IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : ZM Jaarlijst | 2022, de stembussen zijn geopend! Vorige pagina | Volgende pagina
Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 04-01-2023 11:52 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik ben het eigenlijk niet eens met de stelling dat het nieuwe Blut Aus Nord album een matig zou zijn naar hun eigen normen.

Hij springt er iets minder uit in termen van vernieuwend, en hij is minder dwingend. Naar mijn mening grijpt die je minder direct bij het nekvel, maar is het nog meer een sfeer die groeit. Sowieso kunnen smaken verschillen, en kan het iets minder je ding zijn natuurlijk.
Maar het daarom afdoen als matig vind ik deze plaat toch oneer aandoen. Hoofdtelefoon op en de plaat zijn tijd geven.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-01-2023 15:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2023 0:40 schreef iPim het volgende:
Er worden alleen albums genoemd die minstens twee keer genomineerd zijn onder de inzendingen


Als gevolg zit de laatste plaat van Meshuggah er niet eens bij

quote:

4. 40 Watt Sun - Perfect Light (217 punten)


Dit gezien de nominaties uit interesse maar eens aangeslingerd.

Wat dat nog met metal te maken heeft mag iemand mij een keer uitleggen.

Het is een soort hipster REM indie crap. Jezus wat kut.

Ik heb er spontaan oorkanker van gekregen.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-01-2023 15:43 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Als je een REMedie tegen die oorkanker hebt gevonden hoor ik het graag. Helaas ben ik door mijn nieuwsgierigheid eveneens ziek geworden van die aarschmuziek.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-01-2023 15:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2022 16:06 schreef Varian het volgende:
9. Russian Circles - Gnosis



Kut, vergeten.

quote:
Op 27 december 2022 14:31 schreef Northward het volgende:
12. Conan - Evidence of Immortality



Kut, ook vergeten.

En Primitive Man - Insurmountable ook helemaal vergeten.



Volgend jaar zal ik beter opletten.

quote:
Op 4 januari 2023 15:43 schreef Dypfrys het volgende:
Als je een REMedie tegen die oorkanker hebt gevonden hoor ik het graag. Helaas ben ik door mijn nieuwsgierigheid eveneens ziek geworden van die aarschmuziek.


Hey, everybody hurts! Don't lose your religion!

Ik ben aan het overcompenseren met een forse dosis Primitive Man.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-01-2023 16:03 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2023 15:37 schreef Snaack het volgende:
Als gevolg zit de laatste plaat van Meshuggah er niet eens bij



Tja, ik kom traditioneel niet zo makkelijk aan tien platen uit een kalenderjaar dus ik maak geen lijstje. Sorry man.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-01-2023 16:05 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2023 16:03 schreef Negatieveling het volgende:
Tja, ik kom traditioneel niet zo makkelijk aan tien platen uit een kalenderjaar dus ik maak geen lijstje. Sorry man.


Dan is het volledig JOUW schuld dat 5 watt anus in de lijst staat.

Dan weet u dat.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-01-2023 16:06]


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-01-2023 16:18 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2023 16:05 schreef Snaack het volgende:
Dan is het volledig JOUW schuld dat 5 watt anus in de lijst staat.

Dan weet u dat.


Ik beloof plechtig dat ik er zelf een keer naar zal luisteren om de volle omvang van het effect van mijn handelen tot me te laten doordringen.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-01-2023 16:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2023 16:18 schreef Negatieveling het volgende:
Ik beloof plechtig dat ik er zelf een keer naar zal luisteren om de volle omvang van het effect van mijn handelen tot me te laten doordringen.


Sympathiek. En terecht.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 04-01-2023 16:38 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2023 16:18 schreef Negatieveling het volgende:
Ik beloof plechtig dat ik er zelf een keer naar zal luisteren om de volle omvang van het effect van mijn handelen tot me te laten doordringen.

Puur masochisme dit.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 04-01-2023 18:06 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Jeetje. Dat viel inderdaad niet mee. Zoals men bij Bavaria al wist: dies' rockt nicht.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 04-01-2023 18:07]



Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 04-01-2023 23:28 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

quote:
Op 4 januari 2023 10:27 schreef ex-filosofem het volgende:


Niemand anders ook maar 1 album van Trhä in de top 20. Bizar.




Misschien dat die eens één 10/10 album in een jaar moeten maken ipv 4 7/10 platen.



Hafgufa


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-01-2023 13:27 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 4 januari 2023 10:27 schreef ex-filosofem het volgende:
Bedankt Pim en R.





R. ???




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2023 14:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2023 23:28 schreef Ravnajuv het volgende:
Misschien dat die eens één 10/10 album in een jaar moeten maken ipv 4 7/10 platen.




het kon meer geweest zijn idd.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 05-01-2023 14:40 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2023 13:27 schreef F.Jacobse het volgende:
R. ???





https://www.r-project.org/

Denk ik, dan.



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 05-01-2023 18:46 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2023 15:37 schreef Snaack het volgende:
Dit gezien de nominaties uit interesse maar eens aangeslingerd.

Wat dat nog met metal te maken heeft mag iemand mij een keer uitleggen.

Het is een soort hipster REM indie crap. Jezus wat kut.

Ik heb er spontaan oorkanker van gekregen.

Godver, die omschrijving is behoorlijk accuraat!

Maar dus aardig wat stemmen.. De nieuwe kleren van de keizer..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-01-2023 19:25 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 5 januari 2023 14:40 schreef Negatieveling het volgende:
https://www.r-project.org/

Denk ik, dan.


Ik doelde op de user R.

Onder een andere nickname, name ik aan.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 07-01-2023 0:28 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Met een klein beetje vertraging:

https://zwaremetalen.com/zware-zaken/zm-jaarlijst-2022

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 07-01-2023 0:29]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 07-01-2023 10:29 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Puik werk weer Pim.

Aangaande de lijst zelf, en dan bedoel ik de top 50: wat een zielloze verzameling van bekende namen. Evil Invaders en Electric Callboy zijn de enige verrassingen voor mij.

[Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 07-01-2023 10:41]


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2023 13:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

fijn! nicely done


signature


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 07-01-2023 17:17 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2023 11:33 schreef Jeugdzonde het volgende:
Grotendeels eens. Forlesen hoort zeker in de top. Bands als Mysthyrming, Blut Aus Nord en zeker Deathspell Omega hebben voor hun doen zeer matig werk afgeleverd, maar het lijkt de mensen hier niet te boeien (want grote namen?).

Trha moet zich eens concentreren op één goed album per jaar in plaats van vier albums met steeds 25% topwerk en 75% gekloot.




Ik blijf bij mijn mening dat de nieuwe Myspyrming wel terug een topplaat is na een mindere vorige, Blut Aus Nord kon mij ook niet echt bekoren (niet slecht maar ook niet meer dan dat). Verder enkel Terzij De Horde in mijn lijst uit de uiteindelijke top 20 - verder slechts 2 platen in de lijst 51 tot ... wegens het in 5 lijstjes moeten voorkomen-criterium

Persoonlijk veel plezier aan deze lijsten: https://addergebroed.com/2023/01/05/jaarlijst-2022/


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 07-01-2023 21:15 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2023 0:28 schreef iPim het volgende:
Met een klein beetje vertraging:

https://zwaremetalen.com/zware-zaken/zm-jaarlijst-2022



EGreven
DJ Crusher @ Metal Messiah Radio
Usericon van EGreven
Posted 09-01-2023 22:04 by EGreven Wijzig reactieProfiel van EGrevenQuote dit berichthttp://www.metalmessiahradio.com

Tussen de 241 platen kom ik maar 9 tegen die in mijn Top 25 stonden. Mijn top 5 was:

01 - Dischordia - Triptych
02 - She Must Burn - Umbra Mortis
03 - Vorga - Striving Toward Oblivion
04 - Dysgnostic - Scar Echoes
05 - Vimur - Transcendental Violence

Afgelopen week tijdens een uitzending van 5 uur alle platen langs laten komen .


DJ Crusher @ Metal Messiah Radio 24/7 Int. Di 19:00 Wo 19:00


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 10-01-2023 12:10 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

verbaasd me toch wel beetje dat negative plane zo hoog staat, dat soort black metal slaat meestal toch niet helemaal aan.



Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 10-01-2023 23:02 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Naar jaarlijkse gewoonte geen lijstje ingediend want, net zoals Negatieveling hierboven aanhaalt, ik kom niet aan genoeg albums in een jaar die echt een heel goede indruk hebben gemaakt.

Wat me wel verbaast is dat blijkbaar niemand 'Crystalline Exhaustion' van Krallice in zijn top heeft staan. Dat vond ik toch wel een verdomd aardig plaatje
Krallice was nooit mijn ding, maar sinds deze plaat ben ik toch wel fan geworden. Geweldige sfeervolle synths op deze plaat

Wel wat teleurstellingen voor mij vorig jaar; DsO hun nieuwe aan begonnen maar zelfs niet in geslaagd om uit te luisteren. Hemeltergend saai. Van de nieuwe Blut Aus Nord enkele nummers gehoord en nee, dat was 'em toch ook niet. Dan leek Vindsval zijn compilatiealbum (met allemaal nieuwe nummers die hij oorspronkelijk had geschreven voor een website die een soort van contest deden) me veel interessanter.

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 10-01-2023 23:04]


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 11-01-2023 22:07 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 10 januari 2023 23:02 schreef Steel Jaw het volgende:
Naar jaarlijkse gewoonte geen lijstje ingediend want, net zoals Negatieveling hierboven aanhaalt, ik kom niet aan genoeg albums in een jaar die echt een heel goede indruk hebben gemaakt.

Wat me wel verbaast is dat blijkbaar niemand 'Crystalline Exhaustion' van Krallice in zijn top heeft staan. Dat vond ik toch wel een verdomd aardig plaatje
Krallice was nooit mijn ding, maar sinds deze plaat ben ik toch wel fan geworden. Geweldige sfeervolle synths op deze plaat

Wel wat teleurstellingen voor mij vorig jaar; DsO hun nieuwe aan begonnen maar zelfs niet in geslaagd om uit te luisteren. Hemeltergend saai. Van de nieuwe Blut Aus Nord enkele nummers gehoord en nee, dat was 'em toch ook niet. Dan leek Vindsval zijn compilatiealbum (met allemaal nieuwe nummers die hij oorspronkelijk had geschreven voor een website die een soort van contest deden) me veel interessanter.


DsO viel erg tegen inderdaad, helaas. Ik had op die andere Krallice van 2022 gestemd (Psychagogue), maar had ik er erg in gehad dat Crystalline Exhaustion ook van 2022 was dan had die er ook bijgestaan. Bizar dat beide platen niet in de jaarlijst terecht zijn gekomen!

Was overigens wel benieuwd naar je lijst. Wat zou er nog meer op hebben gestaan?

Gebeurt er al ergens weer iets nieuws in Black Metal land dat de moeite is nu bands als DsO het laten afweten?



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen