IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : ASH Worldwide Suicide Vorige pagina | Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 18-11-2002 20:39 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Idd erg offtopic, je hebt ook wel gelijk maar zonder onze kunde om dingen te maken waren we ook nergens, dolfijnen schijnen ook zeer intelligent te zijn en kunnen te communiceren, maar zonder macht over de omgeving is er geen 'vooruitgang'.
Maar deze discussie hoort eigenlijk ergens anders thuis.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 18-11-2002 22:03 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Het is heel raar, maar ik ben voor abortus en euthanasie, terwijl ik aan de andere kant zoiets heb van: als je mensen gaat aborteren omdat ze zwaar gehandicapt worden dan wordt de lat steeds lager. Ik ben dan wel weer een doemdenker soms, maar op een gegeven moment zullen mensen misschien geen jongetje of meisje ter wereld willen brengen dat niet aan bepaalde eisen voldoet, dat is gewoon regelrechte W.O. 2-politiek.

Ik ben echt serieus aan het twijfelen, maar ik vind nog steeds dat het verwijderen van de zwakkeren uit de samenleving vuil en smerig is, er zijn gewoon zwaar autistische mensen die zich niet kunne aankleden bij wijze van spreken, maar die bepaalde gaven hebben (schilderen, muziek, dichten) die echt ongelofelijk zijn

Ik vind het gewoon zeer eng, omdat iedereen kan zien dat de mens in de geschiedenis de neiging heeft gehad dingen tot het uiterste door te drijven...

Hoewel het verder niets meer met ash te maken heeft


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-11-2002 22:08 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Een mens dat leeft heeft evenveel recht op bestaan als ieder ander mens, maar je kunt wel preventief zijn tegen het op de aarde zetten van zogenoemde 'zwakkeren'. Ook vind ik dat mensen zelf mogen weten of ze zelfmoord plegen of niet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Croc
IT'S CROC !!!
Usericon van Croc
Posted 20-11-2002 8:58 by Croc Wijzig reactieProfiel van CrocQuote dit bericht

Van mij mogen alle zwakkeren net zoveel naar het zonneke kijken als de sterkeren, no problemo, maar euthanasie moet je hummel zelf weten


WOEI!! IT'S CROC!!!


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-11-2002 22:33 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

quote:
Op 18 november 2002 19:58 schreef mislyd het volgende:
Ik ben voor abortus en euthanasie. Maar met jouw argumenten ivm. gehandicapten ben ik het niet eens. Niemand kan in hun plaats bepalen of hun leven de moeite waard is of niet, wanneer ze er eenmaal zijn. Jij kan niet weten hoe het voelt om autistisch te zijn. Jouw medelijden is subjectief en dus slechts jouw mening.
Zo heb ik in't algemeen bv. meer last van gezonde mensen dan van gehandicapten.


... wanneer ze er eenmaal zijn. Inderdaad ja, ingrijpen dus voor ze geboren worden.


Jouw medelijden is subjectief en dus slechts jouw mening.

Zeer, zeer filosofisch, zo lust ik er nog wel een. Beetje een cirkelredenering, niet waar?


Zo heb ik in't algemeen bv. meer last van gezonde mensen dan van gehandicapten.

Wat zijn we weer subjectief bezig ... Ik kies echter voor gezonde mensen. Wordt vast weer afgeschreven als een 'zieke' keuze ...

[Dit bericht is gewijzigd door XpincadarusX op 21-11-2002 0:31]


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-11-2002 22:35 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

quote:
Op 18 november 2002 22:03 schreef Phriar het volgende:Ik ben echt serieus aan het twijfelen, maar ik vind nog steeds dat het verwijderen van de zwakkeren uit de samenleving vuil en smerig is, er zijn gewoon zwaar autistische mensen die zich niet kunne aankleden bij wijze van spreken, maar die bepaalde gaven hebben (schilderen, muziek, dichten) die echt ongelofelijk zijn



'joh, geweldig schilderij afgelevert, Sjakie, volgende week weer? Ga nou maar weer lekker kwijlen in de hoek'


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-11-2002 22:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 22:35 schreef XpincadarusX het volgende:
'joh, geweldig schilderij afgelevert, Sjakie, volgende week weer? Ga nou maar weer lekker kwijlen in de hoek'
Kijk hier ben ik dan weer op tegen: zodra ze leven, moet je ze ook beschouwen als een levend wezen. Je kunt niet zeggen 'je bent een zwakkere van de samenleving, sterf'. Dan kunnen we net zo goed meteen het hele mensenras uitmoorden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-11-2002 22:43 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

Nogmaals het gaat er mij om dat volgens evolutieprincipes bepaalde eigenschappen en afwijkingen een negatief gevolg hebben op overleving. Het is dus onnatuurlijk deze elementen in leven te laten ...

Mensen van het ASH, VHEMT en foetussen waarvan vaststaat de ze zware afwijkingen hebben, kunnen wat mij betreft over dezelfde kam worden gescheert.


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-11-2002 22:44 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 22:43 schreef XpincadarusX het volgende:
Nogmaals het gaat er mij om dat volgens evolutieprincipes bepaalde eigenschappen en afwijkingen een negatief gevolg hebben op overleving. Het is dus onnatuurlijk deze elementen in leven te laten ...

Mensen van het ASH, VHEMT en foetussen waarvan vaststaat de ze zware afwijkingen hebben, kunnen wat mij betreft over dezelfde kam worden gescheert.
Misschien is de volgende stap in ons evolutieproces wel dat wij zelf onze evolutie gaan bepalen. Ik vind niet dat de maatschappij kan bepalen wie wel blijven leven en wie niet. Medicijnen, operaties, voedsel preventief koken, in een huis wonen enz. enz... zou dus niet mogen van jou?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-11-2002 22:45 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

quote:
Op 20 november 2002 22:37 schreef Misanthrope het volgende:
Kijk hier ben ik dan weer op tegen: zodra ze leven, moet je ze ook beschouwen als een levend wezen. Je kunt niet zeggen 'je bent een zwakkere van de samenleving, sterf'..
hmm, wat ik aan probeerde te geven, was dat het egoistisch is om autistici leven te gunnen, omdat ze een eigenschap hebben waar je persoonlijk iets aan hebt.

Dan kunnen we net zo goed meteen het hele mensenras uitmoorden.

Ja, overdrijven is ook een kunst...


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 20-11-2002 22:49 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 20 november 2002 22:33 schreef XpincadarusX het volgende:

Zo heb ik in't algemeen bv. meer last van gezonde mensen dan van gehandicapten.

Wat zijn we weer subjectief bezig ...

That was the bloody point.

Ik begin te geloven dat jij echt je best doet om me niet te verstaan.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-11-2002 22:54 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

quote:
Op 20 november 2002 22:44 schreef Misanthrope het volgende:
Misschien is de volgende stap in ons evolutieproces wel dat wij zelf onze evolutie gaan bepalen. Ik vind niet dat de maatschappij kan bepalen wie wel blijven leven en wie niet.


Het lijkt mij wenselijk dat we ons eigen lot in handen nemen, en het niet aan het toeval overlaten, of erger nog door pc opvattingen, in de weg laten zitten.

Medicijnen, operaties, voedsel preventief koken, in een huis wonen enz. enz... zou dus niet mogen van jou?

Nou, zieken mogen van mij wel worden verzorgt hoor, hoewel mensen die ongezond leven een beduid negatievere evaluatie krijgen wat mij betreft. Bijvoorbeeld niet-rokers een voorkeur geven boven een roker als het gaat om een transplantatie.

Voedsel preventief koken? tja, wie weet ga ik hier nog wel eens een post maken over 'raw-foodism'.


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-11-2002 22:58 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

quote:
Op 20 november 2002 22:49 schreef mislyd het volgende:
That was the bloody point.


Weet ik, sarcasme is waarschijnlijk niet echt aan jou besteedt...


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 20-11-2002 22:59 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 20 november 2002 22:58 schreef XpincadarusX het volgende:
Weet ik, sarcasme is waarschijnlijk niet echt aan jou besteedt...

Jij hebt eens dringend een en een nodig.

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 20-11-2002 22:59]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 20-11-2002 23:15 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

eerder dat

[Dit bericht is gewijzigd door XpincadarusX op 20-11-2002 23:17]


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 21-11-2002 0:31 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

LOL


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 21-11-2002 12:04 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm



= glaasje ochtendurine?
= zonnebril?


