|
Auteur: |
|
|
Een keer beluisterd: Helegaar niet onaardig. Echte old school sound inderdaad. gebeurt best veel. Redelijk dynamisch nummer wel. Maar de frequentie van al die kleine ultrakorte breaks ligt mij wel te hoog. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Thnx. Verder niemand? Volgende week zondag weer een nieuw liedje online. |
|
Ik hoor vette riffs. Die gitaar akkoorden onder de snelle drums, ik krijg daar een beetje een pestilence vibe bij. Gaaf, hoor. Goede productie ook. Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
De dead stops maken het juist herkenbaar. Bas ligt er lekker in met z'n kletterende sound, al mogen de bekkens wel wat harder in de mix. Prima riffs met idd een lichte Pestilence vibe. Lekker bezig, Koen! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Thanks mannen. Grappig dat jullie Pestilence noemen, daar zijn we alle 4 of jiet bekend mee, of zeker gaan liefhebber van, haha |
|
Ah, vandaar dat je niet op mijn email reageerde nav je aanbod geprogrammeerde drums te beoordelen, je was te druk met opnemen haha. Oke, dit is niet mijn soort death metal, dus snuf zout etc * Ehm, overall vibe en gitaarsound is denk ik precies wat jullie trachten neer te zetten, goed gelukt dus * Ik denk dat de drums harder moeten. Je hoort ze op hogere volumes en/of goede speakers wel, maar op lagere volumes en/of laptop speakers etc vind ik ze bijna onhoorbaar. En gek genoeg zijn dat soort laptop/mobiel/whatever speakers op lager volume situaties wel degelijk realistische scenarios en vaak een goede lakmoesproef voor overall balance zeg maar. Ik heb het idee dat vooral de gitaren echt alle beschikbaar frequenties opslurpen en weinig overlaten voor de drums * is alles wel strak genoeg? Het lijkt soms wat te wringen tussen gitaar en drums? * zang lekker gevaerieerd, hoog, laag, goede strot, nice * riffs en volgorde en arrangement etc is een persoonlijke smaak dinges uiteraard, maar ik vind sommige overgangen onlogisch dan komt er opeens een riff waarvan ik het verband met de vorige niet hoor haha * en idd dikke (oude) Pestilence vibe, juist ook dat start stop Support your local metal scene! Dus... luister/kijk ook even naar mijn (eerste death metal) nummer (ooit) https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4395139 hehe When your people matter, menstrual health matters |
|
Wil je dat nogmaals mailen? Ik weet dat ik er naar zou luisteren, maar serieus niets in m'n mail of spam box vinden. Misschien iets te rigoureus opgeschoond. Of het allemaal strak is, wij vinden van wel, en zijn meer dan tevreden met het resultaat en de mix. [Dit bericht is gewijzigd door Deceptikoen op 09-09-2024 11:04] |
|
quote: Het wringt, ja, maar wringen mag. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Zeker old school, en ook met een occulte/spacy sfeer. Dat is misschien de dynamiek die je benoemt, maar er gebeurt in ieder geval meer dan alleen OSDM. solo op minuut 3 breekt de sfeer, terwijl er juist een mooie opbouw was. Einde v/h nummer zakt überhaupt in. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 09-09-2024 11:08] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik vind het gaaf. Het geluid is niet helemaal mijn smaak, maar de muziek is gaaf. Pestilence?... goh, tja, zo had ik het nog niet bekeken, maar die betreffende riff is idd behoorlijk Pestilence. Maar op de volledige plaat hoor ik toch meer de invloeden van andere 90's DM bands. Tof drumwerk ook, erg puik gedaan Koen! quote: Sorry hoor, maar het is niet erg galant om eerst je kritiek te geven, en dan vervolgens ook nog even je eigen project te promoten. (ook al is je kritiek oprecht en niet kwaad bedoeld), lampje |
|
Oh oke, sorry, ik ben oprecht slecht in omgangsvormen. Laat maar, dank voor de terechtwijzing When your people matter, menstrual health matters |
|
Volgens mij valt dat wel mee. Ik zie het als verzoek om Fusions zijn project wederkerig van opbouwende kritiek te voorzien. Maar goed, zoals de waard is... "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Zo bedoelde ik het ook. Een vriend c.q. bandlid van mij heeft mij er ooit opgewezen hoe onstrak ik speelde, er zat een soort van onbedoelde triplet feel in mijn metal hakjes. Dat kwam destijds hard binnen (ik kan slecht tegen kritiek van nature), maar toen ben ik (pas) eens kritisch naar mijn eigen spel gaan luisteren en toen pas hoorde ik het (terwijl het echt heel, heel erg duidelijk was). Toen flink gaan oefenen op strak spelen (al was t te laat eigenlijk), en sindsdien ben ik een enorme voorstander van opbouwend bedoelde edoch wel transparante en eerlijke kritiek. Je kunt van eerlijke en serieuze kritiek echt alleen maar beter worden. Maar anyway, ik zal me niet meer uiten hier, excuus When your people matter, menstrual health matters |
|
Gewoon nog een keer sturen Fusion, luister ik er even naar |
|
ik vind het tof klinken. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ja klinkt vet, ben wel eens dat het einde ietsje zwakker staat dan het begin. De "zomaar uit de lucht val solo" vind ik wel prima. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 10-09-2024 16:53] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
nog even off-topic: Fusion: duidelijk, het kwam ook even rotter uit mijn strot dan bedoeld, sorry daarvoor. Nu dan weer on-topic lampje |
|
Deviation, de 2e single van het album. Ook deze is beschikbaar op alle streaming diensten, en het album komt nog steeds 1 oktober uit. Wederom benieuwd naar de meningen |
|
quote: Ik trek dat soort solo's gewoon niet. Nummer hierboven nog even luisteren! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Best cool, net als de eerste. Zoals al genoemd, dynamisch, op een goede manier old school. Maar hoor er ook meer in. Iets wat Blood Red Throne ook heeft, laagje 'brutal' en smerigheid over de DM heen. Sound is soms niet helemaal lekker, wat ook aan YT kan liggen. Met name de basgitaar klinkt vreemd soms. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Denk dat dat aan YouTube ligt, audio bestand klinkt iig zoals de cd. De bas is in dit nummer fretloos, misschien dat dat het is. 19 oktober cd presentatie met Grindpad en La Morte |
|
Release day! Vanaf vandaag is het album verkrijgbaar en staat op alle streaming diensten, en we zijn te vinden op Facebook en insragram |
Index / Heavy Metal |