IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Democratie is enkel democratie onder linkse voorwaarden [politiek topic] Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-02-2025 17:27 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

En door.

https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4390888/40

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 07-02-2025 17:27]

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Natural Disaster
The Dude
Posted 07-02-2025 17:28 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://nieuwrechts.nl/92121-de-groot-wil-na-halveren-veestapel-ook-af-van-honden-en-katten-d66-is-knettergek-geworden

Misschien wel de grootste rat van D66 wil je ook je huisdier afpakken.

Beter komen we van D66-ers en hun stemvee af.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 07-02-2025 18:24 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Daar ben ik het nou eens mee eens. Al die mensen met hun domme huisdieren. Kap daar eens mee. Het stikt overal van de honden en katten en ik hou niet van die beesten.

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

spectre
Usericon van spectre
Posted 07-02-2025 18:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

SimsalaWim
als zodanig!
Usericon van SimsalaWim
Posted 07-02-2025 20:21 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2025 18:24 schreef Dypfrys het volgende:
Daar ben ik het nou eens mee eens. Al die mensen met hun domme huisdieren. Kap daar eens mee. Het stikt overal van de honden en katten en ik hou niet van die beesten.

Haha, ik heb precies dat met mensen. Maar dat is dan weer niet done.

Ouwe Zemelaar

Natural Disaster
The Dude
Posted 08-02-2025 10:09 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

https://x.com/i/status/1887927125333733578

quote:
Tot u spreekt de burgemeester van Amsterdam. Oude tradities zijn er om in ere gehouden te worden. Niet te moeilijk doen over die besnijdenis, zegt Halsema. Zwarte Piet moet wel de deur uit. Dat is een hele foute oude traditie. Dat u het maar weet.

Gestoord Links.

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 08-02-2025 10:12 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ligt het aan mij of is het ook een beetje vreemd geknipt

"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!"

Sater
Usericon van Sater
Posted 08-02-2025 10:27 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Los daarvan heb ik niet het idee dat ze over die oude tradities begint, omdat ze vindt dat het daarom wel ok is, maar in het kader van het zoeken naar een oplossing is dat wél een factor om rekening mee te houden. Gewoon zeggen dat het niet mag (in het geval van vrouwenbesnijdenis mag het al niet) is niet voldoende.

En goed om zwarte piet erbij te betrekken. Daar duurde het ook even voordat mensen inzagen dat het misschien niet zo’n gezellige traditie is. Dus dat onderstreept haar punt alleen maar.

Edit: Hier met meer context. https://www.instagram.com/reel/DFxP7XQocYi/?igsh=MTZudTY1cnBib3MzbQ==

Weer een staaltje stemmingmakerij dus.

quote:
Het onrecht van genitale verminking is zo groot en verschrikkelijk, het raakt de essentie van vrouw-zijn. Vrouwen worden verminkt, waarmee hun seksualiteit wordt onderdrukt en hun lust wordt weggenomen, met ingrijpende lichamelijke én psychische gevolgen.

Gisteren, op International Zero Tolerance Day in @de_balie , een jaarlijks landelijk georganiseerde bijeenkomst ter uitbanning van meisjesbesnijdenis, sprak ik hierover. Het is ontzettend belangrijk dat we dit onderwerp bespreekbaar houden, zodat elke vrouw de bescherming krijgt die zij verdient. Het volledig uitbannen van dit leed lijkt misschien een utopie, maar opgeven is geen optie.

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 08-02-2025 10:33]

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 08-02-2025 10:57 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Iemand nodig om 24/7 te F5-en om kritiek op zuurlinks te bouncen?

Sater is de uitverkorene.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 08-02-2025 11:33 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Maar zie je kritiek op links ontstaan dan komt Sater er achteraan.

Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.

OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 10-02-2025 17:53 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Was deze al ergens geplaatst? Vind hem wel lollig

https://www.buttkicken.nl/2025/02/10/briefje-van-jan-aan-rob-jetten-11/

Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.

Natural Disaster
The Dude
Posted 10-02-2025 17:59 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Nee, dat wilde ik net gaan doen.

quote:
Beste Rob,

Vuile leugenaar.

Vieze smerige, gore leugenaar.

Dat was wat ik gisteravond laat dacht toen ik je bij het RTL4-programma ‘Beau’ hoorde vertellen over de ontmoeting die je met een militair zou hebben gehad op een militaire basis in Oekraïne.

“Het gesprek dat de meeste indruk op mij heeft gemaakt”, zei je er met veel gevoel voor pathos bij.

Ik heb even letterlijk uitgetikt wat je zei.

“Op een militaire basis sprak ik met een jongen die op zijn 24ste vrijwillig in het Oekraïense leger is gegaan. Die bleek best handig te zijn bij het verlenen van eerste hulp. Hij werd daar getraind om echt als medical support gewonden militairen te helpen. Ik vroeg op een gegeven moment aan hem: ‘Wat was nou jouw meest indrukwekkende moment in deze oorlog?’ En hij noemde meteen: 31 januari 2023. Omdat dat de dag was waarop hij, in zijn eentje, 27 gewonde militairen van de frontlinie heeft moeten af dragen, twee kilometer door het bos om bij de ambulances te komen, terugrennen, de volgende militair op je rug en zo dus 27 gewonde militairen en uiteindelijke drie dode militairen van het front af. En da’s een jongen van inmiddels 27 die dat met tranen in zijn ogen aan mij staat te vertellen.”

Hoe ik zo zeker weet dat je aan het liegen was?

Niet omdat het eerst om 27 gewonden gaat en later om 27 gewonden en drie doden.

Het zóu kunnen dat je je in eerste instantie vergiste.

Oorlogshitsers zoals jij (en Derkie Boswijk) kijken immers niet op een dooie meer of minder (zolang het niet hun eigen zoon is).

Nee, het zit ‘m in een onderdeel van je verhaal dat niet waar kan zijn.

Ik ga je dat uitleggen.

Als we er van uitgaan dat die toen 24-jarige militair slechts één gewonde of dode tegelijk rennend door het bos op zijn rug kon dragen, heeft hij dertig keer twee kilometer heen en twee kilometer terug moeten rennen.

Dat is bij elkaar 120 kilometer.

Waarvan dus de helft (de heenweg) met een gewond of dood mens van zo’n 70 kilo op zijn rug.

De temperatuur was die dag in Oekraïne rond het vriespunt en de zon kwam op rond kwart over zeven en ging onder rond vijf uur.

Aangezien je niet met 70 kilo ‘dood gewicht’ door de bossen kunt rennen in het donker, heeft die vermeende jonge militair dus in dik tien uur die 120 kilometer door de bossen afgelegd.

Zonder pauze betekent dat dat hij liep met een snelheid van 12 km/h.

Ik heb even kunstmatige intelligentie ingeschakeld om uit te zoeken of dat kan.

Mijn vraag was: “Welke afstand kan een getrainde 24-jarige militair zonder enige pauze afleggen met gedurende vijf uur 70 kilo dood gewicht op zijn rug en gedurende vijf uur zonder dat extra gewicht? Hij loopt door de bossen en de temperatuur ligt rond het vriespunt.”

Grok komt tot tussen de 30 en 40 kilometer.

DeepSeek zit iets hoger: tussen de 40 en 50 kilometer.

En ChatGPT is het meest optimistisch: 62,5 kilometer.

Geen van drieën komen ze ook maar in de verse verte in de buurt van de 120 kilometer die volgde uit de cijfers die Roborob Jetten, de vleesgeworden jokkebrokcomputer van D66, naar voren bracht.

Nog even afgezien van de vraag of iemand in deze situatie tien uur achter elkaar kan rennen ????

Áls je het hele verhaal al niet verzonnen had, heb je in ieder geval zwaar lopen overdrijven.

En we hádden al geen vertrouwen in politici…

Groet,

JanD

Voor de cadeautjes en/of een donatie volg de link in bovenstaande post.

OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 10-02-2025 18:13 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

Ja die linkjes en kadootjes zijn dit keer ook weer erg geinig. Hij heeft het hele verhaal dus ook nog eens van de film Hacksaw Ridge gejat?

Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2025 18:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2025 10:27 schreef Sater het volgende:
Los daarvan heb ik niet het idee dat ze over die oude tradities begint, omdat ze vindt dat het daarom wel ok is, maar in het kader van het zoeken naar een oplossing is dat wél een factor om rekening mee te houden. Gewoon zeggen dat het niet mag (in het geval van vrouwenbesnijdenis mag het al niet) is niet voldoende.

En goed om zwarte piet erbij te betrekken. Daar duurde het ook even voordat mensen inzagen dat het misschien niet zo’n gezellige traditie is. Dus dat onderstreept haar punt alleen maar.

Edit: Hier met meer context. https://www.instagram.com/reel/DFxP7XQocYi/?igsh=MTZudTY1cnBib3MzbQ==

Weer een staaltje stemmingmakerij dus.

Je kunt over van alles in dialoog gaan, maar niet over vrouwenbesnijdenis. Dat is in Nederland namelijk gewoon verboden. En terecht.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2025 18:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

En het gebeurt trouwens niet alleen in islamitische culturen, maar ook in christelijke. Het is ook meer een cultuur- dan een geloofsding per se.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2025 18:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Helaas komt het nog steeds voor dat meisjes uit die culturen vanuit Nederland naar het buitenland worden gebracht om daar alsnog genitale verminking te ondergaan. Daar mogen we best hard ingrijpen, vind ik. Veilig Thuis inschakelen, ouderlijke macht ontzeggen. Is gewoon mishandeling, klaar.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2025 19:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Klinkt misschien raar, maar sinds ik met vluchtelingen en hun kinderen werk, heb ik echt een hekel gekregen aan sommige culturen. Niet aan geloven of religies, maar sommige achterlijke culturele gebruiken die met immigratie hier komen moeten we gewoon keihard aanpakken. Eerwraak, besnijdenis, hoofddoekjes verplichten. Ik heb niks tegen hijabs als vrouwen daar zelf voor kiezen, maar sommige groepsdruk onder immigranten vind ik nog benauwender dan wonen in de bijbelgordel...

Sater
Usericon van Sater
Posted 10-02-2025 19:52 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2025 18:52 schreef bastianus het volgende:
Je kunt over van alles in dialoog gaan, maar niet over vrouwenbesnijdenis. Dat is in Nederland namelijk gewoon verboden. En terecht.

Ik weet niet waar je precies op ingaat, maar dat zei ik niet. En Halsema ook niet zoals ik het interpreteer.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2025 20:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Okay.

ANaturallyDisaster
The Idol
Posted 10-02-2025 20:27 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

Zeg niks negatiefs over Halsema want dan doet Sater alsof je zijn moeder hebt beledigd.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2025 22:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Beetje dubbel. Halsema keurt besnijdenis zeker af, maar zegt dat de afkeuring ervan niet polarisatie als doel moet hebben. Heb net de speech even bekeken. Volgens mij moet je mensen die besnijdenis mogelijk maken gewoon strafrechtelijk aanpakken. Wat is het voor waanzin om safehouses in te richten voor slachtoffers? Pak de daders gewoon aan! Hier traditie, cultuur of geloof bij halen is onzin.

Natural Disaster
The Dude
Posted 10-02-2025 22:45 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Polarisatie, een stokpaardje van zuurlinks. En ze zijn er zelf meesters in.

Sater
Usericon van Sater
Posted 10-02-2025 22:53 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2025 22:42 schreef bastianus het volgende:
Pak de daders gewoon aan! Hier traditie, cultuur of geloof bij halen is onzin.

Hoe dan? Je hebt te maken met redelijk gesloten gemeenschappen, taal- en cultuurverschillen (ik haal cultuur er toch even bij) en het is in de regel lastig op te merken of iemand stiekem besneden is.

Ik ben het er wel mee eens hoor dat daders gestraft moeten worden, maar een verandering van de traditie is ook nodig, want als mensen het belangrijk vinden dat dit gebeurt, lukt het ze toch wel om dit te doen en strengere straffen leiden volgens mij alleen maar tot nog amateuristische stiekeme ingrepen.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2025 23:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik weet niet, al die ellende met besnijdenis en andere vrouwenmishandeling en onderdrukking heb ik voornamelijk bij Afrikaanse culturen uit Somalië en Eritrea/Ethiopië meegemaakt. Als die kinderen plotseling uit zicht zijn weet je als docent negen van de tien keer wel hoe dat zit. Of in andere culturen als meisjes van een jaar of 16 ineens als moslima gekleed moeten gaan en een paar weken later ineens naar het land van herkomst van opa en oma worden getransporteerd: die worden gewoon uitgehuwelijkt, vaak nog aan een neef of oom ook.
Ik snap nooit hoe al die progressieve feministen altijd over vrouwenrechten kunnen ouwehoeren, maar tegelijk geen poot uitsteken voor dit soort onderdrukte meiden en zelfs kinderen. Ik doe altijd meteen aangifte in dit soort gevallen, valt vanuit geen enkele cultuur of geloof goed te praten.

Natural Disaster
The Dude
Posted 10-02-2025 23:12 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Een beetje eerwraak tegen iedereen die zich niet aan de Nederlandse normen en waarden wil houden zou geen kwaad kunnen.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 10-02-2025 23:12]

Sater
Usericon van Sater
Posted 11-02-2025 8:21 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Goed dat je dat doet, Bas. Misschien moet er ook meer aan voorlichting gedaan worden bij (zorg)professionals die dit kunnen signaleren.

@ND: klinkt leuk, maar hoe definieer je Nederlandse normen en waarden?

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com