je geld. Desalniettemin wordt wel gedaan alsof het het neusje van de zalm is allemaal. Ik vind het nogal pretentieus eigenlijk, in een genre dat pretendeert dat niet te zijn, de ironie. Dan ga ik liever voor 15 euro naar een klein zaaltje om zo'n obscuur Roadburn bandje te kunnen zien. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 25-04-2022 15:28] |
|
Bleh?, we stonden vlak naast jullie op de camping. Ik was van plan gedag te komen zeggen, maar heb je er sinds het opzetten van de tent eigenlijk niet meer gezien. |
|
Snaack, ik ben het op zo’n beetje alle punten met je oneens, maar begrijp wel wat je bedoelt. Klinkt alsof het inderdaad jouw festival niet is. (Al mis je dan wel dingen als een last minute show van Primitive Man in een skatepark ) |
|
quote: Ik ken al jaren de meeste de bands op Roadburn niet meer, maar is het echt zo dramatisch, ja? Aan de twee keer dat ik (één dag) geweest ben heb ik op zich goede herinneringen, maar dat was ook in 2010 en 2011. Dan heb ik het over dingen als Lord Mantis, Noneuclid, Darkspace, Thorr's Hammer, Trinacria en het Europese (dacht ik) debuut van Triptykon. Als je bedoelt dat de focus sindsdien is verschoven naar dat de muziek hyperpersoonlijk, diep intens en emotioneel geladen moet zijn, en dat dat ten koste gaat van de instrumentale/compositorische kwaliteit; die indruk heb ik ook. Ik heb even opgezocht wat voor muziek Patrick Walker precies maakt (zie post van ColdhartMinor hierboven) en dat bevestigt mijn vooroordeel helaas. Vast hele persoonlijke teksten, maar matige zang en matig gitaarspel. Dan heeft het voor andere mensen waarschijnlijk iets unieks en/of herkenbaars, maar van mij hoeft het niet. [Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 26-04-2022 10:17] Vox Clamatis in Deserto |
|
Op eenzame hoogte: Patrick Walker in Paradox. Alles overboord gegooid toen dit optreden werd aangekondigd en een plekje op de eerste rij bemachtigd. Wow. Wow. Wow. +++ Trialogos (verbluffend goed, nog beter dan tijdens de Redux show. Wát een muzikanten.) TAU & the Drones of Praise (“Be like mycelium, create something new out of that which is already decaying”) Ulver (bij de beste shows die ik van hen heb bijgewoond. Prachtige lichtshow ook.) ++ The Bug feat. Flowdan & Logan Hangman’s Chair x Regarde les Hommes Tomber (verrassing van het festival. Wat ontzettend goed gedaan.) Narcosatánicos Årabrot Emma Ruth Rundle Die Wilde Jagd Alkerdeel HEALTH Warhorse + Messa 40 Watt Sun Smote LLNN The Devil’s Trade x John Cxnnor Solar Temple x Dead Neanderthals Gnod Midwife RRRags Supersonic Blues +/- James Kent & Johannes Persson Year of No Light Big Brave Mizmor (ik blijf het proberen bij deze band, maar ik snap de hype gewoon echt niet) Primitive Man Amnesia Scanner - Forndom (vooraf één van mijn must sees, maar viel compleet in het water. Teveel muziek van tape, en slecht belichte ceremonie op het podium). Oslo Tapes (rommelig, slecht geluid, geen schim van hoe goed ze op plaat zijn). Radar Men From the Moon x Twin Sister (de zanger verpestte het compleet voor me, zonde wat er van RMFTM is geworden want het was vroeger een gave band). |
|
Cool weekend! Mooi weer en zoals altijd goede hangouts. De line-up en enigszins het publiek veranderd aardig door maar daardoor ook weer verrassende shows gehad. Helaas dit jaar geen craft beer bar en er waren echt te weinig toiletten. +++ Smote, Slift x Etienne Jaumet, Solar Temple x Dead Neanderthals ++ Year of No Light, The Bug, 40 Watt Sun, Slift (tweede set), Yodok III, Die Wilde Jagd, Nothing, Ulver + Lamp of Murmuur (in de LD), Bruit, Solstafir, Platon Karataev, The Devil's Trade, Hangman's Chair, Dans Dans, Green Lung Verder (gedeeltelijk) gezien wat me wat minder pakte: > Messa, James Kent & Johannes Person, Atonia, Sum of R, Faceless Entity, Alcest, Hangman's Chair x RLRH, Vitriol, RMFTM x Twin Sister |
|
Het was weer leuk. Roadburn wordt zo langzamerhand een voorjaarseditie van Le Guess Who?. De verschuiving naar de Koepelhal vind ik top, 013 is in verhouding redelijk zielloos en dat is al helemaal zo nu daar minder gebeurt. Wellicht dat het festival in de toekomst volledig op de Spoorzone gehouden kan worden? Osmium-aflevering in dagboekvorm volgt nog. +++ Slift (Ummon) Alkerdeel Thou (Black Sabbath Tribute) ++ Full Of Hell (Weeping Choir) Terzij de Horde x Ggu:ll Solar Temple x Dead Neanderthals + Big Brave Messa James Kent & Johannes Persson Alcest (Écailles De Lune) Thou & Mizmor GNOD Slift & Etienne Jaumet Hangman's Chair x Regarde Les Hommes Tomber Full Of Hell (Garden Of Burning Apparitions) +/- Sólstafir Russian Circles LLNN Primitive Man (Koepelhal) Slift Warhorse HEALTH Emma Ruth Rundle Duma Mizmor - Bruit ≤ Five The Hierophant Ulver -- Vile Creature & Bismuth Sordide Liturgy (H.A.Q.Q.) Lamp Of Murmuur (Koepelhal) --- Liturgy (Origin Of The Alimonies) [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 26-04-2022 14:29] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Vorige pagina |