|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
|
|
quote: het gaat hier over het studiehuis . ik weet niet of dit een goede methode is . het is ook niet bekend of leraren die er nu zijn uberhaupt in staat zijn een lesmethode aan te bieden waarbij de scholier zelf zaken ontdekt en meerder facetten ( intelligentie ) ontwikkelt . als de scholieren meer moeite hebben bij de vervolgopleidingen wil nog niet zeggen dat het oude onderwijssysteem beter is . maar misschien dat de leraren beter bijgeschoold moeten worden ,of dat het experimentele systeem moet worden aangepast en verbeterd . een experiment kan verkeerd aflopen , dat wil nog niet zeggen dat het oude manier van lesegeven goed is en optimaal de capaciteiten van de scholier ontwikkelt . [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 20-06-2002 17:16] |
|
Ai ai, en dan nog rekening houden met het feit dat het IQ van de gemiddelde vlaming gelijk is aan dat van een 14jarige... Hoe staat het dan bij jullie ervoor? Moeten we wel ff kijken of we nu een vlaamse of een nederlandse 14jarige moeten nemen |
|
Ik denk dat het probleem ligt in het feit dat de nadruk wordt gelegd op het kunnen vinden van informatie. De informatie zelf is van ondergeschikt belang. Nederlandse kinderen kunnen bij wijze van spreken alle snackbars van de stad in een mum van tijd vinden, maar ze weten niet waar friet van gemaakt is. Ik ben het ermee eens dat de TV een rol speelt in het 'verdommen' van de bevolking. Dat heeft er ook mee te maken dat je niet meer slim hoeft te zijn om iets te bereiken. Als je maar mooi bent.(dat leert de TV ons tenminste). Terwijl een algemene kennis toch wel belangrijk is. Je komt gewoon dom over als je bepaalde zaken niet weet. Daarom heeft het nut om op school aandacht te besteden aan taal, geschiedenis, etc. BROODJE POEP! |
|
Ik vind dat het basisonderwijs (althans, toen ik naar het middelbaaronderwijs ging: 4 jaar geleden) niet erg goed aansloot op de middelbare school. Vakken veranderen totaal, en dat merk je vooral in de brugklas. In de brugklas is de feitenleer veel voorkomend, vooral rijtjes uit je kop leren. Daarna, in de 2e fase ( ) word er belachelijk veel aandacht besteed aan masturbatoire(r) bezigheden. Leer jezelf kennen dus, op een gestructureerde manier. Algemene ontwikkeling vind ik veel te laag bij veel mensen bij mij op school. ik bedoel, ik was de enige die wist dat de beeldenstorm de eerste nederlandse opstand was, en ik was ook de enige die wist wat de beeldenstorm inhoud. Dit soort dingen kan je niet gestructureerd aanleren denk ik (en ben ik bang voor). het is de algemene ontwikkeling die je 'zelf' moet opbrengen. Ik ben anders omdat ik vaak in de bibliotheek kom. Daar kan ik me zo ongelooflijk over opwinden. Er is meer dan wat je geleerd krijgt op school, en alles wat je op school leert, verlies je (vaak) weer. Als je je interesseert voor iets, en dan iets gaat zoeken in de bibliotheek (jaja, geen internet, dames en heren), blijven dingen veel beter achter. |
|
Wat ik nou niet snap, is dat je het woord mecenas moet kennen... wie gebruikt dat nou ooit? Ik zit nou ik 5 VWO en ik ben dat woord echt nog nooit tegengekomen, op school of waar dan ook. Dus ik zie niet zo in waarom je dat zou moeten weten? HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
dat is gewoon een voorbeeld. ze hadden ook kunnen vragen: hoe heet de moordenaar van Willem de Zwijger. of wat is de stelling van pythagoras. dat weten die kleintjes ook niet, dus ja. |
|
Ik weet niet precies wat studiehuis is ,maar dit is mijn voorstel ipv studiehuis : 1) afschaffen bovenbouw havo en vwo 2) deze vervangen door een vooropleiding voor de bachelors opleidingen . deze vooropleiding zal ook op zichzelf al goed zijn om een passende functie op de arbeidsmarkt te vervullen , of als bijbaan , eigen onderneming . 3) de vooropleiding zal verzorgd worden door docenten van de bovenbouw havo en vwo en docenten van hogescholen en universiteiten . hierdoor zal de overgang beter zijn en men krijgt de gelegenheid zich echt te orienteren op verschillende opleidingen tijdens de vooropleiding . [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 23-06-2002 1:01] |
|
Ehhhmmmm..... bij gebrek aan een beter topic! IQ-TEST!!! 38 vragen, true/false, bedenktijd alles bij elkaar 13 minuten. Enneh, maar 1 keer doen he, daarna telt het niet natuurlijk. SUCCES!!!!!! http://simple-iq.com/ Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Haha, dat is echt wat voor chriz en mij Snel maar weer zat worden en een gezamelijk IQ van 127 halen Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
137 en 6:42 over, zonder chriz, met ondertussen 2 bier. Blijkt toch dat ik van bier en chriz minder intelligent word. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ja, ik had ook bier op, haha. Wel nog 148 en 6:43 over, viel me alles mee. Al zullen slimmere mensen het waarschijnlijk laten om rond middernacht met wat bier op een IQ-test te gaan maken. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
148, netjes Ik had op een gegeven moment geen zin meer, ik begrijp ook wel waarom het de "simple" iQ-test heet. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: tering saai idd 136 had ik, tijd weet ik niet meer, te snel weggeklikt, dóh! |
|
Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
hm es eem kiekn hoe het met een kater gaat [edit]134, 4.35min over *needs booze* [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 29-06-2006 10:25] |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |