IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Roadburn 2022 Vorige pagina
Chainsmoker
Usericon van Chainsmoker
Posted 25-04-2022 13:31 by Chainsmoker Wijzig reactieProfiel van ChainsmokerQuote dit bericht

donderdag
++ Full Of Hell. Godnondeju, dat ging er mokertjehard op.
+ Thou. 1 van de 16 surpriseshows van Thou. Met een beetje geluk daar beland. Het viel ons op dat er veel mensen in versneld tempo richting het skatepark liepen, blind achteraan gelopen.
- Messa. Vind die nieuwe plaat geweldig maar live viel het wat tegen. Misschien nog niet klaar voor het grote podium?
- Vile Creature&Bismuth. Wellicht was een extra keer oefenen inderdaad geen overbodige luxe geweest.

vrijdag
++ LLNN. Dat was even fijn wakker worden.
+ Svalbard. Intense show. De dankbaarheid en spelplezier spatte van het podium.
+ Sum of R. Lekker sfeervol. Ik vond het goed.
+ Full of Hell. Kwam minder hard binnen dan de set op donderdag, maar nog steeds erg hard en goed.
- Primitive Man. Elke keer ga ik deze band toch weer kijken en elke keer kom ik weer tot de conclusie dat het toch wel erg saai is.


zaterdag
++ Hangman Chair. Wat is dit toch een goede band. Verdienen het echt om door te breken naar een veel groter publiek.
++ Dödsrit. Als ik de pit in ga moet het wel echt vet zijn. En dat was het.
+ Nothing. Ik ben onwijs fan van deze band, dus erg objectief was ik niet.
-- Full Of Hell&Nothing. Wat keek ik hier naar uit en wat stelde het teleur. Fan van beide bands maar wat ze hier uitpoepten was echt dodelijk saai.
-- de rij voor Silver Knife




Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 25-04-2022 15:15 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Echt een geweldig weekend gehad.

++++ geen woorden voor: Bruit≤, Fågelle, Solar Temple x Dead Neanderthals
+++ fantastisch: Trialogos, Atonia, Thou x Mizmor, Faceless Entity, Sum of R, Nothing, Mizmor, Ural Umbo, Radar Men from the Moon x Twin Sister
++ erg goed: Year Of No Light, LLNN, 2x Lamp of Murmuur, Yodok III, Midwife, Sordide, Gnod, Primitive Man @ skatepark, Terzij de Horde x Ggu:ll, Alkerdeel
+ goed: Big Brave, Vile Creature x Bismuth, Messa, Full of Hell (1e set), Primitive Man @ Terminal, Zetra, Wiegedood
+- ok: Johannes Kent & Johannes Persson
- tegenvallers: Divide & Dissolve, drukte op zaterdag waardoor ik een boel dingen gemist heb, zodiac lung niet gezien

Dirge for november wel gezien
Tot volgend jaar!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-04-2022 15:27 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2022 13:04 schreef zodiac lung het volgende:
Euhhhh


Nou ja, ik vind Roadburn een beetje een geval "wat de gek er voor geeft". Ik heb dit al eens eerder gezegd: voor 250 euro kan je een weekend lang topacts zien op laten we zeggen Graspop OF voor 250 euro kan je een weekend lang amateuristische, sufgeblowde d00mbandjes zien op Roadburn.

Ik chargeer natuurlijk enorm, maar ik ben er zelf ook geweest en de kwaliteit van het programma is vaak erg laag. De kwaliteit van de shows al helemaal. Eigenlijk is het dus best weinig waar voor je geld. Desalniettemin wordt wel gedaan alsof het het neusje van de zalm is allemaal.

Ik vind het nogal pretentieus eigenlijk, in een genre dat pretendeert dat niet te zijn, de ironie.

Dan ga ik liever voor 15 euro naar een klein zaaltje om zo'n obscuur Roadburn bandje te kunnen zien.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 25-04-2022 15:28]


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 25-04-2022 16:48 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Bleh?, we stonden vlak naast jullie op de camping. Ik was van plan gedag te komen zeggen, maar heb je er sinds het opzetten van de tent eigenlijk niet meer gezien.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 25-04-2022 17:13 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Snaack, ik ben het op zo’n beetje alle punten met je oneens, maar begrijp wel wat je bedoelt. Klinkt alsof het inderdaad jouw festival niet is. (Al mis je dan wel dingen als een last minute show van Primitive Man in een skatepark )


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 26-04-2022 9:53 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 25 april 2022 15:27 schreef Snaack het volgende:

Nou ja, ik vind Roadburn een beetje een geval "wat de gek er voor geeft". Ik heb dit al eens eerder gezegd: voor 250 euro kan je een weekend lang topacts zien op laten we zeggen Graspop OF voor 250 euro kan je een weekend lang amateuristische, sufgeblowde d00mbandjes zien op Roadburn.

Ik chargeer natuurlijk enorm, maar ik ben er zelf ook geweest en de kwaliteit van het programma is vaak erg laag. De kwaliteit van de shows al helemaal. Eigenlijk is het dus best weinig waar voor je geld. Desalniettemin wordt wel gedaan alsof het het neusje van de zalm is allemaal.

Ik vind het nogal pretentieus eigenlijk, in een genre dat pretendeert dat niet te zijn, de ironie.

Dan ga ik liever voor 15 euro naar een klein zaaltje om zo'n obscuur Roadburn bandje te kunnen zien.

Ik ken al jaren de meeste de bands op Roadburn niet meer, maar is het echt zo dramatisch, ja? Aan de twee keer dat ik (één dag) geweest ben heb ik op zich goede herinneringen, maar dat was ook in 2010 en 2011. Dan heb ik het over dingen als Lord Mantis, Noneuclid, Darkspace, Thorr's Hammer, Trinacria en het Europese (dacht ik) debuut van Triptykon.

Als je bedoelt dat de focus sindsdien is verschoven naar dat de muziek hyperpersoonlijk, diep intens en emotioneel geladen moet zijn, en dat dat ten koste gaat van de instrumentale/compositorische kwaliteit; die indruk heb ik ook. Ik heb even opgezocht wat voor muziek Patrick Walker precies maakt (zie post van ColdhartMinor hierboven) en dat bevestigt mijn vooroordeel helaas. Vast hele persoonlijke teksten, maar matige zang en matig gitaarspel. Dan heeft het voor andere mensen waarschijnlijk iets unieks en/of herkenbaars, maar van mij hoeft het niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 26-04-2022 10:17]


Vox Clamatis in Deserto


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 26-04-2022 10:24 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Op eenzame hoogte:
Patrick Walker in Paradox. Alles overboord gegooid toen dit optreden werd aangekondigd en een plekje op de eerste rij bemachtigd. Wow. Wow. Wow.

+++
Trialogos (verbluffend goed, nog beter dan tijdens de Redux show. Wát een muzikanten.)
TAU & the Drones of Praise (“Be like mycelium, create something new out of that which is already decaying”)
Ulver (bij de beste shows die ik van hen heb bijgewoond. Prachtige lichtshow ook.)

++
The Bug feat. Flowdan & Logan
Hangman’s Chair x Regarde les Hommes Tomber (verrassing van het festival. Wat ontzettend goed gedaan.)
Narcosatánicos
Årabrot
Emma Ruth Rundle
Die Wilde Jagd
Alkerdeel
HEALTH
Warhorse

+
Messa
40 Watt Sun
Smote
LLNN
The Devil’s Trade x John Cxnnor
Solar Temple x Dead Neanderthals
Gnod
Midwife
RRRags
Supersonic Blues

+/-
James Kent & Johannes Persson
Year of No Light
Big Brave
Mizmor (ik blijf het proberen bij deze band, maar ik snap de hype gewoon echt niet)
Primitive Man
Amnesia Scanner

-
Forndom (vooraf één van mijn must sees, maar viel compleet in het water. Teveel muziek van tape, en slecht belichte ceremonie op het podium).
Oslo Tapes (rommelig, slecht geluid, geen schim van hoe goed ze op plaat zijn).
Radar Men From the Moon x Twin Sister (de zanger verpestte het compleet voor me, zonde wat er van RMFTM is geworden want het was vroeger een gave band).


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Northward
Usericon van Northward
Posted 26-04-2022 10:25 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Cool weekend! Mooi weer en zoals altijd goede hangouts. De line-up en enigszins het publiek veranderd aardig door maar daardoor ook weer verrassende shows gehad. Helaas dit jaar geen craft beer bar en er waren echt te weinig toiletten.

+++ Smote, Slift x Etienne Jaumet, Solar Temple x Dead Neanderthals
++ Year of No Light, The Bug, 40 Watt Sun, Slift (tweede set), Yodok III, Die Wilde Jagd, Nothing, Ulver
+ Lamp of Murmuur (in de LD), Bruit, Solstafir, Platon Karataev, The Devil's Trade, Hangman's Chair, Dans Dans, Green Lung

Verder (gedeeltelijk) gezien wat me wat minder pakte:
> Messa, James Kent & Johannes Person, Atonia, Sum of R, Faceless Entity, Alcest, Hangman's Chair x RLRH, Vitriol, RMFTM x Twin Sister


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-04-2022 14:28 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Het was weer leuk. Roadburn wordt zo langzamerhand een voorjaarseditie van Le Guess Who?. De verschuiving naar de Koepelhal vind ik top, 013 is in verhouding redelijk zielloos en dat is al helemaal zo nu daar minder gebeurt. Wellicht dat het festival in de toekomst volledig op de Spoorzone gehouden kan worden?

Osmium-aflevering in dagboekvorm volgt nog.

+++
Slift (Ummon)
Alkerdeel
Thou (Black Sabbath Tribute)

++
Full Of Hell (Weeping Choir)
Terzij de Horde x Ggu:ll
Solar Temple x Dead Neanderthals

+
Big Brave
Messa
James Kent & Johannes Persson
Alcest (Écailles De Lune)
Thou & Mizmor
GNOD
Slift & Etienne Jaumet
Hangman's Chair x Regarde Les Hommes Tomber
Full Of Hell (Garden Of Burning Apparitions)

+/-
Sólstafir
Russian Circles
LLNN
Primitive Man (Koepelhal)
Slift
Warhorse
HEALTH
Emma Ruth Rundle
Duma
Mizmor

-
Bruit ≤
Five The Hierophant
Ulver

--
Vile Creature & Bismuth
Sordide
Liturgy (H.A.Q.Q.)
Lamp Of Murmuur (Koepelhal)

---
Liturgy (Origin Of The Alimonies)

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 26-04-2022 14:29]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen