![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
@ dat laatste Of iets van oude ac/dc qua drumwerk, denk ik ineens. Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel |
|||||||||
|
Ha, ja! Ik bedacht me ook net een betere omschrijving: met adrenalineloze drummers bedoel ik: ze beuken nooit of gaan niet lekker los- het blijft altijd netjes en gecontroleerd. Heel knap, maar het heeft eigenlijk geen emotie. lampje |
|||||||||
|
Voor sommigen of zelfs velen is heel strak en gecontroleerd drummen juist emotie. When your people matter, menstrual health matters |
|||||||||
|
Dat mag uiteraard, smaken verschillen, ik leg enkel uit waarom ik iets mis in het spel van betreffende drummer. lampje |
|||||||||
|
quote: Duidelijk verhaal ja, met zo'n uiteenzetting snap ik wel waarom Dan Wilding je niet meteen aanspreekt. Grappig dat je Ken Bedene noemt in de categorie "wel", want die plaats ik zelf dan weer in de klinisch-technische hoek die me niet persé boeit. Een keer live gezien, goede herinnering aan, maar meer omdat de band als geheel toen heel tof was. In het verlengde hiervan ben ik wel benieuwd wat je dan vindt van Norman Lonhard (ex-Triptykon), Hannes Grossmann (101 bands en tegenwoordig ook Triptykon) en Matthias Landes (ex-Dark Fortress). Drie namen waar ik zelf al lang graag naar luister, en niet vanwege hun blastbeats. [Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 17-08-2026 3:38] Vox Clamatis in Deserto |
|||||||||
|
Dit heb ik volgens mij nooit eerder gezien. DnB door een mens. Allebei vette tracks trouwens. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
quote:Check, ik miste alleen het stukje "ik". Het net zoiets als gitaristen die vaak roepen dat 'snel spelen'geejbemitie heeft en dan denk ik 'nee JIJ hebt er geen emotie bij, ik wel'. Emotie is ook gewoon maar hoe je reageert op je eigen smaak When your people matter, menstrual health matters |
|||||||||
|
quote: Ik ben niet heel erg thuis in drum & bass, maar als je dit tof vindt: iemand als Jojo Mayer doet dit al jaren, en heel goed ook. Van eind jaren '90 herinner ik me ook nog Roni Size, met Clive Deamer van Portishead erbij. Al was dat meer rechttoe-rechtaan en bovendien een combi van live drums en elektronische beats, dan dat echt alles door de drummer werd gespeeld. Vox Clamatis in Deserto |
|||||||||
|
quote: ik snap je hoor, maar ik denk dat ik niet duidelijk genoeg mijn gevoel bij het spel van dhr Wilding kan uitleggen. Het begon hiermee, misschien snap je de context wat beter (en zoals je ziet: ik meldde wel dat het om MIJN opvatting gaat): quote: quote: Dweller vroeg om een toelichting, en die gaf ik, en waarschijnlijk is dat enkel wat je las. Overigens wederom met nadruk: -dat ik het lastig vind tekstueel goed to omschrijven vind wat ik voel. -Dat ik mocht willen het niveau te behalen van genoemde heren, dat zal nooit gebeuren (en hoeft gelukkig ook niet). Je vergelijking mbt gitaar: Ja, die ken ik...... Het is een beetje hoe je het opvat. Je kan 1000 noten in korte tijd spelen, maar dat maakt het niet per definitie mooi. Maar er zijn er genoeg die dat kunnen én gewoon fantastisch klinken. maar er zijn ook genoeg mensen die shredding gewoon als noise ervaren, tja, dan is dat gewoon je smaak niet. Dit is echter niet zo'n zelfde vergelijk. Sowieso zijn drums een heel ander instrument dan gitaar, en ik heb ook heel andere eisen aan een drummer dan aan een gitarist (toen ikzelf nog gitaar in een bandje speelde.) Ik zie drums als een hartslag, en sommige drummers vind ik gewoon klinken als een drumcomputer (of als een matrixprinter, hahaha.). Dat is heel knap, en (nogmaals) ik kan me voorstellen dat dat voor de medebandleden heel fijn is, het is immers vrij van verrassingen en uiterst stabiel om op te kunnen spelen als gitarist/bassist/zanger/toetsenist/whatever. Het heeft dus niets te maken met de hoeveelheid noten die gespeeld worden. Heel veel van de drummers die ik noemde die naar mijn gevoel wél de adrenaline hebben, zijn uitermate strak en precies, en net zo betrouwbaar voor de medebandleden . Bij hen gaat de adrenaline prima in hand met techniek, precisie, en creatieve input tijdens het spelen. Dat tesamen met een duidelijke pulse voor de beat, maakt het voor mij vaak een feestje om naar te luisteren. Ik hoop dat je nu wat beter begrijpt wat ik bedoel, maar, je mag het uiteraard nog steeds oneens zijn met me hoor lampje |
|||||||||
|
quote: Wordt zeker al lang gedaan, maar dat maakt het niet minder vet! lampje |
|||||||||
|
quote: Ken Bedene noemde ik bewust omdat ik hem vaak die typische pulse heb horen doen, naast dat hij qua fills spontaan dingen doet. Overigens ga ik niet beweren dat hij een goede muzikant is hoor, de termen 'opbouw in muziek', spanningsboog creëren', 'hooks maken' en dat soort dingen- ik denk niet dat hij dat kent. Ikzelf vind Aborted op plaat dan ook eigenlijk niet veel aan. Het lijkt allemaal maar weinig richting te hebben. Veel vette riffs en veel toffe drumstukjes maken nog niet per sé goede nummers die blijven hangen. Maar goed, da's weer een ander verhaal. Qua drums vind ik zijn dingen iig spannend klinken, ondanks dat het allemaal zo snel is. De drummers die je noemt, daar moet ik even de tijd voor gaan nemen om te checken. Hoewel ik wel meteen kan zeggen dat de eerste zéker 'dat' heeft (Norman Lonhard) , en dat ook zeer goed giet in strakke drums zonder voorspelbaarheid. Het is heavy, het heeft 'boem!'. Hannes Grossmann, zat die vroeger ook niet bij Necrophagist? Die vind ik tamelijk klinisch klinken, maar, dat hoort ook bij die muziek. ik zal zijn andere dingen dus nog gaan checken. Van die gast van Havoc heb ik ook nog eea van beluisterd: goede drummer, zeker. Ohja, ik bedacht me nog wel: Het kan heel goed zijn dat Wilding helemaal niet de oorzaak is van dat 'adrenalineloze', het kan heel goed zijn dat Carcass dat gewoon van hem verlangt. Het drumwerk van Owen op zijn latere platen zijn immers ook erg statisch..... En dat komt het gitaarwerk ook erg ten goede. Dusssss..... lampje |
|||||||||
|
Owen op Swansong is een van die dingen die ik drummers graag laat horen. Weet niet waarom maar de combinatie van die gortdroge productie met dat effectieve solide slagwerk. Zo vet. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|||||||||
|
Ik kan hem op youtube niet vinden dus plaats ik maar even een facebook linkje. https://www.facebook.com/reel/1579474329322083 Ik geniet hier van. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|||||||||
|
quote: Dat is die Hannes inderdaad, maar gelukkig trekt hij het al jaren breder dan dat. Bij Triptykon dus, maar zelfs een vrij geflipte band als Alkaloid krijgt hij behoorlijk aan het grooven. Matthias Landes heeft een beetje dezelfde eigenschappen als Hannes. Heeft vrij veel black-achtige metal gespeeld, maar ook in de voorganger van Alkaloid (Noneuclid) én bij Floor Jansens tussendoor-band ReVamp. Er zijn niet veel (goede) fimpjes van hem, maar deze geeft een behoorlijke indruk van zijn feel. [Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 17-08-2026 22:14] Vox Clamatis in Deserto |
|||||||||
|
Volgens mij speelt Hannes ook zeer verdienstelijk gitaar op zijn solo album(s?)? When your people matter, menstrual health matters |
|||||||||
|
quote: ohja, zekers, vind ik ook super! quote: beiden even gecheckt, dat vind ik allebei zeer fijn drumwerk. lampje |
|||||||||
| Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
| Index / Muziek algemeen |