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 21-11-2002 12:59 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Het grootste probleem is dat ik niemand in de regering toevertrouw wettige regelingen te gaan treffen over wie er wel of niet mag leven

Een rechtstreekse verbinding met het nazibewind zou niet ver te zoeken zijn lijkt me zo

Het is een veel te moeilijke kwestie om zo maar simpelweg te gaan zeggen van "Ja alle zeer zware gehandicapten moeten van het leven "gered" worden!", nou, dan ben je eenmaal van de extreem zwaar gehandicapten af... dan ga je natuurlijk kijken naar de mensen met het syndroom van down of zo, of kinderen die een arm missen

De drempel wordt steeds hoger voor een kind om in leven gelaten te worden, en voor je het weet... (Brave New World anyone?)

Aan de andere kant is het gewoon zo dat sommige kinderen worden geboren met een levensverwachting van nog geen drie maanden...

Aan de andere kant worden diezelfde kinderen soms wel zeven jaar oud... (maar op welke wijze dan, is het dan onmenselijk lijden of kan een mens leven met grote hoeveelheden pijn als het maar liefde en verzorging heeft?)

Moeilijke discussie...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-11-2002 15:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 21-11-2002 15:04]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-11-2002 15:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

[quote]Op 20 november 2002 22:54 schreef XpincadarusX het volgende:
Bijvoorbeeld niet-rokers een voorkeur geven boven een roker als het gaat om een transplantatie.

Daar ben ik het wel mee eens!

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 21-11-2002 15:05]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 21-11-2002 15:45 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2002 1:49 schreef XpincadarusX het volgende:
de alomvertegenwoordigde slavenmoraliteit




Slavenmoraal, maar toch mooi verwooord kerel


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 21-11-2002 17:14 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 15:04 schreef Misanthrope het volgende:
Op 20 november 2002 22:54 schreef XpincadarusX het volgende:
Bijvoorbeeld niet-rokers een voorkeur geven boven een roker als het gaat om een transplantatie.

Daar ben ik het wel mee eens!

Ja, en mensen die veel alcohol drinken en ongezond eten komen dan ook niet in aanmerking voor een orgaan donatie. Of niet?



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-11-2002 17:16 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 17:14 schreef 1i1ith het volgende:
Ja, en mensen die veel alcohol drinken en ongezond eten komen dan ook niet in aanmerking voor een orgaan donatie. Of niet?
Als je een alcoholist bent ook niet nee en als je elke dag bij de macdonalds gaat eten, is het je eigen schuld dat je lichaam niet goed werkt. Ik vind dat mensen een aandoening krijgen door een natuurlijke oorzaak en niet door een consumptiemaatschappijoorzaak altijd de voorkeur krijgen in geval van donor, wachtrij enz.
Het is wel moeilijk om dit te realiseren, dus ik zie het er nog niet van komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 21-11-2002 17:17]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


XpincadarusX
Usericon van XpincadarusX
Posted 21-11-2002 17:24 by XpincadarusX Wijzig reactieProfiel van XpincadarusXQuote dit berichthttp://www.bibletopics.com/biblestudy/77.htm

quote:
Op 21 november 2002 17:14 schreef 1i1ith het volgende:
Ja, en mensen die veel alcohol drinken en ongezond eten komen dan ook niet in aanmerking voor een orgaan donatie.


Die zouden minder snel in aanmerking komen bij wachtenlijsten, transplanties e.d. .... dat zou erg eerlijk zijn, maar idd nog niet makkelijk te realiseren.


Two great European narcotics, alcohol and Christianity. Friedrich W. Nietzsche


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 21-11-2002 17:29 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 17:16 schreef Misanthrope het volgende:
Als je een alcoholist bent ook niet nee en als je elke dag bij de macdonalds gaat eten, is het je eigen schuld dat je lichaam niet goed werkt. Ik vind dat mensen een aandoening krijgen door een natuurlijke oorzaak en niet door een consumptiemaatschappijoorzaak altijd de voorkeur krijgen in geval van donor, wachtrij enz.
Het is wel moeilijk om dit te realiseren, dus ik zie het er nog niet van komen.

Ik vind dat mensen die hun eigen organen ter beschikking stellen voor donatie voorrang hebben.



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen