|
Auteur: |
|
|
Kudde is wel tof. Al halen de full-lengths het niet bij de demo en split EP. Maar vanavond Primordial in Willemeen. En Antichrist Siege Machine in Eindhoven. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ik ben heel benieuwd. Ik ken de split met Wanhoop, maar daarna ben ik ze uit het oog verloren. Gisteren het nieuwe album eens geluisterd en het lijkt wel een andere band. Maar wel gaaf. De laatste van Dystopia zou jou ook nog wel eens kunnen aanspreken. Die deed me meer dan eens denken aan Bloem. Niet heel verwonderlijk, want Dystopia's Thomas Cochrane verzorgde daarvoor de productie en het koper. Primordial zou ik graag weer eens zien, zeker in een kleine zaal, maar krijg ik helaas niet geregeld. |
|
Heb die Dystopia net tijdens het sporten beluisterd. Hoor wat je bedoelt. Zitten sterke stukken in. Leuk. Wij hebben echter al kaartjes voor Primordial. En anders waren we denk ik naar Eindhoven gegaan voor nog een keer Ascended Dead. Tering wat was dat goed! "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Vrij geniale avond gisteren. Dat had ik niet verwacht toen ik de lineup voor het eerst zag. Argwaan was goed. Ik ben niet zo bekend met hun studiowerk, had ter voorbereiding alleen hun laatste album geluisterd. Live ging het er een stuk harder op dan ik had gedacht. Het enthousiasme van de band was een apart maar leuk contrast met de zwaarmoedige black. Kludde lijkt, zoals ik hierboven schreef, wel een andere band dan degene die ik ken van het oude werk. Muzikaal zijn er behoorlijk wat doomy en melodische stukken ingeslopen, maar de kern blijft ruige black metal. De show werd al aangekondigd als een bijzondere, "met projecties". Dat bleek een complete animatiefilm te zijn, zeer fraai en inclusief alle tekst, die gedurende de hele set meedraaide. Het album 'De Horla' werd integraal gespeeld en dat was in combinatie met de beelden heel indrukwekkend. Op de seconde nauwkeurig een compleet album bij de beelden meespelen laat weinig ruimte voor interactie met publiek en voor spontaniteit, maar dat was hier natuurlijk ook niet het doel. Heel tof. Zó breng je een conceptalbum naar het podium. Hulde. Dystopia deed er daarna nog een flinke schep bovenop. Complete uitvoering van hun meest recente album (De verboden diepte I: Veldslag op de rand van de wereld), aangevuld met nog een ouder nummer. Vijf zeer goede muzikanten die allemaal op hun momenten uitblonken. Door het goede geluid kwam de razende (post) black metal met drie gitaren zeer goed over. Blikvanger waren de trompet, trombone en bukkehorn die beperkt maar zeer effectief werden ingezet. Uitzonderlijk goede frontman ook die zijn teksten met veel kracht bracht, soms ook onversterkt. Een nieuwe favoriet. |
|
Gelukkig zette Primordial een zeer sterke, aanstekelijke set van meer dan twee uur neer. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Zo zijn ze. Volgende keer hopelijk weer erbij. |
|
Volgende editie op 7 december met Bad Omen, Mouflon en Messor Falce. Het komt eigenlijk voor geen meter uit, maar toch maar een kaartje gekocht want Bad Omen en locale scene supporten. |
|
Nacht van de zwarte schmink hier. Was anders wel komen buurten. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
Mooie avond gisteren. Messor Falce speelde klaarblijkelijk hun eerste show ooit. Zat muzikaal wel goed in elkaar, veelal mid-tempo black metal met zware bas die wel wat deed denken aan wat van de hedendaagse bands uit Trondheim. Verder vooral heel Instagramwaardig met serieuze paint, kandelaars, schedels, wierook, de hele santenkraam. Bad Omen liet daarna zien hoe het kan ook (of: hoort). "No rituals, no gimmicks, no life-changing bullshit...Just pure ancient evil rock!" Net zo'n harde show als in Arnhem laatst, al kwam het daar nog beter tot zijn recht in dat kleine, propvolle zaaltje. Fantastische band. Mouflon tenslotte paste niet zo bij de vorige bands en de sfeer van de avond. Death metal, lange nummers, maar met hardcore-achtige vocalen, energie en maniertjes van de frontman. Tijdens het eerste nummer al sloeg hij zijn hoofd kapot met een microfoon. Vrij ongemakkelijk en ook wel intens, maar het kreeg het publiek niet mee getuige de zaal die langzaamaan leeg liep. Muzikaal ook voor mij uiteindelijk niet interessant genoeg. |
Index / Concerten |