IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : (Nationale) intelligentie en het belang ervan Vorige pagina
X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 20-06-2002 13:20 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2002 17:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Twintig procent van de NL kinderen wist niet wat het woord 'ezel' betekende (tegen tien procent van de Vlaamse kinderen) en geen enkel nederlands kind wist wat 'mecenas' was (ik ook niet het blijkt een begunstiger van kunst e.d. te zijn). 6% van de Vlaamse kinderen wist het wel.

Het woord 'mecenas' ben ik toch wel geregeld tegengekomen op school ... Blijkbaar zijn er nogal wat verschillen tussen het leerplan van vlaamse en nederlandse scholen. Op zich zegt dat niets over iemands intelligentie, maar een beperkte woordenschat lijkt me toch een zeker handicap als je in het "echte leven" terechtkomt.

In der Beschränkung zeigt sich der Meister !

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-06-2002 16:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 20-06-2002 17:15 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 20 juni 2002 16:53 schreef Dwaallicht het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1024548668309.html

Altijd leuk als ik gelijk krijg .

het gaat hier over het studiehuis .
ik weet niet of dit een goede methode is .
het is ook niet bekend of leraren die er nu zijn uberhaupt in staat zijn een lesmethode aan te bieden waarbij de scholier zelf zaken ontdekt en meerder facetten ( intelligentie ) ontwikkelt .
als de scholieren meer moeite hebben bij de vervolgopleidingen wil nog niet zeggen dat het oude onderwijssysteem beter is . maar misschien dat de leraren beter bijgeschoold moeten worden ,of dat het experimentele systeem moet worden aangepast en verbeterd .
een experiment kan verkeerd aflopen , dat wil nog niet zeggen dat het oude manier van lesegeven goed is en optimaal de capaciteiten van de scholier ontwikkelt .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 20-06-2002 17:16]

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 20-06-2002 20:32 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ai ai, en dan nog rekening houden met het feit dat het IQ van de gemiddelde vlaming gelijk is aan dat van een 14jarige... Hoe staat het dan bij jullie ervoor? Moeten we wel ff kijken of we nu een vlaamse of een nederlandse 14jarige moeten nemen

Stultus
is terug (vandaag althans)
Usericon van Stultus
Posted 21-06-2002 17:42 by Stultus Wijzig reactieProfiel van StultusQuote dit bericht

Ik denk dat het probleem ligt in het feit dat de nadruk wordt gelegd op het kunnen vinden van informatie. De informatie zelf is van ondergeschikt belang. Nederlandse kinderen kunnen bij wijze van spreken alle snackbars van de stad in een mum van tijd vinden, maar ze weten niet waar friet van gemaakt is. Ik ben het ermee eens dat de TV een rol speelt in het 'verdommen' van de bevolking. Dat heeft er ook mee te maken dat je niet meer slim hoeft te zijn om iets te bereiken. Als je maar mooi bent.(dat leert de TV ons tenminste). Terwijl een algemene kennis toch wel belangrijk is. Je komt gewoon dom over als je bepaalde zaken niet weet. Daarom heeft het nut om op school aandacht te besteden aan taal, geschiedenis, etc.

BROODJE POEP!

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-06-2002 20:24 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Ik vind dat het basisonderwijs (althans, toen ik naar het middelbaaronderwijs ging: 4 jaar geleden) niet erg goed aansloot op de middelbare school.

Vakken veranderen totaal, en dat merk je vooral in de brugklas. In de brugklas is de feitenleer veel voorkomend, vooral rijtjes uit je kop leren.
Daarna, in de 2e fase ( ) word er belachelijk veel aandacht besteed aan masturbatoire(r) bezigheden. Leer jezelf kennen dus, op een gestructureerde manier.

Algemene ontwikkeling vind ik veel te laag bij veel mensen bij mij op school. ik bedoel, ik was de enige die wist dat de beeldenstorm de eerste nederlandse opstand was, en ik was ook de enige die wist wat de beeldenstorm inhoud.

Dit soort dingen kan je niet gestructureerd aanleren denk ik (en ben ik bang voor). het is de algemene ontwikkeling die je 'zelf' moet opbrengen.

Ik ben anders omdat ik vaak in de bibliotheek kom. Daar kan ik me zo ongelooflijk over opwinden. Er is meer dan wat je geleerd krijgt op school, en alles wat je op school leert, verlies je (vaak) weer. Als je je interesseert voor iets, en dan iets gaat zoeken in de bibliotheek (jaja, geen internet, dames en heren), blijven dingen veel beter achter.

Arachnia
"de hippie"
Usericon van Arachnia
Posted 22-06-2002 15:26 by Arachnia Wijzig reactieProfiel van ArachniaQuote dit bericht

Wat ik nou niet snap, is dat je het woord mecenas moet kennen... wie gebruikt dat nou ooit?
Ik zit nou ik 5 VWO en ik ben dat woord echt nog nooit tegengekomen, op school of waar dan ook.
Dus ik zie niet zo in waarom je dat zou moeten weten?

HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 22-06-2002 15:34 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

dat is gewoon een voorbeeld.

ze hadden ook kunnen vragen: hoe heet de moordenaar van Willem de Zwijger.
of wat is de stelling van pythagoras.

dat weten die kleintjes ook niet, dus ja.

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 23-06-2002 0:19 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Ik weet niet precies wat studiehuis is ,maar dit is mijn voorstel ipv studiehuis :
1) afschaffen bovenbouw havo en vwo
2) deze vervangen door een vooropleiding voor de bachelors opleidingen . deze vooropleiding zal ook op zichzelf al goed zijn om een passende functie op de arbeidsmarkt te vervullen , of als bijbaan , eigen onderneming .
3) de vooropleiding zal verzorgd worden door docenten van de bovenbouw havo en vwo en docenten van hogescholen en universiteiten .
hierdoor zal de overgang beter zijn en men krijgt de gelegenheid zich echt te orienteren op verschillende opleidingen tijdens de vooropleiding .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 23-06-2002 1:01]

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-06-2006 0:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ehhhmmmm..... bij gebrek aan een beter topic!

IQ-TEST!!! 38 vragen, true/false, bedenktijd alles bij elkaar 13 minuten. Enneh, maar 1 keer doen he, daarna telt het niet natuurlijk. SUCCES!!!!!!

http://simple-iq.com/

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-06-2006 0:06 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Haha, dat is echt wat voor chriz en mij

Snel maar weer zat worden en een gezamelijk IQ van 127 halen

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-06-2006 0:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

137 en 6:42 over, zonder chriz, met ondertussen 2 bier. Blijkt toch dat ik van bier en chriz minder intelligent word.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-06-2006 0:21 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, ik had ook bier op, haha. Wel nog 148 en 6:43 over, viel me alles mee.

Al zullen slimmere mensen het waarschijnlijk laten om rond middernacht met wat bier op een IQ-test te gaan maken.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-06-2006 0:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

148, netjes Ik had op een gegeven moment geen zin meer, ik begrijp ook wel waarom het de "simple" iQ-test heet.

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 29-06-2006 0:34 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 29 juni 2006 0:22 schreef ZelThoR het volgende:
148, netjes Ik had op een gegeven moment geen zin meer, ik begrijp ook wel waarom het de "simple" iQ-test heet.

tering saai idd

136 had ik, tijd weet ik niet meer, te snel weggeklikt, dóh!

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-06-2006 0:37 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 29-06-2006 10:15 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

hm es eem kiekn hoe het met een kater gaat

[edit]134, 4.35min over *needs booze*

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 29-06-2006 10:25]

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com