![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Dat '34.788%' vaak zo negatief werd (en wordt) ontvangen heb ik nooit helemaal begrepen. In mijn beleving was het 'The Angel And The Dark River', maar dan gezien door een moderne lens. Het enige echt experimentele aan die plaat was 'Heroin Chic', wat eerder een audiocollage dan een nummer was. 'The Unspoken King' wordt natuurlijk ook altijd afgefakkeld, maar dat komt volgens mij vooral omdat een groot deel van de metalwereld zichzelf lijkt te zien als een genootschap van hoeders van de metal. Een soort zelfbenoemde ballotagecommissie, die zichzelf ziet als een orde van tempeliers, geroepen om het genre zuiver te houden. De cleane vocalen op 'The Unspoken King' zijn behoorlijk kut, maar buiten dat is er niet veel mis mee. Maar goed, ik ben dan ook uitgesproken untrve. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
Lulu was irrelevant, verspilde moeite en slecht. Hier heb je de bevestiging: [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 27-09-2025 18:02] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
quote: Ja! Maar ook nee. Maar misschien meer ja dan nee. Maar ga er eens goed voor zitten met een hoofdtelefoon op. In het donker. Timewave Zero is echt heel tof. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Het gaat hier niet per se om slechte albums! Timewave Zero is een prima tussendoortje. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Joh. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Wat bedoelde je dan met ja en nee in deze context en dat hij toch wel tof is? ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Nope en in reactie op Assie ook niet per se om goeie. Ik vind zowel platen interessant die enorm slecht ontvangen zijn maar cult classics blijken voor sommigen, als andersom. Iets slechts checken is verfrissend ghehe. Het roept tot nu in ieder geval zeker interessante lijstjes op! Nog over LuLu, ik moet er ooit echt eens voor gaan zitten om hem helemaal te luisteren, maar zeg nou zelf, die half-scheve riff van die I am the Tablet track is in z'n repetitie toch vrij geniaal haha. Voor Metallica begrippen. (?) Daarbij kom ik vanuit de context dat iemand me Death Magnetic heeft gegeven en ik die zelfs in de auto niet afgeluisterd krijg. ![]() |
|
Timewave Zero is een plaat die ik op de een of andere manier nog niet heb geluisterd, misschien juist omdat het overlapt met een compleet ander deel van mijn smaak. M'n angst is dat het, net als sommige stukken op het laatse album, steengoede, afgezaagde Tangerine Dream worship is. Ik hou van Tangerine Dream. Maar hoe vaak zet ik het daadwerkelijk op. En in welke mate kan een DM band daar iets interessants aan toevoegen. Zelfs als het geniaal is. Plus een gevoel dat ze het waarschijnlijk hebben benaderd als een soort wetenschap. Kortom duizend ongefundeerde redenen. Dus ik check 'm nog wel. ![]() |
|
quote:Op die laatste plaat is het geen Tangerine Dream-worship, het is Tangerine Dream. ![]() Timewave Zero was een experiment. Of ze zelf ook (zulke) kraut kunnen maken. Meer dan geslaagd, als je het mij vraagt. Maar zelf vonden ze het voor hun magnum opus, Absolute Elsewhere, niet goed genoeg, dus hebben Thorsten Quaeschning gestrikt. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 28-09-2025 10:22] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Myrkur - Folkesange Drudkh - Пісні скорботи і самітності (Songs of Grief and Solitude) Fluisteraars - Manifestaties van de ontworteling [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 28-09-2025 10:57] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote:Dat zou je indd denken, maar ik kan er niet zoveel noemen. We bedoelen hier natuurlijk afwijkend in stijl, niet in kwaliteit. Want iedere band heeft wel een afwijkend zwak album als La grande danse macabre, maar dat is wel gewoon een regulier Marduk-album. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
De laatste twee albums van Aborym, Shfting Negative en Hostile. I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
quote: Dat ja en nee hij toch wel tof is. Niets meer, niets minder. Maar als iedereen alleen maar albums posts die afwijken en er is verder geen enkele vorm van gesprek of discussie is zo'n topic natuurlijk ook geen reet aan. ![]() quote: Gaaf, zo weer eens opleggen. Al is Myrkur natuurlijk helemaal niet genrevast in dat opzicht. De eerste twee platen waren black-achtig, maar verder gaat ze al geruime tijd alle kanten op qua muziek. Bedenk me er zelf ook ineens ook één: Bruce Dickinson - Skunkworks Waarop ome Bruce ineens meer alternatieve rock maakt. Ik trek het grotendeels goed. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Een minder gekende band met een afwijkend album is ongetwijfeld het Britse Hybernoid. Op hun eerste plaat speelden ze nog industrial death/doom, terwijl hun tweede album meer breakbeat/rave is. Van 'The Last Day Begins?' uit 1994: Van 'Advanced Technology' uit 1998: [Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 29-09-2025 1:22] ![]() |
|
quote: Ja die eerste Hybernoid is tof! Er stond een nummer van op een Earache sampler en het album toen eens aangeschaft. Leuke combo doom en electronica, zijn tijd ver vooruit. De opvolger wel nooit gehoord. ![]() |
|
Exile van Anorexia Nervosa I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
quote: Na herbeluistering: zeer tof, atmosferisch album. Beetje combinatie Godflesh, Jesu en sfeervolle uptempo doom. Zijn tijd niet vooruit, ik doelde daar op het nummer Today's Tomorrow's Yesterday dat op een Nuclear Blast compilatie stond (niet Earache). Ik verwarde daar even met Blood From The Soul - To Spite the Gland that Bleeds, dat kwam wel van Earache en had ook een electronica inslag, minder metal wel. Zeker een tof album om te checken voor jou, Steel Jaw! [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 29-09-2025 9:49] ![]() |
|
Ook meer een switch dan een specifiek afwijkende plaat, maar Of Feather and Bone heeft ook al wat wijzigingen achter de rug. Hardcore gerelateerd spul naar HM-2 death metal naar Morbid Angel gerelateerde death metal. ![]() |
|
En Disturbed dan? Die hadden toen ineens zo'n pophitje. I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
Discharge met Grave New World. Wat hadden die lui gesnoven ![]() I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
quote: Die heb ik toen blind gekocht, want ik dacht... Dat het een goede plaat zou zijn... ![]() leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
quote: Helemaal eens met dat laatste! Ik maakte alleen uit jouw twistgesprek met jezelf op dat je AG probeerde te overtuigen dat het toch wél een goede plaat was. Ik vind Timewave Zero erg aangenaam om te beluisteren, maar op één stuk in het tweede nummer na, ook weer niet briljant. Dit was ook wel heel andere koek dan Drawing Down the Moon: En ik moet hierdoor ook aan De Infernali van Jon Nodtveidt denken, al werd dat niet onder de Dissectionvlag uitgebracht. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Die lag hier vorige week toevallig nog eens op. In al zijn naïviteit en knulligheid vind ik dat die plaat iets aanstekelijks heeft. Het was alleszins geen onplezierig terughoren. ![]() |
|
1349 - Revelations Of The Black Flame Opeth - Damnation (al is dat meer een "extended version" van de akoestische intermezzo's die ze toch al deden) en Heritage Mortiis is al genoemd (d.w.z. "Perfectly Defect"), maar die heeft in het algemeen best veel uitgebracht wat zich niet echt met elkaar laat vergelijken. Vox Clamatis in Deserto ![]() |
![]() |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |