|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
Hmm... rondneuzen op plekken als marktplaats.nl kan nooit kwaad.. |
|
ik heb de basisprincipes van n vriendin geleerd en daarna alles zelf gedaan, zon metal lead guitar book geleerd enzo.. |
|
quote:Ja koop een niet te dure maar wel degelijke gitaar. Akoestische gitaren heb je nieuw een degelijke tegen de 300 gulden (gulden ja). Electrisch tegen de 500. Maar je kan altijd 2dehands kijken. En als je electrisch wil: Neem er niet zo'n miniversterkertje bij. Iets groter mag wel, maar niet te groot. Die kleine dingen als Marshall Park en zo ben je zo op uitgekeken en kunt een kutgeluid uit. |
|
inderdaad. dat heb ik ook gedaan, maar ik kon dus een beginset kopen, met gitaar+versterker. en ik kon dan gelijk beginnen, dat vond ik wel lekker. maar een goede versterker is na een maand al wel weer lekker om te hebben. [offtopic] [/offtopic] |
|
Zo'n set moet je NOOIT aan beginnen! En je moet geen Squier nemen, of welke andere gitaar met single coil pickups. Klote zooi is dat. Hier: Zo een heb ik er Epiphone Special, is een geweldige gitaar: http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&gz=alle&uz=alle&ID=2800&tr=gitaar~&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp= Yamaha Pacifica, goede beginnersgotaar: http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&gz=alle&uz=alle&ID=2845&tr=gitaar~&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp= Een Aria: http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&gz=alle&uz=alle&ID=2798&tr=gitaar~&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp= Beetje prijzig maar wel een ENORM VETTE gitaar Jackson USA: http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&gz=alle&uz=alle&ID=2799&tr=gitaar~&tk=alle&pr=alle&bo=e&wp= Nou ja, er staat nog veel meer tussen op www.marktplaats.nl dus kijk daar even! |
|
quote: Wat zijn dat? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Single coil pickups zijn van die enkele pickups, geven geen vet geluid. Je hebt ook dubbele genaamd humbuckers en die moet je hebben. Single coil: Humbucker: |
|
Single coils geven een lekker brak geluid hehehe...Ik heb dan ook een Squier Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Sja, ze zijn wel geschikt om een brak dun geluid te maken. Maar niet erg geschikt voor vette deathmetal. Dus eigenlijk ligt het er maar net aan wat voor een soort muziek je wil maken. |
|
Ik krijg er ook wel een flink heavy geluid uit. Maar ik gebruik meestal het meest verrotte geluid wat ik eruit krijg. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
offtopic Vargen, heb jij toevallig tabs van Judas Iskraiot- The Wind Stands Silent? /offtopic Waarom zou je niet aan zo'n set beginnen? als je gewoon wilt oefenen, en je bent een beginner is zo'n set ideaal man. alles zit er in: brakke versterker, goede gitaar, band, stemapparaat, tas, snoer. Zo'n set kost misschien 100 piek meer als een losse goede gitaar. |
|
Ok, zo'n set is in hetbegin handig. Maar je wilt snel meer en dan heb je dat geld dus voor niets uitgegeven. Maar ik heb geen tabs van Judas Iscariot. |
|
quote: Ah tegek!! Ik heb 2 humbuckers in mijn Bc Bitch! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Natuurlijk, BC Rich is op metal gericht. |
|
je hebt natuurlijk wel humbuckers en humbuckers, voor het vettere geluid mot je ook vettere humbuckers! wat een raar woord eigenlijk , hummmbucker wie weet wat het betekent? [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 21-06-2002 22:15] Oud Vuil. |
|
hum = bzzzzzzzzzz en dat houden ze tegen dus bucken ze het |
|
quote: hehheh, precies. en buck betekent: (ree)bok, rammelaar,( mannetje( van vele diersoorten. hmmmm Oud Vuil. |
|
heuj....mccoenen...misschien wil ik wel lessen gaan volgen bij jou....een paar dan...om de basic stuff te leren....waar woon je ergens precies, wat is je prijs, hoe veel tijd heb je nodig om mij zoveel te leren zodat ik het voor de rest alleen af kan, en wanneer heb je tijd voor die lessen?? Ik woon trouwens in Asten, niet heel ver van weert af... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Kramy : Ik woon in sittard, als je interesse hebt mail me dan even, dan stuur ik je de info ( mcoenen@home.nl ) Marcel |
|
zijn er toevallig ook nog goeie gitaristen in Rotterdam die les willen geven? |
|
Die squiers zijn best goed om op te beginnen... heb er zelf een jaartje op gespeeld en heb pas een nieuwe Jackson gekocht.... 2 duncan humbuckers enzo.... merkt wel zeer goed de verschillen moet ik zeggen, hehe.... En ik had al een lange tijd een goeie marshall valvestate versterker.... alleen doet 'ie het niet zo goed meer af en toe. Ik, Wil Schuurman |
|
Zo.. nu ik zo'n 2,5 jaar gitaar speel en ruim een jaar les heb gehad kan ik mijn eigen topic beantwoorden Les nemen is nuttig mits je een goeie prive leraar vind die niet zomaar standaard lessen geeft maar je gewoon de dingen leert waarvan jij zegt dat je ze wil leren. Maar na een jaar ken je eigenlijk alle basics wel en is les niet meer zo hard nodig naar mijn mening, dan gewoon veel zelf leren! Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Hebben er hier ook mensen zowel akoestische als elektrische gitaarles, bevalt dat, en is het aan te raden? Edit: Misschien kan je het zelf wel leren inderdaad, maar lessen motiveren mij ook erg, net als bij de studie en eigenlijk alles. Anders word ik er te makkelijk in. [Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 17-01-2006 15:30] |
|
Nooit les gehad maar altijd aan te raden als je het goed wilt leren! Houding/aanslag etc. Zelf verkeerde aanslag aangeleerd en dat zuigt. |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |