IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Europese verkiezingen 2024 Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-06-2024 18:01 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://www.buttkicken.nl/briefje-van-jan-aan-de-kiezers-5/

quote:
Beste kiesgerechtigden,



Donderdag mogen we.

Stemmen voor het nieuwe Europees Parlement.

En het worden de makkelijkste verkiezingen ooit.

Jullie hoeven geen verkiezingsprogramma’s te lezen van de Nederlandse partijen voor ‘Europa’ (als die al ergens te vinden zijn).

Jullie hoeven geen talkshowoptredens van de wél bekende landelijke gezichten van de deelnemende partijen te bekijken.

Jullie kunnen de ranzige polariserende social media-berichten van de politici overslaan.

Jullie hoeven zelfs geen stemwijzers in te vullen.

Want het gaat donderdag maar om één vraag.

Willen jullie meer of minder messen?

De rest is ruis.

Groet,

JanD






Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 04-06-2024 22:34 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik overweeg strategisch te stemmen.


Winter is coming


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-06-2024 15:54 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Al die linkse politiekkneuzen: "Rechts dit, rechts dat!!!"

Maar waar staan jullie zelf voor, anders dan nog meer immigratie en WW3 ontketenen?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 05-06-2024 16:48 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2024 22:34 schreef Freduk het volgende:
Ik overweeg strategisch te stemmen.

En waar kom je dan op uit?

Ik vind de EU stom. En de FVD ook. Dus dat wordt een blanco stem of geen stem.

#smoelijk


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 05-06-2024 16:56 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2024 16:48 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
En waar kom je dan op uit?




Oh niks bijzonder hoor, ik vond het gewoon leuk om mezelf in een strategische context te plaatsen.
Ik heb altijd zo mijn gedachten bij mensen die dan gnuivend voor een camera gaan lopen beweren: "Ik stem strategisch". Die vinden zichzelf dan een hele mastermind, dat stralen ze dan uit. Vind ik ergens wel geestig.
Ik denk, ik doe die bewering ook een keer.



Ik stem gewoon PVV.

Overigens als je tegen de EU bent, is niet stemmen een slecht idee, want de eurofielen gaan allen geestdrifting naar de stembus en kiezen op partijen die de macht van de EU willen vergroten.
Jouw tegenwicht kan dan zijn om op een anti-EU partij te stemmen.
Maar zie maar.


Winter is coming


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 05-06-2024 17:01 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

En de uitslag is pas maandag dus die lefties kunnen nog genoeg sjoemelen.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-06-2024 17:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 juni 2024 16:56 schreef Freduk het volgende:
Oh niks bijzonder hoor, ik vond het gewoon leuk om mezelf in een strategische context te plaatsen.
Ik heb altijd zo mijn gedachten bij mensen die dan gnuivend voor een camera gaan lopen beweren: "Ik stem strategisch". Die vinden zichzelf dan een hele mastermind, dat stralen ze dan uit. Vind ik ergens wel geestig.
Ik denk, ik doe die bewering ook een keer.



Ik stem gewoon PVV.

Overigens als je tegen de EU bent, is niet stemmen een slecht idee, want de eurofielen gaan allen geestdrifting naar de stembus en kiezen op partijen die de macht van de EU willen vergroten.
Jouw tegenwicht kan dan zijn om op een anti-EU partij te stemmen.
Maar zie maar.


Maar ben je tegen de EU als gezamelijke structuur om tot beleid te komen of tegen de invulling die er nu aan gegeven wordt?

Brexit zou toch wel duidelijk hebben gemaakt dat je als los land, en zeker een kennis en handelsland als NL geen deuk meer in een pakje boter slaat. In praktijk betekend dat veel meer gedoe, en nu zonder mogelijkheid tot instemming achter EU regels aan moeten lopen omdat ze toch veel van de internationale handelsstandaard bepalen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 05-06-2024 17:17 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2024 16:56 schreef Freduk het volgende:
Jouw tegenwicht kan dan zijn om op een anti-EU partij te stemmen.

Ja dat begrijp ik. Maar in NL zijn er dan niet zoveel smaakjes. PVV heeft zijn Nexit keutel alweer ingetrokken. Dan blijft alleen FvD nog over. Maar dat gaat hem ook echt niet worden.

Sowieso bijzonder dat in heel Europa alleen die radicaal rechtse partijen anti-EU zijn. Als je je daar niet mee verbonden voelt kun je eigenlijk nergens op stemmen.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 05-06-2024 18:12 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

https://www.sp.nl/onderwerp/voor-samenwerking-tegen-alsmaar-groeiende-europese-superstaat

ok geen Nexit maar de SP verzet zich wel tegen een Europese superstaat.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 05-06-2024 18:29 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

en wil geen wapens en geld richting Oekraine sturen, das op zich wel een belangrijk punt.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-06-2024 18:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Das 4te Reich van Führerin Ursula bemoeit zich tegenwoordig idd met veel teveel dingen.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 06-06-2024 8:55 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Het is dat Volt gewoon geheel Afrika en MO hierheen wil halen, anders had ik daar nog best wel op kunnen stemmen: Een groen en federaal Europa, een leger met Macron als Zonnegod en bommen op Moskou.



Freduk
Usericon van Freduk
Posted 06-06-2024 13:25 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2024 17:14 schreef ElitE het volgende:
beleid te komen of tegen de invulling die er nu aan gegeven wordt?



Dat laatste. Nederland is na Duitsland de grootste nettobetaler aan de EU, 2,9 miljard euro gaat het dan om, wat we aan hen meer betalen dan we terugkrijgen.

We volgend Duitsland vrij nipt in de nettobetaling, groot verschil: DLD heeft 90 mln inwoners ofzo.
Zodoende is Nederland per hoofd van de bevolking met afstand de grootste nettobetaler, alleen Zweden is nog gekker en de rest zit mijlenver onder Nederland.

[overbodige en even verzonnen] Zweden krijgt er iets voor terug. Ze hebben hun eigen munteenheid, en vrijstellingen waar het gaat om migratie. Doet er overigens ook helemaal niet toe hoe die Zweden hun knobi vreten, voor mijn part zeggen ze "Jegr hat geldst szat" en vinden ze dat betalen aan de EU collectief maar wat fijn. Prima. [/overbodig en even verzonnen].

Maar in NL wil ik dat anders zien, en ik wil dat de nettobetaling per hoofd van de bevolking minstens heel dicht bij of als het even kan onder dat van Duitsland ligt, want we hebben nu eenmaal een stuk minder te zeggen.

En dat is het andere punt, dat we vooral heel erg veel last hebben van de EU, met de green deal, de huizencrisis, en de migratie-ellende.

Het idee van de EU is goed, een vrijhandelszone, en zelfs vrij verkeer van goederen en mensen. Wat andere zaken kan best hoor, zo vind ik de verplichting dat alle smartphones en electrische prutsapparatuur verplicht met USB-c gevoerd moeten kunnen worden helemaal pico bello.
Dat is dan die ene krent in de pap.

Voor de rest kost de EU heel erg veel geld, we krijgen er niets voor terug, maar wel ballast. "Hier jongens, ballast! Veel plezier ermee!".

Dat moet veranderen, en als dat dan zogenaamd niet kan veranderen, dan moet op zijn minst het gegeven dat we grootbetaler zijn aan de EU veranderen.


Winter is coming


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-06-2024 13:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2024 15:54 schreef Natural Disaster het volgende:
Al die linkse politiekkneuzen: "Rechts dit, rechts dat!!!"

Maar waar staan jullie zelf voor, anders dan nog meer immigratie en WW3 ontketenen?





leuk hè, retorische vragen stellen


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-06-2024 13:55 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 juni 2024 13:25 schreef Freduk het volgende:
Dat laatste. Nederland is na Duitsland de grootste nettobetaler aan de EU, 2,9 miljard euro gaat het dan om, wat we aan hen meer betalen dan we terugkrijgen.

We volgend Duitsland vrij nipt in de nettobetaling, groot verschil: DLD heeft 90 mln inwoners ofzo.
Zodoende is Nederland per hoofd van de bevolking met afstand de grootste nettobetaler, alleen Zweden is nog gekker en de rest zit mijlenver onder Nederland.

[overbodige en even verzonnen] Zweden krijgt er iets voor terug. Ze hebben hun eigen munteenheid, en vrijstellingen waar het gaat om migratie. Doet er overigens ook helemaal niet toe hoe die Zweden hun knobi vreten, voor mijn part zeggen ze "Jegr hat geldst szat" en vinden ze dat betalen aan de EU collectief maar wat fijn. Prima. [/overbodig en even verzonnen].

Maar in NL wil ik dat anders zien, en ik wil dat de nettobetaling per hoofd van de bevolking minstens heel dicht bij of als het even kan onder dat van Duitsland ligt, want we hebben nu eenmaal een stuk minder te zeggen.

En dat is het andere punt, dat we vooral heel erg veel last hebben van de EU, met de green deal, de huizencrisis, en de migratie-ellende.

Het idee van de EU is goed, een vrijhandelszone, en zelfs vrij verkeer van goederen en mensen. Wat andere zaken kan best hoor, zo vind ik de verplichting dat alle smartphones en electrische prutsapparatuur verplicht met USB-c gevoerd moeten kunnen worden helemaal pico bello.
Dat is dan die ene krent in de pap.

Voor de rest kost de EU heel erg veel geld, we krijgen er niets voor terug, maar wel ballast. "Hier jongens, ballast! Veel plezier ermee!".

Dat moet veranderen, en als dat dan zogenaamd niet kan veranderen, dan moet op zijn minst het gegeven dat we grootbetaler zijn aan de EU veranderen.



Het is tegelijkertijd een beetje gek om zo plat naar dat kostenplaatje te krijgen. Je krijgt er ook een hoop voor terug wat niet in die berekening terug te zien is.

Succes met een Nexit met alleen al de Rotterdamse haven. Nederland als internationaal handel en dienstenland krijgt op andere vlakken ook disproportioneel terug.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


F.Jacobse
van de Tegenpartij
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-06-2024 13:57 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-06-2024 13:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 juni 2024 18:29 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
en wil geen wapens en geld richting Oekraine sturen, das op zich wel een belangrijk punt.


Wat denk je dat er gebeurt als Oekraine die wapens niet meer krijgt? vluchtelingen stroom van een groot deel van de Oekrainers? Zal Rusland (en China) stoppen na Oekraine?

Hoe wil je de achteruitgang van geopolitieke macht in het westen het beste laten gebeuren?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-06-2024 14:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2024 13:59 schreef ElitE het volgende:
Wat denk je dat er gebeurt als Oekraine die wapens niet meer krijgt? vluchtelingen stroom van een groot deel van de Oekrainers? Zal Rusland (en China) stoppen na Oekraine?

Hoe wil je de achteruitgang van geopolitieke macht in het westen het beste laten gebeuren?



Cognitieve dissonantie trigger


signature


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 06-06-2024 14:46 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Net mijn stem maar aan de SP gegeven. Op basis van dit standpunt:

quote:
Van alle militaire uitgaven samen kun je de extreme armoede in de wereld maar liefst vier keer uitbannen. We waken voor een koude oorlog inclusief wapenwedloop waarbij miljarden euro’s naar wapens gaan. Een wapenwedloop brengt vrede niet dichterbij. Het maakt de wereld nóg onveiliger. We zijn kritisch over de militaire rol die de EU naar zich toe trekt. Zeker in tijden van gevaarlijk oplopende geopolitieke conflicten, hoort de EU zich tot het uiterste in te zetten voor behoud van vrede en veiligheid. Militarisering van de EU, door het versterken van de Europese oorlogsindustrie en het tot stand brengen van een Europees leger, is daarmee in strijd en wijzen we af. Nationale democratieën dienen te allen tijde over hun eigen defensie te gaan. De aankoop van wapens via een “Europees vredesfonds” wijzen we af.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 06-06-2024 14:54 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Wat een verschrikkelijk domme nietszeggendheid. Zelfs voor de SP. En dat zegt wat.



OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 06-06-2024 15:05 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2024 14:54 schreef KwelgeestIV het volgende:
Wat een verschrikkelijk domme nietszeggendheid. Zelfs voor de SP. En dat zegt wat.


Inderdaad, war = peace!





Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-06-2024 15:06 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Tweet van de dag:

https://x.com/geertwilderspvv/status/1798400731642581155

quote:
Ik heb aan geen televisiedebat meegedaan en toch heb ik ze allemaal gewonnen want het ging de hele tijd over Wilders, Wilders en Wilders, met dank aan onze geweldige campagneleider Timmermans. Goed gedaan Frans!

#BedanktFrans #StemPVV








Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 06-06-2024 15:06 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2024 13:55 schreef ElitE het volgende:
Succes met een Nexit met alleen al de Rotterdamse haven.


Ik zeg dat ik juist voor de EU en tegen een Nexit ben.

Ik sta ervoor dat de kosten van de EU omlaag gaan óf dat we minder last hebben van de van daaruit opgelegde regels.

Heel veel betalen, en toch alleen maar ballast, is de situatie waar we nu in verkeren. Dat moet veranderen.


Winter is coming


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-06-2024 15:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 juni 2024 15:06 schreef Freduk het volgende:
Ik zeg dat ik juist voor de EU en tegen een Nexit ben.


Die had ik begrepen, maar wat voor zin heeft het kosten in kaart te brengen terwijl je de baten niet analyseerd?



quote:
Ik sta ervoor dat de kosten van de EU omlaag gaan óf dat we minder last hebben van de van daaruit opgelegde regels.

Heel veel betalen, en toch alleen maar ballast, is de situatie waar we nu in verkeren. Dat moet veranderen.

Alleen maar ballast? wederom kijk naar het totaal plaatje.

Ben het voor de rest wel met je eens die regelgeving moet wel even gestroomlijnd worden. En dat is niet simpelweg minder regels, maar wel werkbaardere regels. Wat je vaak ziet is dat juist industrie ook om allerlei regelgeving vraagt. Maar wat multinationals aan regelgeving eisen of nodig hebben om ze een beetje normaal te kunnen laten doen strookt niet met wat MKB kan opbrengen.

En inderdaad ben het absoluut met je eens dat er qua regelgeving echt wel iets moet veranderen. Ook qua democratisch stelsel overigens.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-06-2024 15:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 juni 2024 14:46 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Net mijn stem maar aan de SP gegeven. Op basis van dit standpunt:




Ik ben met je eens dat we in een gevaarlijke wapenwedloop zitten. Maar een karakteristiek onderdeel van een wapenwedloop is dat je er niet zomaar zonder enorme gevolgen uit kan stappen.

Dit is hetzelfde als een pester en gepest kind, je kunt als gepest kind gelijk hebben en voor vrede gaan. Maar zonder juf in de buurt krijg je behoorlijk wat klappen als je niet voor jezelf opkomt. En de manier dat zonder kleerscheuren te doen is niet per definitie aanvallen, maar voldoende dreiging uitstralen dat jou aanvallen het niet waard is.

De tactiek die SP beschrijft is kenmerkend voor de jaren na '90. En juist dat heeft gefaald Rusland is wel gewoon gaan pesten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 06-06-2024 15:20 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2024 15:19 schreef ElitE het volgende:
En juist dat heeft gefaald Rusland is wel gewoon gaan pesten.

En de Navo net zo goed.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen