![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Vandaag ook geluisterd, net een beetje te veel death metal voor mij. ![]() |
|
quote: Check dan zeker eens Evil Warriors - mottige naam, machtige band, zag ze live op Pankrakerfestival. Ook black met sterke death metal inslag. Een tip, maar dan niet uit 2025 ![]() ![]() |
|
![]() Sunniva - Hypostasis Eigenlijk vooral het eerste nummer geluisterd: https://www.youtube.com/watch?v=CdO6rFl0IXM Doom/sludge, beetje psychedelica of ambient en andere weirdheid. En van Svart*, dus op allerlei manieren 'post'. In de basis vooral vrij logge doom/sludge, en dan mooi bijgekleurd met allerlei andere dingen. Neigt wat Neurosis soms, maar maakt genoeg andere keuzes en stappen om het palet uit te breiden. Synths doen goed werk; ik vermoedde ergens blazers maar volgens de credits zijn die er niet. Minpuntje is wel de grunt; die is vrij statisch. Dat heeft een Cult of Luna ook, alleen dan is de grunt zelf al véél overtuigender. Nah, vaker luisteren. *En van Violence in the Veins? Snap het even niet. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-09-2025 14:07] No dogs, no masters. ![]() |
|
Ook voor liefhebbers van Celtic Frost / Triptykon! In de "extra's" zit ook wat Oranssi Pazuzu. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-09-2025 14:07] No dogs, no masters. ![]() |
|
Misschien waren die blazers toch echt. Luister nu wat aandachtiger naar het geheel, en hoor ook vrouwelijke vocalen die niet op de (mij bekende) credits staan. Heeft her en der ook wel wat van de vroege Katatonia. Gebeurt in ieder geval erg veel, en ook meer naar gelang het album vordert lijkt het. Evolueert van klassiekere doom/death(/sludge) naar telkens meer sludge/post, met allerlei dingen die eromheen zweven. Productie had smeriger gemogen. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-09-2025 14:29] No dogs, no masters. ![]() |
|
one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
![]() Ja, zo kwam ik er origineel ook op (ahum); bleek er ook een band te zijn! [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-09-2025 14:34] No dogs, no masters. ![]() |
|
![]() ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Bell Witch/Aerial Ruin - Stygian Bought: Volume II schijnt 'deze herfst' uit te komen. Deel 1 vind ik het tofste dat BW heeft gedaan dus ik ben heel erg benieuwd. Volgend jaar een Europese tour met 40 Watt Sun als support. https://www.instagram.com/reel/DO8hHVRgLE7/ [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 23-09-2025 15:52] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: WAT??!!! ![]() Daar moet ik naartoe. Dan kan ik na afloop met een gerust hart dood gaan. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. ![]() |
|
![]() |
|
quote: Paar jaar terug waren ze ook in Utrecht, met Wolves in the Throne Room - en Blood Incantation die toen Incantation werd. ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ik heb ze toen in Drachten gezien. Maar niet MET 40 Watt Sun. Die twee bands samen gaat een heel heftige/emotionele avond worden. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. ![]() |
|
Ah, zo! Vraag me af of het Patrick Walker solo wordt of eindelijk eens echt 40 Watt Sun. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Dit gaan wederom solo-optredens zijn. Buiten een aantal 40WS optredens op Roadburn is dat denk ik in NL nog altijd het geval geweest, of niet? ![]() |
|
Goede vraag! Misschien in 2011? Speelden toen op Dordrecht Doom Day, maar ik ben daar niet geweest. Mark Z. of Dirge for November weet het misschien wel? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ha, dat was inderdaad met band ja. https://zwaremetalen.com/liveverslagen/festivalverslagen/dordrecht-doom-day ![]() |
|
Klopt helemaal. En dat jaar heb ik ze ook nog met band in de Baroeg gezien. ![]() |
|
Helden! ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Het openingsnummer van de nieuwe worp van Today is The Day ('Never Give In') is een heel lekkere binnenkomer: De rest van de plaat lijkt minder rechtoe, rechtaan, eerder het experimentele van een 'Sadness will prevail'. Blijft toch een klasse apart ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
![]() |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |